Na temelju članka 32. stavka 1. i članka 33. stavka 1. Zakona o udrugama
(»Narodne novine« br. 74/14), na temelju članka 10. Uredbe o kriterijima,
mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od
interesa za opće dobro koje provode udruge (»Narodne novine« broj 26/15) i
članka 43. Statuta Općine Matulji (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 26/ 09, 38/09, 8/13, 17/14 i 29/14), Općinski načelnik
OpćineMatulji dana 3. kolovoza 2016. godine donosi
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupak za dodjelu i
korištenje sredstava Proračuna Općine Matulji udrugama i drugim organizacijama
civilnog društva čiji su programi, projekti i manifestacijeod interesa za opće
dobro na području Općine, a kojima se ispunjavaju ciljevi,prioriteti i mjeredefinirani
strateškim i planskim dokumentima Općine Matulji (u daljnjem tekstu: Općina) te
koji su navedeni i razrađeni u uputama za prijavitelje.
.udruge,a na odgovarajući se način primjenjuju i na druge organizacije
civilnog društva,kada su one, u skladu s uvjetima javnog natječaja za
financiranje programa, projekata imanifestacija, prihvatljivi prijavitelji,
odnosno partneri.
.financiranje programa, projekata i manifestacija udruga i drugih
organizacija civilnog društva čiji je osnivač ili suosnivač Općina,
.programe, projektei manifestacijeu kojima Općina sudjeluje kao partner ili
suorganizator,
.programe, projekte i manifestacije fizičkih i pravnih osoba u smislu Zakona
o trgovačkim društvima,
.financiranje programa, projekata i manifestacija koje provode udruge a koje
su u pojedinim područjima propisani posebnim zakonom,
.dodjelu nefinancijske podrške u pravima, pokretninama i nekretninama
namijenjene udrugamai drugim organizacijama civilnog društva.
Članak 2.
Programi su kontinuirani procesi koji se u načelu izvode u dužem vremenskom
razdoblju (jednogodišnji ili višegodišnji) kroz niz različitih aktivnosti čiji
su struktura i trajanje fleksibilniji. Kontinuitet se temelji na tjednoj,
mjesečnoj i godišnjoj bazi, iste vremenske dinamike pri čemu su moguća manja
odstupanja vezana uz praznike, ljetni i zimski odmor i sl.). Mogu biti
edukativni, kulturni, sportski, socijalni, zdravstveni, humanitarni i sl.).
Projektom se smatra skup aktivnosti koje su usmjerene ostvarenju zacrtanih
ciljeva čijim će se ostvarenjem odgovoriti na uočeni problem i ukloniti
ga,odnosno realizirati cilj, vremenski su ograničeni i imaju definirane
troškove i resurse. Svaki projekt ima pisanu dokumentaciju (ciljevi, vremenska
dinamika, zadaci, evaluacija) te mora biti vidljiv za javnost sa mogućnošću
evaluacije.
Manifestacijese mogu definirati kao jednodnevne i višednevne aktivnosti koje
provode udruge s ciljem davanja dodatne ponude na području Općine (obilježavanje
značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja,
priredbi, drugih manifestacija i sl.).
Članak 3.
Programi, projekti, manifestacije koji su od interesa za opće dobro na
području Općinete doprinose zadovoljenju potreba i ispunjavanju ciljeva,
prioriteta i mjeradefiniranih strateškim i planskim dokumentima Općine,
provodit će se u slijedećim područjima:
1.obrazovanja (promicanje i podrška što kvalitetnijem obrazovanju svih
dobnih skupina, cjeloživotnog učenja i ostalo),
2.kulture (promicanje svih oblika umjetnosti,kulturnih projekata i
programa,manifestacija,kulture sjećanja, očuvanjatradicijske baštine te zaštita
kulturnih materijalnih i nematerijalnih dobara i ostalo),
3.socijale (pružanje socijalnih usluga, promicanje prava osoba sa
invaliditetom, djece s teškoćama u razvoju, starijih i nemoćnih, socijalnog i
humanitarnog djelovanja i ostalo),
4.zdravstva (pružanje preventivnih zdravstvenih programa i usluga,
savjetovanja i korektivnih vježbi za djecu i mlade te osobe treće životne dobi,
i ostalo),
6.sporta (poticanje i promicanje planinarski projekata za djecu i mlade) te
svih oblika sportskih aktivnosti i tehničke kulture kroz Zajednicu sportskih
udruga Općine Matulji koja za osigurana sredstava u Proračunu raspisuje javni
natječaj za Udruge u sportu temeljem Zakona o sportu.
11.unapređenja i promocije poljoprivrede s naglaskom na očuvanje autohtonih
sorti te zaštita i uzgoj životinja,
12.razvoj civilnog društva krozpoticanje projekata,programa i manifestacija
branitelja iz Domovinskog rata i njihovih obitelji te boraca II. svjetskog rata
i civilnih invalida rata,
13.promocije volonterstva.
Članak 4.
Sredstva za financiranje programa, projekata i manifestacija iz ovoga
Pravilnika planiraju se u Proračunu Općine (u daljnjem tekstu: Proračun).
II.POSTUPCI FINANCIRANJA I UGOVARANJA PROGRAMA, PROJEKATA I MANIFESTACIJA
Članak 5.
Financiranje programa, projekata i manifestacija udruga provodi se na
temelju javnog natječaja.
Bez objavljivanja javnog natječaja, financijska sredstva se izravno
dodjeljuju u sljedećim slučajevima:
-kada nepredviđeni događaji obvezuju Općinu da u suradnji s udrugama žurno
djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti standardnu natječajnu
proceduru i problem je moguće riješiti samo izravnom dodjelom financijskih
sredstava,
-kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi ili skupini udruga koje
imaju isključivu nadležnost u području djelovanja i/ili zemljopisnog područja
za koje se financijska sredstva dodjeljuju, ili je udruga jedina organizacija
operativno sposobna za rad na području djelovanja i/ili zemljopisnom području
na kojem se financirane aktivnosti provode,
-kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi kojoj su zakonom, drugim
propisom ili aktom dodijeljene određene javne ovlasti ili kada je udruga
izrijekom navedena kao provoditelj određene aktivnosti,
-kada se na prijedlog nadležnog upravnog tijela Općine, a temeljem zaključka
Općinskog načelnika, jednokratno dodjeljuju financijska sredstva do 5.000,00
kuna za aktivnosti koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane u
godišnjem planu udruge, a ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi
najviše 5% svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa,
projekata i manifestacija udruga.
U slučajevima iz stavka 2. ovoga članka, Općina i korisnik financiranja
dužni su sklopiti ugovor o izravnoj dodjeli sredstava kojim će se definirati na
koje će se konkretne aktivnosti sredstva proračuna Općine utrošiti te poštivati
osnovne standarde financiranja vezane uz planiranje financijskih sredstava,
ugovaranje, praćenje financiranja, javno objavljivanje i izvještavanje.
Članak 6.
Općinski načelnikOpćine Matulji (u daljnjem tekstu: Načelnik) utvrđuje i
objavljuje godišnji plan raspisivanja javnih natječaja na internetskim
stranicama Općine, u roku 30 dana od dana usvajanja Proračuna odnosno stupanja
na snagu Proračuna temeljem objave u Službenim novinama Primorsko-goranske
županije.
Godišnji plan Općine iz stavka 1. ovoga članka sadrži podatke o nadležnom
upravnom tijelu Općine, financijskim području/područjima, nazivu i planiranom
vremenu objave javnog natječaja, ukupnom iznosu raspoloživih sredstava, rasponu
sredstava za financiranje programa, projekata ili manifestacije,očekivanom
broju programa, projekata i manifestacije koji će se ugovoriti za financiranje
kao i druge potrebne podatke.
Članak 7.
Na prijedlog nadležnog upravnog tijelaNačelnik donosi odluku o načinu
raspodjele raspoloživih sredstava iz proračuna namijenjenih za financiranje
programa, projekata i manifestacija koje udruge provode u određenom području.
Odlukom iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se:
-dokumentacija sa obrascima za provedbu javnog natječaja,
-ukupan iznos raspoloživih sredstava,
-najniži i najviši iznos pojedinačnih ugovora o dodjeli financijskih
sredstava, i
-očekivani broj udruga za financiranje u okviru pojedinog javnog natječaja.
Članak 8.
Općina će putem upravnog tijela nadležnog za pojedino prioritetno
područje/područja navedenih u javnom natječaju osiguratiorganizacijske
kapacitete i ljudske resurse za primjenu osnovnih standarda financiranja,
ugovaranja i praćenja provedbe te vrednovanja rezultata programa, projekata i
manifestacijaiz svog djelokruga rada.
III. JAVNI NATJEČAJ
Članak 9.
Tekst javnog natječaja sadrži naročito:
-predmet javnog natječaja,
-vrstu i visinu financijske potpore,
-uvjete za prijavu na javni natječaj,
-sadržaj prijave,
-način prijave,
-rok i mjesto podnošenja prijave,
-obavijest o tome koji se prijave neće razmatrati,
-način objave rezultata javnog natječaja, te
-obavijest o potpisivanju ugovora o financiranju.
Tekst javnog natječaja po potrebi može sadržavati i drugepodatke.
Članak 10.
Uvjeti za prijavu udruga na javni natječaj utvrđuju se kako slijedi:
1.udruga mora biti upisana u Registar udruga Republike Hrvatske ili u drugi
odgovarajući registar,
2.udruga mora biti upisana u Registar neprofitnih organizacija,
3.program, projekt, manifestacija mora se provoditi na području Općine osim
u iznimnim slučajevima,
4.udruga mora biti registrirana za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koja
je predmet financiranja,
5.udruga mora uredno ispunjavati obveze iz sklopljenih govora o financiranju
iz proračuna Općineza prethodnu godinu,
6.udruga mora uredno plaćati doprinose i poreze te druga davanja prema
Proračunu Općine,
7.da se protiv udruge, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje udruge i
voditelja programa/projekta,manifestacije ne vodi kazneni postupak te da nije
pravomoćno osuđen za prekršaje ili kaznena djela propisana Uredbom o
kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i
projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (u daljnjem tekstu:
Uredba),
8.da udruga transparentno vodi financijsko poslovanje,
9.da za program, projekt ili manifestaciju nisu u cijelosti odobrena
sredstva iz proračuna Europske Unije, državnog proračuna ili nekog drugog
izvora financiranja,
Prijava na javni natječaj mora sadržavati sve podatke, dokumentaciju i
popunjene obrasce definirane javnim natječajem i ovim Pravilnikom te uputama za
prijavitelje.
Članak 11.
Osim uvjeta utvrđenih u članku 10. ovoga Pravilnika, Općina može u javnom
natječaju propisati i dodatne uvjete koje treba ispunjavati udruga u svrhu
ostvarivanja prednosti u financiranju.
Članak 12.
Općina Matulji neće financirati programe, projekte i manifestacijevjerskih i
političkih organizacija te organizacija civilnog društva koje ne zadovoljavaju
uvjete propisane ovim Pravilnikom.
Članak 13.
Natječajna dokumentacija obuhvaća:
1.tekst javnog natječaja,
2.upute za prijavitelje,
3.obrazac opisa programa, projekta i manifestacije,
4.obrazac proračuna programa, projekta i manifestacije,
5.obrazac popisapriloga koji se prilažu prijavi,
6.obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja,
7.obrazac izjave o partnerstvu (ukoliko je primjenjivo),
8.obrazac životopisa voditelja/stručnog provoditelja programa, projekt i
manifestacije sa svim dokazima definiranim uputama,
9.obrazac izjave o programima, projektima i manifestacije udruge
financiranim iz javnih i vlastitih izvora,
10.obrazac za ocjenu kvalitete/vrijednosti programa, projekta i
manifestacije,
11.obrazac ugovora o financiranju programa, projekta i manifestacije,
12.obrazacopisnogizvješćaprovedbeprograma, projektaimanifestacije,
13.obrazacfinancijskogizvještajaprovedbeprograma, projektaimanifestacije
Obrasce navedene u točkama 11, 12 i 13 ovog članaka objaviti će se
podonošenju Odluke o dodjeli financijskihs redstava koju donosi Načelnik.
Članak 14.
Prijava na javni natječaj mora sadržavati:
-ispunjene, potpisane i ovjerene obrasce navedene u natječajnoj
dokumentaciji (7 obrazaca definiranih čl.13 ovog Pravilnika),
-preslika ovjerenog statuta udruge prijavitelja programa, projekta i
manifestacije i partnera,
-dokaz o registraciji Udruge - Izvadak iz Registra udruga Republike Hrvatske
odnosno izvadak iz drugog odgovarajućeg registra u koji se upisuju druge pravne
osobe kada su prihvatljivi prijavitelji ili njegova preslika ne starije od 3
mjeseca od dana raspisivanja natječaja ili adresa elektroničke baze podataka,
-uvjerenje o nekažnjavanju odgovorne osobe udruge i voditelja
programa/projekta/manifestacije u izvorniku ili preslici, koje ne smije biti
starije od šest mjeseci od dana objave javnog natječaja,
-potvrda Općine Matulji o nepostojanju duga ne starija od 30 dana od dana
podnošenja prijave.
Članak 15.
Javni natječaj s cjelokupnom natječajnom dokumentacijom objavljuje se na
službenoj mrežnoj straniciOpćinei Ureda za udruge, a obavijest o objavljenom
javnom natječaju može se objaviti u dnevnom tisku ili putem tiskovne
konferencije koju organizira nadležno upravno tijelo Općine koji raspisuje
javni natječaj.
Javni natječaj za podnošenje prijedloga programa, projekata i manifestacije
otvoren je najmanje 30 dana od dana njegove objave.
Ocjenjivanje prijavljenih projekta, programa i manifestacija, donošenje odluke
o financiranju projekata ili programa i manifestacija te vrijeme potpisivanja
ugovora s udrugama čiji su programi, projekti i manifestacije prihvaćeni za
financiranje mora biti dovršeno najkasnije u roku od 120 dana, računajući od
zadnjeg dana za dostavu prijava programa, projekta i manifestacije osim ako se
ne radi o javnom natječaju koji se provodi u dvije ili više razina procjene te
ako posebnim propisom nisu određeni duži rokovi.
Članak 16.
Obrasci koji su sastavni dio natječajne dokumentacije popunjavaju se na
računalu prema uputi navedenoj u javnom natječajui uputama za prijavitelje.
Prijava se podnosi u pisanom obliku, sadržava popunjene obvezne obrasce koji
trebaju biti vlastoručno potpisani od strane osobe ovlaštene za zastupanje
udruge i voditelja programa, projekta i manifestacije te ovjerene službenim
pečatom udruge kao i ostalu dokumentaciju iz članka 14. ovoga Pravilnika.
Prijava na javni natječaj sa dokumentacijom podnosi se u zatvorenoj
omotnici, s naznakom naziva natječaja, zajedno s punim nazivom i adresom
prijavitelja te napomenom »Ne otvaraj - za javni natječaj za udruge«.
Prijave se dostavljaju preporučeno poštom, ili osobno (predaja u pisarnici
Općine).
IV.TIJELA ZA PRIPREMU I PROVOĐENJE POSTUPKA JAVNOG NATJEČAJA I RJEŠAVANJE
PRIGOVORA U PROVOĐENJU POSTUPKA JAVNOG NATJEČAJA
Članak 17.
Za provođenje postupka javnog natječajaNačelnik imenuje Povjerenstvo za
pripremu i provedbu natječaja, ispunjavanja uvjeta natječaja, ocjenjivanje
prijavljenih programa, projekata i manifestacija, rješavanje prigovora te
praćenja provedbe i rezultata programa, projekata i manifestacija(u daljnjem
tekstu Povjerenstvo).
Povjerenstvo čine predsjednik i po najmanje dva člana iz upravnog tijela.
PROVJERA ISPUNJAVANJA FORMALNIH
UVJETA NATJEČAJA
Članak 18.
Po isteku roka za podnošenje prijava na natječaj, Povjerenstvo pristupit će
postupku ocjene ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja, a sukladno odredbama
Uredbe,ovog Pravilnika i uputa za prijavitelje.
U postupku provjere ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja provjerava se:
-jesu li ispunjeni svi uvjeti iz članka 10. ovog Pravilnika,
-da li prijava na natječaj sadržava propisane uvjete iz članka 14. ovog
Pravilnika,
-je li prijava dostavljena na pravijavni natječaj i u zadanome roku,
-je li lokacija provedbe projekta na području Općine Matulji osim u iznimnim
slučajevima,
-jesu li ispunjeni svi ostali propisani uvjeti natječaja.
Članak 19.
Postupak provjere ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja ne smije trajati
duže od osam (8) dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na natječaj.
Povjerenstvo u postupku pregleda i ocjena pristiglih prijava donosi odluku
koje se prijave upućuju na stručno ocjenjivanje a koje se odbijaju iz razloga
jer ne ispunjavaju propisane uvjetenatječaja te ju dostavlja nadležnom tijelu
Općine.
Onim udrugama za koje Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih
uvjeta javnog natječaja utvrdi da ne zadovoljavaju propisane uvjete javnog
natječaja upravni odjel Općine uputiti će preporučenim putem poštom obavijest s
odlukom o rezultatima provjere formalnih uvjeta javnog natječaja i to u roku od
deset dana od dana donošenja odluke.
Članak 20.
Udruge iz članka 19. stavka 3. ovoga Pravilnika imaju pravo izjaviti
prigovor koji se podnosi u pisanom obliku Načelniku i to u roku od osam dana od
dana primitka obavijesti s odlukom iz članka 19. stavka 2. ovoga Pravilnika.
O prigovoru iz stavka 1. ovoga članka odlučuje Načelnik u roku osam dana od
dana primitka prigovora temeljem obrazloženja Povjerenstva.
U slučaju prihvaćanja prigovora od strane Načelnika prijava udruge na javni
natječaj će biti upućena u daljnju proceduru, a u slučaju neprihvaćanja
prigovora prijava udruge neće se razmatrati.
OCJENJIVANJE PRIJAVLJENIH
PROGRAMA, PROJEKATA, MANIFESTACIJA
Članak 21.
Članovi Povjerenstvaprilikom vrednovanja pristiglih prijava projekata,
programa i manifestacija udruga bilježe vrednovanjeistih na Obrascu za procjenu
i stručno vrednovanje programa, projekata, manifestacija.
Članovi Povjerenstva obavezni su potpisati i izjavu o nepristranosti i
povjerljivosti iz članka 27. stavka 3. Uredbe.
Članak 22.
Zadaća Povjerenstva je:
-obaviti stručno vrednovanje projekata, programa, manifestacijanajkasnije
trideset (30) dana od dana isteka roka za podnošenje prijave,
-izraditi prijedlog odobrenih projekata, programa, manifestacija s iznosima
financiranja te ih dostaviti nadležnom upravnom tijelu
-stručno vrednovati izvješća realiziranih projekata, manifestacija i
programa i pratiti provedbu i evaluirati rezultate financiranih programa,
projekta i manifestacija.
Članak 23.
Nakon donošenja Odluke o dodjeli financijskih sredstava rezultatima
provedenog javnog natječaja koju donosi Načelnik, upravno tijelo Općine će na
službenim mrežnim stanicama Općine javno objaviti rezultate javnog natječaja
koji uključuju podatke o udrugama, programima, projektima i manifestacijama
kojima su odobrena sredstva i iznosima odobrenih sredstava financiranja.
Članak 24.
Upravno tijelo Općine će u roku od osam dana od donošenja odluke o
rezultatima provedenog javnog natječaja za programe, projekte i manifestacije
udruga istu uputiti udrugama s obrazloženjem o razlozima neodobravanja
financijskih sredstava iz opisnog dijela ocjene ocjenjivanog programa, projekta
ili aktivnosti.
Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva provedenog javnog
natječaja, upravno tijelo Općine, može na njihov zahtjev, u roku od osam dana
od dana primitka odluke iz stavka 1. ovoga članka omogućiti uvid u ocjenu
njihovog programa, projekta,manifestacije.
Članak 25.
Udruge iz članka 24. ovoga Pravilnika imaju pravo izjaviti prigovor koji se
podnosi u pisanom obliku nadležnom upravnom tijelu Općine i to u roku od osam
dana od dana primitka odluke o rezultatima javnog natječaja.
Prigovor iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti samo iz razloga povrede
postupka odobravanja financijskih sredstava utvrđenog ovim Pravilnikom.
Upravno tijelo Općine, prigovor iz stavka 1. ovoga Pravilnika prosljeđuje
Povjerenstvu.
Članak 26.
Povjerenstvodonosi odluku o prigovoru iz članka 25. ovog Pravilnika u roku
osam dana od dana primitka prigovora.
V.UGOVOR O FINANCIRANJU
Članak 27.
Sa udrugama kojima su odobrena financijska sredstva, Općina će sklopiti
ugovor o financiranju programa, projekata,manifestacija (u daljnjem tekstu:
ugovor) najkasnije u roku od 30 dana od dana donošenja odluke o financiranju.
Članak 28.
Ugovor se sastoji od općih uvjeta, koji moraju biti isti za sve korisnike u
okviru jednog javnog natječaja, i posebnog dijela.
Općim uvjetima ugovora utvrđuju se opće obveze, obveza dostavljanja podataka
i financijskih i opisnih izvještaja, odgovornost, sukob interesa,
povjerljivost, javnost i vidljivost, vlasništvo/korištenje rezultata i opreme,
procjena i praćenje projekta, izmjene i dopune ugovora, prijenos prava,
provedbeni rok programa, projekta ili aktivnosti, produženje, odgađanje, viša
sila i rok dovršetka, raskid ugovora, rješavanje sporova, opravdani troškovi,
plaćanje računi i tehničke i financijske provjere, konačni iznos financiranja
od strane davatelja financijskih sredstava, te povrat sredstava i pripadajućih
kamata i sredstva za osiguranje povrata sredstva u slučaju ne vraćanja
neutrošenih ili nenamjenski utrošenih sredstava.
Posebni dio ugovora čine specifičnosti svakog ugovora kao što su ugovorne
strane, naziv programa ili projekta, iznos financiranja, rokovi provedbe i sl.
Članak 29.
Općina će u suradnji s korisnicima financiranja, s ciljem poštovanja načela
transparentnosti trošenja proračunskog novca i mjerenja vrijednosti povrata za
uložena sredstva, pratiti provedbu financiranih programa, projekata,
manifestacija udruga sukladno Zakonu o udrugama, Zakonu o fiskalnoj
odgovornosti, Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih
organizacija, Uredbi, ovom Pravilniku i drugim propisima.
Kroz postupke praćenja, razvijat će se partnerski odnos između Općinekao
davatelja financijskih sredstava i udruga kao provoditelja programa, projekta
ili manifestacija, a na temelju praćenja i vrednovanja rezultata pojedi načnih
programa i projekta i manifestacijau cilju utvrđivanja učinkovitosti ulaganja i
razine promjena koje su se u lokalnoj zajednici odnosno u društvu dogodile
zahvaljujući provedbi potpore, Općina će vrednovati rezultate i učinke
cjelokupnog javnog natječaja i planirati buduće aktivnosti u pojedinom
prioritetnom području financiranja.
Članak 30.
Praćenje provedbe i evaluacija rezultata programa, projekata i manifestacija
obavljat će se na dva načina:
-obaveznim vrednovanjem i odobravanjemopisnih i financijskih izvješća
korisnika sredstava
-vrednovanjem kroz provjeru provedbe projekta terenskom provjerom od strane
službenika nadležnog upravnog tijela Općine u dogovoru s korisnikom sredstava
kao i vrednovanje završnih rezultata projekta,programa imanifestacija.
Članak 31.
Izvješća koja je korisnik dužan dostaviti Općini, na propisanim obrascima i
u propisanim rokovima su opisno i financijsko izvješće.
Članak 32.
Uz opisno izvješće iz članka 31. ovoga Pravilnika, dostavljaju se i popratni
materijali kao što su isječci iz novina, video zapisi, fotografije i drugo
definirano Uputama za prijavitelje.
U financijskom izvješću navode se cjelokupni troškovi programa, projekta ili
manifestacije financiranih iz Proračuna Općine Matulji,a izdvojeno preostali
troškovifinancirani iz drugih izvora.
Korisnik financiranja obvezno dostavlja i dokaze o nastanku troška
podmirenog iz sredstava Općine (preslici faktura, ugovora o djelu ili ugovora o
autorskom honoraru s obračunima istih) te dokazi o plaćanju istih (preslika
naloga o prijenosu ili izvoda sa žiro računa).
Članak 33.
Bez obzira na kvalitetu predloženog programa, projekta i manifestacije,
Općina neće odobriti financijska sredstva za programe, projektei
manifestacijekoje se već financiraju iz nekog javnog izvora i po posebnim
propisima (kada je u pitanju ista aktivnost, koja se provodi na istom području,
u isto vrijeme i za iste korisnike), osim ako se ne radi o koordiniranom
sufinanciranju iz više različitih izvora.
VI.PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, MODELI FINANCIRANJA I UDIO SUFINANCIRANJA
Članak 34.
Odobrena financijska sredstva korisnik financiranja je dužan utrošiti
isključivo za realizaciju programa, projekta ili manifestacija utvrđenog
proračunom programa, projekta ili manifestacije i ugovorom.
Sredstva se smatraju namjenski utrošena ako su korištena isključivo za
financiranje prihvatljivih i opravdanih troškova u realizaciji programa,
projekta ili manifestacije utvrđenog ugovorom.
Svako odstupanje od proračuna bez odobrenja nadležnog upravnog tijela
Općine, smatrat će se nenamjenskim trošenjem sredstava.
Članak 35.
Prihvatljiviizravni troškovi su troškovi koji su neposredno povezani uz
provedbu pojedinih predloženih programa projekata i manifestacija a detaljno su
propisani uputama za prijavitelje za svako pojedino programsko područje.
Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik financiranja, a koji
ispunjavaju sve kriterije kako slijedi:
.nastali su za vrijeme razdoblja provedbe programa, projekta ili
manifestacija u skladu s ugovorom, osim troškova koji se odnose na završna
izvješća, troškova revizije i troškova vrednovanja, a plaćeni su do dana
odobravanja završnog izvješća. Postupci javne nabave za robe, usluge ili radove
mogu započeti prije početka provedbenog razdoblja, ali ugovori ne mogu biti
sklopljeni prije prvog dana razdoblja provedbe ugovora,
.moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu projekta, programa ili
manifestacije,
.nužni su za provođenje programa, projekta ili manifestacije i koji je
predmetom dodjele financijskih sredstava,
.mogu biti identificirani i provjereni te računovodstveno evidentirani kod
korisnika financiranja prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih
organizacija,
.trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog
financijskog upravljanja, osobito u odnosu na štedljivost i učinkovitost.
Članak 36.
U skladu s prihvatljivim troškovima iz članka 39. ovoga Pravilnika,
prihvatljivim se smatraju slijedeći izravni troškovi udruge i njezinih
partnera:
.troškovi zaposlenikai drugih stručnih osobaangažiranih na programu,
projektu ili manifestaciji koji odgovaraju stvarnim izdacima za plaće te
porezima i doprinosima iz plaće i drugim troškovima vezanim uz plaću, sukladno
odredbama ovoga Pravilnika i Uredbe,
.putni troškovi definirani uputama za prijavitelje za svako pojedino
područje,
.troškovi kupnje ili iznajmljivanja opreme i materijala (novih ili
rabljenih) namijenjenih isključivo za program,i projekt ili aktivnost te
troškovi usluga pod uvjetom da su u skladu s tržišnim cijenama,
.troškovi potrošne robe,
.troškovi podugovaranja,
.administrativni troškovi (kotizacija,
.troškovi koji izravno proistječu iz zahtjeva ugovora uključujući troškove
financijskih usluga (informiranje, vrednovanje konkretno povezano s projektom,
revizija, umnožavanje, osiguranje, reprezentacija itd.).
Članak 37.
Osim izravnih troškova, korisniku financiranja se može odobriti i pokrivanje
dijela neizravnih troškova koji nisu izravno povezani s provedbom programa ili
projekta ili manifestacije ali neizravno pridonose postizanju njegovih ciljeva
pri čemu i ovi troškovi trebaju biti specificirani i obrazloženi,a odnose se na
sufinanciranje vrijednosti opreme čija visina ne smije premašiti postotak
prihvatljivih troškova programa, projekta ili manifestacije propisan uputama za
prijavitelje za pojedino područje.
Članak 38.
Doprinosi u naravi, koji se moraju posebno navesti u proračunu programa,
projekta ili manifestacije ne predstavljaju stvarne izdatke i nisu prihvatljivi
troškovi. Ukoliko drugačije nije navedeno u ugovoru, doprinosi u naravi ne mogu
se tretirati kao sufinanciranje od strane udruge.
Članak 39.
Neprihvatljivim troškovima programa, projekta ili manifestacija smatraju
setroškovi koji su detaljno propisani uputama za prijavitelje za svako pojedino
programsko područje,a u općem smislu odnose se na:
.dugovi i stavke za pokrivanje gubitaka ili dugova,
.dospjele kamate,
.stavke koje se već financiraju iz javnih izvora,
.kupovina zemljišta ili građevina
.gubitci na tečajnim razlikama,
.zajmovi trećim osobama,
.troškovi reprezentacije, hrane, bezalkoholnih i alkoholnih pića (osim u
iznimnim slučajevima kada se kroz pregovaranje s nadležnim upravnim tijelom
Općine dio tih troškova može priznati kao prihvatljiv trošak definiran člankom 40
Pravilnika i Uputama),
Članak 40.
Općina će u svakom pojedinačnom javnom natječaju definirati model, odnosno
načine i postupke plaćanja, sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika.
U slučaju da za Općinu niti jedan od predviđenih modela plaćanja utvrđenih
Uredbom ne bude prihvatljiv, može utvrditi i drugačiji model plaćanja.
Predviđeni model plaćanja obavezno mora biti istaknut u javnom natječaju.
Članak 41.
Općina će u svakom pojedinačnom javnom natječaju utvrditi obvezu i minimalni
i maksimalni iznos financiranja kao i minimalni postotak financiranja provedbe
projekta, programa ili manifestacije od strane korisnika financiranja.
Članak 42.
Sva financijska sredstva koje Općina dodjeljuje putem javnog natječaja
odnose se, u pravilu, na programe, projekte ili manifestacije koje će se
provoditi u kalendarskoj godini za koju se raspisuju, osim višegodišnjeg
financiranja koje se odobrava na rok do tri godine, što će se utvrditi samim
javnim natječajem
Višegodišnje financiranje iz stavka 1. ovoga članka ugovara se na godišnjoj
razini, s propisanim programskim i financijskim vrednovanjem korištenja
financijske potpore Općine u prethodnom vremenskom razdoblju.
Korisnik kojemu Općina odobri višegodišnja financijska sredstva iz stavka 1.
ovoga članka, može tu istu vrstu potpore zatražiti i ostvariti tek kad istekne
prethodna višegodišnja potpora Općine.
Nastavak financiranja višegodišnjih programa, projekata i manifestacija i
iznos potpore u narednoj godini ovisi o rezultatima praćenja i vrednovanja
aktivnosti realiziranih u okviru tog programa u tekućoj godini, o čemu odluku
donosi NačelnikOpćine na temelju podnesenih izvješća korisnika, a sukladno
odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika te temeljem vrednovanja i zaključaka
Povjerenstva za pripremu i provedbu programa ,projekata i manifestacija.
Članak 43.
Korisnik višegodišnjeg financiranja može se u razdoblju trajanja
financiranja javiti na druge javne natječajeOpćine isključivo kroz predlaganje
drugih programa, projekata ili manifestacija u području za koje ga se financira
te u ostalim programskim područjima.
VII.OBVEZA DOKUMENTIRANJA PROJEKTNIH AKTIVNOSTI, KONAČAN IZNOS
FINANCIRANJA I POVRAT SREDSTAVA
Članak 44.
Korisnik financiranja je u obvezi voditi precizne i redovite evidencijei
izviješća (pismena i financijska) za davatelja financijskih sredstava vezane uz
provođenje projekta, programa ili manifestacije koristeći odgovarajuće
računovodstvene sustave sukladno propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija.
Računi i troškovi vezani uz program, projekt ili manifestaciju moraju biti
lako prepoznatljivi i provjerljivi. To se može ostvariti korištenjem odvojenih
računa za dani program, projekt ili manifestaciju ili osigurati da se troškovi
vezani uz program, projekt ili manifestacije mogu lako identificirati i pratiti
do i unutar računovodstvenih i knjigovodstvenih sustava udruge.
Članak 45.
Korisnik financiranja je obvezan omogućiti Općini, inspektorima proračunskog
nadzora Ministarstva financija i svim vanjskim revizorima koji obavljaju
provjere sukladno Uredbi da, ispitivanjem dokumenata ili kontrolom na licu
mjesta, provjeravaju provedbu programa, projekta ili aktivnosti i da po potrebi
izvrše reviziju na temelju prateće dokumentacije za račune, računovodstvene
dokumente i sve ostale dokumente relevantne za financiranje projekta, programa
ili manifestacije, i u razdoblju od sedam godina nakon završne isplate.
Članak 46.
Korisnik financiranja je obvezan dopustiti inspektorima proračunskog nadzora
i svim vanjskim revizorima koji obavljaju nadzor temeljem Uredbe, da na licu
mjesta izvrše provjere i nadzor u skladu s postupcima sadržanim u propisima za
zaštitu financijskih interesa Republike Hrvatske od prevara i drugih
nepravilnosti.
Radi obavljanja provjera i nadzora iz stavka 1. ovoga članka, korisnik će
omogućiti odgovarajući pristup osoblju ili predstavnicima Općine, inspektorima
proračunskog nadzora kao i svim vanjskim revizorima koji obavljaju provjere i
nadzor sukladno Uredbi, mjestima i lokacijama na kojima se provodi program,
projekt ili manifestacija, uključujući njegovim informatičkim sustavima te svim
dokumentima i bazama podataka vezanim uz tehničko i financijsko upravljanje
programom, projektom ili aktivnosti te poduzeti sve mjere da olakša njihov rad.
Članak 47.
Pored izvješća navedenih u ovome Pravilniku, dokumenti koje je korisnik
financiranja dužan dati na raspolaganje u slučaju nadzora uključuju:
.popis članova i podatke o uplaćenim članarinama,
.računovodstvenu evidenciju (kompjuterski ili ručno obrađenu) iz
računovodstvenog sustava udruge, poput glavne knjige, pomoćnih knjiga, platnih
lista, popisa imovine i obveza i drugih relevantnih računovodstvenih podataka,
.dokaze o postupcima nabave poput natječajne dokumentacije, ponuda od
sudionika natječaja i izvješća o procjenama,
.dokaze o obvezama poput ugovora i drugih obvezujućih dokumenata,
.dokaze o isporučenim uslugama, poput odobrenih izvješća, narudžbenica,
prijevoznih karata (uključujući aerodromske potvrde), dokaze o sudjelovanju na
seminarima, konferencijama i tečajevima (uključujući relevantnu dokumentaciju i
dobivene materijale, potvrde) i drugo,
.dokaze o primitku roba, poput potvrda o isporučenoj robi dobavljača,
.dokaze o završetku radova, poput potvrda o prihvaćanju ili primopredajnih
zapisnika,
.dokaze o kupnji, poput računa i priznanica,
.dokaze o uplatama poput bankovnih izvoda, potvrda o skidanju sredstava s
računa, dokaze o plaćanju podugovarača,
.za troškove goriva sažeti prikaz prijeđene kilometraže, prosječnu potrošnju
goriva korištenih vozila, troškove goriva i održavanja,
.evidenciju o zaposlenicima i njihovim plaćama, poput ugovora, platnih
lista, radnih lista, a za zaposlenike koji su angažirani na temelju ugovora o
radu na određeno vrijeme, pojedinosti o primanjima uz potvrdu odgovorne osobe,
prikazano po stavkama bruto primanja, naknada za zdravstveno i mirovinsko
osiguranje, osiguranje i neto primanja.
Članak 48.
Konačan iznos sredstava koji Općinatreba isplatiti korisniku financiranja ne
može biti veći od najvišeg iznosa bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru
čak i ako ukupan zbroj opravdanih troškova premaši procijenjeni ukupan proračun
naveden u obrascu proračuna programa, projekta ili manifestacija.
Ako se program, projekt ili manifestacija ne provodi ili se neadekvatno,
djelomično ili s odlaganjem provodi, davatelj financijskih sredstava će
sukladno odredbama Uredbe i ovoga Pravilnika smanjiti prvobitno predviđena bespovratna
sredstva u skladu sa stvarnim provođenjem projekta, programa ili manifestacija.
Ako tijekom proračunske godine dođe do smanjenja proračunskih prihoda,
odnosno ako se isti ne budu ostvarili u planiranom opsegu, nadležni odsjek
Općinepoduzet će mjere za uravnoteženje proračuna/rebalans Proračuna/, sukladno
Zakonu o proračunu i aktima Općine, a koje mjere mogu imati za posljedicu
smanjenje potraživanja, odnosno obveza između ugovornih strana iz ugovora.
Članak 49.
Općina će od korisnika financiranja u pisanom obliku zatražiti povrat
sredstava za provedbu odobrenog programa, projekta ili manifestacija kada
utvrdi da korisnik financiranja:
.nije realizirao program, projekt ili manifestaciju utvrđen proračunom
programa, projekta ili manifestacije
.nije utrošio sva odobrena sredstva
.sredstva nije koristio namjenski,
.iz neopravdanih razloga nije podnio izvješće u propisanom roku.
Članak 50.
Korisnik financiranja će Općini, najkasnije u roku od 30 dana od primitka
zahtjeva, sukladno uputama Općine da to učini, vratiti sve iznose uplaćene
preko utvrđenog konačnog iznosa kao i sva neutrošena sredstva te nenamjenski
utrošena sredstva.
Ukoliko korisnik financiranja ne vrati sredstva u roku koji je
utvrdilaOpćina, Općina će na dospjele iznose obračunati zatezne kamate.
Iznosi koji se trebaju vratiti Općini mogu se prebiti sa bilo kojim
potraživanjem koje korisnik financiranja ima prema Općini.
Na zahtjev korisnika financiranja, Općina može odobriti povrat sredstava
korisnika financiranja Općini u ratama.
Članak 51.
Kada korisnik financiranja ne vrati sredstva Općini, prijave koje na javni
natječaj pristignu od strane tog prijavitelja u narednom razdoblju neće biti
uzete u razmatranje.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, naznaka o tome obavezno mora biti
istaknuta u javnom natječaju/javnom pozivu.
VIII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 52.
Korisnik financiranja ne smije sudjelovati u izbornoj ili drugoj promidžbi
političkih stranaka, koalicijskih lista ili nezavisnih kandidata, davati
izravnu potporu političkim strankama, koalicijskim listama ili nezavisnim
kandidatima niti prikupljati financijska sredstva za financiranje političkih
stranaka, koalicijskih lista ili nezavisnih kandidata za cijelo razdoblje
trajanja ugovora.
Članak 53.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu sljedećeg danaod dana objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA:612-01/16-01/19
URBROJ:2156-04-01-16-6
Matulji, 3. kolovoza 2016.
Općinski načelnik Općine Matulji
Mario Ćiković