11.
Temeljem članka 17. stavka 1. alineja 1. Zakona o
sustavu civilne zaštite (»Narodne novine« 82/15) i članka
38. Statuta Općine Omišalj (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 29/13) Općinsko Vijeće Općine
Omišalj, na sjednici 23. veljače 2017. godine, donijelo je
SMJERNICE ZA ORGANIZACIJU I RAZVOJ
SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE NA PODRUČJU
OPĆINE OMIŠALJ ZA RAZDOBLJE
OD 2017. DO 2020. GODINE
1. RAZVOJ SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE NA
PODRUČJU OPĆINE OMIŠALJ - OPĆI DIO
Člankom 17. Zakona o sustavu civilne zaštite propisane
su nove obveze jedinica lokalne samouprave koji se odnose
na dokumente iz sustava civilne zaštite. Slijedom toga te
Smjernica za izradu procjena rizika od velikih nesreća za
područje Primorsko-goranske županije definirana je i
obveza izrade Procjene rizika od velikih nesreća pa će
Općina Omišalj u narednom razdoblju pristupiti izradi
navedenog dokumenta.
Općinsko vijeće će svake godine pri donošenju proračuna razmatrati i usvojiti godišnju analizu stanja i godišnji
plan razvoja sustava civilne zaštite s financijskim učincima
za trogodišnje razdoblje. Smjernice za organizaciju i razvoj
sustava razmatraju se i usvajaju svake četiri godine.
Općinski načelnik će početkom svake godine donositi
plan vježbi civilne zaštite.
2. RAZVOJ SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE NA
PODRUČJU OPĆINE OMIŠALJ - OPERATIVNE
SNAGE
2.1. Stožer civilne zaštite
Stožer civilne zaštite Općine u pravilu se sastaje dva
puta godišnje, uoči protupožarne sezone i neposredno
prije donošenja proračuna za iduću godinu. Na sjednicama
Stožera razmatrat će se aktivnosti koje proizlaze iz Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od
požara, te Analiza stanja sustava civilne zaštite, Smjernice
za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite, te Godišnji
plan razvoja sustava civilne zaštite s financijskim učincima
za trogodišnje razdoblje. Također, pratit će se uvježbavanje i opremanje operativnih snaga civilne zaštite.
2.2. Službe i postrojbe središnjih tijela državne uprave
koja se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovnoj djelatnosti
Službe i postrojbe središnjih tijela državne uprave koje
se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovnoj djelatnosti uključene su u zaštitu i spašavanje na području općine
kroz svoje sudjelovanje u Stožeru civilne zaštite (djelatnici
MUP-a i DUZS Rijeka), kao savjetodavna tijela, ali i kao
operativa u provođenju određenih zakonom propisanih
radnji kojima se bave i u svojoj redovnoj djelatnosti.
2.3. Zapovjedništvo i postrojbe vatrogastva
2.3.1. Javna vatrogasna postrojba Grada Krka
Nastavit će se postojeći način financiranja i angažiranja
JVP Grada Krka od strane Općine Omišalj.
2.3.2. Dobrovoljno vatrogasno društvo Njivice
Nastavit će se dosadašnji način financiranja i angažiranja
DVD Njivice.
2.3.3. Profesionalne vatrogasne postrojbe u gospodarstvu
Kapaciteti (ljudski i materijalni) vatrogasnih postrojbi u
gospodarstvu navedeni su u prilozima Plana zaštite i spašavanja Općine Omišalj, a njihovo djelovanje biti će
sukladno planovima zaštite i spašavanja pravnih osoba u
kojima djeluju.
2.4. Službe i postrojbe pravnih osoba koje se civilnom
zaštitom bave u svojoj redovitoj djelatnosti
2.4.1. Hrvatska gorska služba spašavanja
Općina Omišalj nastavit će suradnju s GSS-stanica
Rijeka te će sufinancirati njihovu aktivnost.
2.4.2. Hrvatski Crveni križ
Sukladno važećim zakonskim propisima Općina Omišalj
financirat će djelatnost Gradskog društva Crvenog križa
Krk i nastaviti dosadašnju suradnju.
2.4.3. Nastavni zavod za javno zdravstvo
Zavod provodi djelatnosti propisane zakonima, odnosno
opće mjere za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti,
ispitivanje zdravstvene ispravnosti vode, praćenje stanja
okoliša i dr. te će u tom smislu biti nastavljena suradnja s
istim, a sukladno aktivnostima navedenim u Planu zaštite
i spašavanja Općine Omišalj.
2.5. Postrojbe i povjerenici civilne zaštite
2.5.1. Postrojba civilne zaštite
Nastavit će se opremanje postrojbe civilne zaštite osobnom opremom (cipele, jakne, hlače, majice).
U suradnji s Državnom upravom za zaštitu i spašavanje,
Područnim uredom Rijeka, planiraju se održati vježbe
civilne zaštite te će postrojba sudjelovati i u većim operativnim vježbama.
2.5.2. Povjerenici civilne zaštite
Planira se imenovati dva povjerenika za područje
Općine tj. za svako naselje po jedan.
2.5.3. Skloništa
Utvrdit će se stanje skloništa te daljnje aktivnosti za njihovo upravljanje i korištenje.
2.6. Pravne osobe u sustavu civilne zaštite
Osim osoba koje se civilnom zaštitom bave kao redovnom djelatnošću, postoje i pravne osobe koje u sklopu
svoje redovne djelatnosti mogu sudjelovati u sustavu
civilne zaštite. Oni su nositelji posebnih zadaća u sustavu,
a mogu pružiti usluge prijevoza, smještaja, prehrane i sl.,
od interesa za sustav civilne zaštite. Tim će se osobama,
za razradu dobivenih zadaća i usklađivanje s operativnim
snagama, dostaviti izvodi iz Plana djelovanja civilne zaštite
za područje Općine Omišalj, te će se s istima zaključiti ugovori o međusobnoj suradnji kojim se definiraju potrebni
ljudski resursi i materijalna oprema, te u kojem roku se
uključuju u sustav civilne zaštite za područje Općine Omišalj.
Za naredne godine nisu planirana proračunska sredstva
za namjenu korištenja usluga za potrebe civilne zaštite. U
slučaju aktiviranja ovih subjekata, sredstva za isto osigurat
će se proračunom.
2.7. Udruge građana
Nastavit će se ili uspostavit nova suradnja s udrugama
koje djeluju na području Općine Omišalj, a čija je djelatnost od interesa za sustav civilne zaštite (planinari, radio
klub i dr.).
3. OSTALE AKTIVNOSTI U SUSTAVU ZAŠTITE I
SPAŠAVANJA
3.1. Zahtjevi zaštite i spašavanja u prostornim planovima
Prilikom donošenja prostornih planova Općina Omišalj
poštivati će zahtjeve zaštite i spašavanja.
3.2. Edukacija stanovnika
U narednom razdoblju nastavit će se s informiranjem
stanovnika vezano općenito uz sustav zaštite i spašavanja.
Također, prilikom većih vježbi snaga civilne zaštite paralelno će se održavati edukacije mještana te će se zatražiti
njihovo aktivno sudjelovanje u vježbama.
3.3. Edukacija djece u školama i vrtićima
Edukaciju djece u školi provoditi će se u suradnji s
DUZS Područni ured Rijeka i Gradskim društvom Crvenog križa Krk.
3.4. Uspostava sustava uzbunjivanja
Sustav uzbunjivanja će se redovno kontrolirati i po
potrebi proširivati.
3.5. Ostalo
U Općini Omišalj i nadalje će se sustavno provoditi
mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, te izdvajati
sredstva za veterinarske usluge.
4. ZAKLJUČAK
Stanje izrađenosti dokumenata iz područja sustava
civilne zaštite je zadovoljavajuće, no potrebno je pristupiti
izmjenama postojećih ili donošenju novih dokumenata, a
kako bi se dokumentacija uskladila sa zakonom, kao i
potpisivanju ugovora s pravnim osobama navedenim u
Odluci o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav
civilne zaštite.
Koordinaciju aktivnosti operativnih snaga civilne zaštite,
različitih službi, ustanova i drugih skupina građana u izvanrednim situacijama obavlja Stožer civilne zaštite. Stoga je
primarni cilj u 2017. i 2018. godini osposobiti Stožer za
brzo i efektivno djelovanje u kriznim situacijama, a što je
i navedeno ovim Smjernicama.
Bitno je i imenovanje povjerenika civilne zaštite, opremanje istih, te njihovo uvježbavanje i edukacija, što je
također navedeno ovim Smjernicama.
Postrojbu civilne zaštite potrebno je jednom godišnje
uvježbavati, te opremati u skladu s proračunskim sredstvima. Svake dvije godine potrebno je održati veću terensku operativnu vježbu, u suradnji s PUZS Rijeka, a kako bi
se članovi postrojbe upoznali s cjelokupnim sustavom
civilne zaštite, kao i svojom funkcijom u istom.
Klasa: 021-05/17-01/2
Ur. broj: 2142-06-17-01-9
Omišalj, 23. veljače 2017.godine
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Krešimir Kraljić, v. r.
|