24.
Temeljem odredbe članka 14. stavak 1. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08, 136/12,15/15) i članka
29. Statuta Općine Mrkopalj (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 24/09, 34/09 - ispr., 13/13, 19/13)
Općinsko vijeće Općine Mrkopalj, na sjednici održanoj
dana 15. prosinca 2016. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Mrkopalj
za 2017. godinu
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Mrkopalj za
2017. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te Plana
razvojnih programa. Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, te Račun financiranja/zaduživanja.U
Računu prihoda i rashoda iskazuju se prihodi po izvorima
i vrstama te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.U
Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od
financijske imovine te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu zajmova.Posebni dio Proračuna sadrži raspored
svih rashoda i izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima, odnosno projektima.Plan razvojnih
programa sadrži razvojne programe proračunskih korisnika za razdoblje 2017.-2019. godine.
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu.Iznosi izdataka smatraju se maksimalnim svotama, tako da stvarni izdaci Općine Mrkopalj ne
smiju biti veći od planiranih.
Članak 4.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti
planiranih prihoda i izdataka Proračuna, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjela sredstava između proračunskih korisnika, predložit će se Općinskom vijeću da donese
izmjene i dopune važećeg Proračuna. Općinski načelnik
može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog
razdjela ili između pojedinih razdjela, time da umanjenje
pojedine stavke ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih u stavci koja se umanjuje.
Članak 5.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna odgovoran je
Općinski načelnik. Nabavu robe, radova i usluga provodi
se u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i Planom nabave
roba, radova i usluga koje donosi Općinski načelnik.
Članak 6.
Korištenje proračunskih sredstava posebnog dijela Proračuna ovisit će o visini i dinamici ostvarenja prihoda Proračuna, time da će prioritet imati materijalni izdaci tijela
Općine, Jedinstvenog upravnog odjela, društvenih djelat
nosti i komunalnog sustava. Glede neravnomjerne dinamike priljeva sredstava Općinski načelnik može samostalno utvrđivati prioritete izmirenja proračunskih izdataka.
Članak 7.
Odluku o zaduživanju općine i davanju jamstva donosi
Općinsko vijeće sukladno Zakonu.
Članak 8.
Osnovicu za obračun plaće Općinskog načelnika utvrđuje Općinsko vijeće Općine Mrkopalj. Osnovicu za obračun plaće djelatnika Jedinstvenog upravnog odjela, ako ista
nije utvrđena kolektivnim ugovorom utvrđuje Općinski
načelnik te odobrava korištenje sredstava za isplatu plaća,naknada,potpora i materijalnih prava djelatnika sukladno
planiranim iznosima u Proračunu.
Članak 9.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka, pod uvjetom da to ne ometa
redovno izvršavanje proračunskih izdataka.
Za potpisivanje ugovora za namjene iz prethodnog
stavka ovlašten je Općinski načelnik.
Članak 10.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine Mrkopalj kao i ustanova čiji je osnivač
Općina smije se zaduživati samo uz suglasnost Općinskog
vijeća sukladno Zakonu.
Članak 11.
Proračunski korisnici ne mogu preuzimati obveze na
teret proračunskih sredstava iznad svote koja im je raspoređena u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 12.
Sredstva za tekuće izdatke (osim za održavanje objekata
i opreme) korisnika Proračuna izvršavat će se u približnim
dvanaestinama godišnjeg plana, u skladu s likvidnim
mogućnostima Proračuna.
Članak 13.
Korisnici Proračuna ne mogu ugovarati avansno plaćanje isporuka i usluga.
Članak 14.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za
amortizaciju zgrada i opreme.
Članak 15.
Za hitne, neplanirane ili nedovoljno planirane izdatke
koristit će se sredstva proračunske zalihe u visini od
20.000,00 kn. O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik. Općinski načelnik je dužan izvijestiti
Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe, sukladno
Zakonu.
Članak 16.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do 31. 12.
2017. godine podmirit će se iz namjenski odobrenih sredstava Proračuna za 2018.
O viškovima prihoda ostvarenih u 2017. godini odlučuje
Općinsko vijeće.
Članak 17.
Jedinstveni upravni odjel izrađuje polugodišnji izvještaj
o izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za prvo polugodište 2017. godine i dostavlja ga Općinskom načelniku do
5. rujna 2017. godine. Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju
Proračuna do 15. rujna 2017. godine.
Članak 18.
Jedinstveni upravni odjel izrađuje godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna Općine Mrkopalj za 2017. godinu i
dostavlja ga Općinskom načelniku do 1. svibnja 2018.
godine. Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću na
donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Općine
Mrkopalj za 2017. godinu do 1. lipnja 2018. godine.
Članak 19.
Ova Odluka objavit će se u Službenim novinama Primorsko-goranske županije, a stupa na snagu 1. siječnja
2017. godine.
Klasa: 021-05/16-01/01
Ur. broj: 2112-05-01-16-24
Mrkopalj,15. prosinca 2016.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MRKOPALJ
Predsjednik
Miljenko Kauzlarić, v.r.
|