24.
Temeljem članka 28. stavka 4. Zakona o komunalnom gospodarstvu (36/95,
21/96, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 59/ 01, 82/04, 100/04, 178/04, 38/09,
79/09, 153/09, 49/11, 50/11, 144/12, 94/13 , 153/13 i 147/14 i 36/15) i članka
29. Statuta Grada Opatije (»Službene novine Primorsko-goranske županije«, br.
25/09, 30/09-ispravak i 7/13), Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici
održanoj dana 12. travnja 2016. godine usvojilo je
IZVJEŠĆE
o ostvarenju Godišnjeg programa održavanja komunalne infrastrukture za 2015.
godinu
I. Godišnji program održavanja komunalne infrastrukture za 2015. g. usvojen
je na sjednici Gradskog vijeća 15. prosinca 2014. godine, a izmjene i dopune
usvojene su na sjednicama od 14. srpnja 2015. i 17. studenog 2015. godine
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 39/14., 23/ 15. i 34/2015)
i uz preraspodjelu sredstava na proračunskim stavkama odobrenim od strane
Gradonačelnika na temelju članka 8. Odluke o izvršavanju Proračuna Grada
Opatije za 2015. godinu.
II.Godišnji program održavanja komunalne infrastrukture sastoji se od dva
potprograma koji su realizirani
u sljedećim veličinama.
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Ukupno je godišnji program održavanja ostvaren s 99,25%.
Generalno, smatramo da je on ostvaren u cijelosti u planiranom obimu i na
visokom nivou koji je prisutan posljednjih godina.
U vezi dijela programa koji se odnosi na redovno održavanje, ističemo da su
planirani radovi izvedeni u cijelosti u svim segmentima (održavanje oborinske
kanalizacije, održavanje čistoće javnih površina, održavanje zelenih i drugih
površina i opreme, održavanje nerazvrstanih cesta, održavanje pomorskog dobra,
održavanje javne rasvjete, te u dijelu komunalnih akcija mjesnih odbora).
Minimalna odstupanja koja su uzrokovana vremenskim prilikama, oštećenjima ili
drugim izvanrednim okolnostima, pokrivana su na teret hitnih intervencija ili
korekcijama održavanja pojedinih grupa radova.
Pored plaže u Ičićima (za čije održavanje koncesiju imaju »Parkovi« d.o.o.,
a koja se u znatnom dijelu financira i iz sredstava Grada) koja od 2014. godine
nosi PLAVU ZASTAVU. Ovu zastavu kao međunarodno priznati standard kvalitete
održavanja, čistoće i ekološke svijesti, od 2015. godine nosi i Plaža
Tomaševac, koja je u 2015. godini uređenja i opremljena u skladu sa standardima
Plave zastave.
Rad činjenice da smo u 2013. godini imali evidentirano i zagađenje dijela
mora na dijelu kupališta Slatina, treba istaknuti da smo, kao u 2014. godini, u
2015. godini na svim točkama uzorkovanja mora za kupanje (23 točke od Voloskog
do Vrha Ike) imali more izvanredne kvalitete. Za vrijeme radova na sanaciji
napuknuća kolektora na P.Kolovi iznad plaže za pse (21. do 30. srpnja 2015.
godine), ta plaža je bila zatvorena radi rizika od mogućeg širenja oštećenja.
Kroz cijelo vrijeme sanacije, kontrolirana je kvaliteta mora za kupanje na
samoj plaži, te nisu evidentirana nikakva zagađenja.
U cijelosti su realizirani i svi programi planirani na pojačanom održavanju
(hortikulturno uređenje dijela parka Brunicki, plaćanje naknade za korištenje
odlagališta otpada Osojnica, zahvati uz pripremu turističke sezone,
fitosanitarne mjere zaštite palmi i buxusa, preventivno orezivanje krošnji
stabala, obnova dekorativne rasvjete na zgradi Grada te izrada evakuacijskog
izlaza na nogometnom igralištu).
Posebno treba istaknuti da je, kroz sredstva za obnovu dekorativne rasvjete,
krajem 2015. godine, riješena i infrastruktura koja omogućava kvalitetniju
valorizacija adventskih događanja u Opatiji (od adventskih svijeće na Slatini,
obnove rasvjete na ulici M. Tita od skretanja za h. Ambasador do Slatine, ulaza
u park Angiolina radi promoviranja klizališta na Ljetnoj pozornici, do
omogućavanja el.priključaka za 14 prodajnih mjesta na Slatini).
Sredstva za subvencije županijskog i gradskog linijskog prijevoza putnika planirana
su i plaćena Autotroleju u skladu sa zaključenim ugovorima. U vezi ovih stavaka
potrebno je istaknuti da je početkom svibnja 2015. godine Autotrolej stvorio
veliki problem u funkcioniranju javnog prijevoza kroz jednostrano i bespravno
smanjivanje voznog reda. Kako se putnicima s područja Veprinca, Poljana i Pobri
radi toga ne bi smanjio standard prijevoza, Grad je bio prisiljen uvesti
dodatni prometni pravac i linijom 35/a nadoknaditi smanjenje standarda na
liniji 34 i 37 (za dio troškovi dodatnih linija koje je Grad dužan financirati,
sredstva su osigurana izmjenom Godišnjeg programa) te sudskim putem tražiti da
Autotrolej vrati vozni red koji je postojao do svibnja 2015. godine.
III. Za pokriće ukupnih troškova održavanja komunalne infrastrukture u 2015.
godini utrošena su po pojedinim izvorima sljedeća sredstva:
*tablica se nalazi na kraju dokumenta*
Klasa: 363-01/16-01/28
Ur. broj: 2156/01-01-16-1
Opatija, 12. travnja 2016.
GRADSKO VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Prof.dr.sc. Viktor Peršić, dr. med.