48.
Na temelju članka 32. stavka 1. i članka 33. stavka 1.
Zakona o udrugama (»Narodne novine« br. 74/14), na
temelju članka 10. Uredbe o kriterijima, mjerilima i
postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata
od interesa za opće dobro koje provode udruge (»Narodne
novine« broj 26/15) i članka 43. Statuta Općine Matulji
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/
09, 38/09, 8/13, 17/14 i 29/14), Predsjednik zajednice sportova Općine Matulji dana 03. kolovoza 2016. godine donosi
P R A V I L N I K
o utvrđivanju kriterija, mjerila i postupaka
za odobravanje financiranja sportskih udruga iz proračuna
Općine Matulji
I.OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupak za dodjelu i korištenje sredstava Proračuna Općine
Matulji udrugama i drugim organizacijama civilnog društva
čiji su programi, projekti i manifestacijeod interesa za opće
dobro na području Općine, a kojima se ispunjavaju ciljevi,prioriteti i mjeredefinirani strateškim i planskim dokumentima Općine Matulji (u daljnjem tekstu: Općina) te koji su
navedeni i razrađeni u uputama za prijavitelje.
Odredbe ovoga Pravilnika odnose sena:
.Udrugeu skladu s uvjetima javnog natječaja za financiranje programa, projekata imanifestacija, prihvatljivi
prijavitelji, odnosno partneri.
Odredbe ovoga Pravilnika ne odnose se na:
.financiranje programa, projekata i manifestacija sportskih udruga čiji je osnivač ili suosnivač Općina,
.programe, projektei manifestacijeu kojima Općina
sudjeluje kao partner ili suorganizator,
.programe,projekte i manifestacije fizičkih i pravnih
osoba u smislu Zakona o trgovačkim društvima,
.financiranje programa, projekata i manifestacija koje
provode udruge a koje su u pojedinim područjima
propisani posebnim zakonom,
.dodjelu nefinancijske podrške u pravima, pokretninama i nekretninama namijenjene udrugamai drugim
organizacijama civilnog društva.
Članak 2.
Programi su kontinuirani procesi koji se u načelu izvode
u dužem vremenskom razdoblju (jednogodišnji ili višegodišnji) kroz niz različitih aktivnosti čiji su struktura i trajanje fleksibilniji. Kontinuitet se temelji na tjednoj, mjesečnoj
i godišnjoj bazi,iste vremenske dinamike pri čemu su
moguća manja odstupanja vezana uz praznike, ljetni i zimski odmor i sl.). Mogu biti edukativni, kulturni, sportski,
socijalni, zdravstveni, humanitarni i sl.).
Projektom se smatra skup aktivnosti koje su usmjerene
ostvarenju zacrtanih ciljeva čijim će se ostvarenjem odgovoriti na uočeni problem i ukloniti ga, odnosno realizirati
cilj, vremenski su ograničeni i imaju definirane troškove i
resurse. Svaki projekt ima pisanu dokumentaciju (ciljevi,vremenska dinamika, zadaci, evaluacija) te mora biti vidljiv
za javnost sa mogućnošću evaluacije.
Manifestacijese mogu definirati kao jednodnevne i
višednevne aktivnosti koje provode udruge s ciljem davanja dodatne ponude na području Općine (obilježavanje
značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta,
natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i sl.).
Članak 3.
Programi, projekti, manifestacije koji su od interesa za
opće dobro na području Općine te doprinose zadovoljenju
potreba i ispunjavanju ciljeva, prioriteta i mjeradefiniranih
strateškim i planskim dokumentima Općine, provodit će se
u slijedećim područjima:
1.sporta (poticanje i promicanje planinarski projekata
za djecu i mlade)te svih oblika sportskih aktivnosti i
tehničke kulture kroz Zajednicu sportskih udruga
Općine Matulji koja za osigurana sredstava u Proračunu raspisuje javni natječaj za Udruge u sportu
temeljem Zakona o sportu.
Članak 4.
Sredstva za financiranje programa, projekata i manifestacija iz ovoga Pravilnika planiraju se u Proračunu Općine
(u daljnjem tekstu: Proračun).
II.POSTUPCI FINANCIRANJA I UGOVARANJA
PROGRAMA, PROJEKATA I MANIFESTACIJA
Članak 5.
Financiranje programa, projekata i manifestacija udruga
provodi se na temelju javnog natječaja.
Bez objavljivanja javnog natječaja, financijska sredstva
se izravno dodjeljuju u sljedećim slučajevima:
-kada nepredviđeni događaji obvezuju Općinu da u
suradnji s udrugama žurno djeluje u rokovima u
kojima nije moguće provesti standardnu natječajnu
proceduru i problem je moguće riješiti samo izravnom
dodjelom financijskih sredstava,
-kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi ili skupini udruga koje imaju isključivu nadležnost u području djelovanja i/ili zemljopisnog područja za koje se
financijska sredstva dodjeljuju, ili je udruga jedina
organizacija operativno sposobna za rad na području
djelovanja i/ili zemljopisnom području na kojem se
financirane aktivnosti provode,
-kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi kojoj su
zakonom, drugim propisom ili aktom dodijeljene određene javne ovlasti ili kada je udruga izrijekom navedena kao provoditelj određene aktivnosti,
-kada se na prijedlog nadležnog upravnog tijela
Općine, a temeljem zaključka Općinskog načelnika,
jednokratno dodjeljuju financijska sredstva do
5.000,00 kuna za aktivnosti koje iz opravdanih razloga
nisu mogle biti planirane u godišnjem planu udruge, a
ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi najviše
5% svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa, projekata i manifestacija udruga.
U slučajevima iz stavka 2. ovoga članka, Općina i korisnik financiranja dužni su sklopiti ugovor o izravnoj dodjeli
sredstava kojim će se definirati na koje će se konkretne
aktivnosti sredstva proračuna Općine utrošiti te poštivati
osnovne standarde financiranja vezane uz planiranje financijskih sredstava, ugovaranje, praćenje financiranja, javno
objavljivanje i izvještavanje.
Članak 6.
Općinski načelnikOpćine Matulji (u daljnjem tekstu:
Načelnik) utvrđuje i objavljuje godišnji plan raspisivanja
javnih natječaja na internetskim stranicama Općine, u
roku 30 dana od dana usvajanja Proračuna odnosno stupanja na snagu Proračuna temeljem objave u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
Godišnji plan Općine iz stavka 1. ovoga članka sadrži
podatke o nadležnom upravnom tijelu Općine, financijskim
području/područjima, nazivu i planiranom vremenu objave
javnog natječaja, ukupnom iznosu raspoloživih sredstava,
rasponu sredstava za financiranje programa, projekata ili
manifestacije,očekivanom broju programa, projekata i
manifestacije koji će se ugovoriti za financiranje kao i
druge potrebne podatke.
Članak 7.
Na prijedlog nadležnog upravnog tijelaNačelnik donosi
odluku o načinu raspodjele raspoloživih sredstava iz proračuna namijenjenih za financiranje programa, projekata i
manifestacija koje udruge provode u određenom području.
Odlukom iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se:
-dokumentacija sa obrascima za provedbu javnog natječaja,
-ukupan iznos raspoloživih sredstava,
-najniži i najviši iznos pojedinačnih ugovora o dodjeli
financijskih sredstava, i
-očekivani broj udruga za financiranje u okviru pojedinog javnog natječaja.
Članak 8.
Općina će putem upravnog tijela nadležnog za pojedino
prioritetno područje/područja navedenih u javnom natječaju osiguratiorganizacijske kapacitete i ljudske resurse
za primjenu osnovnih standarda financiranja, ugovaranja
i praćenja provedbe te vrednovanja rezultata programa,
projekata i manifestacijaiz svog djelokruga rada.
III. JAVNI NATJEČAJ
Članak 9.
Tekst javnog natječaja sadrži naročito:
-predmet javnog natječaja,
-vrstu i visinu financijske potpore,
-uvjete za prijavu na javni natječaj,
-sadržaj prijave,
-način prijave,
-rok i mjesto podnošenja prijave,
-obavijest o tome koji se prijave neće razmatrati,
-način objave rezultata javnog natječaja, te
-obavijest o potpisivanju ugovora o financiranju.
Tekst javnog natječaja po potrebi može sadržavati i drugepodatke.
Članak 10.
Uvjeti za prijavu udruga na javni natječaj utvrđuju se
kako slijedi:
1.udruga mora biti upisana u Registar udruga Republike Hrvatske ili u drugi odgovarajući registar,
2.udruga mora biti upisana u Registar neprofitnih
organizacija,
3.program, projekt, manifestacija mora se provoditi na
području Općine osim u iznimnim slučajevima,
4.udruga mora biti registrirana za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koja je predmet financiranja,
5.udruga mora uredno ispunjavati obveze iz sklopljenih govora o financiranju iz proračuna Općineza
prethodnu godinu,
6.udruga mora uredno plaćati doprinose i poreze te
druga davanja prema Proračunu Općine,
7.da se protiv udruge, odnosno osobe ovlaštene za
zastupanje udruge i voditelja programa/projekta,manifestacije ne vodi kazneni postupak te da nije pravomoćno osuđen za prekršaje ili kaznena djela propisana Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i
projekata od interesa za opće dobro koje provode
udruge (u daljnjem tekstu: Uredba),
8.da udruga transparentno vodi financijsko poslovanje,
9.da za program, projekt ili manifestaciju nisu u cijelosti odobrena sredstva iz proračuna Europske Unije,
državnog proračuna ili nekog drugog izvora financiranja,
Prijava na javni natječaj mora sadržavati sve podatke,
dokumentaciju i popunjene obrasce definirane javnim
natječajem i ovim Pravilnikom te uputama za prijavitelje.
Članak 11.
Osim uvjeta utvrđenih u članku 10. ovoga Pravilnika,
Općina može u javnom natječaju propisati i dodatne uvjete
koje treba ispunjavati udruga u svrhu ostvarivanja prednosti u financiranju.
Članak 12.
Općina Matulji neće financirati programe, projekte i
manifestacijevjerskih i političkih organizacija te organizacija civilnog društva koje ne zadovoljavaju uvjete propisane ovim Pravilnikom.
Članak 13.
Natječajna dokumentacija obuhvaća:
1.tekst javnog natječaja,
2.upute za prijavitelje,
3.obrazac opisa programa, projekta i manifestacije,
4.obrazac proračuna programa, projekta i manifestacije,
5.obrazac popisapriloga koji se prilažu prijavi,
6.obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja,
7.obrazac izjave o partnerstvu (ukoliko je primjenjivo),
8.obrazac životopisa voditelja/stručnog provoditelja
programa, projekt i manifestacije sa svim dokazima
definiranim uputama,
9.obrazac izjave o programima, projektima i manifestacije udruge financiranim iz javnih i vlastitih
izvora,
10.obrazac za ocjenu kvalitete/vrijednosti programa,
projekta i manifestacije,
11.obrazac ugovora o financiranju programa, projekta i
manifestacije,
12.obrazac opisnog izvješća provedbe programa, projekta i manifestacije,
13.obrazac financijskog izvještaja provedbe programa,
projekta i manifestacije
Obrasce navedene u točkama 11, 12 i 13 ovog članaka
objaviti će se po donošenju Odluke o dodjeli financijskih
sredstava koju donosi Načelnik.
Članak 14.
Prijava na javni natječaj mora sadržavati:
-ispunjene, potpisane i ovjerene obrasce navedene u
natječajnoj dokumentaciji (7 obrazaca definiranih čl.
13 ovog Pravilnika),
-preslika ovjerenog statuta udruge prijavitelja programa, projekta i manifestacije i partnera,
-dokaz o registraciji Udruge - Izvadak iz Registra
udruga Republike Hrvatske odnosno izvadak iz drugog odgovarajućeg registra u koji se upisuju druge
pravne osobe kada su prihvatljivi prijavitelji ili njegova
preslika ne starije od 3 mjeseca od dana raspisivanja
natječaja ili adresa elektroničke baze podataka,
-uvjerenje o nekažnjavanju odgovorne osobe udruge i
voditelja programa/projekta/manifestacije u izvorniku
ili preslici, koje ne smije biti starije od šest mjeseci
od dana objave javnog natječaja,
-potvrda Općine Matulji o nepostojanju duga ne starija
od 30 dana od dana podnošenja prijave.
Članak 15.
Javni natječaj s cjelokupnom natječajnom dokumentacijom objavljuje se na službenoj mrežnoj straniciOpćinei
Ureda za udruge, a obavijest o objavljenom javnom natječaju može se objaviti u dnevnom tisku ili putem tiskovne
konferencije koju organizira nadležno upravno tijelo
Općine koji raspisuje javni natječaj.
Javni natječaj za podnošenje prijedloga programa, projekata i manifestacije otvoren je najmanje 30 dana od dana
njegove objave.
Ocjenjivanje prijavljenih projekta, programa i manifestacija, donošenje odluke o financiranju projekata ili programa i manifestacija te vrijeme potpisivanja ugovora s
udrugama čiji su programi, projekti i manifestacije prihvaćeni za financiranje mora biti dovršeno najkasnije u roku
od 120 dana, računajući od zadnjeg dana za dostavu prijava
programa, projekta i manifestacije osim ako se ne radi o
javnom natječaju koji se provodi u dvije ili više razina procjene te ako posebnim propisom nisu određeni duži rokovi.
Članak 16.
Obrasci koji su sastavni dio natječajne dokumentacije
popunjavaju se na računalu prema uputi navedenoj u javnom natječajui uputama za prijavitelje.
Prijava se podnosi u pisanom obliku, sadržava popunjene obvezne obrasce koji trebaju biti vlastoručno potpisani od strane osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja programa, projekta i manifestacije te ovjerene službenim pečatom udruge kao i ostalu dokumentaciju iz članka
14. ovoga Pravilnika.
Prijava na javni natječaj sa dokumentacijom podnosi se
u zatvorenoj omotnici, s naznakom naziva natječaja,
zajedno s punim nazivom i adresom prijavitelja te napomenom »Ne otvaraj - za javni natječaj za udruge«.
Prijave se dostavljaju preporučeno poštom, ili osobno
(predaja u pisarnici Općine).
IV.TIJELA ZA PRIPREMU I PROVOĐENJE
POSTUPKA JAVNOG NATJEČAJA I RJEŠAVANJE PRIGOVORA U PROVOĐENJU
POSTUPKA JAVNOG NATJEČAJA
Članak 17.
Za provođenje postupka javnog natječajaPredsjednik
Zajednice sportskih udruga Općine Matulji imenuje Povjerenstvo za pripremu i provedbu natječaja, ispunjavanja
uvjeta natječaja, ocjenjivanje prijavljenih programa, projekata i manifestacija, rješavanje prigovora te praćenja provedbe i rezultata programa, projekata i manifestacija (u
daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Povjerenstvo čine predsjednik i po najmanje dva člana iz
upravnog tijela.
V.PROVJERA ISPUNJAVANJA FORMALNIH
UVJETA NATJEČAJA
Članak 18.
Po isteku roka za podnošenje prijava na natječaj, Povjerenstvo pristupit će postupku ocjene ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja, a sukladno odredbama Uredbe, ovog
Pravilnika i uputa za prijavitelje.
U postupku provjere ispunjavanja propisanih uvjeta
natječaja provjerava se:
-jesu li ispunjeni svi uvjeti iz članka 10. ovog Pravilnika,
-da li prijava na natječaj sadržava propisane uvjete iz
članka 14. ovog Pravilnika,
-je li prijava dostavljena na pravi javni natječaj i u zadanome roku,
-je li lokacija provedbe projekta na području Općine
Matulji osim u iznimnim slučajevima,
-jesu li ispunjeni svi ostali propisani uvjeti natječaja.
Članak 19.
Postupak provjere ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja ne smije trajati duže od osam (8) dana od dana isteka
roka za podnošenje prijava na natječaj.
Povjerenstvo u postupku pregleda i ocjena pristiglih prijava donosi odluku koje se prijave upućuju na stručno ocjenjivanje a koje se odbijaju iz razloga jer ne ispunjavaju propisane uvjetenatječaja te ju dostavlja nadležnom tijelu
Općine.
Onim udrugama za koje Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta javnog natječaja utvrdi da ne
zadovoljavaju propisane uvjete javnog natječaja upravni
odjel Općine uputiti će preporučenim putem poštom obavijest s odlukom o rezultatima provjere formalnih uvjeta javnog natječaja i to u roku od deset dana od dana donošenja
odluke.
Članak 20.
Udruge iz članka 19. stavka 3. ovoga Pravilnika imaju
pravo izjaviti prigovor koji se podnosi u pisanom obliku
Predsjedniku Zajednice sportskih udruga Općine Matulji
i to u roku od osam dana od dana primitka obavijesti s
odlukom iz članka 19. stavka 2. ovoga Pravilnika.
O prigovoru iz stavka 1. ovoga članka odlučuje Nadzorni
odbor Zajednice sportova Općine Matulji (dalje u tekstu:
Nadzorni odbor) u roku osam dana od dana primitka prigovora temeljem obrazloženja Povjerenstva.
U slučaju prihvaćanja prigovora od strane Nadzornog
odboraprijava udruge na javni natječaj će biti upućena u
daljnju proceduru, a u slučaju neprihvaćanja prigovora prijava udruge neće se razmatrati.
VI.OCJENJIVANJE PRIJAVLJENIH PROGRAMA,
PROJEKATA, MANIFESTACIJA
Članak 21.
Članovi Povjerenstvaprilikom vrednovanja pristiglih prijava projekata, programa i manifestacija udruga bilježe
vrednovanje istih na Obrascu za procjenu i stručno vrednovanje programa, projekata, manifestacija.
Članovi Povjerenstva obavezni su potpisati i izjavu o
nepristranosti i povjerljivosti iz članka 27. stavka 3.
Uredbe.
Članak 22.
Zadaća Povjerenstva je:
-obaviti stručno vrednovanje projekata, programa,
manifestacija najkasnije trideset (30) dana od dana
isteka roka za podnošenje prijave,
-izraditi prijedlog odobrenih projekata, programa,manifestacija s iznosima financiranja te ih dostaviti nadležnom upravnom tijelu
-stručno vrednovati izvješća realiziranih projekata,
manifestacija i programa i pratiti provedbu i evaluirati
rezultate financiranih programa, projekta i manifestacija.
Članak 23.
Nakon donošenja Odluke o dodjeli financijskih sredstava rezultatima provedenog javnog natječaja koju donosi
Načelnik, upravno tijelo Općine će na službenim mrežnim
stanicama Općinejavno objaviti rezultate javnog natječaja
koji uključuju podatke o udrugama, programima, projektima i manifestacijama kojima su odobrena sredstva i iznosima odobrenih sredstava financiranja.
Članak 24.
Zajednica sportskih udruga Općine Matulji će u roku od
osam dana od donošenja odluke o rezultatima provedenog
javnog natječaja za programe, projekte i manifestacije
udruga istu uputiti udrugama s obrazloženjem o razlozima
neodobravanja financijskih sredstava iz opisnog dijela
ocjene ocjenjivanog programa, projekta ili aktivnosti.
Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva
provedenog javnog natječaja, upravno tijelo Općine,
može na njihov zahtjev, u roku od osam dana od dana primitka odluke iz stavka 1. ovoga članka omogućiti uvid u
ocjenu njihovog programa, projekta, manifestacije.
Članak 25.
Udruge iz članka 24. ovoga Pravilnika imaju pravo izjaviti prigovor koji se podnosi u pisanom obliku Zajednici
sportskih udruga Općine Matuljii to u roku od osam
dana od dana primitka odluke o rezultatima javnog natječaja.
Prigovor iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti samo
iz razloga povrede postupka odobravanja financijskih sredstava utvrđenog ovim Pravilnikom.
Upravno tijelo Općine, prigovor iz stavka 1. ovoga Pravilnika prosljeđuje Povjerenstvu.
Članak 26.
Povjerenstvodonosi odluku o prigovoru iz članka 25.
ovog Pravilnika u roku osam dana od dana primitka prigovora.
VII. UGOVOR O FINANCIRANJU
Članak 27.
Sa udrugama kojima su odobrena financijska sredstva,
Općina će sklopiti ugovor o financiranju programa, projekata,manifestacija (u daljnjem tekstu: ugovor) najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja odluke o financiranju.
Članak 28.
Ugovor se sastoji od općih uvjeta, koji moraju biti isti za
sve korisnike u okviru jednog javnog natječaja, i posebnog
dijela.
Općim uvjetima ugovora utvrđuju se opće obveze,
obveza dostavljanja podataka i financijskih i opisnih izvještaja, odgovornost, sukob interesa, povjerljivost, javnost i
vidljivost, vlasništvo/korištenje rezultata i opreme, procjena i praćenje projekta, izmjene i dopune ugovora, prijenos prava, provedbeni rok programa, projekta ili aktivnosti, produženje, odgađanje, viša sila i rok dovršetka, raskid
ugovora, rješavanje sporova, opravdani troškovi, plaćanje
računi i tehničke i financijske provjere, konačni iznos
financiranja od strane davatelja financijskih sredstava, te
povrat sredstava i pripadajućih kamata i sredstva za osiguranje povrata sredstva u slučaju ne vraćanja neutrošenih ili
nenamjenski utrošenih sredstava.
Posebni dio ugovora čine specifičnosti svakog ugovora
kao što su ugovorne strane, naziv programa ili projekta,
iznos financiranja, rokovi provedbe i sl.
Članak 29.
Općina će u suradnji s korisnicima financiranja, s ciljem
poštovanja načela transparentnosti trošenja proračunskog
novca i mjerenja vrijednosti povrata za uložena sredstva,
pratiti provedbu financiranih programa, projekata, manifestacija udruga sukladno Zakonu o udrugama, Zakonu o
fiskalnoj odgovornosti, Zakona o financijskom poslovanju
i računovodstvu neprofitnih organizacija, Uredbi, ovom
Pravilniku i drugim propisima.
Kroz postupke praćenja, razvijat će se partnerski odnos
između Općinekao davatelja financijskih sredstava i
udruga kao provoditelja programa, projekta ili manifestacija, a na temelju praćenja i vrednovanja rezultata pojedinačnih programa i projekta i manifestacijau cilju utvrđivanja učinkovitosti ulaganja i razine promjena koje su se u
lokalnoj zajednici odnosno u društvu dogodile zahvaljujući
provedbi potpore, Općina će vrednovati rezultate i učinke
cjelokupnog javnog natječaja i planirati buduće aktivnosti
u pojedinom prioritetnom području financiranja.
Članak 30.
Praćenje provedbe i evaluacija rezultata programa, projekata i manifestacija obavljat će se na dva načina:
-obaveznim vrednovanjem i odobravanjemopisnih i
financijskih izvješća korisnika sredstava
-vrednovanjem kroz provjeru provedbe projekta terenskom provjerom od strane službenika nadležnog
upravnog tijela Općine u dogovoru s korisnikom sredstava kao i vrednovanje završnih rezultata projekta,
programa i manifestacija.
Članak 31.
Izvješća koja je korisnik dužan dostaviti Općini, na propisanim obrascima i u propisanim rokovima su opisno i
financijsko izvješće.
Članak 32.
Uz opisno izvješće iz članka 31. ovoga Pravilnika,
dostavljaju se i popratni materijali kao što su isječci iz
novina, video zapisi, fotografije i drugo definirano Uputama za prijavitelje.
U financijskom izvješću navode se cjelokupni troškovi
programa, projekta ili manifestacije financiranih iz Proračuna Općine Matulji, a izdvojeno preostali troškovi financirani iz drugih izvora.
Korisnik financiranja obvezno dostavlja i dokaze o
nastanku troška podmirenog iz sredstava Općine (preslici
faktura, ugovora o djelu ili ugovora o autorskom honoraru
s obračunima istih) te dokazi o plaćanju istih (preslika
naloga o prijenosu ili izvoda sa žiro računa).
Članak 33.
Bez obzira na kvalitetu predloženog programa, projekta
i manifestacije, Općina neće odobriti financijska sredstva
za programe, projekte i manifestacije koje se već financiraju iz nekog javnog izvora i po posebnim propisima
(kada je u pitanju ista aktivnost, koja se provodi na
istom području, u isto vrijeme i za iste korisnike), osim
ako se ne radi o koordiniranom sufinanciranju iz više različitih izvora.
VIII.PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, MODELI
FINANCIRANJA I UDIO SUFINANCIRANJA
Članak 34.
Odobrena financijska sredstva korisnik financiranja je
dužan utrošiti isključivo za realizaciju programa, projekta
ili manifestacija utvrđenog proračunom programa, projekta
ili manifestacije i ugovorom.
Sredstva se smatraju namjenski utrošena ako su korištena isključivo za financiranje prihvatljivih i opravdanih
troškova u realizaciji programa, projekta ili manifestacije
utvrđenog ugovorom.
Svako odstupanje od proračuna bez odobrenja nadležnog upravnog tijela Općine, smatrat će se nenamjenskim
trošenjem sredstava.
Članak 35.
Prihvatljiviizravni troškovi su troškovi koji su neposredno povezani uz provedbu pojedinih predloženih programa projekata i manifestacija a detaljno su propisani
uputama za prijavitelje za svako pojedino programsko područje.
Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik
financiranja, a koji ispunjavaju sve kriterije kako slijedi:
.nastali su za vrijeme razdoblja provedbe programa,
projekta ili manifestacija u skladu s ugovorom, osim
troškova koji se odnose na završna izvješća, troškova
revizije i troškova vrednovanja, a plaćeni su do dana
odobravanja završnog izvješća. Postupci javne nabave
za robe, usluge ili radove mogu započeti prije početka
provedbenog razdoblja, ali ugovori ne mogu biti
sklopljeni prije prvog dana razdoblja provedbe ugovora,
.moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu projekta, programa ili manifestacije,
.nužni su za provođenje programa, projekta ili manifestacije i koji je predmetom dodjele financijskih sredstava,
.mogu biti identificirani i provjereni te računovodstveno evidentirani kod korisnika financiranja prema
važećim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija,
.trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog financijskog upravljanja, osobito u
odnosu na štedljivost i učinkovitost.
Članak 36.
U skladu s prihvatljivim troškovima iz članka 39. ovoga
Pravilnika, prihvatljivim se smatraju slijedeći izravni troškovi udruge i njezinih partnera:
-Ljudski resursi (plaće/naknade nositelja/nositeljice,
voditelja/voditeljice programa/manifestacije/projekta i
ostalih provoditelja programa/manifestacije/projekta);
-Troškovi prostora (trošak korištenja sportskog
objekta, dvorane, bazena i sl.);
-Putovanja (putni troškovi za ostvarivanje programske
aktivnost);
-Oprema i roba (trenažna sredstva i pomagala - do
10% vrijednosti programa/manifestacije/projekta).
Članak 37.
Osim izravnih troškova, korisniku financiranja se može
odobriti i pokrivanje dijela neizravnih troškova koji nisu
izravno povezani s provedbom programa ili projekta ili
manifestacije ali neizravno pridonose postizanju njegovih
ciljeva pri čemu i ovi troškovi trebaju biti specificirani i
obrazloženi, a odnose se na sufinanciranje vrijednosti
opreme čija visina ne smije premašiti postotak prihvatljivih
troškova programa, projekta ili manifestacije propisan uputama za prijavitelje za pojedino područje.
Članak 38.
Doprinosi u naravi, koji se moraju posebno navesti u
proračunu programa, projekta ili manifestacije ne predstavljaju stvarne izdatke i nisu prihvatljivi troškovi. Ukoliko drugačije nije navedeno u ugovoru, doprinosi u naravi
ne mogu se tretirati kao sufinanciranje od strane udruge.
Članak 39.
Neprihvatljivim troškovima programa, projekta ili manifestacija smatraju se troškovi koji su detaljno propisani
uputama za prijavitelje za svako pojedino programsko područje, a u općem smislu odnose se na:
.dugovi i stavke za pokrivanje gubitaka ili dugova,
.dospjele kamate,
.stavke koje se već financiraju iz javnih izvora,
.kupovina zemljišta ili građevina
.gubitci na tečajnim razlikama,
.zajmovi trećim osobama,
.troškovi reprezentacije, hrane, bezalkoholnih i alkoholnih pića (osim u iznimnim slučajevima kada se
kroz pregovaranje s nadležnim upravnim tijelom
Općine dio tih troškova može priznati kao prihvatljiv
trošak definiran člankom 40 Pravilnika i Uputama),
Članak 40.
Općina će u svakom pojedinačnom javnom natječaju
definirati model, odnosno načine i postupke plaćanja,
sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika.
U slučaju da za Općinu niti jedan od predviđenih
modela plaćanja utvrđenih Uredbom ne bude prihvatljiv,
može utvrditi i drugačiji model plaćanja.
Predviđeni model plaćanja obavezno mora biti istaknut
u javnom natječaju.
Članak 41.
Općina će u svakom pojedinačnom javnom natječaju
utvrditi obvezu i minimalni i maksimalni iznos financiranja
kao i minimalni postotak financiranja provedbe projekta,
programa ili manifestacije od strane korisnika financiranja.
Članak 42.
Sva financijska sredstva koje Općina dodjeljuje putem
javnog natječaja odnose se, u pravilu, na programe, projekte ili manifestacije koje će se provoditi u kalendarskoj
godini za koju se raspisuju, osim višegodišnjeg financiranja
koje se odobrava na rok do tri godine, što će se utvrditi
samim javnim natječajem
Višegodišnje financiranje iz stavka 1. ovoga članka ugovara se na godišnjoj razini, s propisanim programskim i
financijskim vrednovanjem korištenja financijske potpore
Općine u prethodnom vremenskom razdoblju.
Korisnik kojemu Općina odobri višegodišnja financijska
sredstva iz stavka 1. ovoga članka, može tu istu vrstu
potpore zatražiti i ostvariti tek kad istekne prethodna višegodišnja potpora Općine.
Nastavak financiranja višegodišnjih programa, projekata
i manifestacija i iznos potpore u narednoj godini ovisi o
rezultatima praćenja i vrednovanja aktivnosti realiziranih
u okviru tog programa u tekućoj godini, o čemu odluku
donosi Načelnik Općine na temelju podnesenih izvješća
korisnika, a sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika te temeljem vrednovanja i zaključaka Povjerenstva
za pripremu i provedbu programa, projekata i manifestacija.
Članak 43.
Korisnik višegodišnjeg financiranja može se u razdoblju
trajanja financiranja javiti na druge javne natječajeOpćine
isključivo kroz predlaganje drugih programa, projekata ili
manifestacija u području za koje ga se financira te u ostalim programskim područjima.
IX.OBVEZA DOKUMENTIRANJA PROJEKTNIH
AKTIVNOSTI, KONAČAN IZNOS FINANCIRANJA I POVRAT SREDSTAVA
Članak 44.
Korisnik financiranja je u obvezi voditi precizne i redovite evidencijei izviješća (pismena i financijska) za davatelja financijskih sredstava vezane uz provođenje projekta,
programa ili manifestacije koristeći odgovarajuće računovodstvene sustave sukladno propisima o računovodstvu
neprofitnih organizacija.
Računi i troškovi vezani uz program, projekt ili manifestaciju moraju biti lako prepoznatljivi i provjerljivi. To se
može ostvariti korištenjem odvojenih računa za dani program, projekt ili manifestaciju ili osigurati da se troškovi
vezani uz program, projekt ili manifestacije mogu lako
identificirati i pratiti do i unutar računovodstvenih i knjigovodstvenih sustava udruge.
Članak 45.
Korisnik financiranja je obvezan omogućiti Općini,
inspektorima proračunskog nadzora Ministarstva financija
i svim vanjskim revizorima koji obavljaju provjere
sukladno Uredbi da, ispitivanjem dokumenata ili kontrolom na licu mjesta, provjeravaju provedbu programa, projekta ili aktivnosti i da po potrebi izvrše reviziju na temelju
prateće dokumentacije za račune, računovodstvene dokumente i sve ostale dokumente relevantne za financiranje
projekta, programa ili manifestacije, i u razdoblju od
sedam godina nakon završne isplate.
Članak 46.
Korisnik financiranja je obvezan dopustiti inspektorima
proračunskog nadzora i svim vanjskim revizorima koji
obavljaju nadzor temeljem Uredbe, da na licu mjesta izvrše
provjere i nadzor u skladu s postupcima sadržanim u pro
pisima za zaštitu financijskih interesa Republike Hrvatske
od prevara i drugih nepravilnosti.
Radi obavljanja provjera i nadzora iz stavka 1. ovoga
članka, korisnik će omogućiti odgovarajući pristup osoblju
ili predstavnicima Općine, inspektorima proračunskog nadzora kao i svim vanjskim revizorima koji obavljaju provjere
i nadzor sukladno Uredbi, mjestima i lokacijama na kojima
se provodi program, projekt ili manifestacija, uključujući
njegovim informatičkim sustavima te svim dokumentima i
bazama podataka vezanim uz tehničko i financijsko upravljanje programom, projektom ili aktivnosti te poduzeti sve
mjere da olakša njihov rad.
Članak 47.
Pored izvješća navedenih u ovome Pravilniku, dokumenti koje je korisnik financiranja dužan dati na raspolaganje u slučaju nadzora uključuju:
.popis članova i podatke o uplaćenim članarinama,
.računovodstvenu evidenciju (kompjuterski ili ručno
obrađenu) iz računovodstvenog sustava udruge,
poput glavne knjige, pomoćnih knjiga, platnih lista,
popisa imovine i obveza i drugih relevantnih računovodstvenih podataka,
.dokaze o postupcima nabave poput natječajne dokumentacije, ponuda od sudionika natječaja i izvješća o
procjenama,
.dokaze o obvezama poput ugovora i drugih obvezujućih dokumenata,
.dokaze o isporučenim uslugama, poput odobrenih
izvješća, narudžbenica, prijevoznih karata (uključujući
aerodromske potvrde), dokaze o sudjelovanju na
seminarima, konferencijama i tečajevima (uključujući
relevantnu dokumentaciju i dobivene materijale,
potvrde) i drugo,
.dokaze o primitku roba, poput potvrda o isporučenoj
robi dobavljača,
.dokaze o završetku radova, poput potvrda o prihvaćanju ili primopredajnih zapisnika,
.dokaze o kupnji, poput računa i priznanica,
.dokaze o uplatama poput bankovnih izvoda, potvrda
o skidanju sredstava s računa, dokaze o plaćanju
podugovarača,
.za troškove goriva sažeti prikaz prijeđene kilometraže,
prosječnu potrošnju goriva korištenih vozila, troškove
goriva i održavanja,
.evidenciju o zaposlenicima i njihovim plaćama, poput
ugovora, platnih lista, radnih lista, a za zaposlenike
koji su angažirani na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme, pojedinosti o primanjima uz potvrdu
odgovorne osobe, prikazano po stavkama bruto primanja, naknada za zdravstveno i mirovinsko osiguranje, osiguranje i neto primanja.
Članak 48.
Konačan iznos sredstava koji Općina treba isplatiti korisniku financiranja ne može biti veći od najvišeg iznosa
bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru čak i ako
ukupan zbroj opravdanih troškova premaši procijenjeni
ukupan proračun naveden u obrascu proračuna programa,
projekta ili manifestacija.
Ako se program, projekt ili manifestacija ne provodi ili
se neadekvatno, djelomično ili s odlaganjem provodi, davatelj financijskih sredstava će sukladno odredbama Uredbe i
ovoga Pravilnika smanjiti prvobitno predviđena bespovratna sredstva u skladu sa stvarnim provođenjem projekta, programa ili manifestacija.
Ako tijekom proračunske godine dođe do smanjenja
proračunskih prihoda, odnosno ako se isti ne budu ostvarili
u planiranom opsegu, nadležni odsjek Općine poduzet će
mjere za uravnoteženje proračuna/rebalans Proračuna/,
sukladno Zakonu o proračunu i aktima Općine, a koje
mjere mogu imati za posljedicu smanjenje potraživanja,
odnosno obveza između ugovornih strana iz ugovora.
Članak 49.
Općina će od korisnika financiranja u pisanom obliku
zatražiti povrat sredstava za provedbu odobrenog programa, projekta ili manifestacija kada utvrdi da korisnik
financiranja:
.nije realizirao program, projekt ili manifestaciju utvrđen proračunom programa, projekta ili manifestacije
.nije utrošio sva odobrena sredstva
.sredstva nije koristio namjenski,
.iz neopravdanih razloga nije podnio izvješće u propisanom roku.
Članak 50.
Korisnik financiranja će Općini, najkasnije u roku od 30
dana od primitka zahtjeva, sukladno uputama Općine da to
učini, vratiti sve iznose uplaćene preko utvrđenog konačnog iznosa kao i sva neutrošena sredstva te nenamjenski
utrošena sredstva.
Ukoliko korisnik financiranja ne vrati sredstva u roku
koji je utvrdilaOpćina, Općina će na dospjele iznose obračunati zatezne kamate.
Iznosi koji se trebaju vratiti Općini mogu se prebiti sa
bilo kojim potraživanjem koje korisnik financiranja ima
prema Općini.
Na zahtjev korisnika financiranja, Općina može odobriti
povrat sredstava korisnika financiranja Općini u ratama.
Članak 51.
Kada korisnik financiranja ne vrati sredstva Općini, prijave koje na javni natječaj pristignu od strane tog prijavitelja u narednom razdoblju neće biti uzete u razmatranje.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, naznaka o tome obavezno mora biti istaknuta u javnom natječaju/javnom
pozivu.
X.ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 52.
Korisnik financiranja ne smije sudjelovati u izbornoj ili
drugoj promidžbi političkih stranaka, koalicijskih lista ili
nezavisnih kandidata, davati izravnu potporu političkim
strankama, koalicijskim listama ili nezavisnim kandidatima
niti prikupljati financijska sredstva za financiranje političkih stranaka, koalicijskih lista ili nezavisnih kandidata za
cijelo razdoblje trajanja ugovora.
Članak 53.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu sljedećeg dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA:612-01/16-01/19
URBROJ:2156-04-01-16-7
Matulji, 3. kolovoza 2016.
Predsjednik Zajednice Sportova
Općine Matulji
Goran Lučin
|