39.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2017. godini (»Narodne
novine« broj 14/17), točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2017. godini
(»Narodne novine« broj 14/17), članka 28. točke 23.
Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 23/09, 9/13 i 25/13
- pročišćeni tekst) i članka 84. Poslovnika Županijske skupštine
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/09, 16/13 i 25/13 -
pročišćeni tekst), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 36. sjednici održanoj 23. ožujka 2017. godine donijela je
O D L U K U
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog financijskog
standarda za decentralizirane funkcije osnovnog i srednjeg školstva u 2017. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog
financijskog standarda za decentralizirane funkcije osnovnog i srednjeg
školstva u 2017. godini (u daljnjem tekstu: Odluka),
utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda u okvirima
bilanciranih sredstava po namjenama utvrđenim u Odluci Vlade RH o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba osnovnih, srednjih škola i učeničkih
domova u 2017. godini.
II.
OBVEZE USTANOVA ŠKOLSTVA PREMA ODLUCI O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA
PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE ZA 2017. GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije za 2017. godinu (»Službene novine« broj 30/16 - u daljnjem tekstu:
Odluka o izvršavanju Proračuna) u postupku planiranja i izvršavanja Proračuna
utvrđene su obveze ustanova školstva kojima je Županija osnivač, a koje su
uvrštene u Registar korisnika Proračuna Primorsko-goranske županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana je obveza proračunskih
korisnika da do 15. siječnja 2017. godine
dostave Upravnom tijelu nadležnom za obrazovanje svoje financijske planove i
planove nabave usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu za 2017. godinu. Planovi se razrađuju po tromjesečjima, vodeći računa
o dospijeću planiranih obveza.
Ustanovama školstva koje pravovremeno ne dostave financijske planove
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se odobriti korištenje
proračunskih sredstava.
Temeljem članka 22. Odluke o izvršavanju Proračuna, ustanove školstva dužne
su u postupcima javne nabave, koji se djelomično ili u
cijelosti financiraju proračunskim sredstvima, uključiti i predstavnika
Županije.
Člankom 33. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je i obveza škola da
dostave godišnje i polugodišnje izvještaje o poslovanju, najkasnije 30 dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom o financijskom
izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«, broj 3/15,
93/15).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
III.
Temeljem Odluka Vlade RH u Proračunu Primorsko- goranske županije za 2017. godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije
nužne za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog
i srednjoškolskog obrazovanja, te za financiranje smještaja i prehrane učenika
srednjih škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda
ustanova školstva u okvirima ukupnih bilanciranih sredstava po sljedećim
namjenama i to:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju se školama sukladno Računskom
planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji obuhvaćaju:
.skupinu 32 - Materijalni rashodi,
.skupinu 34 - Financijski rashodi.
Ukupna sredstva kojima raspolaže svaka osnovna i srednja škola za
materijalne i financijske rashode je zbroj sredstava koji se ostvaruje prema
kriterijima i mjerilima za:
1.1. Opseg djelatnosti
1.2. Stvarne troškove
1.3. Specifične programe koji se izvode u sklopu redovnog nastavnog plana i
programa rada škole
1.1.Kriteriji i mjerila za izračun sredstava prema
opsegu djelatnosti
Sredstva prema opsegu djelatnosti priznaju se osnovnim i srednjim školama
prema podacima o visini rashoda realiziranih tijekom 2016. godine,
a sukladno Smjernicama za izradu Proračuna jedinica lokalne i područne
(regionalne) samouprave za 2017. godinu i projekcije
za 2018. i 2019. godinu.
Ukupno raspoloživ iznos sredstava utvrđen prema ovom kriteriju osnovne i
srednje škole dužne su rasporediti na materijalne
rashode unutar skupine 32 i financijske rashode unutar skupine 34. (Ova
sredstva ne raspoređuju se za materijalne rashode za energente, usluge
prijevoza učenika u školu, zakupnine, premije osiguranja, komunalnu naknadu,
vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća,
27.339.962,00
naknade za prijevoz zaposlenika
srednjih škola, nastavni materijal za praktičnu nastavu srednjih strukovnih
škola).
Prilikom raspodjele ukupno utvrđenih sredstava prema opsegu djelatnosti,
škole su obvezne planirati sljedeće namjene:
.obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine prema
Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o
učenicima,
.liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora za
službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora prema
Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
.usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i opreme,
servisiranja opreme u kotlovnici škole, usluge servisiranje vatrogasnih
aparata, te usluge mjerenja emisija plinova,
.računalne usluge za održavanje programa Županijske riznice i drugih
programa neophodnih za rad škole.
Preostala raspoloživa sredstva škole raspoređuju prema vlastitim potrebama
po namjenama unutar materijalnih i financijskih rashoda skupina 32 i 34
ekonomske klasifikacije.
Navedeni kriterij ne odnosi se na učeničke domove.
1. 2.Kriteriji i mjerila za izračun sredstava za stvarne troškove
Prema kriterijima i mjerilima za stvarne troškove, škole raspolažu sredstvima
za materijalne rashode iz skupine 32 ekonomske klasifikacije. Ovi rashodi ne
priznaju se osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za energente za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole priznaju se
školama do iznosa prosječne godišnje potrošnje, na
bazi izračuna za posljednje tri godine. Škole su obvezne planirati navedene
rashode na način da planirane godišnje količine
pomnože s trenutno važećom cijenom pojedinog energenta, uzimajući u obzir i
indekse kretanja cijena. U slučaju odstupanja stvarno potrebnih količina od planiranih moguće je uz suglasnost Upravnog odjela za
odgoj i obrazovanje izvršiti prenamjenu dijela planiranih sredstava.
Rashodi za zakupnine prostora i opreme nužnih za izvršenje nastavnog plana i
programa, priznaju se školama prema utvrđenim ugovornim obvezama škole, a uz
uvjet da je pribavljena suglasnost Županije na ugovor
prije njegovog zaključivanja.
Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se školama
temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola provodi
Županija, a izuzete iz javne nabave su škole koje imaju sklopljene višegodišnje
police s osiguravajućim kućama, te se njima priznaju
troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
Rashodi za komunalnu naknadu, vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća, koji
proizlaze iz rješenja ili računa izdanih od nadležnih
tijela. Ovi rashodi iznimno se priznaju i osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za usluge održavanja i čišćenja objekata potrebnih za realizaciju
redovitog nastavnog plana i programa rada škole za koje škola nema osigurane kadrove, priznaju se prema ugovorenim
obvezama, a uz uvjet da je pribavljena suglasnost Županije na ugovor prije
njegovog zaključivanja.
Učenički domovi stvarne rashode vezane za smještaj i prehranu učenika
(od I. do V. razreda srednjih škola) planiraju po
prirodnoj vrsti troška.
Navedeni rashodi priznaju se učeničkim domovima u iznosu od
6.300,00 kuna po učeniku godišnje, a razliku domovi financiraju iz
participacije roditelja. Naknade za smještaj i prehranu učenika u 2017. godini financiraju se učeničkim domovima u razdoblju od 01. siječnja do 30. lipnja i od 01. rujna do 31. prosinca tekuće
godine.
Pored navedenog priznaju se i sljedeći stvarni rashodi:
Osnovnim školama
.Rashodi za usluge prijevoza učenika osnovnih škola sukladno obvezi iz
članka 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi priznaju
se osnovnim školama do stvarnog iznosa za:
-obveze iz zaključenih ugovora Županije ili škole s
odabranim prijevoznikom (škole su obvezne planirati u svojim planovima iznose
temeljem ugovorenih cijena, te uzeti u obzir promjenu broja učenika tokom
godine),
-za usluge prijevoza učenika vozilom u vlasništvu škole, uključujući izdatke
za redovito servisiranje vozila, registraciju, nabavu auto guma i motornog
goriva,
-za usluge prijevoza kojeg obavljaju roditelji učenika zbog nemogućnosti
korištenja javnog prijevoza, za koji se priznaje iznos do visine 10% važeće
cijene goriva po prijeđenom kilometru.
Srednjim školama
.Rashodi za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na
posao i s posla, na način kako je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za
službenike i namještenike u javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za
zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
.Rashodi za nastavni materijal za izvođenje praktične nastave i vježbi u
sklopu teorijske nastave u školskim radionicama, kabinetima i laboratorijima
strukovnih škola.
Učeničkim domovima
.Rashodi za naknade za troškove prijevoza zaposlenika na
posao i s posla, na način kako je to utvrđeno Temeljnim kolektivnim ugovorom za
službenike i namještenike u javnim službama odnosno kolektivnim ugovorom za
zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
.Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o
učenicima u srednjim školama i učeničkim domovima.
.Rashodi za liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora
za službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora
prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
.Rashode za usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i
opreme, servisiranje opreme u kotlovnici doma, servisiranje vatrogasnih
aparata, te usluge mjerenja emisija plinova.
.Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se učeničkim
domovima temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola i
učeničkih domova provodi Županija, a izuzeti iz javne nabave su učenički domovi
koji imaju sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima priznaju troškovi polica u visini prethodno
ugovorenih iznosa.
1.3. Kriteriji i mjerila za specifične programe koji se izvode u sklopu
redovnog nastavnog plana i programa rada škole
Pojedine škole u sklopu nastavnog plana i programa rada škole provode
specifične programe za koje je potrebno osigurati dodatna sredstva za
materijalne rashode.
Dodatna sredstva za materijalne rashode priznaju se školama za sljedeće
namjene:
Osnovne škole
.za obrazovanje učenika romskog podrijetla, priznaju se povećani troškovi
nastavnog materijala i higijenskih potrepština, do iznosa utvrđenog
financijskim planom škole,
.Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Delnicama za održavanje bazena
priznaju se povećani troškovi utroška vode, usluge kontrole ispravnosti vode,
čišćenja i održavanja bazena, do iznosa utvrđenog financijskim planom škole.
Srednje škole
.certifikacije sustava upravljanja kvalitetom (redovno obrazovanje pomoraca
prema STCW konvenciji) sukladno utvrđenim ugovornim obvezama, uz uvjet da je
pribavljena suglasnost Županije na ugovor prije
njegovog zaključivanja,
.za dokovanje školskog broda, sukladno utvrđenim ugovornim obvezama uz uvjet
da je pribavljena suglasnost Županije prije zaključivanja ugovora, za izvođenje
praktične nastave učenika u školama koje izvode obrazovni program za zanimanje
u pomorstvu u visini stvarnog troška, a prema nastavnom planu i programu rada
škole, na koji suglasnost daje Ministarstvo. Izvođenje
praktične nastave učenika obavlja se na školskom brodu
»Kraljica mora«, u vlasništvu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture
Ustanove školstva dužne su u roku od 15 dana od
dana donošenja ove Odluke uskladiti svoje financijske planove za 2017. godinu s iznosima utvrđenim u Financijskim planovima za
materijalne i financijske rashode, iskazanim u tabelarnom prikazu Tablica 1a-OŠ
i 1b-SŠ koji su sastavni dio ove Odluke.
V.
STVARNI TROŠKOVI KOJI SE REALIZIRAJU
PO POSEBNIM ZAHTJEVIMA
Škole po posebnom zahtjevu mogu koristiti sredstva za rashode koje ne mogu
unaprijed planirati. Ova sredstva odobravaju se u trenutku nastanka potrebe.
Zahtjev za korištenje tih sredstava škole su dužne dostaviti Upravnom odjelu za
odgoj i obrazovanje. To su:
Rashodi za hitne intervencije tekućeg održavanja, odnosno popravke kvarova
koji se ne mogu unaprijed planirati, a nužni su za redovito funkcioniranje
škole:
.za popravak manjih kvarova priznaju se izdaci do iznosa od
5.000,00 kn (bez PDV-a). Izvršitelj je škola, uz obvezu dostavljanja obavijesti
(s obrazloženjem) o nastalom događaju i Zapisnika o nastaloj šteti, Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje,
.za otklanjanje nedostataka utvrđenih inspekcijskim rješenjem ili zapisnikom ovlaštene tvrtke, priznaju se izdaci do
iznosa od 20.000,00 kn (bez PDV-a). Izvršitelj je škola, a prije početka radova
dužna je pribaviti pisanu suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, uz
prethodno dostavljanje preslike dokumentacije (inspekcijsko rješenje i slično),
te troškovnika planiranih radova,
.za popravak vozila i opreme u vlasništvu škole, izvršitelj je škola, a
prije početka radova dužna je tražiti (s obrazloženjem) i pribaviti pisanu
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Rashodi za pravnu pomoć u vođenju sudskih postupaka u kojima je škola
stranka u postupku (osim postupaka proizašlih iz radnih odnosa). Škola je
obvezna o poduzetim aktivnostima obavijestiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje u roku od 15 dana od dana pokretanja
postupka. Zahtjev za refundacijom sredstava škole su dužne dostaviti odmah po
primitku, s priloženim računima i/ili drugom dokumentacijom.
Rashodi za izradu projektno tehničke dokumentacije i procjene vrijednosti od strane ovlaštenih osoba, neophodni za otklanjanje
nedostataka po zahtjevu škole i/ili nadležnih inspekcijskih službi, uz
prethodnu suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Ove rashode škole ne uključuju u financijske planove.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH
I FINANCIJSKIH RASHODA
Škole su obvezne u svrhu planiranja i izvršavanja svojih Financijskih
planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili
doznaku sredstava, koristiti računalni program »Riznica PGŽ«.
Materijalni i financijski rashodi do visine utvrđene Financijskim planom
plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom direktno dobavljačima ili iznimno na žiro račun (kroz knjigu K09) i to na temelju
zahtjeva škole za plaćanje/transfer putem »Riznice PGŽ«.
Računi za plaćanje škole unutar knjige K-12 unose se u Program svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju i dostavljaju samo dva
puta mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospjeća računa.
Elementi računa koji se unose u program »Riznica PGŽ« moraju biti
vjerodostojni i moraju odgovarati elementima originalnog dokumenta na temelju kojeg se unose.
Ravnatelj škole svojim potpisom na Zahtjevu za
plaćanje jamči da je odobrio plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti do 12. u
mjesecu, a drugi Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Izuzetak su samo računi za plaćanje električne energije i odvoza smeća
ukoliko su isti dostavljeni školama s prekratkim rokom dospijeća, te se isti mogu posebnim Zahtjevom dostaviti i izvan
navedenih termina dostave.
Zahtjeve za plaćanje (ovjerene i pečatirane) škole dostavljaju Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel
odobrava plaćanje samo ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim
pozicijama proračuna, vrstom troška i opisom troška koji obvezno mora
odgovarati kontu).
Uz zahtjev za plaćanje, škole su obvezne dostaviti samo preslike računa za
troškove lož ulja/plina/peleta.
Za sve ostale materijalne i financijske rashode škole su dužne dostaviti
dokumentaciju tek po posebnom zahtjevu Županije.
Škole koje razgraničavaju pojedine troškove s nekom drugom ustanovom/školom
(temeljem potpisanih sporazuma o razgraničenju troškova), unose u Zahtjev za
plaćanje isključivo svoj dio troškova.
VII.
2.RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I
USLUGE TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG
ODRŽAVANJA
2.1.Rashodi za materijal, dijelove i usluge
investicijskog održavanja
Škole su dužne tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu, prijaviti
potrebe za investicijskim održavanjem objekata i opreme koji su u funkciji
nastave, s procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje koji temeljem
dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana rashoda za materijal, dijelove i
usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola (u daljnjem tekstu:
Plan rashoda investicijskog održavanja).
Uvrštenje školske ustanove u Plan rashoda investicijskog održavanja ovisi o
stanju objekata i opreme, koji moraju zadovoljavati potrebe nastavnog procesa,
tj. o prioritetima u izvođenju istih.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju investicijskog održavanja
zgrada u 2017. godini kako slijedi:
-otklanjanje nedostataka po inspekcijskim rješenjima,
-održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
-održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
-održavanje krovova,
-održavanje elektroinstalacija,
-održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
-održavanje unutrašnjih uređenja,
-ostali zahvati.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u suradnji s Upravnim odjelom za
proračun, financije i nabavu provodi javnu odnosno bagatelnu nabavu radova
investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za
2017. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u Planu
rashoda investicijskog održavanja.
Prije početka postupka nabave radova, školi se dostavlja na
znanje preslika troškovnika planiranih radova. U postupak nabave uključen je
predstavnik škole i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova investicijskog održavanja
objekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Po završetku radova, u postupku primopredaje učestvuje i ovlašteni
predstavnik škole.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje unosi dokumentaciju o izvršenim
radovima u program RIZNICA PGŽ ukoliko računi/situacije glase na Županiju. Ove rashode škole ne evidentiraju u svojim
knjigovodstvenim evidencijama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba izvođenja žurnih, nepredviđenih
radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo sigurnost učenika i nastavni proces,
škole takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz »sredstava rezervi« utvrđenih
Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje ulaze i sredstva nastala kao
razlika između planirane i ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune Financijskih planova
ustanova školstva i operativnih planova investicijskog održavanja.
Planovi rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja osnovnih i srednjih škola te učeničkih
domova za 2017. godinu sastavni su dio ove Odluke i
nalaze se u tabelarnom prikazu raspodjele (Tablica 2a - OŠ, 2b - SŠ i 2c - UD).
VIII.
3.RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE
DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNIH
ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
Planom rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2017. godinu
(u daljnjem tekstu: Plan rashoda za kapitalne projekte), planirani su kapitalni
projekti osnovnog i srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2017. godine.
3.1. Dugotrajna imovina - opremanje škola
Škole su dužne tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu prijaviti
potrebe za opremanjem uredskom opremom i školskim namještajem, komunikacijskom
opremom, sportskom i glazbenom opremom, te opremom za
posebne namjene s procjenom njezine vrijednosti.
Raspored opreme po školama utvrđuje se Planom rashoda za kapitalne projekte
za 2017. godinu.
Nabavu istovrsne opreme provodi Primorsko-goranska županija objedinjenim
postupcima nabave, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za 2017. godinu.
Po isporuci opreme, škole su dužne istu evidentirati u svojim poslovnim
knjigama temeljem dokumenata o primitku opreme.
3.2.Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini -
kapitalni projekti
Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini odnose
se na kapitalne projekte koji obuhvaćaju dugotrajna ulaganja u izgradnju,
rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje škola.
Sredstva za kapitalne projekte raspoređuju se za:
.prethodno preuzete obveze iz zaključenih ugovora i sporazuma s drugim
subjektima,
.nova ulaganja u pripremljene projekte izgradnje novih ili
rekonstrukcije postojećih objekata,
.pripremu projektne dokumentacije za buduća ulaganja.
Aktivnosti oko pripreme kapitalnih projekata provodi Upravni odjel za odgoj
i obrazovanje.
Za kapitalne projekte kojima je nositelj realizacije Županija, postupak
nabave provodi Primorsko-goranska županija, sukladno Planu nabave
Primorsko-goranske županije za 2017. godinu. U
postupak nabave uključen je i predstavnik škole - korisnika.
Sve aktivnosti vezane uz izvođenje radova provodi Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Utvrđivanje prava vlasništva za svaki novoizgrađeni ili
dograđeni objekt predmet je posebnih odluka.
Ukoliko se u financiranju kapitalnih projekata, osim sredstava osiguranih u
Županijskom proračunu osiguravaju i sredstva iz proračuna jedinice lokalne
samouprave, odnosno Državnog proračuna RH, međusobni odnosi uređuju se posebnim
sporazumima, koji uz ostalo sadrže i odredbu o utvrđivanju prava vlasništva nad kapitalnim projektom.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za osnovno i srednje školstvo za
2017. godinu nalazi se u tabelarnom prikazu raspodjele
(Tablica 3).
IX.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno
koristi više škola, ili se njima koriste škola i neka druga ustanova (subjekt),
korisnici su obvezni zaključiti međusobni sporazum kojim se razgraničavaju
troškovi prema kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da škole, odnosno škola i druga ustanova (subjekt) ne mogu postići
dogovor o razgraničenju, dužne su u dogovore uključiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška, kriteriji za razgraničavanje (udio u
korištenju sredstava rada i prostora), način i rok plaćanja.
Škola plaća isključivo svoj dio troškova, dok ostali dio troškova podmiruje
ustanova (subjekt) s kojom škola zajednički koristi prostor ili
sredstva rada, i to izravno dobavljačima ili na žiro-račun škole.
X.
Ravnatelj škole odgovoran je za točnost, pravodobnost i istinitost podataka,
kao i za namjensko trošenje sredstava.
XI.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, sukladno Uredbi Vlade RH, može
izvršiti preraspodjelu sredstava, po korisnicima i namjenama, planiranih
Financijskim planovima koji su sastavni dio ove Odluke unutar ukupnih bilančnih
prava.
Prije donošenja izmjena Odluke i planova, kojima se uređuje preraspodjela
sredstava po korisnicima i namjenama, Upravni odjel za odgoj i obrazovanje
izvijestit će krajnje korisnike iz svoje nadležnosti.
XII.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske županije da tijekom godine svojim
odlukama izvrši preraspodjelu sredstava prema korisnicima i namjenama.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 021-04/17-01/3
UR.BROJ: 2170/1-01-01/4-17-35
Rijeka, 23. ožujka 2017.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik Fabijanić, v.r.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*