3.
Na temelju članka 15. stavak 2. Zakona o javnoj
nabavi (»Narodne novine«, broj 120/16) i članka 42. Statuta Općine Vrbnik
(»Službene novine Primorsko-goranske županije«, broj 31/09, 33/09, 15/13 i
25/13), Općinsko vijeće Općine Vrbnik na 20. sjednici održanoj dana 14. veljače
2017. godine donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI POSTUPAKA JEDNOSTAVNE
NABAVE I OPĆE ODREDBE
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave te zakonitog, namjenskog i
svrhovitog trošenja proračunskih sredstava, ovim se Pravilnikom uređuje
postupak koji prethodi stvaranju ugovornog odnosa za nabavu robe, radova i
usluga, procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna za nabavu roba i usluga,
odnosno 500.000,00 kuna za nabavu radova (u daljnjem tekstu:jednostavna
nabava) za koje sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi ne postoji obveza
provedbe postupaka javne nabave.
U provedbi postupaka nabave robe, radova i usluga osim ovog Pravilnika,
obvezno je primjenjivati i druge važeće zakonske i podzakonske akte, kao i
interne akte, a koji se odnose
na pojedini predmet nabave u smislu posebnih zakona
(npr. Zakon o obveznim odnosima, Zakon o prostornom uređenju, Zakon o gradnji i
dr.).
II. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 2.
O sukobu interesa na odgovarajući se način
primjenjuju odredbe Zakona o javnoj nabavi.
III.POKRETANJE I PRIPREMA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 3.
Pripremu i provedbu postupaka jednostavne nabave procijenjene vrijednosti
jednake ili veće od 70.000,00 kuna provode ovlašteni
predstavnici naručitelja koje imenuje općinska načelnica internom odlukom, te
određuje njihove obveze i ovlasti u postupku jednostavne nabave.
Ovlašteni predstavnici naručitelja mogu biti i druge osobe, ako imaju
utjecaj na odlučivanje i/ili druge radnje u vezi s pojedinim
postupkom jednostavne nabave.
Obveze i ovlasti ovlaštenih predstavnika naručitelja su:
-priprema postupka jednostavne nabave: dogovor oko uvjeta vezanih uz predmet
nabave, potrebnog sadržaja dokumentacije/uputa za prikupljanje ponuda,
tehničkih specifikacija, ponudbenih troškovnika i ostalih dokumenata vezanih uz
predmetnu nabavu,
-provedba postupka jednostavne nabave: slanje Poziva na
dostavu ponuda gospodarskim subjektima na dokaziv način, otvaranje pristiglih
ponuda, sastavljanje zapisnika o otvaranju, pregledu i ocjena ponuda,
rangiranje ponuda sukladno kriteriju za odabir ponuda, prijedlog za odabir
najpovoljnije ponude sukladno kriteriju za odabir i uvjetima propisanim
dokumentacijom/uputama za prikupljanje ponuda ili poništenje postupka.
U pripremi i provedbi postupka jednostavne nabave moraju sudjelovati
najmanje 3 (tri) ovlaštena predstavnika, od kojih 1
(jedan) može imati važeći certifikat na području javne nabave u postupcima
jednostavne nabave procijenjene vrijednosti iznad 70.000,00 kuna.
Pripremu i provedbu jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili
veće 20.000,00 kuna, a manje od 70.000,00 kuna provode službenici jedinstvenog
upravnog odjela po nalogu načelnice, prema Planu nabave naručitelja.
Priprema i provedba jednostavne nabave procijenjene vrijednosti do 20.000,00
kuna provodi se sukladno članku 6. ovog Pravilnika.
Članak 4.
Jednostavna nabava procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 20.000,00 kuna mora biti usklađena s Planom nabave naručitelja.
Jednostavna nabava procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 70.000,00 kuna započinje danom slanja Zahtjeva za pripremu i početak
postupka nabave bagatelne vrijednosti načelnica upućuje pročelniku jedinstvenog
upravnog odjela.
Članak 5.
Općinska načelnica kao odgovorna osoba naručitelja donosi Odluku o početku
postupka jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 70.000,00 kuna, koja obavezno sadrži:
-naziv predmeta nabave,
-procijenjenu vrijednosti nabave,
-podatke o osobama koje provode postupak,
a može sadržavati i podatke o ponuditeljima kojima će se uputiti poziv na
dostavu ponude te ostale bitne podatke.
IV.PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE PROCIJENJENA
VRIJEDNOSTI MANJA OD 20.000,00 KUNA
Članak 6.
Nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti manje od 20.000,00 kuna, provodi se
izdavanjem narudžbenice ili zaključivanjem ugovora
s jednim gospodarskim subjektom po
vlastitom izboru.
Narudžbenica obavezno sadrži podatke o: osobi koja izdaje narudžbenicu,
vrsti roba/ radova/ usluga koje se nabavljaju uz detaljnu specifikaciju
jedinica mjere, količina, jediničnih cijena te ukupnih
cijena, roku i mjestu isporuke, načinu i roku plaćanja, gospodarskom
subjektu-dobavljaču.
Narudžbenicu potpisuje općinska načelnica.
Ugovor obavezno sadrži podatke o ugovornim stranama koje sklapaju ugovor,
mjestu sklapanja ugovora, predmetu ugovora, cijeni i ostalim bitnim sastojcima
ugovora sukladno Zakonu o obveznim odnosima.
Ugovor potpisuje općinska načelnica.
V.PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE PROCIJENJENA VRIJEDNOST
JEDNAKA ILI VEĆA OD 20.000,00 KUNA, A MANJA OD 70.000,00 KUNA
Članak 7.
Nabavu radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti jednake ili veće od
20.000,00 kuna, a manja od 70.000,00 kuna, naručitelj provodi pozivom na
dostavu ponuda od najmanje 3 (tri) gospodarska subjekta po vlastitom izboru.
Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji
omogućuje dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta
(dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda
elektronske pošte).
Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati najmanje:
naziv javnog naručitelja, opis predmeta nabave, troškovnik, procijenjenu
vrijednost nabave, kriterij za odabir ponude, uvjete i zahtjeve koje
ponuditelji trebaju ispuniti (ako se traži), rok za dostavu ponude i način
dostavljanja ponuda, kontakt osobu, broj telefona i adresu elektroničke pošte.
Rok za dostavu ponuda ne smije biti kraći od 8 dana
od dana upućivanja poziva.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava svim
traženim uvjetima naručitelja.
Službenik koji provodi postupak nabave daje prijedlog za odabir općinskoj
načelnici.
Obavijest o odabiru ili ne odabiru ponude
naručitelj je obvezan bez odgode istovremeno dostaviti svakom ponuditelju na
dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom,
potvrda elektroničke pošte) u primjerenom roku.
Jednostavna nabava procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 20.000,00 kuna, a manja od 70.000,00 kuna, provodi se izdavanjem
narudžbenice ili zaključivanjem ugovora s odabranim gospodarskim subjektom.
Narudžbenicu potpisuje općinska načelnica.
Ugovor potpisuje općinska načelnica.
Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave i razini tržišnog natjecanja,
poziv na dostavu ponuda može se uputiti najmanje 1
(jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
-kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički
razlozi, kod zaštite isključivih prava i na temelju isključivih prava na
temelju posebnih Zakona i dr. propisa,
-kod hotelskih i restoranskih usluga, zdravstvenih usluga, socijalnih
usluga, usluga obrazovanja, konzultantskih usluga, konzervatorskih usluga,
usluga vještaka,
-kada je to potrebno zbog obavljanja usluga ili
radova na dovršenju započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih
cjelina,
-kao i u slučaju provedbe nabave koja zahtijeva žurnost te
u ostalim slučajevima po Odluci naručitelja.
VI.PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE PROCIJENJENA VRIJEDNOST
JEDNAKA ILI VEĆA OD 70.000,00 KUNA, A MANJA OD 200.000,00 (500.000,00) KUNA
Članak 8.
Kod postupaka jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00 kuna, a manje od 200.000,00 kuna za
nabavu robu i usluga odnosno do 500.000,00 kuna za radove, naručitelj poziv na
dostavu ponuda šalje se na adrese najmanje 4 (četiri) gospodarska subjekta po
vlastitom izboru.
Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji
omogućuje dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta
(dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda
elektronske pošte).
Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati najmanje: naziv javnog naručitelja,
opis predmeta nabave i troškovnik, procijenjenu vrijednost nabave, kriterij za
odabir ponude, uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (ako se
traži), rok za dostavu ponude (datum i vrijeme), način dostavljanja ponuda,
adresu na koje se ponude dostavljaju, internetsku adresu ili adresu na kojoj se
može preuzeti dodatna dokumentacija ako je potrebno, kontakt osobu, broj
telefona i adresu elektroničke pošte.
Rok za dostavu ponuda ne smije biti kraći od 15
dana od dana upućivanja poziva za dostavu ponuda.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava svim
traženim uvjetima naručitelja.
Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave i razini tržišnog natjecanja,
poziv na dostavu ponuda može se uputiti najmanje 1
(jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
-kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi,
kod zaštite isključivih prava i na temelju isključivih prava na temelju
posebnih Zakona i dr. propisa,
-kod hotelskih i restoranskih usluga, zdravstvenih usluga, socijalnih
usluga, usluga obrazovanja, konzultantskih usluga, konzervatorskih usluga, usluga
vještaka,
-kada je to potrebno zbog obavljanja usluga ili
radova na dovršenju započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih
cjelina,
-kao i u slučaju provedbe nabave koja zahtijeva žurnost te
u ostalim slučajevima po Odluci naručitelja.
VII.RAZLOZI ISKLJUČENJA, UVJETI SPOSOBNOSTI I JAMSTVA
Članak 9.
Za jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili
veće od 20.000,00 kuna, Naručitelj može u pozivu za dostavu ponuda odrediti
razloge isključenja i uvjete sposobnosti ponuditelja uz shodnu primjenu članka
67. do članka 73. Zakona o javnoj nabavi, te u tom slučaju svi dokumenti koje naručitelj traži
ponuditelji mogu dostaviti u neovjerenoj preslici. Neovjerenom preslikom smatra
se i neovjereni ispis elektroničke isprave.
Članak 10.
Za jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 20.000,00
kuna, Naručitelj može od gospodarskih subjekata tražiti jamstvo za ozbiljnost
ponude, jamstvo za uredno ispunjenje ugovora, jamstvo za otklanjanje
nedostataka u jamstvenom roku i jamstvo o osiguranju za pokriće odgovornosti iz
djelatnosti na koje se na odgovarajući način primjenjuju odredbe Zakona o
javnoj nabavi.
VIII.ZAPRIMANJE, IZRADA I DOSTAVA PONUDA
Članak 11.
Za jednostavnu nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00
kuna na odredbe o zaprimanju dostavljenih ponuda i na odredbe o sadržaju i
načinu izrade te načinu dostave ponuda na odgovarajući se način primjenjuju
odredbe Zakona o javnoj nabavi i Uredbe o načinu izrade postupanju s
dokumentacijom za nadmetanje i ponudama.
Za jednostavne nabave procijenjene vrijednosti do 70.000,00 kuna ponude se
zaprimaju na dokaziv način (elektronska pošta, fax,
osobna dostava, poštom i sl.).
IX. OTVARANJE, PREGLED I OCJENA PONUDA
Članak 12.
Otvaranje ponuda može biti javno kod svih postupaka jednostavne nabave
procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 70.000,00
kuna.
Kod postupaka jednostavne nabave iz stavka 1. ovog
članka najmanje 2 (dva) ovlaštena predstavnika naručitelja otvaraju ponude u
roku od 3 (tri) dana od isteka roka za dostavu ponuda i o tome sastavljaju
zapisnik.
U slučaju odbijanja ponuda odgovarajuće se primjenjuje odredbe Zakona o
javnoj nabavi. Ovlašteni predstavnici naručitelja pregledavaju i ocjenjuju
ponude na temelju uvjeta i zahtjeva
iz poziva na dostavu ponuda.
U postupku pregleda i ocjene ponude može sudjelovati najmanje jedan
ovlašteni predstavnik naručitelja koji posjeduje važeći certifikat u području
javne nabave.
Postupak pregleda i ocjene ponuda obavljaju stručne osobe naručitelja, te ako je potrebno neovisne stručne osobe, te se o istome
sastavlja zapisnik.
X. KRITERIJ ZA ODABIR PONUDE
Članak 13.
Kriterij za odabir ponude je najniža cijena.
XI. ODABIR I PONIŠTENJE POSTUPKA
Članak 14.
Kod jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili
veće 70.000,00 kuna, Naručitelj na osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda
donosi Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude koji se temelji na kriteriju za
odabir ponude.
Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude obvezno sadrži:
1. podatke o naručitelju,
2. predmet nabave za koje se donosi obavijest,
3.naziv ponuditelja čija je ponuda odabrana za
sklapanje ugovora o nabavi,
4. razloge odbijanja ponuda,
5. datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Obavijest o odabiru najpovoljnije ponude s preslikom zapisnika o otvaranju,
pregledu i ocjeni
ponuda naručitelj je obvezan bez odgode istovremeno
dostaviti svakom ponuditelju na dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće
o uspješnom slanju telefaksom, potvrda elektronske pošte).
Rok za donošenje Obavijesti o odabiru najpovoljnije ponude iznosi 10 dana od isteka roka za
dostavu ponuda.
Naručitelj objavom obavijesti o odabiru najpovoljnije ponude odnosno njenom
izvršenom dostavom na dokaziv način stječe uvjete za
sklapanje ugovora o nabavi.
Članak 15.
Naručitelj će poništiti postupak jednostavne nabave
procijenjene vrijednosti jednake ili veće 70.000,00 kuna iz razloga propisanih
odredbama Zakona o javnoj nabavi.
Ako postoje razlozi za poništenje postupka jednostavne nabave, naručitelj
bez odgode donosi Obavijest o poništenju postupka jednostavne nabave.
U Obavijesti o poništenju postupka jednostavne nabave, naručitelj navodi:
1. podatke o naručitelju,
2. predmet nabave,
3. obavijest o poništenju,
4. obrazloženje razloga poništenja,
5. datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Rok za donošenje Obavijesti o poništenju postupka jednostavne nabave iznosi
10 dana od isteka roka za dostavu ponuda.
Obavijest o poništenju postupka jednostavne nabave s preslikom zapisnika o
otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda naručitelj je obvezan bez odgode
istovremeno dostaviti svakom ponuditelju na dokaziv
način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda
elektroničke pošte).
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika stavlja se izvan
snage Pravilnik o provedbi postupaka nabave bagatelne vrijednosti («Službene
novine Primorsko-goranske županije«, broj 9/2015).
Članak 17.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA:404-01/14/17-01/05
URBROJ:2142-07-03-17-1
Vrbnik, 14. veljače 2017.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE VRBNIK
Potpredsjednik
Matej Polonijo, v.r.