46.
Na temelju članka 26. Zakona o radu (»Narodne novine« br. 93/14), Zakona o
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« br. 33/01,
60/01- vjerodostojno tumačenje; 106/03, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11,
144/12, 19/13-pročišćeni tekst i 137/15-ispr.), članka 3. Zakona o službenicima
i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»N.N«. br. 86/08 i 61/11), te članka 61. Statuta Općine Vinodolska
općina (»Narodne novine« broj: 40/09, 15/13 i 30/13-pročišćeni tekst), zamjenik
načelnika koji obnaša dužnost načelnika dana 16. prosinca 2016.godine, donosi
PRAVILNIK
O PRAVIMA IZ RADNOG ODNOSA
ZAPOSLENIKA OPĆINSKE UPRAVE OPĆINE
VINODOLSKA OPĆINA
I. TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom o pravima iz radnog odnosa zaposlenika općinske uprave
Općine Vinodolska općina (dalje: Pravilnik) uređuju se radni odnosi i druga
pitanja u svezi s radom i radnim odnosima službenika i
namještenika Općinske uprave Vinodolske općine (u daljnjem tekstu:
zaposlenici), koja nisu uređena zakonom i drugim propisima donesenim na temelju
zakona.
Pod pojmom »zaposlenik« u smislu ovog Pravilnika podrazumijevaju se
službenici i namještenici zaposleni u Općinskoj upravi Vinodolske općine na određeno ili neodređeno vrijeme s punim, nepunim i
skraćenim vremenom i vježbenici. Dužnosnicima koji profesionalno obavljaju
dužnost u Vinodolskoj općini, primjenjuju se materijalna i druga prava iz
radnog odnosa utvrđena ovim Pravilnikom i drugim izvorima radnog prava, osim
onih koji su isključeni posebnim zakonom, odnosno općim aktom, odlukom
Općinskog vijeća o ostvarivanju drugih prava iz rada načelnika Općine koji
profesionalno obavlja dužnost na kraju je izabran.
Organizacija rada se uređuje internim aktom, Pravilnikom o unutarnjem
ustroju Jedinstvenog upravnog odjela Vinodolske općine i drugim ustrojstvenim
propisima u skladu sa zakonom.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku za osobe u muškom rodu
upotrijebljeni su neutralno i jednako se odnose na
muške i ženske osobe.
Članak 2.
Na prijam u službu, te prava, obveze i odgovornosti zaposlenika u Općinskoj
upravi Vinodolske općine i to ona koja nisu utvrđena ovim Pravilnikom,
primjenjuju se odredbe Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi Zakona o radu, Zakona o plaćama u lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi, te ostali propisi donijeti na temelju njih,
a što je predmet reguliranja akta-Pravilnika o unutarnjem redu Vinodolske
općine.
Članak 3.
Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se na
zaposlenike neposredno, osim u slučajevima kada su pojedina pitanja za
zaposlenike povoljnije uređena drugim propisima.
Članak 4.
Osobe sa završenim obrazovanjem određene stručne
spreme i struke, bez radnog iskustva na odgovarajućim poslovima ili s radnim
iskustvom kraćim od vremena propisanog za vježbenički staž, primaju se u službu
u svojstvu vježbenika. Vježbenici se primaju putem javnog natječaja na način i po postupku sukladno zakonu, pravilniku o
unutarnjem ustrojstvu Općinske uprave i ovom Pravilniku.
Vježbenički staž traje 12 mjeseci.
Za vrijeme trajanja vježbeničkog staža vježbenik ima pravo na 85% plaće poslova radnog mjesta za koji se osposobljava.
Zaposlenik koji u vrijeme zasnivanja radnog odnosa na
odgovarajućim poslovima ima navršen radni staž dulji od vremena određenog za
vježbenički staž, a nema položen državni ispit, mora u roku od godinu dana od
dana stupanja na rad položiti stručni ispit.
II. RADNO VRIJEME, ODMORI I DOPUSTI
RADNO VRIJEME
Članak 5.
Puno radno vrijeme zaposlenika općinske uprave je 40 sati tjedno.
Tjedno radno vrijeme raspoređuje se na petodnevni
radni tjedan od ponedjeljka do petka.
Iznimno od stavka 2. ovog
članka, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela može radno vrijeme zaposlenika,
kada za to postoji prijeka potreba, raspoređivati na drugi način u okviru
tjednog fonda od 40 radnih sati.
Osim raspoređivanja radnog vremena iz stavka 3. ovog
članka, pročelnik Upravnog odjela može za navedene poslove, kada u potrebi
njihova obavljanja postoje sezonske oscilacije tijekom godine, rasporediti
radno vrijeme, u skladu s Zakonom.
O raspoređivanju radnog vremena iz stavka 3 i 4. ovog
članka pročelnik će usmeno obavijestiti zaposlenika najmanje 3 dana prije
raspoređivanja, osim u slučajevima kada je zbog iznenadnih okolnosti u procesu
rada potrebno izvršiti drugačiji raspored radnog vremena u razdoblju kraćem od
tri (3) dana.
Dnevno radno vrijeme ne može biti kraće od 8 niti
duže od 12 sati, osim u slučaju hitnog prekovremenog rada.
Članak 6.
Zaposlenici u upravnim tijelima Vinodolske općine počinju sa radom, u
pravilu 8,00 sati, a završavaju s radom u 16,00 sati, s time da utorkom radno
vrijeme završava u 17,00 sati, a petkom u 15,00 sati. Ukoliko dođe do uvođenja
ljetnog i zimskog računanja vremena o čemu posebnu odluku donosi pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela. Ljetno radno vrijeme se računa od
15. lipnja do 15. rujna
tekuće godine, a zimsko od 15. rujna tekuće godine do
15.lipnja naredne godine.
Članak 7.
Zaposlenik koji radi puno radno vrijeme ima svakoga radnoga dana pravo na
odmor (stanku) od 30 minuta, a koristi ga u skladu s rasporedom koji utvrdi
pročelnik Upravnog odjela ili osoba koju on ovlasti, odnosno u pravilu od 11,00 do 11 30 sati.
Vrijeme odmora iz stavka 1. ovog članka ubraja se u
radno vrijeme i ne može se odrediti na početku niti na kraju radnog vremena,
odnosno ne u prva tri sata nakon početka radnog vremena niti u zadnja dva sata
prije završetka radnog vremena. Između dva uzastopna radna dana
zaposlenik ima pravo na odmor od najmanje 12 sati neprekidno.
-Zaposlenik ima pravo na tjedni odmor u trajanju od
48 sati neprekidno.
-dani tjednog odmora su subota i nedjelja.
Ako je prijeko potrebno da zaposlenik radi na dan
tjednog odmora, osigurava mu se korištenje tjednog odmora tijekom sljedećeg
tjedna.
Ako zaposlenik zbog naravi ili potrebe posla ne
može koristiti tjedni odmor na način iz stavka 5. ovog
članka, može ga koristiti naknadno, najkasnije u roku od 14 dana , prema odluci
pročelnika Upravnog odjela na prijedlog neposredno nadređene osobe.
GODIŠNJI ODMOR
Članak 8.
Za svaku kalendarsku godinu zaposlenik ima pravo na
plaćeni godišnji odmor, u trajanju od najmanje dvadeset radnih dana.
Članak 9.
Za vrijeme korištenja godišnjeg odmora zaposleniku se isplaćuje naknada
plaće u visini kao da je radio u redovnom radnom vremenu.
Članak 10.
Pri utvrđivanju trajanja godišnjega odmora ne uračunavaju se subote,
nedjelje, neradni dani i blagdani.
Razdoblje privremene nesposobnosti za rad, koje je utvrdio ovlašteni
liječnik, ne uračunava se u trajanje godišnjeg odmora.
Ništetan je sporazum o odricanju prava na godišnji
odmor ili o isplati naknade umjesto korištenja godišnjeg odmora, budući da je
pravo na godišnji odmor neotuđeno pravo zaposlenika.
Članak 11.
Osnova za izračun trajanja godišnjeg odmora je 20 radnih dana.
Osnova se uvećava prema pojedinačno određenim mjerilima:
1. s obzirom na složenost poslova:
-zaposleni raspoređeni na radna mjesta za koja je
uvjet obrazovanja magistar struke ili stručni specijalist, 4 dana (VSS)
-zaposleni raspoređeni na radna mjesta za koja je
uvjet obrazovanja sveučilišni prvostupnik struke ili stručni prvostupnik
struke, 3 dana (VŠ)
-zaposleni SSS raspoređeni na radna mjesta za koja
je uvjet obrazovanja srednja stručna sprema, 2 dana.
-zaposleni raspoređeni na radna mjesta za koja je
uvjet obrazovanja niži od srednje stručne spreme, 1 dana (NS).
2. s obzirom na dužinu radnoga staža
-od 3 do 5 godina radnog staža, 1 dan
-od 5 do 10 godina radnog staža, 2 dana
-od 10 do 15 godina radnog staža, 3 dana
-od 15 do 20 godina radnog staža, 4 dana
-od 20 do 25 godina radnog staža, 5 dana
-od 25 do 30 godina radnog staža, 6 dana
-od 30 do 35 godina radnog staža, 7 dana
-od 35 i više godina radnoga staža, 8 dana
3. s obzirom na posebne socijalne uvjete:
-roditelju, posvojitelju ili skrbniku s jednim
malodobnim djetetom, 2 dana
-roditelju, posvojitelju ili skrbniku za svako
daljnje malodobno dijete, još po 1 dan,
-roditelju, posvojitelju ili skrbniku djeteta s
teškoćama u razvoju i invaliditetom, bez obzira na ostalu djecu, 3 dana
-zaposleniku invalidu, 2 dana
-osobi s invaliditetom, 3 dana
-osobi s tjelesnim oštećenjem najmanje 50 %, dva (2) dana
4.S OBZIROM NA OSTVARENE REZULTATE RADA:
-zaposleniku ocjenjenom ocjenom »odličan«, 3 dana
-zaposleniku ocjenjenom ocjenom »vrlo dobar«, 2 dana
-službeniku ocjenjenom ocjenom »dobar«, 1 dan
Ukupno trajanje godišnjeg odmora određuje se na
način da se 20 radnih dana uvećava za zbroj svih dodatnih dana utvrđenih
točkama od 1. do 4. stavka 1.
ovoga članka.
Ukupno trajanje godišnjeg odmora ne može biti duže od
30 radnih dana u godini, odnosno ne može iznositi manje od 20 radnih dana.
Članak 12.
Zaposlenik koji se prvi put zaposlio ili ima prekid
službe, odnosno rada između dva radna odnosa duži od (8) dana, stječe pravo na
godišnji odmor nakon šest (6) mjeseci neprekidnog rada.
Prekid rada zbog privremene nesposobnosti za rad, vojne vježbe ili drugog zakonom određenog opravdanog razloga ne ubraja se
u rok iz stavka 1. ovog članka.
Članak 13.
Zaposlenik ima pravo na jednu dvanaestinu godišnjeg
odmora za svaki navršeni mjesec rada:
-ako u kalendarskoj godini u kojoj je zasnovao radni odnos nije ostvario
pravo na puni godišnji odmor, jer nije proteklo (6)
mjeseci neprekidnog rada i
-ako mu radni odnos prestaje prije nego što navrši šest (6) mjeseci
neprekidnog rada
Zaposlenik koji odlazi u mirovinu prije 01.07. tekuće
godine ima pravo na puni godišnji odmor.
Izračun razmjernog broja dana godišnjeg
odmora
Za svaki određeni mjesec radnik ima pravo na po 1/2
od ukupnog broja dana godišnjeg odmora. Ako dobiveni broj nije cijeli broj,
zaokružuje se na više kada je › = 0,5 (pola dana i
više računa se kao jedan dan). Tako, ako je razmjerni broj dana 6,5 računa se 7 dana.
Razmjerni broj dana GO= (broj dana GO za cijelu godinu)
/12 x navršeni mjeseci rada.
Članak 14.
Slijepi zaposlenik te zaposlenik donator organa, kao i zaposlenik koji radi
na poslovima na kojima ga ni uz primjenu mjera zaštite na radu nije moguće u
potpunosti zaštititi od štetnih utjecaja, ima pavo na najmanje 30 radnih dana
godišnjeg odmora, ako to pravo ne ostvaruje primjenom mjerila iz članka 10. ovog Pravilnika.
Članak 15.
Vrijeme korištenja godišnjeg odmora, utvrđuje se planom korištenja godišnjih
odmora, što ga donosi pročelnik Upravnog odjela Općine u suradnji s
zaposlenicima.
Plan godišnjeg odmora za pročelnike donosi Načelnik. Plan korištenja
godišnjih odmora sadrži; ime i prezime zaposlenika, službeničko ili radno mjesto, ukupno trajanje godišnjeg odmora, vrijeme
trajanja godišnjeg odmora.
Članak 16.
Na osnovi plana korištenja godišnjeg odmora, pročelnik Upravnog odjela
općine odnosno načelnik donosi, za svakog zaposlenika posebno, rješenje kojim
utvrđuje trajanje godišnjeg odmora prema mjerilima iz članka 10. ovog Pravilnika, ukupno trajanje godišnjeg odmora i vrijeme
korištenja godišnjeg odmora, vodeći računa i o pisanoj želji svakoga
zaposlenika.
Rješenje iz stavka 1. ovoga članka donosi se
najkasnije 15 dana prije početka korištenja godišnjeg odmora.
Članak 17.
Zaposlenik može koristiti godišnji odmor u neprekidnom trajanju ili u dva dijela.
Ako zaposlenik koristi godišnji odmor u dva dijela, prvi dio mora biti u
trajanju od najmanje dva tjedna neprekidno i mora se
koristiti tijekom kalendarske godine za koju ostvaruje pravo na godišnji odmor.
Drugi dio godišnjeg odmora zaposlenik mora iskoristiti najkasnije do 30
lipnja sljedeće godine.
Na zahtjev zaposlenika mora mu se omogućiti korištenje godišnjeg odmora od dva tjedna neprekidno u razdoblju od 01. lipnja do 01. listopada tekuće
godine.
Članak 18.
Zaposlenik ima pravo koristiti dva puta godišnje po jedan dan godišnjeg
odmora prema svom zahtjevu, i u vrijeme koje sam odredi, ali
je o tome dužan pisano obavijestiti neposredno nadređenu osobu, najmanje jedan
dan prije.
Članak 19.
Zaposleniku se može odgoditi, odnosno prekinuti korištenje godišnjeg odmora
radi izvršenja važnih i neodgodivih poslova.
Odluku o odgodi, odnosno prekidu godišnjeg odmora iz stavka 1. ovoga članka donosi pročelnik Upravnog odjela Općine.
Zaposleniku kojem je odgođeno ili prekinuto
korištenje odmora mora se omogućiti korištenje, odnosno nastavljanje korištenja
godišnjeg odmora.
Godišnji odmor odnosno prvi dio godišnjeg odmora, koji je prekinut ili nije korišten u kalendarskoj godini u kojoj je stečen
zbog bolesti ili porodiljinog dopusta, zaposlenik ima pravo iskoristiti do 30. lipnja sljedeće godine.
Članak 20.
U slučaju kada se zaposlenik- službenik stavljen na raspolaganje, odnosno
kada je namješteniku dat otkaz koji nije uvjetovan skrivljenim ponašanjem, ili
u slučaju prestanka službe, odnosno rada zbog prelaska na rad drugom
poslodavcu, zaposlenik ima pravo iskoristiti godišnji odmor na koji je stekao
pravo u upravnom tijelu Općine u kojem mu prestaje služba, odnosno radni odnos.
Članak 21.
Zaposlenik ima pravo na naknadu stvarnih troškova
prouzročenih odgodom, odnosno prekidom korištenja godišnjeg odmora.
Troškovima iz stavka 1. ovoga članka smatraju se
putni i drugi troškovi.
Putnim troškovima smatraju se stvarni troškovi prijevoza kojega je
zaposlenik koristio u polasku i povratku iz mjesta zaposlenja do mjesta u kojem
je koristio godišnji odmor u trenutku prekida i dnevnice u povratku do mjesta
zaposlenja, prema propisima o naknadi troškova za službena putovanja, Drugim se
troškovima smatraju ostali izdaci koji su nastali za zaposlenika zbog odgode,
odnosno prekida godišnjeg odmora, što dokazuje odgovarajućom dokumentacijom.
PLAĆENI DOPUST
Članak 22.
Zaposlenik ima pravo na oslobađanje od obveze rada
uz naknadu plaće (plaćeni dopust) do ukupno najviše 10 radnih dana u jednoj
kalendarskoj godini u sljedećim slučajevima:
-zaključivanje braka, 5 radnih dana,
-rođenje djeteta, 5 radnih dana.
Pravo na plaćeni dopust za rođenje djeteta može se
koristiti u vrijeme rođenja djeteta, odnosno neposredno nakon rođenja djeteta.
Ovo pravo ne može koristiti majka rođenog djeteta koja u tom razdoblju ne radi,
nego koristi neko od prava prema posebnom propisu o
rodiljinim i roditeljskim potporama.
-smrt supružnika, djeteta, roditelja, očuha i maćehe, djeteta, posvojitelja,
posvojenika i unuka, (5) radnih dana,
-smrt brata ili sestre, djeda ili bake te roditelja
supružnika, (3) dana,
-kao dobrovoljni davatelj krvi (2) radna dana,
-teške bolesti supružnika, djeteta il roditelja,
(3) radna dana,
Pod teškom bolešću podrazumijeva se bolest koja zahtjeva dodatak njegu za
održavanje života i osnovnih životnih funkcija supružnika, djeteta ili roditelja.
Pravo na plaćeni dopust u slučaju teške bolesti
supružnika, djeteta ili roditelja odobrava čelnik tijela - načelnik Općine.
-selidbe u istom mjestu stanovanja, (2) radna dana,
-selidbe u drugo mjesto stanovanja, (4) radna dana,
-polaganje državnog stručnog ispita, pravosudnog ispita, prvi put za vrijeme
stručnog ili općeg školovanja ili usavršavanja sedam
(7) radna dana.
Pravo na plaćeni dopust odnosi se na pripremu
polaganja državnog stručnog ispita i pravosudnog ispita, uključujući i dan
polaganja ispita.
Ako se državni stručni ispit ili pravosudni ispit
polaže više dana, u plaćeni dopust uračunavaju se svi dani polaganja ispita,
ako je zaposlenik u te dane trebao raditi.
Sudjelovanje na seminaru uračunava se u plaćeni
dopust.
Pravo na plaćeni dopust za pripremu može se
koristiti samo jedan put tijekom službe.
Kod polaganja pravosudnog ispita kada službenik nema
obvezu polaganja ispita, plaćeni dopust iznosi 7 radnih dana.
Članak 23.
Za vrijeme stručnog osposobljavanja ili
usavršavanja za vlastite potrebe, zaposleniku se za pripremanje i polaganje
ispita može odobriti do deset radnih dana plaćenog dopusta.
Odluku o ostvarenju prava na plaćeni dopust iz
stavka 1. ovog članka donosi pročelnik Upravnog odjela
Općine.
Članak 24.
Zaposlenik koji je upućen na školovanje, stručno
osposobljavanje ili usavršavanje za pripremanje i polaganje ispita ima pravo na
plaćeni dopust od 15 radnih dana godišnje.
Članak 25.
Zaposlenik može koristiti plaćeni dopust isključivo u vrijeme nastupa
okolnosti na osnovi kojih ima pravo na plaćeni dopust,
osim u slučaju dobrovoljnog davanja krvi, koje ostvaruje tijekom kalendarske
godine, sukladno radnim obvezama.
Ako okolnost iz članka 23. ovoga Pravilnika nastupi
u vrijeme korištenja godišnjeg odmora ili u vrijeme odsutnosti s rada zbog
privremene nesposobnosti za rad (bolovanje), zaposlenik ne može ostvariti pravo
na plaćeni dopust za dane kada je koristio godišnji odmor ili je bio na
bolovanju, osim u slučaju dobrovoljnog davanja krvi i smrtnog slučaja.
NEPLAĆENI DOPUST
Članak 26.
Zaposleniku se može na njegov zahtjev odobriti dopust bez naknade plaće
(neplaćeni dopust) do 30 dana u tijeku kalendarske godine, pod uvjetom da je
takav dopust opravdan i da neće izazivati teškoća u obavljanju poslova upravnog
tijela, a osobito:radi gradnje, popravka ili adaptacije kuće ili stana, njega člana
uže obitelji, liječenja na osobni trošak, sudjelovanje u kulturno-umjetničkim i
sportskim priredbama, osobnog školovanja, doškolovanja, osposobljavanja,
usavršavanja ili specijalizacije.
Zaposlenik ima pravo na neplaćeni dopust u toku
jedne godine:
-za pripremanje i polaganje ispita u srednjoj školi, 5 dana,
-za pripremanje i polaganje ispita na dodiplomskom
i poslijediplomskom studiju, kao i za pravosudni ispit, 10 dana,
-za sudjelovanje na stručnim seminarima i
savjetovanjima, 5 dana,
-za pripremanje i polaganje ispita radi stjecanja posebnih znanja i vještina
(učenje stranih jezika, informatičko obrazovanje i dr.), 2 dana.
Ako to okolnosti zahtijevaju, zaposleniku se neplaćeni dopust iz stavka 1. ovoga članka može odobriti u trajanju duljem od 30 dana.
Odluku o ostvarenju prava na neplaćeni dopust iz
ovog članka donosi pročelnik Upravnog odjela.
Za vrijeme korištenja prava na neplaćeni dopust
zaposleniku se ne prekida radni odnos-služba, već prava i obveze iz radnog
odnosa miruju, ako zakonom nije drugačije određeno.
Sadržaj radnog odnosa faktično se ne ostvaruje, odnosno zaposlenici za
vrijeme trajanja mirovanja radnog odnosa ne mogu stjecati prava niti nastati
obveze iz radnog odnosa.
Vrijeme neplaćenog dopusta ne uračunava se u vrijeme neprekidne službe,
odnosno rada.
U razdoblju neplaćenog dopusta zaposlenik ne ostvaruje pravo na plaću ili naknadu plaće, niti prava iz zdravstvenog i
mirovinskog osiguranja, te ga je poslodavac (Općina) obvezna odjaviti s
mirovinskog i zdravstvenog osiguranja, u tom slučaju zaposlenik može sam sebi
uplaćivati doprinose za mirovinsko osiguranje koristeći institut produženog
mirovinskog osiguranja.
Vrijeme trajanja neplaćenog dopusta ne uračunava se u staž osiguranja kao
mirovinski staž.
III.ZAŠTITA ŽIVOTA, ZDRAVLJA, SIGURNOSTI NA RADU I PRIVATNOSTI ZAPOSLENIKA
Članak 27.
Upravna su tijela dužna osigurati uvjete za zdravlje i sigurnosti
zaposlenika na radu.
Upravna će tijela poduzeti sve zakonske mjere za
zaštitu života te sigurnost i zdravlja zaposlenika, uključujući njihovo
osposobljavanje za siguran rad, sprečavanje opasnosti na radu i pružanje
informacije o poduzetim mjerama zaštite na radu.
Pročelnik Upravnog odjela, odnosno upravna tijela su dužna osigurati dodatne
uvjete sigurnosti za rad invalida, u skladu s posebnim propisima.
Članak 28.
Dužnost je svakog zaposlenika brinuti o vlastitoj sigurnosti i zdravlju i o
sigurnosti i
zdravlju drugih zaposlenika, te osoba na koje
utječe njegovi postupci tijekom rada u skladu s osposobljenošću i uputama koje
mu je osiguralo upravno tijelo, odnosno drugo nadležno tijelo te
osposobljenošću koju je stekao svojim obrazovanjem, osposobljavanjem i
usavršavanjem.
Zaposlenik koji u slučaju ozbiljne, prijeteće i neizbježne opasnosti napusti
svoje radno mjesto ili opasno područje, ne smije biti stavljen u nepovoljniji
položaj zbog takvoga svog postupka u odnosu na druge zaposlenike i mora uživati
zaštitu od bilo kakvih neposrednih posljedica, osim ako je prema posebnim
propisima ili pravilima struke, bio dužan izložiti se opasnosti radi spašavanja
života i zdravlja ljudi i imovine.
Članak 29.
Zaštita privatnosti zaposlenika provodi se u skladu sa
posebnim zakonom.
IV.ZAŠTITA DOSTOJANSTVA ZAPOSLENIKA I ZAŠTITA OD DISKRIMINACIJE
Članak 30.
Poslodavac Vinodolska općina dužna je zaštiti dostojanstvo zaposlenika za
vrijeme obavljanja službe tako da im osigura uvjete rada u kojima neće biti
izloženi izravnoj ili neizravnoj diskriminaciji te
uznemiravanju ili spolnom uznemiravanju. Ova zaštita uključuje i poduzimanje
preventivnih mjera.
Uznemiravanje je svako neželjeno ponašanje prema zaposleniku koje ima cilj ili stvarno predstavlja povredu dostojanstva zaposlenika te
uzrokuje strah ili neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.
Spolno uznemiravanje je svako verbalno, neverbalno ili
fizičko ponašanje spolne naravi koje ima cilj ili stvarno predstavlja povredu
dostojanstva zaposlenika, a koje uzrokuje strah ili neprijateljsko,
ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.
Za izraze »uznemiravanje i »spolno uznemiravanje« koristi se zajednički
izraz »uznemiravanje«.
Članak 31.
Uznemiravanje u tijeku rada i u vezi s radom smatra
se osobito:
-neprimjereni tjelesni kontakt spolne naravi,
-nedolični prijedlozi spolne i druge naravi,
-uznemiravajući telefonski pozivi,
-upotreba nepriličnih izraza i tona u ophođenju,
-zahtjevi za obavljanjem poslova kojima se zaposlenik stavlja u ponižavajući
položaj.
Zaštitom od uznemiravanja obuhvaćeni su svi
zaposlenici od svojih nadređenih i podređenih zaposlenika, suradnika i svake
treće osobe s kojom zaposlenik dođe u doticaj u tijeku rada i u vezi s radom.
Članak 32.
Svi zaposlenici su dužni, pri obavljanju poslova svojega radnog mjesta,
ponašati se i postupati na način kojim ne uznemiruju
druge zaposlenike te spriječiti uznemiravanje od strane drugih zaposlenika i
trećih osoba i o uznemiravanju obavijestiti zaduženu osobu.
Ponašanje zaposlenika koje nije u skladu s ovom odredbom predstavlja tešku
povredu službene dužnosti.
Članak 33.
Radi zaštite privatnosti i dostojanstva zaposlenika koji je podnio prijavu,
postupak utvrđivanja uznemiravanja povjerljive je naravi.
Zaprimanje i rješavanje pritužaba vezanih za uznemiravanje nadležna je
ovlaštena osoba koju opunomoći načelnik, u skladu sa
zakonom.
Članak 34.
Zaposlenik pokreće postupak za utvrđivanje uznemiravanja pisanom ili usmenom pritužbom ovlaštenoj osobi.
O usmenoj pritužbi sastavlja se bilješka koju potpisuje zaposlenik koji je
pritužbu podnio.
Ovlaštena osoba dužna je, radi utvrđivanja osnovanosti pritužbe i
sprečavanja daljnjeg uznemiravanja, najkasnije sljedećega radnoga dana nakon podnošenja pritužbe, pozvati zaposlenika protiv
kojega je pritužba podnesena da se o pritužbi očituje. O očitovanju zaposlenika
sastavlja se bilješka koju taj zaposlenik potpisuje.
Ovlaštena osoba, ako ocijeni da je to potrebno, provest će
i druge radnje, poput suočenja zaposlenika koji je podnio pritužbu i
zaposlenika na kojeg se pritužba odnosi, saslušati i druge osobe koje imaju
saznanja o činjenicama vezanim za uznemiravanje i dr. kako bi na dokazan način
utvrdio navode iz pritužbe.
Ako se pritužba radi uznemiravanja odnosi na osobu
koja nije u radnom odnosu-službi u upravnom tijelu, upravno tijelo će poduzeti
odgovarajuće mjere radi utvrđenja činjeničnog stanja iz pritužbe, imajući na
umu zaštitu dostojanstva zaposlenika upravnog tijela.
Članak 35.
O postupku utvrđivanja uznemiravanja sastavlja se zapisnik na temelju kojeg ovlaštena osoba, ako je utvrdila
uznemiravanje, donosi Odluku o mjeri zaštite dostojanstva.
Odluka o mjeri mora se donijeti u roku od osam dana
od dana primitka pritužbe o uznemiravanju. Ako ovlaštena osoba u roku iz
prethodnog stavka ne poduzme mjere za sprečavanje uznemiravanja ili ako su
mjere koje je poduzela očito neprimjerene, zaposlenik koji je uznemiravan ima
pravo prekinuti rad dok mu se ne osigura zaštita, pod uvjetom da je u daljnjem
roku od osam dana zatražio zaštitu pred nadležnim sudom.
Članak 36.
Uzimajući u obzir sve okolnosti konkretnog slučaja, ovlaštena osoba, kada
utvrdi da uznemiravanje zaposlenika postoji, predlaže poslodavcu neku od sljedećih mjera o zaštiti dostojanstva:
-usmeno upozorenje zaposlenika koji je izvršio uznemiravanje;
-pisano upozorenje zaposleniku koji je izvršio
uznemiravanje uz najavu mogućnosti pokretanja disciplinskog postupka;
-pokretanje postupka zbog povrede službene dužnosti;
-izmjena rasporeda rada tako da se izbjegne rad uznemiravanog i zaposlenika
koji je izvršio uznemiravanje;
-razmještaj na način da se izbjegne međusobna
fizička prisutnost uznemiravanog zaposlenika i zaposlenika koji je izvršio
uznemiravanje u zajedničkom prostoru.
Članak 37.
U slučaju da je prijavljeno uznemiravanje od strane osobe koja nije u radnom
odnosu u upravnom tijelu, a koja poslovno dolazi u doticaj s uznemiravanim
zaposlenikom, upravno tijelo može, imajući u vidu sve okolnosti prijavljenog
slučaja poduzeti sljedeće mjere:
-pisanim putem upozoriti prijavljenu osobu da će u
slučaju ponovnog uznemiravanja poduzeti sve potrebne mjere za zaštitu
zaposlenika, uključujući i prekid poslovanja s tom osobom ili njegovim
poslodavcem.
-o uznemiravanju obavijestiti poslodavca prijavljene osobe, odnosno druga
nadležna tijela i predložiti poduzimanje konkretnih mjera predviđenih propisima
kako bi se spriječilo daljnje uznemiravanje.
Članak 38.
Zabranjena je izravna ili neizravna diskriminacija
zaposlenika na temelju rase, boje kože, spolnog opredjeljenja, bračnog stanja,
obiteljskih obveza, dobi, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja,
nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, rođenja, društvenog
položaja, članstva ili nečlanstva u političkoj stranci ili sindikatu te
tjelesnih ili duševnih poteškoća.
Zaštita od diskriminacije provodi se u skladu sa
zakonom.
V. PLAĆA I DRUGI MATERIJALNI PRIMICI
Članak 39.
Plaću službenika i namještenika čini osnovna plaća i dodaci na osnovnu plaću.
Osnovnu plaću zaposlenika čini umnožak koeficijenta složenosti poslova
radnog mjesta na koje je zaposlenik raspoređen i
osnovice za izračun plaće, što je uređeno zakonom, odlukom Općinskog vijeća o
koeficijentima za obračun plaće službenika i namještenika u upravnim tijelima
Vinodolske općine.
Osnovica za isplatu plaća službenika i namještenika u upravnim tijelima
Vinodolske općine utvrđuje i donosi čelnik tijela izvršne vlasti-načelnik
Općine.
Osnovna plaća iz stavka 1. ovog članka predstavlja
bruto plaću.
Dodaci na osnovnu plaću su dodaci za uspješnost na
radu, dodaci za poslove s posebnim uvjetima rada i druga uvećanja plaće.
Članak 40.
Plaća se isplaćuje nakon obavljenog rada, jedanput mjesečno za prethodni
mjesec. Zaposlenici mogu primati plaću i ostala primanja putem tekućih računa
banaka prema osobnom odabiru.
Od jedne do druge isplate plaće ne smije proći više
od 30 dana.
Vinodolska općina je dužna na zahtjev zaposlenika
izvršiti uplatu obustava iz plaće (kredit, uzdržavanje i sl.).
Članak 41.
Osnovna plaća zaposlenika bit će uvećana:
-za rad noću, 40 %
-za prekovremeni rad, 50%
-za rad subotom i nedjeljom, 35%
-za rad u smjenskom radu u drugoj smjeni, 10%
-za rad u dane blagdana ili neradne dane propisane zakonom
50%.
Dodaci iz stavka 1. ovoga članka međusobno se ne
isključuju.
Radom u smjenama (smjenski rad) smatra se svakodnevni redovni rad
zaposlenika prema utvrđenom radnom vremenu poslodavca koji zaposlenik obavlja
naizmjenično tijekom tjedna ili mjeseca u
prijepodnevnim (prva smjena), poslijepodnevnim (druga smjena) ili noćnom (treća
smjena) dijelu dana.
Članak 42.
Prekovremenim radom, kad je rad zaposlenika
organiziran u radnom tjednu od ponedjeljka do petka, smatra se svaki sat duži
od 8 sati dnevno, kao i svaki sat rada subotom i nedjeljom i svaki sat rada
duži od 40 sati tjedno.
Umjesto uvećanja osnovne plaće po osnovi prekovremenog rada zaposlenik može
koristiti jedan ili više slobodnih radnih dana prema ostvarenim satima
prekovremenog rada u omjeru 1:1,5 (1 sat prekovremenog
rada = 1 sat i 30 min redovnog sata rada), te mu se u tom slučaju izdaje
rješenje u kojem se navodi broj i vrijeme korištenja slobodnih dana, kao i
vrijeme kada je taj prekovremeni rad ostvaren.
Članak 43.
Zaposlenik ima pravo na dodatak za uspješnost u
radu tijekom godine, tj, za nadprosječne rezultate u radu, u skladu s
kriterijima i mjerilima sadržanim u općem aktu- Pravilniku o ocjenjivanju
službenika i namještenika Vinodolske općine (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« br. 2/12), u skladu sa zakonom i na zakon
utemeljenim propisima.
Članak 44.
Ako je zaposlenik odsutan s rada, odnosno službe zbog bolovanja, prva 42
dana, za invalide rada prvih 7 dana, pripada mu naknada plaće u visini 95% od
osnovice za naknadu plaće koja se utvrđuje prema propisima o zdravstvenom
osiguranju, a čini je prosječan iznos plaće isplaćen u posljednja tri mjeseca
prije mjeseca u kojem je nastupilo bolovanje.
Ako je zaposlenik odsutan s rada 43 dana i duže, za
invalide rada 8 dana i duže i pripada mu razlika između naknade za bolovanje
koje prima od Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i visine naknade iz
stavka 1. ovoga članka,ali najduže još 30 dana. Ako je
zaposlenik na bolovanju zbog profesionalne bolesti ili ozljede na radu, pripada
mu naknada u visini 100% od osnovice za naknadu plaće koja se utvrđuje prema
propisima o zdravstvenom osiguranju, a čini je prosječni iznos plaće isplaćene
u posljednja tri mjeseca prije mjeseca u kojem je nastupilo bolovanje.
Članak 45.
Ako zaposlenik po nalogu glavnog rukovoditelja obavlja poslove više
složenosti od poslova na koje je raspoređen, u
trajanju od 7 do 30 dana, plaća mu se isplaćuje sukladno plaći radnog mjesta za
poslove koje je obavljao po nalogu.
za obavljanje navedenih poslova po nalogu čelnih
tijela općinske uprave donosi Rješenje o plaći.
zaposlenik ne smije obavljati navedene poslove bez
izdanog pisanog naloga, s time da mu se plaća više složenosti isplaćuje samo za
one radne sate koje je stvarno na njima proveo, bez obzira na trajanje naloga.
Članak 46.
Zaposleniku pripada dodatak za radni staž za svaku navršenu godinu radnog
staža u visini od 0,5%.
Dodatak za radni staž izračunava se tako da se umnožak osnovice i
koeficijenta iz članka 40. stavaka 1. ovoga ugovora pomnoži sa 0,5% za svaku navršenu godinu
radnog staža.
Članak 47.
Osnovna plaća zaposlenika uvećat će se:
-ako je zaposlenik položio pravosudni ispit, za 3%
-ako je zaposlenik završio poslijediplomski specijalistički studij u
trajanju jedne godine, 5%,
-ako je zaposlenik završio poslijediplomski specijalistički studij u
trajanju dužem od jedne godine, 7%
-ako zaposlenik ima znanstveni stupanj magistra znanosti, za 8%,
-ako zaposlenik ima znanstveni stupanj doktora znanosti, za 15%.
Kada je odlukom Općinskog vijeća propisano da se na
prava načelnika i zamjenika načelnika primjenjuju odredbe općih akata Općine
koji se primjenjuju na službenike i namještenike u upravnim tijelima, stavak 1.
ovoga članka ne primjenjuje se na plaću načelnika,
niti zamjenika načelnika.
VI.OSTALA MATERIJALNA PRAVA ZAPOSLENIKA
6.1. PRAVO NA REGRES ZA KORIŠTENJE GODIŠNJEG ODMORA
Članak 48.
Zaposleniku pripada pravo na regres za korištenje
godišnjeg odmora u neto iznosu koji ne može biti manji od neoporezivog iznosa
utvrđenog poreznim propisima.
Regres iz stavka 1. ovoga članka isplatit će se u
cijelosti, jednokratno, u pravilu najkasnije do dana početka korištenja
godišnjeg odmora.
Regres iz stavka 1. ovog članka isplaćuje se svim
zaposlenicima jednako neovisno o broju dana godišnjeg odmora, osim kada
zaposlenik ostvaruje pravo na razmjeni dio godišnjeg odmora. Tada ostvaruje
pravo na isplatu regresa iz stavka 1. ovog članka, razmjerno broju mjeseci provedenih na radu u
godini za koju ostvaruje pravo na razmjeni dio godišnjeg odmora.
Zaposlenik koji ostvaruje pravo na razmjeni dio
godišnjeg odmora, ostvaruje pravo na isplatu regresa iz stavka 1. ovog članka, razmjerno broju mjeseci provedenih na radu u
godini za koju ostvaruje pravo na razmjeni dio godišnjeg odmora,
Odluku o visini regresa većeg od minimalno
utvrđenog za svaku godinu početkom godine donosi o posebnim rješenjem čelnik
općinske uprave, vodeći računa o raspoloživim proračunskim sredstvima za te
namjene i stvarnim mogućnostima općine.
6.2. PRAVO NA OTPREMNINU KOD ODLASKA U MIROVINU
Članak 49.
Zaposleniku koji odlazi u mirovinu pripada pravo na
otpremninu u visini tri (3) prosječne mjesečne neto plaće isplaćene u upravnom
tijelu Općine za prethodnu godinu.
Isplata otpremnine iz stavka 1. ovog članka
utvrđena je u neto iznosu.
Članak 50.
Zaposlenik stječe pravo na otpremninu danom
prestanka službe, odnosno prestanka radnog odnosa zbog stjecanja prava na
mirovinu.
Otpremnina se isplaćuje u roku od 30 dana od dana
stjecanja prava na mirovinu i odlaska u mirovinu.
6.3. PRAVO NA POMOĆI U SLUČAJU
Članak 51.
1. U slučaju smrti zaposlenika koji izgubi život u obavljanju ili povodom obavljanja službe, obitelj zaposlenika ima pravo
na pomoć u visini 3 proračunske osnovice i troškove pogreba.
Troškovima pogreba iz stavka 1. ovog članka
razumijevaju se stvarni troškovi pogreba, ali najviše do visine dvije prosječne
osnovice bruto, koje služe za izračun naknada i drugih primanja na temelju
posebnih propisa.
2. U slučaju smrti zaposlenika, obitelj zaposlenika ima pravo na pomoć u visini 2 proračunske osnovice.
Pod članovima obitelji zaposlenika u slučaju iz točke 1. i
2. ovog članka smatraju se zakonski nasljednici
pojedinog reda nasljeđivanja u skladu sa zakonom o nasljeđivanju.
3. U slučaju smrti supružnika, djeteta i roditelja zaposlenik ima pravo na pomoć u visini (1) proračunske osnovice.
6.4. PRAVO NA POMOĆ DJECI ZAPOSLENIKA KOJI JE IZGUBIO ŽIVOT U OBAVLJANJU
SLUŽBE, ODNOSNO RADA
Članak 52.
Djeci odnosno zakonskim starateljima djece zaposlenika koji je izgubio život
u obavljanju službe, odnosno rada, isplaćuje se mjesečno pomoć i to:
-za dijete predškolskog uzrasta 50% prosječne isplaćene neto plaće u
gospodarstvu Republike Hrvatske u pravnim osobama Republike Hrvatske,
-za dijete do završenog osmog razreda osnovne škole, 70% prosječne isplaćene
neto plaće u pravnim osobama Republike Hrvatske,
-za dijete do završene srednje škole, odnosno redovnog studenta, 90%
prosječne isplaćene neto plaće u pravnim osobama Republike Hrvatske.
Pravo u slučaju smrti zaposlenika isplaćuje se svaki mjesec.
Pravo na mjesečnu pomoć u slučaju smrti zaposlenika odnosi se samo na slučaj
kad je zaposlenik izgubio život upravo zbog toga jer je tada obavljao radni
zadatak, ali ne u slučaju smrti na radnom mjestu zbog bolesti prometne nesreće,
prilikom dolaska na posao ili odlaska s posla, odnosno smrti koja nije
nastupila radi obavljanja službe ili rada.
6.5. PRAVO NA POMOĆ U SLUČAJU BOLOVANJA, NASTAVKA TEŠKE INVALIDNOSTI I
ROĐENJA DJETETA
Članak 53.
Zaposlenik ima pravo na pomoć u slučaju:
-bolovanja duljeg od 90 dana- jednom godišnje u
visini jedne proračunske osnovice,
-nastanka teške invalidnosti zaposlenika, malodobne
djece ili supružnika zaposlenika- u visini jedne proračunske osnovice.
Pod izrazom bolovanje predmnijeva se bolovanje dulje od
90 dana u kontinuitetu, neovisno o tome kada je bolovanje započelo.
Ako je bolovanje započeto u prethodnoj godini i u toj godini zaposlenik nije
ostvario pravo na pomoć, jer nije navršio kontinuitet od najmanje 90 dana
bolovanja, pravo na pomoć ostvariti će u tekućoj godini kada ostvari potreban
kontinuitet u bolovanju (zbraja se vrijeme bolovanja iz prethodne i tekuće
godine).
Članak 54.
Pod bolovanjem u smislu odredbi iz prethodnog članka podrazumijeva se
privremena nesposobnost za rad zbog bolesti ili
ozljede zaposlenika ili njegovog malodobnog djeteta, te zbog komplikacija u
trudnoći, u komu smislu se rodiljni dopust ne smatra bolovanjem.
Članak 55.
Zaposleniku pripada pravo na pomoć u slučaju
nastavka teške invalidnosti koja se utvrđuje dostavom pravomoćnog rješenja
HZMO-a o potpunom gubitku radne sposobnosti i priznatom pravu na invalidsku
mirovnu, u visini jedne proračunske osnovice.
Članak 56.
Zaposleniku pripada pravo na pomoć u slučaju
nastanka teške invalidnosti malodobnog djeteta koja se utvrđuje rješenjem
nadležnog tijela vještačenja u postupku ostvarivanja prava iz socijalne skrbi i
drugih prava prema posebnim propisima, u visini jedne proračunske osnovice.
Zahtjev za isplatu pomoći podnosi se poslodavcu- Vinodolskoj općini, uz koji
se prilaže odgovarajuće rješenje.
Navedena pomoć isplaćuje se samo prilikom nastanka invalidnosti, dakle samo
jedanput za invalidnost iste osobe.
Članak 57.
Zaposleniku pripada pravo na pomoć za rođenje
djeteta u visini jedne proračunske osnovice.
Zaposlenik ima pravo na pomoć za svako rođeno
dijete. Za ostvarivanje prava na navedenu pomoć nije
od utjecaja činjenica da su djeca nakon rođenja preminula.
Pravo na pomoć za rođenje djeteta zaposlenika nije
propisano kao pravo u slučaju posvojenja djeteta.
6.6. JEDNOKRATNE NAKNADE
Članak 58.
Zaposlenik ima pravo na pomoć, jedanput godišnje,
po svakoj osnovi u slučaju:
-nastanka invalidnosti, 2.500,00 kuna
-bolovanja dužeg od 90 dana, 2.500,00 kuna,
-nastanak invalidnosti malodobne djece ili
supružnika zaposlenika, 1.250,00 kuna
-radi nabave medicinskih pomagala i pokriće participacije pri kupnji prijeko
potrebnih lijekova u inozemstvu 2.500,00 kuna.
VII. DNEVNICA I NAKNADA TROŠKOVA PRIJEVOZA
Članak 59.
1.Kada je zaposlenik upućen na službeno putovanje u
zemlji, pripada mu puna naknada troškova prijevoza, dnevnica i naknada punog
iznosa troškova smještaja, sukladno Uredbi Vlade Republike Hrvatske.
2.Dnevnica iznosi 150,00 kuna po danu,
3.Zaposlenik ima pravo na punu dnevnicu ako
putovanje traje više od (12) sati, a polovica dnevnice ako putovanje traje više
od (8) sati, a manje od 12 sati.
4.Ako zaposlenik ima plaćen smještaj, tj. spavanje i prehranu, pripada mu 30% dnevnice.
5.Ako dođe do promjene poreznih propisa kojima se
neoporezivi iznos dnevnice povećava, od dana primjene toga propisa toliko se
povećava iznos dnevnice iz ovog članka.
6.Dnevnica za putne troškove u inozemstvo
obračunava se na način kao što to pripada zaposlenima u državnoj upravi,
odnosno za službena putovanja u inozemstvo. dnevnica
se isplaćuje u visini propisanoj odlukom o visini dnevnice za službeno
putovanje u inozemstvo za korisnike koje se financiraju iz sredstava Državnog
proračuna.
7.Ukoliko je zaposleniku osigurana odgovarajuća
dnevna prehrana, iznos dnevnice umanjit će se za 60%.
8.Ukoliko je zaposleniku osiguran odgovarajući
smještaj u čvrstom objektu tj. smještaj u zidanom ili
drvenom stambenom objektu koji ispunjava tehničke uvjete za stanovanje (voda,
struja, sanitarije, namještaj nužan za smještaj zaposlenika, po potrebi grijanje,
odnosno hlađenje, zaštita od buke i dr.), nema pravo na naknadu hotelskog
računa za spavanje.
9.zaposleniku se mora izdati nalog za službeno
putovanje najmanje 24 sata prije putovanja, u kojem mora biti naznačeno
određeno prijevozno sredstvo.
VIII. TROŠKOVI JAVNOG PRIJEVOZA
Članak 60.
Zaposleniku se nadoknađuju troškovi prijevoza koji mu omogućuje od svog mjesta stanovanja redoviti dolazak na posao i
odlazak s posla.
Troškovi prijevoza iz stavka 1. ovog članka
isplaćuju se zaposleniku najviše u visini cijene mjesečne kuponske karte javnog
mjesnog prijevoza.
Zaposleniku koji iz bilo kojeg razloga ne radi, naknada za prijevoz smanjuje
se razmjerno broju dana koje nije radio.
Članak 61.
Ako je radniku odobreno korištenje privatnog automobila u službene svrhe,
ima pravo na naknadu troškova najviše u iznosu na koji
se prema poreznim propisima ne plaća porez.
IX. OSTALA MATERIJALNA PRAVA ZAPOSLENIKA - SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA
KOLEKTIVNO OSIGURANJE
Članak 62.
Zaposlenici općinske uprave odnosno službenici i namještenici kolektivno su
osigurani od posljedica nesretnog slučaja, posljedica
ozljeda na radu (profesionalne bolesti) za vrijeme obavljanja službe, odnosno
rada, kao i o slobodnom vremenu, tijekom 24 sata.
SISTEMATSKI PREGLED
Članak 63.
Svi službenici i namještenici, odnosno zaposlenici općinske uprave, imaju
pravo jednom godišnje, a najmanje jednom u tri godine, na sistematski pregled
utvrđen po cijenama zdravstvenih usluga nadležnih zdravstvenih ustanova, a koji
će se obavljati u onim zdravstvenim ustanovama djelatnosti, u pravilu prema
mjestu rada, na teret općinskog proračuna.
NAGRADA UČENICIMA I STUDENTIMA
Članak 64.
Poslodavac, odnosno upravna tijela općine mogu isplatiti nagradu učenicima i
studentima za vrijeme prakse, u najvećem iznosu na
koji se, prema propisima ne plaća porez.
JUBILARNA NAGRADA
Članak 65.
Zaposleniku, odnosno službeniku i namješteniku općinske uprave pripada pravo
na isplatu jubilarne nagrade za neprekidnu službu,
odnosno rad u upravnim tijelima i službama Vinodolske općine, kao i u upravnim
tijelima i javnim službama bivše Općine Crikvenica, kad navrše:
-5 godina - u visini 1 osnovice iz stavka 2. ovog
članka
-10 godina - u visini 1,25 osnovice iz stavka 2. ovog članka
-15 godina - u visini 1,50 osnovice iz stavka 2. ovog članka
-20 godina - u visini 1,75 osnovice iz stavka 2. ovog članka
-25 godina - u visini 2 osnovice iz stavka 2. ovog
članka
-30 godina - u visini 2,50 osnovice iz stavka 2. ovog
članka
-35 godina - u visini 3 osnovice iz stavka 2. ovog
član
-40 godina i svakih narednih 5 godina - u visini 4 osnovice iz stavka 2. ovog članka.
Visina osnovnice za isplatu jubilarnih nagrada određena je u visini 50%
osnovice za izračun plaća u Vinodolskoj općini, koja osnovica je posebnom
odlukom utvrđena od strane načelnika Vinodolske općine.
Jubilarna nagrada isplaćuje se prvoga narednog mjeseca od
mjeseca u kojem je službenik ili namještenik, odnosno zaposlenik ostvario pravo
na jubilarnu nagradu.
Iznimno, ako službeniku i namješteniku, odnosno zaposleniku, prestaje služba
odnosno rad u lokalnoj službi, a ostvario je pravo na
jubilarnu nagradu, nagrada će se isplatiti službeniku i namješteniku sljedećeg
mjeseca po prestanku službe ili rada, a u slučaju smrti službenika i
namještenika njihovim nasljednicima, sukladno Zakonu o nasljeđivanju.
DAR U PRIGODI DANA SV. NIKOLE
Članak 66.
Zaposleniku će se za svako dijete koje do 31. prosinca tekuće godine navršava 15 godina i manje godina
starosti, u prigodi dana Sv. Nikole, isplatiti dar u iznosu na koji se prema
važećim propisima ne plaća porez (600,00 kuna po djetetu).
Ako su oba roditelja zaposlenicu u upravnom tijelu Vinodolske općine,
sredstva iz stavka 1. ovog članka isplaćuju se
roditelju preko kojeg je dijete zdravstveno osigurano.
BOŽIĆNICA-USKRSNICA
Članak 67.
Zaposlenicima općinske uprave kojima pripada pravo na isplatu godišnje
nagrade za božićne i uskrsne blagdane može se isplatiti nagrada čija visina, i
to za božićnicu, ne može biti niža od neoporezivog iznosa utvrđenog poreznim
propisima a uskrsnica niža od 60% od neoporezivog iznosa utvrđenog poreznim
propisima.
Pravo na isplatu božićnice/uskrsnice ima zaposlenik
koji je u službi (radnom odnosu) na dan kada se božićnica/ uskrsnica isplaćuje.
Odluku o visini godišnje nagrade-naknade povodom Božića i Uskrsa donosi
čelnik tijela-načelnik, sukladno raspoloživim proračunskim sredstvima.
DAR U NARAVI-ZIMNICA
Članak 68.
Zaposlenicima općinske uprave se može jednom godišnje dati dar u naravi, u
mogućnosti koja ne prelazi iznos na koji se prema
propisima, ne plaća porez, te ovisno o visini proračunskih sredstava za te
namjene, o čemu zaključkom odlučuje načelnik Općine
Pravo na dar u naravi u tekućoj godini utvrđuje
posebnom odlukom (zaključkom) čelnik tijela-načelnik Općine, sukladno
proračunskim mogućnostima.
Pravo na isplatu dara u naravi ima zaposlenik koji
je službi-radnom odnosu na dan kada se dar isplaćuje.
XII ZAŠTITA PRAVA ZAPOSLENIKA- SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA
Članak 69.
Sva rješenja o ostvarivanju prava, obveza i odgovornosti zaposlenika,
odnosno službenika i namještenika, obavezno se, u pisanom obliku i s
obrazloženjem, dostavljaju zaposleniku, s poukom o pravnom lijeku, u skladu s
propisima o službeničkim odnosima.
Članak 70.
Odlučujući o izjavljenoj žalbi zaposlenika protiv rješenja iz članka 69. ovog Pravilnika, pročelnik upravnog tijela ili druga
ovlaštena osoba dužni su prethodno razmotriti mišljenje sindikalnog povjerenika
ili druge ovlaštene osobe sindikata, ako to zaposlenik u podnijetoj žalbi
zahtijeva.
Ako sindikat državnih i lokalnih službenika ne dostavi mišljenje iz stavka
1. ovog članka u roku od osam dana od dana dostave,
postupak povodom žalbe može biti nastavljen bez razmatranja mišljenja
sindikata.
Članak 71.
U slučaju kada zaposlenik-službenik i namještenik daje otkaz, dužan je
odrediti otkazni rok u trajanju od mjesec dana, ako s
čelnikom tijela-načelnikom općine ili osobom koju on za to ovlasti ne postigne
sporazum o drugačijem trajanju otkaznog roka.
OTPREMNINA ZBOG PRESTANKA SLUŽBE ODNOSNO RADNOG ODNOSA
Članak 72.
Zaposlenik (službenik i namještenik) kojemu je prestao radni odnos zbog
poslovnih, organizacijskih, odnosno posebnih potreba službe, temeljem poslovno
uvjetovanog otkaza odnosno nakon isteka roka u kojima je bio na raspolaganju
ima pravo na otpremninu u visini utvrđenoj Zakonom o radu (N.N. 93/14), i to u
visini 2/3 prosječne mjesečne plaće odnosno 65% prosječne mjesečne plaće
zaposlenika koje je zaposlenik ostvario u tri (3) mjeseca prije prestanka
ugovora o radu, za svaku navršenu godinu rada u tijelima općinske uprave,
odnosno kod poslodavca.
Radnim stažem ostvarenim u upravnim tijelima Vinodolske općine razumijeva se
ukupan neprekidni rad u ranijim tijelima bivše Skupštine općine Crikvenica,
organima uprave Skupštine općine, mjesnim zajednicama, SIZ- ovima, fondovima i
upravnim tijelima Grada Crikvenice, pod uvjetom da nije bilo prekida radnog
odnosa.
Vrijeme raspolaganja, odnosno otkazni rok utvrđuje se sukladno odredbama
Zakona o radu.
Članak 73.
Lokalni službenik kojemu služba prestaje istekom roka u kojemu je bio
stavljen na raspolaganje, ima pravo na otpremninu u visini 65% njegove
prosječne mjesečne plaće isplaćene u zadnja tri mjeseca prije stavljanja na
raspolaganje za svaku godinu radnog staža ostvarenog u lokalnoj službi.
Namješteniku, kojemu prestaje radni odnos u tijelima općinske uprave zbog
poslovno uvjetovanog otkaza, ima pravo na otpremninu u visini 65% prosječne
mjesečne plaće isplaćene mu u zadnja tri mjeseca prije prestanka radnog odnosa,
za svaku godinu radnog staža u lokalnoj službi.
Otpremnina iz stavka 1. ovog članka isplatit će se
službeniku i namješteniku, odnosno zaposleniku posljednjeg dana službe odnosno
rada, odnosno u roku 30 dana, izuzev onih koji pravo na otpremninu ostvaruju
zadnjeg dana tekuće godine.
Članak 74.
Službenik i namještenik (zaposlenik) za čijem je radom prestala potreba u
tijelima lokalne i područne regionalne samouprave, ima u roku od 2 godine
prednost kod prijama u lokalnu službu, odnosno na rad u tijelima lokalne
samouprave, ako se u tom vremenu ukaže potreba za obavljanjem poslova radnog
mjesta na koje je službenik i namještenik bio raspoređen u trenutku kada je za
njegovim radom prestala potreba.
Članak 75.
Zaposleniku (službeniku i namješteniku) u tijelima općinske uprave kome
nedostaje najviše tri (3) godine života do ostvarenja uvjeta za starosnu
mirovinu, ne može prestati služba, odnosno radni odnos bez osobnog pristanka,
osim u slučaju prestanka službe po sili zakona.
ZAŠTITA OSOBA S INVALIDITETOM
Članak 76.
Ako nadležno ovlašteno tijelo ocjeni da kod zaposlenika postoji smanjena
radna sposobnost ili neposredna opasnost od nastanka invalidnosti, pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela dužan je, uzimajući u obzir nalaz i mišljenje
ovlaštene osobe, odnosno tijela, u pisanom obliku, ponuditi zaposleniku drugo
radno mjesto predviđeno aktima o unutarnjem redu, čije poslove je on sposoban
obavljati, a koji, što je više moguće, moraju odgovarati poslovima radnog
mjesta na koji je prethodno bio raspoređen.
Pročelnik Upravnog odjela je dužan poslove radnog mjesta prilagoditi
zaposleniku iz stavka 1. ovog članka, odnosno poduzeti
sve što je u njegovoj moći da mu osigura povoljnije uvjete rada.
ZAŠTITA NA RADU I ZAŠTITA OD POŽARA
Članak 77.
Radi sprječavanja ozljeda na radu, profesionalnih i drugih bolesti u vezi s
radom, zaštite ljudskih života, zaštite radnog okoliša i sprječavanje nastanka
materijalne štete, Vinodolska općina kao poslodavac je dužna provoditi
normative, organizacijske i edukativne programe iz područja zaštite na radu,
zaštite od požara, evakuacije i spašavanja u slučaju izvanrednih prilika i
zdravstvenog zbrinjavanja zaposlenika, sukladno odredbama Zakona o zaštiti na
radu.
U cilju obavljanja aktivnosti iz stavka 1. ovog
članka, poslodavac se obvezuje:
-osigurati izradu Procjene opasnosti od strane
ovlaštenika ustanova, odnosno trgovačkih društava,
-obavljati revizije, Procjene opasnosti u propisanim rokovima,osigurati sredstava da se otklone nedostaci utvrđeni
procjenom,
-normativno urediti zaštitu na radu i zaštitu od
požara, te donijeti plan evakuacije i spašavanja,
-planirati materijalna sredstva radi provođenja navedenih mjera i postupaka,
sukladno odredbama Zakona o radu.
XIII PRIJELAZNE I ZAKLJUČNE ODREDBE
Članak 78.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a isti će se objaviti na oglasnim
pločama Vinodolske općine i na internetskoj stranici Općine .
Članak 79.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika o radu prestaje
važiti Pravilnik o radu iz 1995. godine.
Članak 80.
Ovaj Pravilnik je trajno dostupan na uvid svim
zaposlenicima općinske uprave, na WEB stranicama Vinodolske općine, te kod
pročelnika-ce Jedinstvenog upravnog odjela Općine, kao i rukovoditelja Odsjeka.
KLASA:022-05/16-01/1
URBROJ:2107-03/16-01-12-1209
Bribir, 16. prosinca 2016.
ZAMJENIK NAČELNIKA KOJI
OBNAŠA DUŽNOST NAČELNIKA
Božidar Zubčić, v.r.