42.
Temeljem odredbi članka 39. i
članka 46.Zakona o proračunu
(»Narodne novine«RH broj 87/08 , 136/12 i 15/15) , članka 108. Statuta Vinodolske općine (»Službene novine » PGŽ broj 40/09, 15/13 i 30/13) Općinsko vijeće Vinodolske općine, na 27. sjednici održanoj 14. prosinca 2016. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Vinodolske Općine
za 2017. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka
te rashoda
i izdataka Proračuna, njihovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih
korisnika, ovlasti načelnika, te druga
pitanja u izvršavanju proračuna.
Članak 2.
U Proračunu su iskazani svi prihodi
i primici što pripadaju Vinodolskoj
općini, te svi izdaci za
izvršavanje programa načelnika Vinodolske općine (u nastavku teksta:Općina) i
Upravnog odjela.
Proračun se sastoji od općeg
i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji
se od poreznih i neporeznih prihoda
te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje
javnih potreba na razini Općine
na temelju zakonskih i drugih
propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i primljeni krediti i zajmovi te
izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova
i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u slijedeće
tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni
i drugi propisi
ili programi
na osnovi kojih nastaju nove
obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za slijedeću
proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se amandmani ,kojima se predlaže
povećanje proračunskih rashoda i izdataka
iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka,
ali ne na teret proračunske zalihe ili dodatnog
zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom prihoda u Proračunu. Iznos izdataka utvrđeni proračunom smatraju se maksimalnim svotama, tako da stvarni izdaci Općine u 2017. godini ne smiju
prema ovom Proračunu biti veće od 14.418.000,00 kuna.
Članak 6.
Ukoliko tijekom
2017.godine dođe do znatnije
neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka
Proračuna, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava između korisnika, predložit će
se Općinskom vijeću Općine da donese izmjene i dopune
važećeg Proračuna.
Načelnik može odobriti preraspodjelu unutar pojedinih razdjela na
zahtjev pročelnika Upravnog odjela - nositelja sredstava raspoređenih unutar tog razdjela.
Umanjenje i povećanje pojedine stavke ne može biti više od
5%.
Članak 7.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima,
koje dospijeva u sljedećim godinama mora se kao obveza uključiti
u godinu u kojoj obveza dospijeva.
Članak 8.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno na
temelju prethodne suglasnosti načelnika.
Članak 9.
Pročelnik Upravnog odjela i voditelji
pojedinih odsjeka u okviru svog djelokruga
i ovlasti odgovorni su za
provedbu Odluke o izvršavanju proračuna kako za naplatu
i ubiranje prihoda iz svoje
nadležnosti, tako i za izvršenje
svih izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim
u posebnom dijelu proračuna.
Članak 10.
Za neplanirane ili nedovoljno
planirane izdatke koristit će se sredstva proračunske zalihe.
O korištenje proračunske
zalihe odlučuje načelnik .
Načelnik je dužan i obvezan jednom
mjesečno izvješćivati Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
U 2017. godini proračunska zaliha nije planirana.
Članak 11.
Za izvršenje proračuna u cijelosti odgovoran je načelnik Općine.
III.UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 12.
Za financijske odnose radi zaduživanja,
pozajmljivanja i oročavanja sredstava Općine ovlašten je načelnik .
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka
ili plasirati
drugim pravnim osobama putem pozajmice,
pod uvjetom da to ne ometa redovito izvršavanje proračunskih izdataka. Novčana sredstva mogu se plasirati samo s povratom do
31.12.2017.godine.
Članak 13.
Načelnik može otpisati ili
djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 14.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost načelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za
Proračun Općine.
Članak 15.
Nefinancijska dugotrajna
imovina mora se osigurati ako postoji zakonska
obveza ili
o drugim okolnostima odlučuje sam korisnik
poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu
nastala na neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 16.
Općina se može zadužiti uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira i to za
investicije koje potvrdi Općinsko vijeće, uz prethodnu
suglasnost Vlade RH.
Ukupna godišnja obveza Općine može
iznositi najviše 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi
godini u kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne obveze uključena
su i dana
jamstva kao i neplaćene obveze
iz prethodnih godina.
Općina se može u tijeku proračunske godine kratkoročno zadužit zbog nelikvidnosti
uz obavezu povrata sredstava do
31.12.2017.godine.
Članak 17.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Općine kao i
ustanova čiji je osnivač Općina smije se zadužiti samo uz suglasnost
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće također može davati
jamstva pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Općine kao i ustanovi
čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa načelnik.
V.PRORAČUNSKI I IZVANPRORAČUNSKI KORISNICI
Članak 18.
Korisnici proračunskih sredstava ne mogu preuzimati obveze na teret
proračunskih sredstava iznad svote koja
im je raspoređena u posebnom dijelu proračuna.
Članak 19.
Sredstva za tekuće izdatke korisnika proračuna isplaćivat će
se u skladu sa likvidnim mogućnostima proračuna.
Proračunski i izvanproračunski korisnici dostavljaju polugodišnja i godišnja izvješća
o ostvarenju svojih financijskih planova u zakonskom roku Jedinstvenom upravnom odjelu.
Članak 20.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se u Proračun.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Financijske obveze koje ne budu podmirene
do 31.12.2016.godine podmirit će se iz namjenskih odobrenih sredstava Proračuna u
2017.godini.
Pored Godišnjeg obračuna
proračuna Općinsko vijeće donosi i
Odluku o pokrivanju manjka ili rasporedu
viška prihoda za proteklu proračunsku
godinu .
Neutrošena sredstva za kapitalne projekte
u 2016 utvrđuju se Godišnjim
obračunom proračuna i prenašaju putem
Izmjena i dopuna proračuna u proračun za 2017.godinu.
Članak 22.
Ova Odluka stupa na snagu osam (8) dana od dana objave u »Službenim novinama Primorsko goranske županije«
KLASA: 021-05/16-01/8
URBROJ:2107-03/16-01-12-253
Bribir, 14. prosinca 2016.
OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik
Boris Miklić, dipl. ing.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*