58.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08,
136/12 i 15/15) i članka 22. Statuta Grada Raba (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 27/09, 13/13, 31/13 - pročišćeni tekst i 19/15 ), Gradsko vijeće Grada Raba, na sjednici održanoj dana
21. studenog 2016. godine,
donosi
ODLUKU
o izvršavanju Konsolidiranog proračuna Grada Raba
za 2017. Godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka te
rashoda i izdataka Konsolidiranog proračuna Grada Raba za 2017. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom Grada Raba (u daljnjem
tekstu: Grada), opseg zaduživanja i jamstva Grada, prava i obveze korisnika
proračunskih sredstava, ovlasti Gradonačelnika Grada Raba ( u daljnjem tekstu :
Gradonačelnik ) u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti
proračuna, jedne godine, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti,
specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na
osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u
Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim
projekcijama i mogućnostima.
Članak 4.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske
korisnike Grada. U skladu sa odredbama Pravilnika o
utvrđivanju korisnika proračuna i o vođenju Registra korisnika proračuna
(»Narodne novine« broj 59/11), proračunskim korisnicima smatraju se:
-Pučko otvoreno učilište Rab,
-Dječji vrtić »Pahuljica« Rab
-Gradska knjižnica Rab
Proračunski korisnici obvezatno primjenjuju i odredbe Zakona o proračunu
koji se odnose na izradu financijskih planova,
upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje jamstava, izvještavanje,
te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak 5.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te
Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od
poreza, pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih
prihoda i prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju
rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na
razini Grada Raba na temelju zakonskih propisa.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i
izdataka raspoređenih prema nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima
te tekućim i kapitalnim projektima.
Plan razvojnih programa sastavljen je za trogodišnje razdoblje i sadrži
ciljeve i prioritete razvoja povezane s programskom i organizacijskom
klasifikacijom proračuna.
Plan razvojnih programa usklađuje se svake godine prilikom donošenja
Proračuna.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 6.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun
ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno
smanje prohodi ili primici Proračuna, Gradonačelnik može obustaviti izvršavanje
pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana. Tekuće donacije planirane
proračunom, osim tekućih donacija propisanih zakonom i odlukama, izvršavat će se u pravilu do razine realizacije poreznih prihoda.
Gradonačelnik donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja
mjera privremene obustave izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
Gradonačelnik mora najkasnije u roku od 15 dana prije
isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja predložiti izmjene i dopune
Proračuna, kojim se ponovo uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i
izdaci Proračuna.
Članak 7.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene
utvrđene u Proračunu.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret
Proračuna tekuće godine samo do visine i za namjene utvrđene u Posebnom dijelu
Proračuna ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni
uvjeti. Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu
preuzeti uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda
i primitaka za te namjene.
Upravni odjeli gradske uprave dužni su redovito pratiti izvršavanje
Proračuna, a obveze izvršavati do visine utvrđene
Proračunom.
Članak 8.
Tijelo gradske uprave za financije obvezano je u roku od
osam dana od dana stupanja na snagu Proračuna izvijestiti sva tijela gradske
uprave o odobrenim sredstvima u Proračunu, a tijela gradske uprave obvezna su u
daljnjem roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike za koje su
određena kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 9.
Proračunskim korisnicima osiguravaju se sredstva u Posebnom dijelu
Proračuna.
Članak 10.
Proračunski korisnici iz članka 4. ove Odluke dužni
su donijeti svoje financijske planove usklađene s odobrenim sredstvima u
Proračunu, te ih do kraja travnja 2017. godine
dostaviti tijelu gradske uprave za financije i tijelu gradske uprave nadležnom
za korisnika Proračuna.
Proračunski korisnik mora godišnji financijski plan razraditi po
tromjesečjima u skladu s planiranim dospijećem obveza.
Trgovačka društva čiji je osnivač Grad, obvezna su, dostaviti svoje
financijske planove tijelu gradske uprave za financije i nadležnom odjelu
gradske uprave, usklađene sa odobrenim sredstvima u
Proračunu.
Članak 11.
Za izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Gradonačelnik Grada Raba.
Članak 12.
Ugovore u svezi kupnje, prodaje, odnosno drugih oblika stjecanja i otuđenja
nekretnina potpisuje Gradonačelnik.
Članak 13.
Ukoliko je dinamika priliva sredstava neravnomjerna, Gradonačelnik utvrđuje
prioritete izmirivanja obveza korisnicima.
Članak 14.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog
dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje
obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret
proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava naplate za izdavanje naloga za
naplatu u korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za zakonitost, svrhovitost i
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Članak 15.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare obavljanjem vlastite i ostalih
djelatnosti sastavni su dio Proračuna i uplaćuju se na
jedinstveni račun riznice.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih
jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u Proračunu tekuće
godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom mogu se u toj visini
izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun,
vratiti će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog
zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda daje pročelnik nadležnog upravnog odjela.
Članak 17.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka (prihodi s protuobvezom), izvršavati će se
do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od stavka 1. ovog
članka, Gradonačelnik može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i
na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani
namjenski prihodi mogu se izvršavati po aktivnostima ili projektima za koje su
namijenjeni, do visine naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne iskoriste u tekućoj godini, prenose
se u slijedeću proračunsku godinu.
Članak 18.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati dug, ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja ili zbog drugog opravdanog razloga, sukladno Odluci o načinu
naplate dospjelih a nenaplaćenih potraživanja Grada Raba (»Službene novine PGŽ«
broj 45/12).
Članak 19.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena visinom prihoda planiranih u
Proračunu dok se iznosi rashoda i izdataka u Posebnom dijelu Proračuna smatraju
najvišim iznosima.
Članak 20.
Sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao subvencije,
donacije i pomoći (transferi ostalim korisnicima) te
sredstva za održavanje objekata i nabavu opreme za korisnike Proračuna,
raspoređuju se temeljem Zaključka Gradonačelnika, ukoliko krajnji korisnik nije
utvrđen samim Proračunom.
Članak 21.
U Proračunu se osigurava proračunska zaliha u iznosu od
50.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koriste se za nepredviđene namjene, za koje u
Proračunu nisu osigurana sredstva ili za namjene za
koje se tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dostatna sredstva jer
ista pri planiranju Proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik.
Gradonačelnik je obvezan mjesečno izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
proračunske zalihe.
Članak 22.
Odluku o ovlaštenim predstavnicima javnog naručitelja u postupku javne
nabave kao i odluku o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja, sukladno odredbama
Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj 90/11., 83/13., 143/13) donosi
Gradonačelnik.
Upravni odjeli gradske uprave mogu sklapati ugovore o nabavi roba,
obavljanju usluga i ustupanju radova sukladno zakonskim propisima i zaključku
kojeg donosi Gradonačelnik.
Odluku o početku postupka javne nabave, čija je procijenjena vrijednost bez
PDV-a za nabavu robe i usluga do 200.000,00 kuna, odnosno za nabavu radova čija
je procijenjena vrijednost bez PDV-a do 500.000,00 kuna donosi Gradonačelnik
sukladno Planu nabave Grada za 2017. godinu.
Odluku o odabiru ili poništenju nabave čija je
procijenjena vrijednost bez PDV-a za nabavu robe i usluga do 200.000,00 kuna,
odnosno za nabavu radova čija je procijenjena vrijednost bez PDV-a do
500.000,00 kuna donosi Gradonačelnik.
Pitanja nabave procijenjene vrijednosti bez PDV-a za robe i usluge do
200.000,00 kuna i nabave procijenjene vrijednosti bez PDV-a za radove do
500.000,00 kuna Grad Rab uređena su posebnim aktom.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika, te uz ishođenje odgovarajućeg
jamstva za povrat sredstava u slučaju neizvršenja posla.
Iznimno, proračunski korisnik može plaćati predujmom bez suglasnosti
Gradonačelnika do pojedinačnog iznosa od 30.000,00 kn.
Članak 23.
Ustanove i trgovačka društva, kojima je osnivač Grad, provode postupak
nabave sukladno zakonskim propisima.
U ovlaštene predstavnike naručitelja u postupku javne nabave koja se
financira proračunskim sredstvima, djelomično ili u
cijelosti, ustanova ili trgovačko društvo obvezno je imenovati predstavnika
Grada.
Iznimno, Gradonačelnik može odlučiti da će, u cilju
racionalnijeg korištenja proračunskih sredstava i postizanja povoljnijih
uvjeta, Grad provesti zajednički postupak nabave u ime i za račun ustanove ili
trgovačkog društva.
Članak 24.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku sredstava, moraju biti u pisanom
obliku, ovjereni pečatom i potpisom nalogodavca, s naznakom pozicije Proračuna na teret koje se vrši plaćanje.
Nalogodavac iz stavka 1. ovog članka je pročelnik
tijela gradske uprave i čelnik proračunskog korisnika, odnosno osoba na koju je
to pravo preneseno.
Članak 25.
Zaključivanje pisanog Ugovora obvezno je za sve nabave roba, usluga i
ustupanje radova, čija vrijednost prelazi iznos od
50.000,00 kn bez PDV-a.
Ugovore iz stavka 1. ovog članka potpisuje
Gradonačelnik.
Jedan primjerak Ugovora obvezno se dostavlja Upravnom odjelu za financije, u
roku od osam dana od potpisa Ugovora.
IV. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 26.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih
pozajmica, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju
kratkoročnih pozajmica donosi Gradonačelnik.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz obrazloženi zahtjev za odobrenjem
pozajmice, priložiti financijski izvještaj za obračunsko razdoblje koje
prethodi razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom korisniku ne može iznositi više od 200.000,00 kn, a rok na koji se pozajmica daje, ne može
biti duži od šest mjeseci.
Korisnik kratkoročne pozajmice obvezan je vratiti sredstva u Proračun do 31.
prosinca 2017. godine.
Članak 27.
Odluku o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom
društvu, ako su za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se time štiti
javni interes, odnos interes Grada, donosi Gradonačelnik.
Ostvarena sredstva od prodaje dionica ili udjela u
kapitalu, mogu se koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine Grada.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 28.
Grad se može zaduživati za kapitalna ulaganja, te
izdavati jamstva u skladu sa Zakonom o proračunu i Pravilnikom o postupku
zaduživanja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i davanju
jamstva jedinica područne (regionalne) samouprave.
Odluku o zaduživanju Grada i Odluku o izdavanju jamstva donosi Gradsko
vijeće na prijedlog Gradonačelnika.
Članak 29.
Za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i
dospijeća obveza, Gradonačelnik može donijeti odluku kojom se Grad Rab
kratkoročno zadužuje, najduže do 12 mjeseci, bez mogućnosti daljnjeg reprograma
ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima
uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova.
Članak 30.
Ustanova i trgovačko društvo kojima je osnivač i većinski vlasnik Grad može
se zadužiti samo uz suglasnost Gradskog vijeća.
Zahtjevu za odobravanjem suglasnosti za zaduženje ili
davanje jamstva prilažu se: obrazloženje kapitalnog projekta, usvojen financijski
plan, ovjerena financijska izvješća za prethodnu godinu i prethodno obračunsko
razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu
financijskih sredstava, nacrt Ugovora te plan otplate sa svim navedenim
troškovima, izjavu odgovorne osobe da pod materijalnom i krivičnom odgovornošću
jamči za ispravnost dokumentacije.
VI. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA
Članak 31.
Dođe li tijekom godine do neusklađenosti planiranih prihoda/primitaka i
rashoda/izdataka Proračuna, izvršiti će se njihovo ponovno
uravnoteženje, Izmjenama i dopunama Proračuna, ako se to ne postigne primjenom
privremenih mjera za uravnoteženje Proračuna.
Članak 32.
Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu sredstava na
proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih
korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na proračunskoj stavci donesenoj od
strane Gradskog vijeća koja se umanjuje.
Uz zahtjev za preraspodjelom odobrenih sredstava proračunski korisnik mora
priložiti odgovarajuću dokumentaciju na temelju koje
se upravnom tijelu za financije daju na uvid razlozi potrebe za dodatnim
sredstvima na proračunskoj stavci koja se povećava do kraja godine, odnosno
razlozi za smanjenje odobrenih proračunskih stavki.
Proračunska sredstva ne mogu se preraspodijeliti između Računa prihoda i
rashoda i Računa financiranja.
Gradonačelnik o preraspodjelama izvještava Gradsko vijeće u polugodišnjem i
godišnjem izvještaju o izvršenju Proračuna.
VII. IZVJEŠTAVANJE
Članak 33.
Upravno tijelo za financije podnosi Gradonačelniku Polugodišnji i Godišnji
obračun o izvršenju Proračuna.
Isti se dostavljaju i Gradskom vijeću, u rokovima propisanim Zakonom o
proračunu.
Članak 34.
Ustanove i trgovačka društva kojima je osnivač Grad dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju za 2016. godinu
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) nadležnom upravnom tijelu,
najkasnije do 20. travnja 2017. godine.
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati prijedlog korištenja vlastitih
neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
Nadležno upravno tijelo dužno je izvještaje o poslovanju ustanove ili trgovačkog društva dostaviti Gradonačelniku najkasnije
do 1. svibnja 2017. godine.
Članak 35.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su dostaviti tromjesečne, polugodišnje
i godišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana proračunski nadležnom
upravnom odjelu, sukladno odredbama Pravilnika o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 03/15. i
93/15.). Upravno tijelo za financije konsolidira izvještaj za pojedine
djelatnosti.
Članak 36.
Prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Raba za prvo
polugodište 2017. godine upravno tijelo za financije
dostavlja Gradonačelniku najkasnije do 5. rujna 2017. godine, a Gradonačelnik isti podnosi Gradskom vijeću na
donošenje najkasnije do 15. rujna 2017. godine.
Prijedlog Godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna za 2016. godinu upravno tijelo za financije dostavlja Gradonačelniku
najkasnije do 1. svibnja 2017. godine.
Prijedlog Godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Raba za 2016. godinu Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću na donošenje
najkasnije do 1. lipnja 2017. godine.
Gradonačelnik dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju
godišnji obračuna Proračuna Grada za 2016. godinu u
roku od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće.
Iznimno, ako Gradsko vijeće ne donese izvještaj o izvršenju Proračuna za
2016. godinu, isti se dostavlja Ministarstvu financija
i Državnom uredu za reviziju u roku od 60 dana od dana podnošenja Gradskom
vijeću.
VIII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 37.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1. siječnja 2017. godine.
KLASA: 023-06/16-01/05
URBROJ: 2169-01-02/7-16-3
Rab, 21. studenog 2016.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko Peran, mag.ing.agr.