99.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08,
136/12, 15/15) i članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 26/09, 32/09, 10/13) Gradsko vijeće Grada
Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 15. prosinca 2016. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2017. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka
Proračuna Grada Malog Lošinja za 2017. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Grada Malog Lošinja ( u
daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te imovinom, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti gradonačelnika u izvršavanju Proračuna te druga
pitanja o izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i neporezni prihodi i
prihodi od gradske nefinancijske imovine i primljeni krediti te svi izdaci za
financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije za 2017.
godinu, razrađeni po pojedinim programima i po izvorima prihoda za cjelovitu
izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se
proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske uprave, ustanovama kojima je
Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada), te ostalim korisnicima koji
su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene koje su određene
Proračunom. Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo
za njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim proračunskim dodjelama.
Članak 5.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo obvezan je, u roku od
osam dana od dana donošenja Proračuna izvijestiti organizacijske jedinice o
odobrenim sredstvima u Proračunu, a organizacijske jedinice obvezne su u
daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike koji su
određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Upravni odjeli obvezni su, u daljnjem roku od 8 dana, dostaviti Upravnom
odjelu za financije, turizam i gospodarstvo zajednički financijski plan svih
korisnika Proračuna za koje su nadležni, izrađen po tromjesečjima.
Članak 6.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje Proračuna u cjelini je
gradonačelnik.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo izvršava Proračun i o
tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnici upravnih odjela gradske uprave odgovorni su za planiranje svog
dijela Proračuna kao i za
zakonito, učinkovito i ekonomično raspolaganje raspoređenim sredstvima u
Proračunu. Tijela gradske uprave odgovorna su za prikupljanje proračunskih
prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu
sa zakonima i propisima donesenim na temelju zakona te za izvršavanje svih rashoda
sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u Posebnom dijelu proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici odgovorne su za naplatu prihoda i
primitaka u okviru svoje nadležnosti, te za izvršavanje svih rashoda u skladu
sa odobrenim namjenama.
Članak 7.
Gradonačelnik može otpisati dug ili djelomično otpisati dug do visine od
20.000,00 kn pojedinačnog duga, ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili veći od samog iznosa potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1. ovog članka ne podrazumijeva se dug Gradu s naslova
javnih davanja.
Članak 8.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/ izdataka Proračuna, predložit će se Gradskom vijeću donošenje njegovih
Izmjena i dopuna.
Iznimno, ako se pojedine proračunske pozicije ne budu mogle izvršavati zbog
nedovoljno planiranih rashoda/izdataka, ovlašćuje se gradonačelnik da može
vršiti preraspodjelu sredstava unutar Razdjela i između Razdjela, odnosno
Računa prihoda i rashoda, Računa financiranja i Bilančnog dijela iskazanog
viška/manjka po Godišnjem obračunu Proračuna s tim da se tom prilikom ne može
mijenjati ukupan iznos rashoda/izdataka utvrđenih Proračunom.
Gradonačelnik će o izvršenoj preraspodjeli izvještavati Gradsko vijeće u
sklopu redovnog izvještavanja.
III. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa zakonom i
drugim propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od vlastite djelatnosti (vlastiti
prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su
prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim planovima
proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti
isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama
rashoda za čije su financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka 1. ovog
članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski korisnici Grada Malog Lošinja izuzeti su od obveze uplate
namjenskih prihoda i primitaka te vlastitih prihoda u proračun, ali su dužni
šestomjesečno izvještavati Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo o
ostvarenim i utrošenim sredstvima iz stavka 1. ovog članka.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz članka 10. stavka 1. koji ne budi iskorišteni u ovoj
proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste se za
iste namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom proračunskih
korisnika za ovu proračunsku godinu.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka povećat će se
financijski planovi proračunskih korisnika za narednu godinu«
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 12.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe proračunskog
korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije, konta i programa izdaje
pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe koja su u
Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama i Javnoj vatrogasnoj postrojbi,
izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem naloga za prijenos sredstava
koji izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave i pročelnika nadležnog
odjela za financije.
Članak 13.
Postupak nabave roba, radova i usluga mora se temeljiti na propisima o
javnoj nabavi.
Članak 14.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće
zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih
prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom
i osiguranim sredstvima.
Članak 15.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade
troškova za rad članova Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela, isplaćivat će
se temeljem Odluka Gradskog vijeća.
Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se
uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za financije na temelju
dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave u čijoj
nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak 17.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje Upravni odjel nadležan za financije, a potpisuje gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se u
Upravni odjel nadležan za financije.
VI. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 18.
U Proračunu Grada Malog Lošinja za 2017. godinu utvrđuju se sredstva za proračunsku
zalihu u iznosu od 100.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koristit će se za financiranje rashoda nastalih
pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških nesreća
ili izvanrednih događaja, te za druge nepredviđene rashode tijekom godine.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 19.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih
papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1. ovog članka može iznositi najviše
do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje
umanjenih za prihode i primitke od domaćih i inozemnih pomoći, sufinanciranje
građana i zajmova.
U iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i neplaćene
obveze iz prethodnih godina.
Za potrebe održavanja tekuće likvidnosti gradonačelnik može donijeti odluku
o kratkoročnom zaduživanju Grada do najviše 2.000.000,00 kn, u razdoblju do 12
mjeseci
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod poslovne banke ili
plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih zajmova poštujući načela
sigurnosti i likvidnosti.
Gradonačelnik donosi Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova i
potpisuje ugovor.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su
Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo s povratom do
31. prosinca 2017. godine.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 21.
Tijela gradske uprave upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada
koju posjeduju za obavljanje poslova iz svoga djelokruga rada, sukladno općim
aktima Grada.
Sredstva za održavanje i osiguravanje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu šteta obavlja Upravni
odjel nadležan za financije.
Članak 22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Grada vodi se u
Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji upravljaju imovinom Grada dužni su
Upravnom odjelu nadležnom za financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj
promjeni na imovini kojom upravljaju.
X. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA
Članak 23.
Proračun i proračunski korisnici Grada primjenjuju sustav proračunskog
računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski odgovorna za korisnike iz stavka
1. ovog članka obvezna su prikupiti i uskladiti njihova tromjesečna i godišnja
izvješća te ih dostaviti Upravnom odjelu nadležnom za financije na
konsolidaciju u zakonom propisanim rokovima.
Članak 24.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju proračuna, upravljanje
gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje
nastanka obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te
poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat će se u Upravnom odjelu nadležnom
za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su Upravnom odjelu nadležnom za
financije dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole uvidi da su sredstva korištena protivno
Zakonu ili Proračunu Upravni odjel nadležan za financije o tome će izvijestiti
gradonačelnika i inspektora unutarnjeg nadzora.
XI. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak 25.
Upravni odjeli Grada imaju pravo nadzora i revizije nad financijskim,
materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika sredstava proračuna, te
nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici su obvezni dati sve potrebite podatke, isprave i izvješća koja se
od njih zatraže.
Ako se prilikom obavljanja proračunskog nadzora i revizije utvrdi da su
sredstva bila upotrijebljena protivno Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se
Gradonačelnik i poduzeti mjere da se nadoknade tako utrošena sredstva ili će se
privremeno obustaviti isplata sredstava s pozicija s kojih su sredstva bila
nenamjenski utrošena.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2017. godine.
KLASA: 400-08/16-01/12
URBROJ: 2213/01-01-16-13
Mali Lošinj, 15. prosinca 2016.
GRAD MALI LOŠINJ GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Anto Nedić, prof., v.r.