8.
Na temelju članka 16. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 36/95, 70/97,
128/09, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/ 09, 79/09, 153/09, 49/11, 84/11 i 90/11, 144/12, 56/13, 94/ 13, 153/13, 147/14 i 36/15) i članka
40. Statuta Grada Krka (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 28/09, 41/09, 13/13 i
20/14), Gradsko vijeće Grada Krka, na
sjednici održanoj 16. ožujka 2017. godine, donijelo je
ODLUKU
o izmjenama i dopunama Odluke
o komunalnom redu
Članak 1.
U Odluci o komunalnom redu (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 19/12 i 19/16), članak 90. mijenja se i
glasi:
»Komunalni otpad iz kućanstva razvrstava
se na mjestu
nastanka. Na nivou otoka Krka određene su boje posuda
za odvojeno prikupljanje otpada i to:
-smeđa: biorazgradivi otpad (otpad iz
kuhinja i kantina, zeleni otpad iz vrtova)
-plava: papir, karton i višeslojna
kartonska ambalaža
-žuta: plastika i sitni metali
-siva: ambalažno staklo
-zelena: otpad koji se ne može odvojeno prikupiti (miješani komunalni otpad).
Za zbrinjavanje komunalnog otpada koji se zbog svojih
dimenzija ili sastava materijala ne može odlagati u kante za kućni
otpad (glomazni otpad, problematični otpad, elektronički otpad, veće količine
zelenila iz vrtova,...) davatelj
usluge u suradnji s JLS osigurava rad Posebnog sabirnog mjesta-reciklažnog dvorišta.
Zabranjeno je otpad iz prethodnog stavka
odlagati na
javnu površinu.
Iznimno od st. 1. ovog
članka, u slučaju veće količine komunalnog
otpada, korisnik je dužan jednokratno zbrinuti taj otpad
na POSAM-u.
Unutar stare gradske jezgre grada Krka nije dopušteno postavljati posude za prikupljanje komunalnog otpada. Za taj dio
grada setovi s posudama postavljeni su na slijedećim lokacijama:
. Portopižana,
. Veli park,
. Trg krčkih glagoljaša i
.na drugim lokacijama određenim posebnom Odlukom.«
Članak 2.
Članak 91. mijenja
se i glasi:
»Tip, vrstu i veličinu te
broj posuda za selektivno sakupljanje
otpada određuje isporučitelj komunalne usluge.
Lokaciju određuje isporučitelj komunalne usluge uz suglasnost
Odsjeka za komunalno gospodarstvo.
Nabavu, postavljanje i održavanje posuda
obavlja isporučitelj komunalne usluge.
Iznimno, za građevine sa
6 i više samostalnih uporabnih cjelina, posude za otpad nabavlja
investitor u skladu sa posebnim uvjetima.
Radi osiguravanja usluge gospodarenja otpadom u nepristupačnim zonama, te
zbog izrazite sezonalnosti i velikog broja posjetitelja
na otoku, davatelj usluge će u suradnji s ovlaštenim predstavnikom lokalne samouprave odrediti dovoljan broj zelenih otoka.
Zeleni otoci smješteni su u pravilu u centrima naselja, na
frekventnijim lokacijama te zonama gdje
nije moguće provoditi sustav od vrata do vrata.
Zeleni otoci moraju biti dostupni
vozilima davatelja usluge.
Na svakom zelenom otoku davatelj usluge osigurat će posude
za zbrinjavanje svih vrsta kućnog
otpada. Davatelj usluge redovito prazni i održava
zelene otoke u skladu s godišnjim planom odvoza.
Na zelenim otocima zabranjeno je odlaganje otpada koji se zbog svojim dimenzija
ili sastava
ne smije odlagati u posude za komunalni
otpad. Na zelenim otocima zabranjeno je odlaganje otpada pokraj kontejnera.«
Članak 3.
Članak 95. mijenja
se i glasi:
»Usluge odvoza otpada na
području Grada Krka i u ostalim naseljima
Grada Krka vrši javni isporučitelj odnosno Ponikve eko otok Krk
d.o.o.
Davatelj usluge sakuplja otpad po sistemu od vrata do vrata na način
da svakom korisniku dodjeljuje posude za odvojeno prikupljanje
otpada. Posude su vlasništvo davatelja
usluga i daju se na
korištenje korisniku. Korisnik je dužan koristiti posude prema njihovoj namjeni, sukladno uputama davatelja usluge. Svako oštećenje
ili drugu
nepravilnost korisnik je dužan prijaviti davatelju usluge.
Izuzetak su stambene zgrade sa šest i više stanova,
te pravne osobe, čija je obaveza prilikom stavljanja objekta u funkciju (ili gradnje)
o svom trošku osigurati dovoljan broj posuda za
odvojeno prikupljanje otpada u skladu s Uvjetima iz gradnje
i građevinskom dozvolom.
Otpad se prikuplja prema unaprijed utvrđenom rasporedu, a korisnik je dužan u dane odvoza
otpada posudu postaviti na rub javne površine tako da bude dostupna
službi odvoza i ne ometa promet
ili prolaz pješaka. Posude za otpad i
sam otpad ne smije se ostavljati na javnoj
površini.
Korisnik može na svojoj
parceli urediti mjesto za posude
ali na način
da su neposredno uz javnu površinu
gdje dolazi vozilo davatelja usluge.
Radnici javnog isporučitelja dužni su posao obavljati
uredno i pažljivo, vodeći računa da ne rasipaju otpad, ne stvaraju nepotrebnu buku, ne oštećuju posude, zidove zgrada, vrata, ograde, pločnike i sl.
Svako oštećenje i onečišćenje na javnoj površini koje nastaje
pri odvozu otpada, isporučitelj komunalne usluge dužan je ukloniti u što kraćem roku.
Davatelj usluge dužan je pravovremeno obavjestiti korisnike o satnici odvoza otpada, radu reciklažnog
dvorišta i ostalim važnim informacijama i to putem brošura, letaka, društvenih mreža i medija.«
Članak 4.
Članak 96. mijenja
se i glasi:
»Glomazni otpad korisnik je dužan odložiti na POSAM-u.
Korisnik može s davateljem usluga dogovoriti odvoz glomaznog ili zelenog
otpada prema uvjetima davatelja usluge, ali ne na način da otpad
iznese na javnu površinu.«
Članak 5.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 363-06/17-01/02
Ur. broj:2142/01-01-17-5
Krk, 16. ožujka 2017.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KRKA
Predsjednik
Marinko Pavlić, v.r.