11.
Na temelju članka 14. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«,
broj 26/03 - pročišćeni tekst i 82/ 04) i članka 21. Statuta Grada Cresa
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 25/01, 29/01 i 15/03),
Gradsko vijeće Grada Cresa, na sjednici održanoj 5. travnja 2005. godine,
donijelo je
ODLUKU
o izmjenama i dopunama odluke o komunalnom redu
Članak 1.
Iza članka 7. Odluke o komunalnom redu (»Službene novine« Primorsko-goranske
županije broj 7/98, 7/00 i 5/03) dodaje se novi članak 7.a koji glasi:
Članak 7a.
»Unutar registrirane povijesne cjeline naselja Cres, izgled oznaka i uređaja
čija je svrha oglašavanje te uređenje i opremanje javnih površina poslovnih
prostora, definiraju se kako slijedi:
1. Tende i suncobrani poslovnih prostora unificiraju se u boji, obliku i
materijalu: materijal akrilno platno tamnoplave boje, tende kao jednostrešne
konstrukcije sa ili bez vertikalnih nosača. Nosači mogu biti drveni ili
metalni, metalni svjetlosive ili bijele boje, mat.
2. Ukoliko su javne površine završno obrađene kamenim opločenjem vertikalni
nosači tende učvršćuju se isključivo u fugu kamenog opločenja. Ne dozvoljava se
bušenje kamenog opločenja ili nanošenje oštećenja na bilo koji drugi način.
3. Nakon isteka perioda korištenja javne površine po ugovoru o privremenom
korištenju javne površine, korisnik je dužan s javne površine ukloniti tendu
zajedno s nosivom konstrukcijom te dovesti javnu površinu u prvobitno stanje o
svom trošku.
4. Natpis s nazivom poslovnog prostora izvodi se u dvije varijante, kao
ispisivanje naziva poslovnog prostora na rubnom dijelu tende (žutim slovima)
ili ukoliko poslovni prostor nema tendu, iznad ulaza pojedinačnim slovima
maksimalne veličine 20*30 cm, u nehrđajućem metalu. Moguć je i natpis na
drvenoj ploči.
5. Zabranjeno je postavljanje svih plastičnih, neonskih i konzolno
postavljenih reklama te naziva poslovnih prostora.
6. Terase ugostiteljskih objekata moraju biti opremljene stolovima i
stolicama od prirodnih materijala ili metala.
7. Sva oprema poslovnih prostora koja se izlaže na javnoj površini mora biti
od prirodnog materijala ili metala.
8. Posude sa ukrasnim biljem moraju biti od terakote ili kamena.
Postavljanje oznaka i uređaja te uređenje i opremanje javnih površina
poslovnih prostora iz stavka 1. ovog članka dopušteno je uz dozvolu Gradskog
Poglavarstva, a nakon ishođenja suglasnosti nadležne službe zaštite spomenika.»
Članak 2.
Mijenja se naslov »IV. KOMUNALNI OTPAD« i glasi »IV. GOSPODARENJE KOMUNALNIM
OTPADOM«, a članci od broja 68. do 80. zamjenjuju se sljedećim člancima:
»Članak 68.
Komunalni otpad je otpad iz kućanstva, otpad koji nastaje čišćenjem javnih površina
i otpad sličan otpadu iz kućanstava koji nastaje u gospodarstvu, ustanovama i
uslužnim djelatnostima.
Komunalni otpad dijelimo na standardni i krupni otpad.
Standardni otpad je otpad koji svakodnevno nastaje u kućanstvima (npr. otpad
hrane i pića te ambalažni otpad).
Krupni otpad je onaj otpad koji povremeno nastaje u kućanstvu ( štednjaci,
bojleri i ostala kućanska bijela tehnika, kreveti, fotelje i ostali dijelovi
namještaja, zatim kante, madraci, otpad od čišćenja spremišta i sl.).
Tehnološki otpad je otpad koji nastaje u proizvodnim procesima u
gospodarstvu, ustanovama i uslužnim djelatnostima, a po količinama, sastavu i
svojstvu razlikuje se od komunalnog otpada.
Članak 69.
Grad osigurava provođenje mjera za postupanje s komunalnim otpadom.
Glede otpadnih mineralnih i jestivih ulja, kao tehnološkog otpada, Grad
osigurava postavljanje dovoljnog broja spremnika za otpadna mineralna i jestiva
ulja na za to predviđena mjesta.
Članak 70.
Održavanje čistoće na području Grada Cresa obavlja trgovačko društvo Vodovod
i čistoća Cres Mali Lošinj d.o.o. sa sjedištem u Cresu, Peškera 2. (dalje u
tekstu: komunalno društvo).
Članak 71.
Komunalno društvo dužno je osigurati odvoz komunalnog otpada za sve
građevine koje proizvode komunalni otpad na području Grada Cresa.
Komunalno društvo dužno je postaviti dovoljan broj posuda za odlaganje
standardnog i krupnog komunalnog otpada, održavati ih u ispravnom stanju na
način da ih po potrebi popravlja ili zamjenjuje novima, a redovnim ih pranjem
treba održavati čistim i urednim.
Mjesta za postavljanje posuda za odlaganje komunalnog otpada, kao i oblik
(zapreminu) posuda za pojedinu lokaciju određuje komunalno društvo, uz
prethodnu suglasnost Gradskog Poglavarstva.
Članak 72.
Posude za odlaganje komunalnog otpada ne smiju biti postavljeni na mjestima
gdje se otežava odvoz ili na mjestima koja otežavaju odnosno onemogućavaju
promet.
Svakom ugostiteljskom objektu s vlastitom kuhinjom, komunalno društvo
određuje posebnu standardiziranu posudu za odlaganje standardnog komunalnog
otpada iz svoje kuhinje.
Komunalno društvo dužno je organizirati odvoz komunalnog otpada
specijaliziranim vozilima za tu namjenu, a u područjima i ulicama u kojima nije
moguć odvoz otpada takvim vozilima dužno je osigurati odvoz drugim
odgovarajućim vozilima.
Članak 73.
Odvoz komunalnog otpada obavlja se po Planu odvoza komunalnog otpada kojeg
donosi komunalno društvo uz prethodnu suglasnost Gradskog poglavarstva.
Planom iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se tjedni raspored odvoza
komunalnog otpada po pojedinim područjima (ulice, dijelovi naselja, naselja).
Članak 74.
Korisnici usluga odvoza komunalnog otpada dužni su pažljivo puniti posude za
odlaganje komunalnog otpada tako da se otpad ne rasipa po njima ili oko njih.
Ukoliko je to moguće korisnici usluga dužni su umanjiti obujam otpada.
Posude za odlaganje komunalnog otpada moraju imati ispravne poklopce koje su
korisnici usluge nakon odlaganja, odnosno radnici koji skupljaju i odvoze otpad
nakon utovara, dužni odmah zatvoriti.
Nije dozvoljeno pretrpavanje otpadom posuda za odlaganje komunalnog otpada
koje otežava zatvaranje, te odlaganje otpada kraj posuda.
Nije dozvoljeno u posude za odlaganje standardnog komunalnog otpada odlagati
krupni otpad, žeravicu, vrući pepeo, tekuće i polutekuće tvari, građevinski
materijal ili građevinski otpad, leševe životinja, električne baterije,
akumulatore, autogume, granje, smeće iz vrta, opasni i tehnološki otpad.
Kartonski ambalažni otpad posebno preuzima komunalno društvo od svake
trgovine na određenoj lokaciji u točno određenom vremenu prema Planu iz
prethodnog članka. Kartonski ambalažni otpad ne smije se odlagati na javnoj
površini ili pored posuda za otpad.
Članak 75.
Komunalno društvo dužno je nabaviti posebne posude za odlaganje krupnog
komunalnog otpada kapaciteta 5-7m3 koje se postavljaju na određenim
mjestima radi prikupljanja takvog otpada.
Komunalno društvo dužno je najmanje jedan puta mjesečno organizirati
postavljanje posuda za odlaganje krupnog komunalnog otpada iz prethodnog stavka
za skupljanje krupnog otpada po pojedinim područjima odnosno naseljima uz
prethodnu obavijest stanovnika i pravnih osoba na tom području ili naselju o
datumu i mjestu skupljanja krupnog otpada.
Članak 76.
Odlaganje otpada bilo koje vrste pored posuda za odlaganje komunalnog otpada
ili bilo gdje na javnoj površini, smatra se izvanrednim onečišćenjem te će
Upravni odjel Grada narediti komunalnom društvu izvanredno čišćenje i odvoženje
odloženog otpada na teret fizičke ili pravne osobe - onečišćivača koja je
prouzročila izvanredno onečišćenje.
Izvanredno onečišćenje uklanja se na temelju rješenja Upravnog odjela Grada
onečišćivaču odnosno komunalnom društvu o trošku onečišćivača.
Troškovi izvanrednog čišćenja obuhvaćaju fizički rad, rad motornih vozila i
troškove deponiranja.
Članak 77.
Skupljeni komunalni otpad odlaže se na odlagalište otpada.
Odlagalište otpada održava i čuva komunalno društvo.
Članak 78.
Vlasnici svih građevina, odnosno posebnih dijelova građevina na području
Grada Cresa koji proizvode komunalni otpad (u daljnjem tekstu: korisnik uluge),
obvezni su koristiti komunalnu uslugu održavanja čistoće, na način da svoj
komunalni otpad odlažu u postavljene posude za odlaganje komunalnog otpada, te
su dužni plaćati cijenu obavljanja ove usluge komunalnom društvu,
U izvršenju obveze iz stavka 1. ovog članka, korisnici usluga dužni su
poštivati pravila o načinu odlaganja komunalnog otpada.
Članak 79.
Obveza korištenja komunalne usluge iz stavka 1. članka 78. ove Odluke
nastaje za korisnike usluga u trenutku stjecanja vlasništva građevine odnosno
posebnog dijela građevine (stana ili poslovnog prostora).
O činjenici stjecanja vlasništva gađevine, odnosno posebnog stambenog ili
poslovnog prostora u kojima će se proizvoditi komunalni otpad, korisnici usluga
dužni su pismeno obavijestiti komunalno društvo u roku od 30 dana od dana
stjecanja vlasništva.
Korisnici usluga dužni su pismenoj obavijesti iz stavka 1. ovog članka
priložiti dokaz o vlasništvu građevine ili posebnog dijela građevine.
Ukoliko je u smislu Odluke o priključenju na komunalnu infrastrukturu Grada
Cresa, podnijet zahtjev komunalnom društvu za priključenje građevine koja će
proizvoditi komunalni otpad na komunalnu infrastrkturu, smatra se da je
podnošenjem tog zahtjeva komunalno društvo ujedno obaviješteno u smislu odredbi
ovog članka Odluke.
Članak 80.
Korisnici usluga dužni su plaćati cijenu održavanja čistoće, sukladno
cjeniku komunalnog društva i ispostavljenim računima.
Vlasnik građevine, odnosno posebnog dijela građevine može u skladu s zakonom
svoju obvezu plaćanja komunalne uluge održavanja čistoće, prenijeti ugovorom na
korisnika građevine ili posebnog dijela građevine, ako je o tom pismeno
obavijestio komunalno društvo.«
Članak 3.
Članak 86. mijenja se i glasi:
»Napušteno vozilo ili plovilo kao i vozilo ili plovilo bez registarskih
oznaka, ostavljeni na javnim površinama duže od 7 dana uklonit će se po nalogu
Komunalnog redarstva o trošku vlasnika.
Ukoliko je vlasnik nepoznat, nalog za uklanjanje vozila ili plovila oglašava
se na oglasnoj ploči Grada, u skladu s odredbama Zakona o općem upravnom
postupku.
Vozilo iz stavka 1. ovog članka uklanjaju se na odlagalište otpada.«
Članak 4.
U Članku 98. Odluke, točke 58. do 68. zamjenjuju se sljedećim točkama:
»58. ako se ne pridržava odredbi članka 74. Odluke;
59. ako se ne pridržava odredbi članka 76. Odluke;
60. ako se ne pridržava odredbi članka 78. Odluke;
61. ako se ne pridržava odredbi članka 79. Odluke.«
Točke od broja 69. do 74. postaju točke 62. do 67.
U članku 98. dodaje se točka 68. koja glase:
»68. postupka suprotno odredbama čl.7a Odluke.«
Članak 5.
U članku 99. točke od broja 46. do 51. zamjenjuju se sljedećim točkama:
»46. ako se ne pridržava odredbi članka 74. Odluke;
47. ako se ne pridržava odredbi članka 76. Odluke;
48. ako se ne pridržava odredbi članka 78. Odluke;
49. ako se ne pridržava odredbi članka 79. Odluke;«
Točke od broja 52. do 55. postaju točke 50. do 53.
U članku 99. dodaje se točka 54. koja glasi:
»54. ako postupa suprotno odredbama čanka 7a. Odluke.«
Članak 6.
U tekstu Odluke o komunalnom redu, riječi »Odsjek za komunalne poslove«
zamjenjuju se riječima »Upravni odjel«.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 7.
Granice registrirane povijesne cjeline naselja Cres definirane su u
grafičkom prilogu Odluke o spomeničkoj renti (Službene novine 15/04).
Članak 8.
Pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnosti u poslovnim prostorima
unutar registrirane povijesne cjeline naselja Cres dužni su se uskladiti sa
odredbama iz članka 7a. Odluke, u roku od jedne godine od stupanja na snagu ove
Odluke.
Iznimno pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnosti u poslovnim
prostorima unutar registrirane povijesne cjeline naselja Cres dužni su ukloniti
plastične, neonske i konzolno postavljene reklame te nazive lokala iz točke 5.
članka 7a. ove Odluke u roku 60 dana od stupanja na snagu ove Odluke.
Ukoliko pravne i fizičke osobe ne postupe sukladno stavku 1. i 2. ovog
članka na njih će se primjenjivati kaznene odredbe iz članka 98. i 99. Odluke.
Članak 9.
Ovom odlukom stavlja se van snage »Odluka o obaveznom korištenju usluge
održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na skupljanje i odvoz komunalnog
otpada« (»Službene novine« Primorsko-goranske županije 32/04).
Članak 10.
Ovlašćuje se Odbor za statutarno-pravna pitanja Gradskoga vijeća da utvrdi i
objavi pročišćeni tekst Odluke o komunalnom redu.
Članak 11.
Ova Odluka stupa na snagu 8 dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 363-04/05-1/12
Ur. broj: 2213/02-01-01-05
Cres, 5. travnja 2005.
GRAD CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Josip Pope, v. r.