13.
Na temelju članka 95. stavka 4. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08 i 61/11) i članka 43. Statuta Općine Matulji
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 26/09. 38/09., 8/13,
17/14, 29/14, 4/15,-pročišćeni tekst i 39/15) Općinski načelnik Općine Matulji,
dana 13. ožujka, 2017. godine, donosi
PRAVILNIK
o ocjenjivanju službenika
Općine Matulji
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom o ocjenjivanju službenika Općine Matulji (u daljnjem
tekstu: Pravilnik) utvrđuju se kriteriji za ocjenjivanje službenika Općine
Matulji i način provođenja ocjenjivanja
Članak 2.
Ocjene kojima se ocjenjuju službenici jesu:
a) »odličan« - ukoliko je rad i učinkovitost službenika najviše kvalitete i
osigurava najbolje i jedinstveno izvršavanje službe odnosno radnih zadataka,
b) »vrlo dobar« - ukoliko je rad i učinkovitost službenika naročito dobar i
osigurava prvorazredno izvršavanje službe odnosno radnih zadataka,
c) »dobar« - ukoliko je rad i učinkovitost službenika prosječne kvalitete
osiguravajući pouzdano obavljanje službe odnosno radnih zadataka,
d) »zadovoljava« - ukoliko rad i učinkovitost službenika osigurava najmanju
moguću mjeru prihvatljivih standarda kvalitete i preciznosti u obavljanju
službe odnosno radnih zadataka,
e) »ne zadovoljava« - ukoliko je rad i učinkovitost službenika ispod
minimuma standarda kvalitete te nije dovoljan da
osigura pouzdano i prihvatljivo obavljanje službe odnosno radnih zadataka.
II. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE SLUŽBENIKA
Članak 3.
Ocjena službenika temelji se na slijedećim
kriterijima:
1. Stručnost
1. a) odlična stručnost - odlično poznaje zakone i
druge propise, pravila struke i službe, stalno se stručno usavršava, ne
izbjegava dodatne poslove u vezi sa zadacima radnog mjesta;
1. b) vrlo dobra stručnost - vrlo dobro poznaje
zakone i druge propise, pravila struke i službe, redovito se stručno usavršava,
ne izbjegava dodatne poslove u vezi sa zadacima radnog mjesta;
1. c) dobra stručnost - dobro poznaje zakone i
druge propise, pravila struke i službe, povremeno se stručno usavršava,
djelomično izbjegava dodatne poslove u vezi sa zadacima radnog mjesta;
1. d)zadovoljavajuća stručnost - zadovoljavajuće
poznaje zakone i druge propise, pravila struke i službe, rijetko se stručno
usavršava, često izbjegava dodatne poslove u vezi sa zadacima radnog mjesta;
1. e) nedovoljno stručno znanje - nedovoljno
poznaje zakone i druge propise, ne poštuje pravila struke i službe, nedovoljno
se stručno usavršava, izbjegava dodatne poslove u vezi sa zadacima radnog
mjesta.
2. Kreativnost i samostalnost
2. a) odlična kreativnost i samostalnost - u
obavljanju radnih zadataka kreativan je i uvijek samostalan, uvijek pronalazi i
predlaže najbolja rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu sukladno
pozitivnim propisima;
2. b) vrlo dobra kreativnost i samostalnost - u
obavljanju radnih zadataka vrlo je kreativan i samostalan, vrlo često
samostalno pronalazi i predlaže rješenja za poboljšanje rada na svom radnom
mjestu sukladno pozitivnim propisima;
2. c) dobra kreativnost i samostalnost - često
samostalno pronalazi i predlaže rješenja za poboljšanje rada na svom radnom
mjestu sukladno pozitivnim propisima;
2. d) zadovoljavajuća kreativnost i samostalnost -
rijetko je u poslu kreativan i samostalan, rijetko predlaže zadovoljavajuća
rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu sukladno pozitivnim
propisima;
2. e) nedovoljna kreativnost i samostalnost - u
obavljanju poslova nije kreativan niti samostalan, vrlo rijetko pronalazi ili
uopće ne pronalazi rješenja sukladno pozitivnim propisima i pravilima struke.
3. Inicijativnost
3. a) odlična inicijativnost - u obavljanju poslova
potpuno je samoinicijativan, nije ga potrebno upućivati u rad, pomoć i savjet
traži samo u slučaju rješavanja najsloženijih poslova;
3. b) vrlo dobra inicijativnost - u obavljanju
poslova vrlo često je samoinicijativan, pomoć i savjet traži samo u slučaju
rješavanja najsloženijih poslova;
3. c) dobra inicijativnost - u obavljanju poslova često je samoinicijativan,
uglavnom ga nije potrebno upućivati u rad, pomoć i savjet traži u slučaju rješavanja najsloženijih
poslova;
3. d) zadovoljavajuća inicijativnost - u obavljanju
poslova rijetko je samoinicijativan, često ga
je potrebno upućivati u rad, pomoć i savjet traži u
rješavanju poslova;
3. e) nedovoljna inicijativnost - u obavljanju
poslova nije samostalan i samoinicijativan, u rad ga je potrebno stalno
upućivati, objašnjavati obveze i uvijek mu pomagati u radu, pomoć i savjete
traži vrlo često.
4. Kvaliteta obavljenog rada
4. a) odlična kvaliteta rada - u poslovima koje
obavlja nije potrebno intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova
stručnosti, pravila struke i službe nije bilo prigovora;
4. b) vrlo dobra kvaliteta rada - u poslovima koje
obavlja potrebno je vrlo rijetko intervenirati, na kvalitetu njegova rada s
osnova stručnosti, pravila struke i službe uglavnom nije bilo prigovora;
4. c) dobra kvaliteta rada - u poslovima koje obavlja potrebno je rijetko
intervenirati, na kvalitetu njegova rada s osnova
stručnosti, pravila struke i službe povremeno je bilo prigovora;
4. d) zadovoljavajuća kvaliteta rada - u poslovima
koje obavlja potrebno je često intervenirati i tražiti izmjene, ispravke ili
dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe
vrlo često je bilo prigovora;
4. e) nedovoljna kvaliteta rada - u poslovima koje
obavlja uvijek je potrebno intervenirati i tražiti izmjene, ispravke ili
dopune, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe
uvijek je bilo prigovora.
5. Opseg obavljenih poslova i poštivanje zadanih rokova
5. a) poslove radnog mjesta na koje je raspoređen
obavlja u cijelosti i to u zadanim rokovima, uvijek je spreman obavljati i
druge poslove odsutnog službenika;
5. b) poslove radnog mjesta na koje je raspoređen
obavlja u najvećem dijelu i to u zadanim rokovima, uvijek je spreman obavljati
i druge poslove odsutnog službenika;
5. c) poslove radnog mjesta na koje je raspoređen
obavlja uglavnom u zadanim rokovima, ponekad je spreman obavljati i poslove
odsutnog službenika;
5. d) poslove radnog mjesta na koje je raspoređen
obavlja u manjem dijelu, ali ponekad izvan zadanih rokova, spreman je samo u
manjem dijelu obavljati poslove odsutnog službenika;
5. e) obavlja neznatan dio poslova radnog mjesta na
koje je raspoređen i to u većem dijelu izvan zadanih rokova, izbjegava
obavljati poslove odsutnog službenika.
6. Poštivanje radnog vremena
6. a) uvijek dolazi na vrijeme na posao, nikad ne
odlazi ranije s posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, ne udaljava se
nepotrebno iz radnih prostorija, uvijek kada potreba posla to zahtijeva, ostaje
raditi i nakon isteka radnog vremena;
6. b) uglavnom na vrijeme dolazi na posao, ne odlazi
ranije s posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, ne udaljava se
nepotrebno iz radnih prostorija, ponekad kada potreba posla to zahtijeva,
ostaje raditi i nakon isteka radnog vremena;
6. c) ponekad kasni na posao i/ili odlazi ranije s
posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, te se rijetko nepotrebno udaljava
iz radnih prostorija;
6. d) često kasni na posao i/ili odlazi ranije s
posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, te se često nepotrebno udaljava
iz radnih prostorija;
6. e) učestalo, gotovo svakodnevno kasni na posao
i/ili odlazi ranije s posla bez odobrenja nadređenog rukovoditelja, te se
nepotrebno udaljava iz radnih prostorija.
7. Odnos prema ostalim suradnicima i strankama
7. a) iznimno surađuje s ostalim suradnicima, a
prema strankama se odnosi iznimno korektno i ljubazno;
7. b) vrlo dobro surađuje s ostalim suradnicima, a
prema strankama se odnosi vrlo korektno i ljubazno;
7. c) dobro surađuje s ostalim suradnicima, a prema
strankama se dobro odnosi i uglavnom je korektan i ljubazan;
7. d) zadovoljavajuće surađuje s ostalim
suradnicima, a prema strankama se odnosi na zadovoljavajući način, ali nije
uvijek naročito ljubazan;
7. e) nedovoljno surađuje s ostalim suradnicima, a
prema strankama se često odnosi nekorektno i neljubazno.
8. Timski rad
8. a) uvijek sudjeluje u timskom radu;
8. b) često sudjeluje u timskom radu;
8. c) povremeno sudjeluje u timskom radu;
8. d) rijetko sudjeluje u timskom radu;
8. e) izbjegava timski rad.
IV. NAČIN PROVOĐENJA OCJENJIVANJA
Članak 4.
Rad službenika ocjenjuje se prema kriterijima iz članka 3. ovog Pravilnika zaokruživanjem brojčane oznake - ocjene (10,
8, 5, 3 ili 1) ispred odgovarajućeg kriterija, na obrascu oznake O - I., koji
se nalazi u privitku i čini sastavni dio ovoga Pravilnika (Privitak 1.).
Broj bodova za svaku ocjenu određuje se kako slijedi:
a) 10 bodova b) 8 bodova c) 5 bodova
d) 3 boda e) 1 bod.
Članak 5.
Ocjena službenika dobiva se zbrajanjem broja bodova kojim je njihov rad
ocijenjen prema svim kriterijima iz ovog Pravilnika, kako slijedi:
1.»odličan«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika od 72 do 80 bodova,
2.»vrlo dobar«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika od 56 do 71 bodova,
3.»dobar«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika od 36 do 55 bodova,
4.»zadovoljava«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika od 22 do 35 bodova,
5.»ne zadovoljava«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika manji od 22 boda.
Članak 6.
Službenike ocjenjuje pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela, najkasnije do
31. ožujka tekuće
godine za prethodnu kalendarsku godinu.
Ne ocjenjuju se službenici primljeni u službu odnosno u radni odnos na određeno vrijeme te službenici koji su u prethodnoj
kalendarskoj godini radili manje od šest mjeseci, bez obzira na razloge.
Članak 7.
Pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela ocjenjuje Općinski načelnik.
Članak 8.
Pročelnik donosi ocjenu na temelju prijedloga
neposrednog rukovoditelja za pojedinog službenika. Neposredni rukovoditelj
obvezan je dati svoj prijedlog ocjene.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela, odnosno Općinski načelnik dužan je sa prijedlogom ocjene upoznati službenika na kojega se
ocjena odnosi najkasnije do kraja veljače tekuće godine što službenik potvrđuje
svojim potpisom na obrascima iz članka 4. ovoga
Pravilnika.
Ako službenik odbije potpisati da je upoznat s prijedlogom ocjene ili ako zbog njegove odsutnosti iz službe odnosno s rada
takav potpis nije moguće osigurati, o tome će se staviti bilješka na obrascima
iz članka 4. ovog Pravilnika.
Članak 9.
O ocjeni službenika i pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela donosi se
rješenje.
Ocjena mora biti obrazložena.
Ocjena se unosi u osobni očevidnik službenika.
Članak 10.
O ocjenama službenika, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je
sačiniti skupno izvješće te isto dostaviti Općinskom
načelniku i službi zaduženoj za kadrovske poslove. Skupno izvješće sastavlja se
na obrascu oznake O - II., koji se nalazi u privitku i
čini sastavni dio ovoga Pravilnika.
V. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA:011-01/17-01/007
URBROJ:2156-04-01-17-1
Matulji, 13. ožujka 2017
Općinski načelnik Općine Matulji
Mario Ćiković, v.r.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*