58.
Temeljem članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08, 136/12 i 15/15) i članka 31. Statuta
Općine Dobrinj (SN PGŽ 35/09, 10/13, 36/13), Općinsko
vijeće Općine Dobrinj, na 29. sjednici održanoj 22. prosinca
2016. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Dobrinj
za 2017. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Dobrinj za
2017. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje imovinom i
dugovima Općine Dobrinj (u daljnjem tekstu: Općina),
prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti
Općinskog načelnika u izvršavanju Proračuna te druga
pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda, te
Račun financiranja. U Računu prihoda i rashoda iskazani
su svi prihodi po izvorima i vrstama prihoda te rashodi
po vrstama i namjenama.
U Računu financiranja nema primitaka od financijske
imovine i zaduživanja, a izdaci su iskazani za financijsku
imovinu, dok otplate zajmova nema.
Posebni dio Proračuna sadrži plan rashoda i izdataka po
nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima,
odnosno projektima.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani
rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (razvojne
investicije) u slijedeće tri godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Godišnji proračun izvršava se do 31. prosinca fiskalne
godine.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene
utvrđene u Proračunu.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do 31. prosinca tekuće godine, podmiruju se iz Proračuna sljedeće
fiskalne godine.
Članak 4.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda iz Proračuna.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu smatraju
se najvišim dopuštenim iznosima, tako da stvarni izdaci ne
smiju biti veći od iznosa utvrđenog Proračunom za pojedinu aktivnost ili projekt.
Članak 5.
Proračunska sredstva koristit će se za namjene utvrđene
Proračunom.
Članak 6.
Odluku o rasporedu sredstava za subvencije, donacije i
pomoći po pojedinom korisniku donosi Općinski načelnik,
ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Sredstva za pokroviteljstva i reprezentaciju raspoređuje
Općinski načelnik.
Članak 7.
Plan nabave Općine za proračunsku godinu, kao i
odluku o odabiru, sukladno odredbama Zakona o javnoj
nabavi (»Narodne novine« broj 90/11,83/13,143/13 i 13/
14) donosi Općinski načelnik.
Članak 8.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje Proračuna u cjelini je Općinski načelnik.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po ugovorima
koji zahtijevaju plaćanje u slijedećim godinama odobrava
Općinski načelnik.
Zaključivanje pisanog ugovora obavezno je za sve
nabave roba, usluga i ustupanje radova iznad 70.000,00
kuna bez PDV-a. Sve ugovore potpisuje Općinski načelnik.
1. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 9.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno, pojedini rashodi i izdaci mogu se podmirivati
na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine
planiranih iznosa.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj
godini prenose se u slijedeću proračunsku godinu.
Uplaćeni, a manje planirani namjenski prihodi i primici
mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a
do iznosa uplaćenih sredstava.
Prihodi kojima je posebnim zakonskim odredbama utvrđena namjena mogu se, u slučaju nedostatka drugih prihoda Proračuna, pozajmiti za druge namjene pod uvjetom
da se vodi knjigovodstvena evidencija o visini pozajmice i
izvršenim povratima.
2. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 10.
U proračunu su planirana sredstva za proračunsku
zalihu u iznosu od 50.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za nepredviđene
namjene, za koje u proračunu nisu osigurana sredstva, ili
za namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih
nisu utvrđena dostatna sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik.
3. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 11.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi, kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Članak 12.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću ostvari Jedinstveni upravni odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu budu pogrešno naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj
od propisane, pogrešno ili više naplaćene svote vratiti će se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
4. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 13.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
IV. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 14.
Raspoloživa novčana sredstva na računu Proračuna
mogu se oročiti kod poslovne banke, poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti.
Ugovor o oročavanju sredstava iz stavka 1. ovog članka
potpisuje Načelnik.
Sredstva ostvarena od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima, prihod su Proračuna.
Novčana sredstva mogu se plasirati samo s povratom do
31. prosinca tekuće godine.
Članak 15.
Jedinstveni upravni odjel upravlja nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine koju posjeduje za obavljanje
poslova iz svog djelokruga.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnica jedinstvenog upravnog odjela mora upravljati
imovinom pažnjom dobrog gospodara i voditi popis o toj
imovini, u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u Proračunu Općine.
V. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 16.
Općina se može zaduživati za potrebe financiranja kapitalnih ulaganja, te izdavati jamstva u skladu sa Zakonom o
proračunu.
Pravne osobe u vlasništvu Općine mogu se dugoročno
zadužiti samo za investicije uz suglasnost Općine.
Odluku o zaduživanju i davanju suglasnosti donosi
Općinsko vijeće.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 17.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti
planiranih prihoda i izdataka, Proračun se mora uravnotežiti. Općinski načelnik predložit će Općinskom vijeću da
donese izmjene i dopune Proračuna.
Uravnoteženje Proračuna provodi se tijekom proračunske godine izmjenama i dopunama Proračuna prema
postupku za donošenje Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar pojedinih stavaka izdataka Proračuna uz obrazloženje, a najviše do 5 % sredstava na stavci koja se umanjuje.
Općinski načelnik o odobrenoj preraspodjeli sredstava
polugodišnje izvještava Općinsko vijeće.
VII. FINANCIJSKO IZVJEŠTAVANJE
Članak 19.
Jedinstveni upravni odjel podnosi Općinskom načelniku
i Općinskom vijeću šestomjesečno izvješće o izvršenju Proračuna, sa stanjem na dan 30. lipnja i godišnje izvješće sa
stanjem na dan 31. prosinca tekuće godine.
O rezultatu poslovanja odlučuje Općinsko vijeće donošenjem Odluke o raspodjeli rezultata.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja
2017. godine.
Klasa: 400-08/17-01/1
Ur. broj: 2142-04-05-17-18
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik:
Zoran Kirinčić v.r.
|