39.
Na temelju članka 35. stavak 1. točka
4. i članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01., 60/01. - vjerodostojno
tumačenje, 129/05., 109/07., 125/08., 36/09., 150/11., 144/ 12., 19/13. i 137/15.) i članka 48. Statuta
Općine Vinodolske općine (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
40/09., 15/13. i 30/13.-pročišćeni tekst), Općinsko
vijeće Vinodolske općine, na 25. sjednici održanoj 26.
listopada 2016. godine, donijelo
je
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu rada Općinske uprave Vinodolske općine
Članak 1.
I. OPĆE ODREDBE
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i djelokrug rada Općinske uprave
Vinodolske općine (u daljnjem tekstu: Općinska uprava), upravljanje i druga
značajna pitanja za rad Općinske uprave, koja se
ustrojava kao Jedinstveni upravni odjel (u daljnjem tekstu: Upravni odjel).
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovoj Odluci, a koji imaju rodno značenje, bez
obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu,
odnose se na jednak način za muški ili ženski rod.
Članak 3.
Upravni odjel obavlja upravne, stručne i ostale poslove iz samoupravnog
djelokruga Općine te poslove državne uprave ukoliko su
isti preneseni na Vinodolsku općinu, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Upravni odjel neposredno izvršava i nadzire provedbu općih i pojedinačnih
akata Općine, zakona i drugih propisa koji se odnose na
djelokrug rada Općine, rješava u upravnim stvarima te obavlja i druge poslove u
skladu sa zakonom.
Članak 4.
Načelnik usmjerava djelovanje Upravnog odjela u obavljanju poslova iz
njihovog samoupravnog djelokruga i nadzire njegov rad.
Članak 5.
Sredstva za rad Upravnog odjela osiguravaju se u Proračunu Vinodolske općine
i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG RADA UPRAVNOG ODJELA
Članak 6.
Unutarnje ustrojstvo Upravnog odjela usklađeno je s djelokrugom poslova i
nadležnosti utvrđenih zakonom, statutom Općine i drugim propisima ili općim aktima, a u funkciji učinkovitog obavljanja
poslova iz samoupravnog djelokruga Općine.
Poslovi Upravnog odjela obavljaju se u užim ustrojstvenim jedinicama koje se
ustrojavaju kao odsjeci i to:
1. Odsjek za proračun, financije i društvene djelatnosti,
2. Odsjek za komunalnu djelatnost i prostorno planiranje.
Odsjeci se ustrojavaju za višestruko obavljanje istih ili
srodnih odnosno međusobno povezanih upravnih i stručnih poslova te općih,
tehničkih i pomoćnih poslova čije obavljanje zahtjeva određenu samostalnost i
povezanost u radu u okviru djelokruga Upravnog odjela.
Članak 7.
Upravni odjel obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga Općine koji se
odnose na:
-upravno-pravne poslove za potrebe Općinskog vijeća
i načelnika,
-pripremu i izvršenje proračuna, vođenje knjigovodstva, te
vođenje platnog prometa putem računa Općine,
-izrada polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna, te izrada ostalih zakonom propisanih izvještaja,
-nadzor proračunskih korisnika,
-izradu nacrta općih akata Općine u svezi razreza i naplate općinskih
prihoda,
-razrez i naplata prihoda Općine,
-utvrđivanje obveznika i razrez poreza koji su prihod proračuna Općine,
-obavljanje pravnih poslova naplate potraživanja,
-materijalno poslovanje Općine,
-vođenje knjigovodstvenih evidencija općinske imovine i poslova osiguranja
iste,
-provedbu postupka javne nabave,
-poslove prijamne kancelarije i otpreme pošte,
-zaštitu i čuvanje arhivske građe,
-upravljanje ljudskim potencijalima (kadrovska politika, stručno
osposobljavanje i usavršavanje, radni odnosi službenika i namještenika i dr.),
-osiguravanje javnih potreba na području
predškolskog odgoja i naobrazbe, kulture, sporta i tehničke kulture, socijalne
skrbi i zdravstva,
-suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim
osobama nadležnima za poslove navedene u ovom članku,
-praćenje stanja u prostoru i vođenje informacijskog sustava prostornog
uređenja te izradu pripadajućih akata,
-pripremu te praćenje izrade dokumenata prostornog
uređenja,
-pripremu i praćenje izrade dokumenata potrebnih za realizaciju izgradnje
razvojnih projekata (idejno rješenje, ishođenje lokacijske, građevinske
dozvole, odnosno drugoga odgovarajućeg akta),
-pripremu i praćenje izrade stručnih podloga, studija i drugih dokumenata
potrebnih za izradu prostornih planova i drugih pripadajućih akata,
-pripremu i provođenje programa održavanja i gradnje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture,
-vođenju evidencije te brigu o upravljanju imovinom
u vlasništvu Općine,
-zakup poslovnih prostora i najam stanova u vlasništvu Općine,
-utvrđivanje obveznika komunalne naknade i komunalnog doprinosa,
-zastupanje Općine pred nadležnim pravosudnim i upravnim tijelima,
-provođenje komunalnog reda,
-poslove vezane uz uređenje prometa i organizaciju prijevoza na području Općine,
-investicijsko održavanje imovine Općine,
-poslove komunalnog sustava vezane uz druge propise (zaštita od požara te zaštita i spašavanje i dr.),
-zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
-koordinaciju sa javnim tijelima i pravnim osobama
u čijoj nadležnosti je izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih javnih
površina i objekata od interesa za Općinu (telekomunikacije,
elektrodistributivna mreža, državne i županijske ceste i dr.),
-poslove u svezi izrade dokumentacije za korištenje sredstava fondova
Europske unije i praćenje realizacije kandidiranih projekata.
III. NAČIN RADA, RUKOVOĐENJE I ODGOVORNOST JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak 8.
Upravni odjel samostalan je u obavljanju poslova iz svojeg djelokruga i za
svoj rad, zakonito i pravodobno obavljanje poslova, te
je odgovoran načelniku Općine.
Upravnim odjelom rukovodi pročelnik.
Pročelnika imenuje i razrješuje načelnik na način
propisan zakonom.
Za slučaj duže odsutnosti pročelnika, a najduže do njegova povratka na posao, načelnik može iz redova službenika Općinske uprave
koji ispunjavaju uvjete za raspored na to radno mjesto, privremeno imenovati
vršitelja dužnosti pročelnika.
U odnosu na službenike i namještenike raspoređene u
upravnom tijelu pročelnik ima položaj čelnika tijela određen propisima o
službeničkim i radnim odnosima.
Članak 9.
Pročelnik Upravnog odjela za svoj rad odgovoran je načelniku, kao i za
zakonit, pravilan i pravodoban rad upravnog tijela kojim upravlja.
Pročelnik Upravnog odjela organizira, prati i koordinira obavljanje poslova
u upravnom tijelu, brine se o strukovnom osposobljavanju i usavršavanju
službenika i namještenika tijekom službe, te obavlja i
druge poslove utvrđene zakonom, Statutom Općine i ovom Odlukom.
Članak 10.
Upravni odjel u svom djelokrugu rada izvršava opće i pojedinačne akte
Općinskog vijeća, predlaže mjere i radnje za njihovu provedbu, predlaže mjere
za unapređenje i poboljšanje stanja u pojedinim oblastima samoupravnog
djelokruga Općine, te obavlja druge poslove koji su mu
zakonom stavljeni u djelokrug rada.
Članak 11.
Upravni odjel u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća može donositi
pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Na postupak donošenja akata iz prethodnog stavka primjenjuju se odredbe
Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije drugačije
propisano.
Protiv akata iz stavka 1. ovoga članka može se
izjaviti žalba nadležnom županijskom upravnom odjelu ili drugom nadležnom
tijelu ako je tako propisano odgovarajućim propisima.
Članak 12.
Upravne, stručne i druge poslove u Upravnom odjelu obavljaju službenici i
namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga Upravnog
odjela, a namještenici prateće i pomoćne poslove.
Članak 13.
Unutarnje ustrojstvo Upravnog odjela, nazivi radnih mjesta s popisom
osnovnih poslova i strukovnim uvjetima potrebnim za njihovo obavljanje, broj
službenika i namještenika koji te poslove obavljaju te
druga pitanja od značaja za rad upravnog tijela uređuju se Pravilnikom o
unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela.
Pravilnik o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela kao i opće akte
kojima se uređuju prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika donosi
načelnik na prijedlog pročelnika.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 14.
Pravilnik o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela iz članka 13. ove Odluke bit će donesen u roku od 30 dana od stupanja na snagu
ove Odluke.
Službenici i namještenici zatečeni u službi odnosno na radu u Upravnom
odjelu na dan stupanja na snagu ove Odluke nastavljaju s radom na svojim
dosadašnjim radnim mjestima i obavljaju poslove koje su do tada obavljali,
odnosno druge poslove po nalogu pročelnika upravnog tijela, do rasporeda na
radna mjesta utvrđena Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog
odjela.
Rješenja o rasporedu iz stavka 2. ovoga članka bit
će donesena u roku od 30 dana od stupanja na snagu novog Pravilnika o
unutarnjem redu Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 15.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje vrijediti
Odluka o ustroju upravnog odjela (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 16/99. i 33/07.)
Članak 16.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 021-05/16-01/5
URBROJ:2107-03/16-01-10-235
Bribir, 26. listopada 2016.
OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik
Boris Miklić, dipl. ing., v.r.