7.
Na temelju članka 3., 4., 11. i
15. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« broj 36/95, 70/97,
128/99, 57/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09, 70/09,
79/09, 153/09, 49/11, 144/12, 94/13, 153/13, 147/14 i 36/15) i članka 40.
Statuta Grada Krka (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 28/09,
41/09, 13/13 i 20/ 14), Gradsko vijeće Grada Krka, na
sjednici održanoj 16. ožujka 2017. godine,
donijelo je
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima na području Grada Krka
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Odlukom o komunalnim djelatnostima na području
Grada Krka (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se komunalne djelatnosti koje
se obavljaju na području Grada Krka, način i uvjeti obavljanja komunalnih
djelatnosti te druga pitanja od značaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na
području Grada Krka.
Članak 2.
Na području Grada Krka obavljaju se sljedeće komunalne djelatnosti:
1.održavanje čistoće javnih površina, izuzev u
dijelu koji se odnosi na skupljanje i odvoz komunalnog otpada,
2. prijevoz putnika u javnom prometu,
3. održavanje javnih površina,
4. održavanje nerazvrstanih cesta,
5. tržnice na malo,
6. održavanje groblja,
7. obavljanje dimnjačarskih poslova,
8. održavanje javne rasvjete.
Člankom 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu propisano je što se
podrazumijeva pod pojmom svake od navedenih komunalnih
djelatnosti iz prethodnog stavka.
Komunalne djelatnosti od gradskog značaja su:
-održavanje i naplata parkirališnih mjesta, te
uklanjanje, blokiranje i čuvanje krivo parkirnih i ostavljenih vozila,
-usluge oglašavanja na javnim površinama i na
nekretninama u vlasništvu Grada Krka,
-poslovi upravljanja i održavanja kabelsko-distribucijskog sustava (KDS),
-poslovi upravljanja i održavanja elektroničke komunikacijske infrastrukture
i druge povezane opreme u vlasništvu Grada Krka (EKI),
-održavanje društvenih domova i prostorija mjesnih odbora,
-održavanje gradskih zidina i trgova,
-usluge dezinfekcije, deratizacije, dezinsekcije i higijeničarsko
veterinarske zaštite,
-dekorativna rasvjeta.
II.NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak 3.
Komunalne djelatnosti na području Grada Krka
obavljaju:
1.trgovačka društva u suvlasništvu i vlasništvu
Grada Krka,
2.pravne ili fizičke osobe na temelju ugovora o
koncesiji,
3.pravne ili fizičke osobe na temelju pisanog
ugovora o povjeravanju komunalnih poslova.
Članak 4.
Komunalno trgovačko društvo »Vecla« d.o.o. Krk obavlja sljedeće komunalne
djelatnosti:
-održavanje i naplata parkirališnih mjesta, te
uklanjanje, blokiranje i čuvanje krivo parkirnih i ostavljenih vozila,
-održavanje čistoće (javnih površina, plaža, obalnih puteva, luke, igrališta, fontana, parkova, i dr...),
-održavanje javnih zelenih površina (održavanje uređenih i neuređenih
zelenih površina, parkova i raslinja, sustava navodnjavanja na
zelenim površinama, izmjena sadnica, zalijevanje, održavanje krošnji, sadnica u
vazama, uklanjanje suvišnog raslinja te sakupljanje sitnog otpada i lišća sa
zelenih površina, uređivanje obalnog puta i pristupnih stubišta, pomorskog
dobra, igrališta, uključujući i odvodnju atmosferskih voda, čekaonice na
autobusnim stajalištima, fontane i kipovi),
-tržnice na malo,
-održavanje nerazvrstanih cesta - raslinje uz
komunikacije,
-usluge oglašavanja na javnim površinama i na
nekretninama u vlasništvu Grada Krka, te upravljanje oglasnim prostorima,
-poslovi upravljanja i održavanja kabelsko-distribucijskog sustava (KDS),
-održavanje groblja na području Grada Krka,
-dekorativna rasvjeta (postavljanje i skidanje dekorativnih elemenata prigodom
blagdana i drugih manifestacija),
-poslovi upravljanja i održavanja horizontalne i vertikalne signalizacije.
Ponikve eko otok Krk d.o.o. povjerava se obavljanje komunalne djelatnosti:
-održavanje javne rasvjete,
-poslovi upravljanja i održavanja elektroničke komunikacijske infrastrukture
i druge povezane opreme u vlasništvu Grada Krka (EKI).
Komunalno trgovačko društvo Vecla d.o.o. Krk i Trgovačko društvo Ponikve eko
otok Krk d.o.o. obavljaju komunalne djelatnosti iz ovog članka sukladno ovoj
Odluci, posebnim propisima kojima se regulira obavljanje pojedine komunalne
djelatnosti i odlukama Gradskog vijeća donesenih sukladno tim
propisima, a na temelju ugovora koje zaključuje Gradonačelnik Grada Krka.
Grad Krk i trgovačka društva iz prednjeg stavka će Ugovorima
o obavljanju pojedinih komunalnih djelatnosti iz stavka 1. i
2. ovoga članka detaljno propisati međusobna prava i
obveze, standarde obavljanja komunalnih djelatnosti i odnose prema trećim
stranama vezane uz obavljanje komunalnih djelatnosti koje su predmet ugovora.
III.NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI NA TEMELJU
UGOVORA O KONCESIJI
Članak 5.
Pravne ili fizičke osobe na temelju ugovora o
koncesiji mogu obavljati na području Grada Krka sljedeće komunalne djelatnosti:
-obavljanje dimnjačarskih poslova.
Koncesija se može dodijeliti na vrijeme do 10
(deset) godina.
Članak 6.
Postupak dodjele koncesije provodi se prikupljanjem ponuda ili javnim natječajem, u skladu sa posebnim propisima koji
reguliraju pitanje dodjela koncesija.
Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili javnog
natječaja donosi Gradonačelnik Grada Krka.
Postupak javnog natječaja provodi Povjerenstvo koje ima predsjednika i
najviše 4 člana, a imenuje ga Gradonačelnik.
Članak 7.
Obavijest o namjeri davanja koncesije, objavljuje se u »Narodnim novinama«,
a može se nakon toga, neizmijenjenog sadržaja, objaviti i u dnevnom tisku, te na web stranici Grada Krka s navedenim datumom objave u
»Narodnim novinama«.
Obavijest/Oglas za prikupljanje ponuda ili javni
natječaj mora sadržavati:
-djelatnost za koju se daje koncesija,
-vrijeme za koje se daje koncesija,
-vrstu i opseg poslova,
-način određivanja cijene za obavljanje poslova,
-najniži iznos naknade za koncesiju te način i rok
plaćanja,
-jamstvo korisnika koncesije za ispunjenje ugovora.
-način, mjesto i rok za podnošenje ponude,
-isprave koje su potrebne kao prilog ponudi,
-mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
-uvjete za odabir najpovoljnije ponude,
-ostali sadržaj propisan posebnim propisima.
Članak 8.
Ponuditelji su dužni uz ponudu priložiti slijedeće isprave:
-dokaz o registraciji za obavljanje komunalne djelatnosti,
-(obrtnica ili izvod iz registra trgovačkog suda),
-dokaz o bonitetu,
-potvrde o plaćenim porezima i doprinosima za zadnji mjesec prije objave
oglasa,
-reference tvrtke za obavljanje komunalne djelatnosti koja je predmet javnog
natječaja (oprema, poslovni prostor, broj i struktura zaposlenih, dosadašnji
poslovi).
Članak 9.
Odluku o davanju koncesije donosi Gradsko vijeće.
Kriteriji i mjerila na temelju kojih se donosi
odluka određuju se javnim natječajem, a mogu biti sljedeći:
1.sposobnosti za ostvarivanje koncesije (bolja
oprema, poslovni prostor, broj zaposlenih),
2.poslovni ugled podnositelja ponude (broj
zaključenih ugovora za djelatnost za koju se daje koncesija),
3.povoljnosti ponude (najviša naknada za koncesiju,
najniža cijena za pruženu uslugu),
4.povoljnosti ponude za provedbu mjera očuvanja i
zaštite okoliša.
Kriterije te rok trajanja koncesije za odabir
najpovoljnije ponude za davanje koncesije za svaku pojedinu djelatnost utvrđuje
Gradonačelnik Grada Krka u zaključku o raspisivanju natječaja u skladu sa
stavkom 2. ovog članka i specifičnostima za pojedinu
djelatnost za koju se daje koncesija.
Članak 10.
Odluka o davanju koncesije obvezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija daje,
2. vrijeme na koje se koncesija daje,
3. visinu i način plaćanja naknade za koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. obveze koncesionara,
6.drugi sadržaj propisan posebnim propisom kojim je
regulirano davanje koncesije.
Članak 11.
Na temelju Odluke o davanju koncesije Gradonačelnik Grada Krka s odabranim
ponuditeljem sklapa ugovor o koncesiji.
Ugovor o koncesiji obavezno sadrži:
1. djelatnost za koju se koncesija dodjeljuje,
2. vrijeme na koje se koncesija dodjeljuje,
3. visinu i način plaćanja naknade za koncesiju,
4. cijenu i način naplate za pruženu uslugu,
5. prava i obveze davatelja koncesije,
6. prava i obveze korisnika koncesije,
7. jamstva korisnika koncesije,
8. uvjete otkaza ugovora,
9. ugovorne kazne.
Članak 12.
Pravne i fizičke osobe koje obavljaju komunalne usluge na
temelju koncesije iz članka 5. podstavka 1. i 2. ove Odluke dužne su prije
svake promjene cijene odnosno tarife svojih usluga izvršiti prijavu cjenika i
zatražiti prethodnu suglasnost Gradonačelnika Grada Krka.
Prijava cjenika iz prethodnog stavka obavezno sadrži:
-vrstu komunalne usluge, te način obračuna i
plaćanja usluge,
-strukturu postojeće cijene komunalne usluge,
-predloženu novu cijenu usluge i njenu strukturu,
-postupak promjene cijene s obrazloženjem i kalkulacijama,
-dan primjene nove cijene.
Članak 13.
Gradonačelnik Grada Krka dužan je dati suglasnost na
prijavu cjenika u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva za pribavljanje
prethodne suglasnosti, a u protivnom će se smatrati da je suglasnost dana.
U slučaju uskrate suglasnosti na prijavljeni cjenik
od strane Gradonačelnika, isti se ne može primjenjivati.
Članak 14.
Naknada za koncesiju uplaćuje se u korist Proračuna Grada Krka, a koristi se
za građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.
IV.NAČIN I UVJETI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNIH POSLOVA NA TEMELJU PISANOG
UGOVORA
Članak 15.
Pravne ili fizičke osobe na temelju pisanog ugovora
o povjeravanju komunalnih poslova mogu obavljati na području Grada Krka
sljedeće komunalne djelatnosti - poslove:
1. održavanje nerazvrstanih cesta,
2. održavanje javnih površina;
3.održavanje društvenih domova i prostorija mjesnih
odbora;
4. održavanje gradskih zidina i trgova;
5.usluge dezinfekcije, deratizacije, dezinsekcije i
higijeničarsko veterinarske zaštite.
Pod održavanjem nerazvrstanih cesta podrazumijeva se održavanje površina
koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi, a koje nisu razvrstane ceste u
smislu posebnih propisa, te gospodarenje cestovnim
zemljištem uz nerazvrstane ceste.
Pod održavanjem javnih površina podrazumijeva se održavanje pješačkih staza,
pješačkih zona, otvorenih odvodnih kanala, trgova, dječjih igrališta, javnih
prometnih površina, dijelova cesta koje prolaze kroz naselje, spomenika, javnih
plaža i sunčališta i sl.
Pod održavanjem društvenih domova i prostorija mjesnih odbora podrazumijeva
se održavanje krovova, održavanje stolarije (prozora i vrata), vodovodnih i
električnih instalacija, klima uređaja, ličenje i farbanje zidova, održavanje
podova (parketa, pločica i dr.).
Pod održavanjem gradskih zidina i trgova podrazumijeva se radovi na zaštiti arheoloških nalaza, konzervatorski radovi i
sanacija spomenika (zidina), obnova trgova i sl.
Pod usluge dezinfekcije, deratizacije, dezinsekcije, higijeničarsko
veterinarske zaštite i zaštitu bilja podrazumijeva se skup mjera uništavanja
mikroorganizama te suzbijanja štetnih člankonožaca i glodavaca, odnosno
kombinacija preventivnih i kurativnih mjera s ciljem zaustavljanja rasta,
razmnožavanja i potpunog uklanjanja mikroorganizama, štetnih člankonožaca i
glodavaca; održavanje skloništa za životinje, hvatanje i zbrinjavanje pasa i
mačaka lutalica, neškodljivo uklanjanje lešina životinjskog podrijetla sa
javnih površina te zaštitu crnika i čempresa u cilju smanjenja štetnika na
biološki minimum.
Članak 16.
Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili javnog
natječaja donosi Gradonačelnik Grada Krka.
Za vrijednost poslova do 70.00,00 kn bez PDV-a
godišnje, povjeravanje obavljanja komunalnih poslova provodi se direktno
ugovaranje.
Prikupljanje ponuda provodi se u slučaju kada ukupna vrijednost troškova
održavanja godišnje iznosi više od 70.000,00 kuna do
200.000,00 kuna bez PDV-a, a potrebno je zatražiti najmanje tri ponude.
Javni natječaj za povjeravanje obavljanja komunalnih poslova provest će se kad vrijednost poslova u godišnjem iznosu prelazi
iznos od 200.000,00 kuna bez PDV-a.
Članak 17.
Ugovor o povjeravanju komunalnih poslova (u daljnjem tekstu: ugovor) iz
članka 15. stavka 1. ove
Odluke može se zaključiti najdulje na vrijeme od 4 godine.
Opis i opseg komunalnih poslova održavanja po djelatnostima odredit će se na osnovi Programa održavanja komunalne infrastrukture
iz članka 28. stavka 3. Zakona o komunalnom
gospodarstvu.
U slučaju povećanja ili smanjena opsega komunalnih
poslova ili cijene, u tijeku roka na koji je zaključen ugovor, sporazumno će se
sačiniti aneks ugovora kojeg odobrava Gradonačelnik Grada Krka.
Cijena usluge isplaćuje se izvršitelju usluge prema dostavljenim računima o
izvršenim poslovima, koje ovjerava osoba naručitelja koja vrši nadzor nad obavljanjem poslova.
Članak 18.
Postupak odabira ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti - poslova
iz članka 15. ove Odluke provodi se javnim natječajem
ili prikupljanjem ponuda, u skladu sa odredbama Zakona o komunalnom
gospodarstvu i ovom Odlukom.
Članak 19.
Gradonačelnik Grada Krka razmotriti će prijedlog za
odabir ponude te isti uputiti Gradskom vijeću na donošenje Odluke, osim za
ugovaranje poslova prema stavku 2. i 3. članka 16. ove Odluke.
Članak 20.
Na temelju odluke iz članka 19. Gradonačelnik Grada Krka sklapa ugovor o
povjeravanju određenih komunalnih poslova koji obvezatno sadrži:
-djelatnost za koju se sklapa ugovor,
-vrijeme na koje se sklapa ugovor,
-vrstu i opseg poslova,
-način određivanja cijene za obavljanje poslova te
način i rok plaćanja,
-jamstvo izvršitelja o ispunjenju ugovora.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Ugovori o obavljanju komunalnih djelatnosti ili
pojedinih poslova iz komunalnih djelatnosti ostaju na snazi do isteka roka na
koji su zaključeni ili do raskida istih.
Članak 22.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o komunalnim djelatnostima na području Grada Krka (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 18/ 10, 44/10, 6/11, 15/13, 20/14 i 23/15).
Članak 23.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije.«
Klasa: 011-01/17-01/01
Ur. broj: 2142/01-01-17-5
Krk, 16. ožujka 2017.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KRKA
Predsjednik
Marinko Pavlić, v.r.