Temeljem članka 40. Statuta Općine Baška (»Službene novine PGŽ« broj 12/13,
31/05), a u svezi sa člankom 10. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima
financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje
provode udruge (»Narodne novine« broj 26/ 15), Općinski načelnik Općine Baška,
18. siječnja 2017. godine, donio je
Članak 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se kriteriji, mjerila i postupci za dodjelu i
korištenje sredstava proračuna Općine Baška (u daljnjem tekstu: Općina)
udrugama čije aktivnosti doprinose zadovoljenju javnih potreba i ispunjavanju
ciljeva i prioriteta utvrđenih strateškim i planskim dokumentima Općine.
Odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na udruge, na odgovarajući se način
primjenjuju i u odnosu na druge organizacije civilnog društva, kada su one, u
skladu s uvjetima javnog natječaja ili poziva (u nastavku teksta: natječaj) za
financiranje programa i projekata, prihvatljivi prijavitelji, odnosno partneri.
Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na financiranje programa i projekata
ustanova čiji je Općina osnivač ili suosnivač.
Iznosi financiranja programa i projekata bit će definirani kroz proračun
Općine.
Članak 2.
Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se kada se odobravaju financijska
sredstva proračuna Općine za:
.provedbu programa, projekata i manifestacija na području Općine, kojima se
ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima,
.provedbu programa javnih potreba u kulturi, odgoju i obrazovanju,
zdravstvenoj zaštiti, socijalnoj skrbi, sportu i tehničkoj kulturi i dr. na
području Općine,
.obavljanje određene javne ovlasti na području Općine povjerene posebnim
zakonom,
.druge oblike i namjene dodjele financijskih sredstava iz proračuna Općine.
Odredbe ovog Pravilnika na odgovarajući način primjenjuju se i kada se
udrugama odobravaju nefinancijske podrške u pravima, pokretninama i
nekretninama.
Članak 3.
.projektom se smatra skup aktivnosti usmjerenih ostvarenju zacrtanih
ciljeva, vremenski su ograničeni i imaju definirane troškove i izvore
sredstava,
.programi su kontinuirani procesi koji se u načelu izvode u dužem vremenskom
razdoblju kroz niz različitih aktivnosti, čiji su struktura i trajanje
fleksibilniji, te mogu biti jednogodišnji i višegodišnji,
.jednodnevne i višednevne manifestacije su aktivnosti (sportske, kulturne,
zabavne, socijalne, humanitarne, gastronomske i druge), koje se provode s
ciljem davanja dodatne ponude na području Općine i općenito doprinose razvoju
Općine,
.potpore male vrijednosti smatraju se financijske i nefinancijske potpore,
koje se dodjeljuju korisnicima tijekom proračunske godine za provedbu manjih
projekata, aktivnosti, manifestacija, sponzorstva i pokroviteljstva iz područja
odgoja i obrazovanja, kulture, tehničke kulture, sporta, socijalne skrbi,
zdravstva, razvoja i demokratizacije društva, gospodarstva, unapređenja
turističke ponude, te za aktivnosti udruga koje iz opravdanih razloga nisu
mogle biti planirane u njihovom godišnjem planu.
Članak 4.
Sredstva za financiranje programa, projekata i manifestacija, u skladu s
ovim Pravilnikom, dodjeljivat će se pod sljedećim uvjetima:
.korisnik financiranja mora biti upisan u Registar udruga i u Registar
neprofitnih organizacija, odnosno drugi odgovarajući registar, a svojim
statutom opredijelio se za obavljanje djelatnosti i aktivnosti, koje su predmet
financiranja i kojima promiče uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s
Ustavom i zakonom,
.korisnik financiranja mora uredno ispunjavati obveze iz svih prethodno
sklopljenih ugovora o financiranju iz javnih izvora, u suprotnom svaka prijava
novog programa i/ili projekta na javni natječaj će biti odbijena,
.korisnik financiranja mora uredno ispunjavati obveze plaćanja doprinosa za
mirovinsko i zdravstveno osiguranje, i plaćanja poreza, te druga davanja prema
državnom proračunu i proračunu Općine,
.protiv korisnika financiranja, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje udruge
i voditelja programa ili projekta ne vodi se kazneni postupak i nije pravomoćno
osuđen za prekršaj iz članka 48. stavak 2. alineja c), odnosno pravomoćno
osuđen za počinjenje kaznenog djela iz članka 48. stavak 2. alineja d) ove
Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa
i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge («Narodne novine«
broj 26/15).
Osim uvjeta iz prethodnog stavka, Općina može propisati i dodatne uvjete
koji trebaju biti ispunjeni u svrhu ostvarivanja prednosti u financiranju.
Dodatni uvjeti sastavni su dio odluke o raspisivanju natječaja.
Članak 5.
Financiranje svih programa, projekata i manifestacija u području kulture,
odgoja i obrazovanja, zdravstvene zaštite,
socijalne skrbi, sporta i tehničke kulture, razvoja i demokratizacije društva,
gospodarstva, poljoprivrede, mjesne samouprave, unapređenja turističke ponude i
dr., povezanog s nekom od prethodnih područja, provodi se putem natječaja.
Članak 6.
Općinski načelnik će u postupku donošenja proračuna Općine, prije
raspisivanja natječaja za dodjelu financijskih sredstava udrugama, utvrditi
prioritete financiranja, koji moraju biti usmjereni postizanju ciljeva
definiranih strateškim i razvojnim dokumentima Općine, te će, u okviru
mogućnosti, u proračunu Općine osigurati financijska sredstva za njihovo
financiranje, a sve u skladu s odredbama Zakona, Uredbe i ovog Pravilnika.
Članak 7.
Imajući u vidu raspoloživi iznos financijskih sredstava planiranih u
proračunu Općine namijenjen za zadovoljenje dijela javnih potreba kroz dodjelu
putem natječaja, Općinski načelnik će unaprijed predvidjeti financijski okvir
dodjele financijskih sredstava po objavljenom natječaju, koji obuhvaća:
.ukupan iznos raspoloživih sredstava,
.iznose predviđene za pojedina programska područja (djelatnosti) ako će se
natječaj raspisivati za više programskih područja,
.očekivani broj udruga s kojima će se ugovoriti provedba programa ili
projekata u okviru pojedinog natječaja.
Članak 8.
Dokumentaciju za provedbu natječaja (u nastavku: natječajna dokumentacija),
na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela, utvrđuje Općinski načelnik.
Obvezna natječajna dokumentacija obuhvaća:
1.Pravilnik o financiranju javnih potreba Općine Baška,
2.tekst natječaja,
3.upute za prijavitelje,
4.obrasce za prijavu programa ili projekta:
4.1.obrazac opisa programa ili projekta
4.2.obrazac proračuna (financijskog plana) programa ili projekta
5.popis priloga koji se prilažu prijavi,
6.obrazac za ocjenu kvalitete/vrijednosti programa ili projekta,
7.izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
8.obrazac ugovora o financiranju programa ili projekta,
9.obrasce za izvješćivanje:
9.1.obrazac opisnog izvještaja provedbe programa ili projekta,
9.2.obrazac financijskog izvještaja provedbe programa ili projekta,
10.izjavu o broju članova udruge s prebivalištem na području Općine, s
popisom osoba,
11.izjavu o broju članova udruge starosti do 15 godina s prebivalištem na
području Općine, s popisom osoba,
12.izjavu kojom se daje odobrenje provjere svih dostavljenih podataka,
13.ostalo u smislu članka 4. stavak 2. ovoga Pravilnika.
Kao prilog financijskom planu, dostavljaju se dokumenti na osnovu kojih je
isti utvrđen (ponude, izjave suradnika o cijeni koštanja njihovih usluga,
procjene troškova i sl.).
Sudionici natječaja smiju na natječaju za sufinanciranje prijaviti samo
jedan program/projekt.
U slučaju da isti sudionik dostavi više prijava na isti natječaj neće se
razmatrati niti jedna prijava.
Članak 9.
Odluku o raspisivanju natječaja iz članka 5. ovog Pravilnika donosi Općinski
načelnik u roku od 45 dana od dana donošenja proračuna za istu godinu.
Jedinstveni upravni odjel u postupku pripreme i provedbe natječaja zadužen
je:
.u roku od 30 dana od usvajanja proračuna za sljedeću kalendarsku godinu,
izraditi i na mrežnim stranicama Općine objaviti godišnji plan raspisivanja
javnih natječaja i drugih programa za financiranje svih oblika programa i
projekata,
.izraditi prijedlog natječajne dokumentacije,
.objaviti natječaj, rezultate natječaja s podacima o programima, projektima
i manifestacijama, korisnicima, te iznosima odobrenih sredstava financiranja,
.organizirati stručno praćenje provedbe projekata financiranih na temelju
natječaja,
.pripremiti izvještaje o provedbi i rezultatima natječaja Uredu za udruge,
.obaviti i druge administrativno-tehničke poslove u svezi s provedbom
natječaja i odlukom općinskog načelnika.
Natječaj s cjelokupnom dokumentacijom objavljuje se na mrežnim stranicama
Općine i mrežnim stranicama Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Natječaj iz stavka 1. ovoga članka otvoren je najmanje 30 dana od dana
objave.
Članak 10.
Provedbu natječaja, te formalnu valjanost pristiglih prijava obavlja
Povjerenstvo, koje imenuje Općinski načelnik iz redova službenika Jedinstvenog
upravnog odjela Općine, najkasnije do isteka roka za podnošenje prijava.
Povjerenstvo ima predsjednika i 2 (dva) člana.
Povjerenstvo iz stavka 1. utvrđuje pravovremenost i potpunost prijava, te da
li su dostavljene na propisanim obrascima.
Nepravovremene i nepotpune prijave, prijave koje nisu dostavljene na
propisanim obrascima, te više prijava istog prijavitelja, ne razmatraju se.
Članak 11.
Sve formalno valjane prijave uspoređuje i sadržajno vrednuje, odnosno
ocjenjuje, Povjerenstvo za ocjenjivanje imenovano od strane Općinskog
načelnika.
Povjerenstvo iz prethodnog stavka je nezavisno stručno tijelo, koje mogu
sačinjavati predstavnici Jedinstvenog upravnog odjela Općine, znanstvenih i
stručnih institucija, nezavisni stručnjaci i predstavnici organizacija civilnog
društva.
Povjerenstvo ima predsjednika i 2 (dva) člana.
Članak 12.
Ocjenjivanje zahtjeva/prijava obavlja se prema sljedećim kriterijima:
1.Vrijeme djelovanja udruge:
.do 15 godina 5 bodova
.od 16 - 20 godine 10 bodova
.od 21 - 25 godina 15 bodova
.26 i više godina 20 bodova
2. Masovnost članova udruge
.do 15 članova 5 bodova
.od 16 - 20 članova 10 bodova
.od 21 - 35 članova 15 bodova
.od 36 i više članova 20 bodova
3. Članovi udruge s prebivalištem na području Općine
.od 1 - 10 članova 5 bodova
.od 11 - 15 članova 10 bodova
.od 16 - 25 članova 15 bodova
.od 26 i više članova 20 bodova
(ako nema - 0 bodova)
4. Uključivanje djece i mladih do 15 godina starosti
.od 1 - 10 članova 5 bodova
.od 11 - 15 članova 10 bodova
.od 16 - 20 članova 15 bodova
.21 i više članova 20 bodova
(ako nema - 0 bodova)
5.Djeca i mladi do 15 godina starosti, članovi udruge s prebivalištem na
području Općine
.od 1 - 5 članova 5 bodova
.od 6 - 10 članova 10 bodova
.od 11 - 15 članova 15 bodova
.16 i više članova 20 bodova
(ako nema - 0 bodova)
6.Iznos ukupno naplaćene godišnje članarine u godini koja prethodi
natječaju
.do 5.000,00 kn 5 bodova
.od 5.001,00 - 10.000,00 kn 10 bodova
.od 10.001,00 - 15.000,00 kn 15 bodova
.preko 15.000,00 kn 20 bodova
7. Značaj projekta - programa - manifestacije za Općinu
.nikakvo ili malo značenje 0 bodova
.značajno 5 bodova
.iznimno značajno 20 bodova
Za svaki od propisanih kriterija, osim kriterija pod točkom 7., podnositelj
prijave dostavlja i odgovarajuće dokaze, prema stanju 31. prosinca godine, koja
prethodi prijavi.
Povjerenstvo može od podnositelja prijave zatražiti i dodatno pojašnjenje,
odnosno potvrdu pojedinih dokaza u svrhu provjere.
Ocjenu kriterija iz točke 7., odnosno bodove daje Povjerenstvo.
Ako članovi Povjerenstva nisu suglasni oko jedinstvenog broja bodova, svaki
član ocjenjuje prijavu zasebno, a broj bodova prijave predstavlja prosječan
broj bodova svih prisutnih članova Povjerenstva, koji su prijavu vrednovali.
Povjerenstvo utvrđuje rang listu prijava prema utvrđenom broju bodova, od
one s najvećim, prema onoj s najmanjim brojem bodova.
Članak 13.
Prijave, koje ne ostvare najmanje 50% bodova na način opisan u članku 12.,
smatraju se neprihvatljivima i ne financiraju se proračunskim sredstvima.
Pripadajuća sredstva za pojedinu djelatnost/korisnika utvrđuju se na način
da se, najprije, dobiveni bodovi svih podnositelja prihvatljivih prijava,
zbroje, potom se ukupna proračunska sredstva predviđena za financiranje
određene djelatnosti dijele sa zbrojem bodova prihvatljivih prijava, pa se tako
dobivena vrijednost boda množi s brojem bodova iz svake pojedine prihvatljive
prijave.
Ako je iznos sredstava izračunat na način iz prethodnog stavka viši od
traženog iznosa iz pojedine prijave, odobrit će se financiranje traženim
iznosom.
Ako je iznos sredstava izračunat na način iz prethodnog stavka niži od
traženog iznosa iz pojedine prijave, odobrit će se financiranje izračunatim
iznosom.
Članak 14.
Odluku o financiranju projekata, programa i manifestacija koji udovoljavaju
uvjetima natječaja (u daljnjem tekstu: Odluka), na prijedlog Povjerenstva iz
članka 11., donosi Općinski načelnik, uzimajući u obzir i, u natječaju
navedeni, očekivani broj udruga s kojima će se ugovoriti provedba programa ili
projekata.
Općina će u roku od 5 (pet) dana od donošenja Odluke javno objaviti
rezultate natječaja s podacima o programima, projektima i manifestacijama,
korisnicima, te iznosima odobrenih sredstava financiranja.
Sa svim korisnicima kojima su odobrena financijska sredstva za provedbu
projekta, programa ili manifestacije, Općina će u roku od 30 dana od dana
objave rezultata natječaja potpisati odgovarajući ugovor.
Sve udruge čije prijave budu odbijene iz razloga neispunjavanja propisanih
uvjeta, o toj činjenici moraju biti obaviještene u roku od najviše 8 (osam)
dana od dana donošenja odluke, nakon čega, u roku od 8 (osam) dana od dana
prijma navedene obavijesti, iste mogu podnijeti prigovor Povjerenstvu iz članka
11., koje će u roku od 3 (tri) dana od primitka prigovora o istome odlučiti.
Ako Povjerenstvo utvrdi utemeljenost prigovora, isti će se, s prijedlogom
rješenja, proslijediti Općinskom načelniku na konačno odlučivanje, a u
protivnom prigovor će se odbiti.
Članak 15.
Sredstva, koja putem natječaja, Općina dodjeljuje odnose se, u pravilu, na
aktivnosti koje će se provoditi u kalendarskoj godini za koju se natječaj
raspisuje, osim višegodišnjih potpora koje se odobravaju na rok do četiri (4)
godine, što se onda određuje samim natječajem.
Višegodišnje potpore iz stavka 1. ovog članka ugovaraju se na godišnjoj
razini, s propisanim programskim i financijskim vrednovanjem korištenja
financijske potpore Općine u prethodnom vremenskom razdoblju.
Nastavak financiranja višegodišnjih programa i iznos potpore u narednoj godini
ovisi o rezultatima praćenja i vrednovanja aktivnosti realiziranih u okviru
programa u tekućoj godini, o čemu odluku donosi Općinski načelnik sukladno
podnesenim izvješćima i odredbama Uredbe i ovog Pravilnika.
Članak 16.
Za dodjelu potpora malih vrijednosti za tekuću proračunsku godinu Općinski
načelnik raspisuje javni poziv do kraja mjeseca siječnja.
Javni poziv za potpore malih vrijednosti objavljuje se na mrežnim stranicama
Općine i na mrežnim stranicama Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Javni poziv bit će otvoren tijekom cijele godine odnosno do iskorištenja
raspoloživih proračunskih sredstava za pojedinu namjenu.
Odluku o financiranju pristiglih prijava na javni poziv donosi Općinski
načelnik u roku od 15 dana od dana zaprimanja prijave.
S korisnicima kojima su odobrena financijska sredstva u skladu s ovim
člankom Općina će, u roku od 8 (osam) dana od donošenja odluke iz stavka 4.
ovog članka, potpisati odgovarajući ugovor.
Članak 17.
Financijska sredstva proračuna mogu se dodijeliti izravno korisniku, odnosno
mimo javnog poziva ili natječaja:
.u opravdanim i iznimnim slučajevima, kada nepredviđeni događaji obvezuju
davatelja financijskih sredstava da u suradnji s udrugama žurno djeluje u
rokovima u kojima nije moguće provesti standardni natječajni postupak i problem
je moguće riješiti samo izravnom dodjelom financijskih sredstava,
.kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi ili skupini udruga koje
imaju isključivu nadležnost u području djelovanja i/ili zemljopisnog područja
za koje se financijska sredstva dodjeljuju ili je udruga jedina organizacija
operativno sposobna za rad na području djelovanja i/ili zemljopisnom području
na kojem se financirane aktivnosti provode,
.kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi koja je na temelju propisa
izrijekom navedena kao provoditelj određene aktivnosti,
.kada se jednokratno dodjeljuju financijska sredstva do 5.000 kuna za
aktivnosti koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane u godišnjem
planu udruge, a ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi najviše 5 %
svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa i projekata
udruga,
.kada se sredstva dodjeljuju ili udružuju s ustanovama, jedinicama lokalne i
područne (regionalne) samouprave, ministarstvima i drugim državnim tijelima, te
pravnim osobama i organizacijama, za provedbu projekata, aktivnosti i
manifestacija koje imaju veći značaj za turizam, gospodarstvo ili promidžbu
Općine, odnosno koje su od posebnog interesa za Općinu.
S korisnicima sredstava zaključuje se odgovarajući ugovor.
Članak 18.
Korisnik financiranja obvezan je voditi precizne i redovite radnje vezane uz
provođenje projekta ili programa koristeći odgovarajuće računovodstvene sustave
sukladno propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija.
Računi i troškovi vezani uz projekt ili program moraju biti lako
prepoznatljivi i provjerljivi, što se može ostvariti korištenjem odvojenih
računa za određeni projekt ili program ili osigurati da se troškovi vezani uz
projekt ili program mogu lako identificirati i pratiti unutar računovodstvenih
i knjigovodstvenih sustava udruge.
Članak 19.
Konačan iznos sredstava koji Općina isplaćuje korisniku financiranja ne može
biti veći od najvišeg iznosa bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru čak i
ako ukupan zbroj opravdanih troškova premaši procijenjeni ukupan proračun
naveden u obrascu proračuna programa ili projekta.
Članak 20.
U svrhu poštivanja načela transparentnosti trošenja proračunskog novca i
mjerenja vrijednosti povrata za uložena sredstva Jedinstveni upravni odjel
ovlašten je pratiti, a korisnik financiranja je dužan isto bezuvjetno
omogućiti, provedbu financiranih programa ili projekata udruga, sukladno
važećim pozitivnim propisima.
Praćenje će se vršiti temeljem opisnih i financijskih izvješća korisnika
financiranja, te provjerom »na licu mjesta«, kod samog korisnika.
Općina će od korisnika financiranja u pisanom obliku zatražiti povrat
sredstava u slučaju da korisnik:
.nije realizirao program ili projekt utvrđen proračunom i ugovorom,
.nije utrošio sva odobrena sredstva,
.sredstva nije koristio namjenski,
.iz neopravdanih razloga nije podnio izvješće u propisanom roku.
Članak 21.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaju važiti Pravilnik o financiranju
javnih potreba Općine Baška KLASA: 400-01/15-01/33, URBROJ: 2142-03-02/1-15-1
od 17. studenoga 2015. godine, te Odluka o izmjenama i dopunama Pravilnika o
financiranju javnih potreba Općine Baška KLASA: 400-01/15-01/33, URBROJ:
2142-03-02/1- 16-3 od 18. veljače 2016. godine.
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 030-03/17-01/1
URBROJ: 2142-03-02/1-17-1
Baška, 18. siječnja 2017.
OPĆINA BAŠKA
Općinski načelnik
Mr.sc. Toni Juranić, dipl.oec.