33.
Na temelju odredbe članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08.,136/12.i 15/15.) i članka
37. Statuta Grada Čabra (»Službene novine« Primorsko-
goranske županije broj 33/09., 28/10.,27/12. i 14/13. ) Gradsko vijeće grada Čabra na sjednici održanoj 17. prosinca
2015. godine donijelo je
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA GRADA ČABRA
ZA 2016. GODINU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna grada Čabra za
2016. godinu ( u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom, opseg zaduživanja i jamstava, korištenje
namjenskih prohoda i primitaka, korištenje vlastitih prihoda, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika grada Čabra te druga pitanja u svezi s izvršavanjem Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te plana
razvojnih programa. Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda ti Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazuju se prihodi poslovanja i prihodi od prodaje nefinancijske imovine te rashodi
poslovanja i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i zaduživanja te svi izdaci za financijsku imovinu i
otplate kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa za razdoblje 2016. do 2018.
godine sadrži ciljeve i prioritete razvoja grada Čabra povezane s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: Jedinstvenom
upravnom odjelu, ustanovama kojima je Grad osnivač ( u
daljnjem tekstu: ustanovama Grada) te ostalim korisnicima
koji su u njegovom Posebnom dijelu određeni za nositelje
sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za namjene
utvrđene u Proračunu. Proračunski korisnici mogu preuzeti
obveze na teret Proračuna samo do visine i za namjene
utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna. Rashodi i izdaci
Proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Sredstva za aktivnosti i projekte, planirana na poziciji
050 Posebnog dijela proračuna, koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje Gradonačelni ako krajni korisnik nije utvrđen u
Posebnom dijelu Proračuna.
Članak 5.
Jedinstveni upravni odjel obvezan je, u roku od 15 dana
od dana donošenja Proračuna, izvjestiti krajnje korisnike o
odobrenim sredstvima.
Proračunski korisnici - ustanove Grada, za koje su sredstva planirana u posebnom dijelu proračuna, obvezni su
dostaviti Gradonačelniku svoje financijske planove usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu i izrađene po
mjesecima do 30. siječnja 2016. godine.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih financijskih
planova iz stavka 2. ovog članka sukladno raspoloživim
sredstvima.
Članak 6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Gradonačelnik.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po ugovorima
koji zahtijevaju plaćanje u slijedećim godinama odobrava
Gradonačelnik.
Jedinstveni upravni odjel izvršava Proračun i o tome
izvještava Gradonačelnika.
Pročelnik upravnog tijela te čelnici pravnih osoba koje
su korisnici Proračuna, odgovorni su za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost u smislu stavka 3. ovog članka podrazumijeva odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza i
izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava.
Čelnik tijela gradske uprave i čelnici pravnih osoba koje
su korisnici Proračuna odgovorni su za zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima.
III PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 7.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske zalihe u
ukupnom iznosu od 45.100,00 kuna koja se koriste za
nepredviđene namjene ili namjene za koje sredstva nisu
planirana u dovoljnom iznosu jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik.
Sredstva Proračunske zalihe ne mogu se koristiti za
davanje pozajmica.
Članak 8.
Gradonačelnik izvještava Gradsko vijeće o korištenju
Proračunske zalihe iz članka 7. ove Odluke mjesečno.
IV PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koje sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Grad. Prihodi što ih tijelo gradske uprave ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna, ako posebnom odlukom nije drugačije odlučeno.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama Grada uplaćuju
se na jedinstveni račun Proračuna.
V NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Namjenski prihodi koje proračunski korisnici (Dječji
vrtić BUBA MARA Čabar i Narodna knjižnica IVAN
ŽAGAR Čabar ostvare iz donacije, prihodi za posebne
namjene, prihodi od prodaje ili zamjene imovine i iz drugih
izvora, namjenski su prihodi Proračuna, ali ih korisnici ne
uplaćuju na račun proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim planovima proračuna, a mogu se koristiti isključivo
za namjene utvrđene financijskim planom.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovog članka mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su
financiranje planirani namjenski prihodi iz stavka 1. ovog
članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovog članka obvezni su
o ostvarenim prihodima iz stavka 1. ovog članka mjesečno
izvještavati Gradonačelnika.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz članka 10. stavak 1. ove Odluke
koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste se za iste
namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovog članka
povečat će se financijski planovi proračunskih korisnika
za narednu godinu.
VI VLASTITI PRIHODI
Članak 12.
Prihodi koje proračunski korisnici iz članka 10. stavak 1.
ove Odluke ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u
tržišnim uvjetima (vlastiti prihodi) planiraju se u financijskom planu proračuna, a uplaćuju na račun proračunskih
korisnika.
Vlastiti prihodi iz stavlja 1. ovog članka koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u
narednu proračunsku godinu.
Proračunski korisnici iz članka 10. stavak 1. ove Odluke
obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovog članka
mjesečno izvještavati Gradonačelnika.
O korištenju prihoda koje proračunski korisnik iz članka
10 stavak 1. ove Odluke ostvari obavljanjem poslova na
tržištu i u tržišnim uvjetima, a koji ne budu iskorišteni u
ovoj proračunskoj godini, odlučuje tijelo upravljanja,
odnosno čelnih proračunskog korisnika ako tijelo upravljanja nije osnovano, po godišnjem izvještaju o izvršenju
financijskog plana.
VII ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 13.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe
proračunskog korisnika, odnosno osoba na koju je to
pravo preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi
potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana
korisnicima proračuna izvršavaju se isplatom s računa proračuna na račun korisnika a isplatu odobrava Gradonačelnik.
Članak 14.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba, obavljanje
usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima
o javnoj nabavi.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima, kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih prema općim
aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 16.
Sredstva za rad političkih stranaka, naknade troškova za
rad članova Gradskog vijeća, članova mjesnih odbora,
zamjenice gradonačelnika, članova radnih tijela Gradskog
vijeća, isplaćivat će se temeljem odluka Gradskog vijeća.
Članak 17.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda. Pogrešno ili više uplaćeni
prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se upatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Odluku o povratu sredstava donosi Gradonačelnik, a
predlaže pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela odnosno
osoba koju on ovlasti.
Članak 18.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Jedinstveni upravni odjel, a
potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Jedinstvenom upravnom odjelu.
Evidenciju izdanih i primljenih instrumenata osiguranja
plaćanja vodi Jedinstveni upravni odjel.
VIII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 19.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata sredstava iz Proračuna bila nezakonita i/ili neopravdana, mora se odmah
zahtijevati povrat proračunskih sredstava u Proračun.
IX. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 20.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim
slučajevima i na temelju prethodne pismene suglasnosti
Gradonačelnika.
X. UPRAVLJANJE FINANCISKOM IMOVINOM
Članak 21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod
poslovne banke poštujući načelo sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju donosi Gradonačelnik.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2016. godine.
XI. OTPIS DUGOVA
Članak 22.
Gradonačelnik može u cjelosti ili djelomično otpisati dug
Gradu fizičkih i pravnih osoba ako bi troškovi postupla
naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja odnosno zbog drugog opravdanog razloga, sukladno
propisima. Odluka o otpisu duga sastavlja se u pismenoj
formi. Gradonačelnik izvješćuje Gradsko vijeće o otpisu
duga u godišnjem obračunu proračuna.
XII. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM GRADA
Članak 23.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada upravljaju Jedinstveni upravni odjel te pravne osobe kojih je
Grad osnivač.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Pročelnik upravnog tijela i čelnik pravne osobe mora
imovinom iz stavka 1. ovog članka upravljati brigom
dobrog gospodara i voditi popis o toj imovini u skladu sa
zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje dogotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja tijela
gradske uprave.
Poslove skalapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu
štete obavlja Jedinstveni upravni odjel.
Članak 24.
Knjigovodstvena evidenicija nefinancijske dugotrajne
imovine Grada vodi se u Jedinstvenom upravnom odjelu.
XIII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 25.
Pravna osoba u vlasništvu Grada i ustanova čiji je osnivač Grad, može se dugoročno zadužiti samo za investicije
sukladno pozitivnim propisima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi i ustanovi iz stavka 1. ovog članka sukladno pozitivnim propisima. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduživanja Grada.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduživanje i/ili
davanje jamstva podnosi odgovorna osoba pravne osobe
ili ustanove iz stavka 2. ovog članka putem nadležnog tijela
gradske uprave. Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog projekta, dokaz o završenom postupku odabira najpovoljnije ponude za nabavu financijskih sredstava, nacrt
ugovora ili pismo namjere banke s uvjetima kreditiranja
te plan otplate sa svim navedenim troškovima.
XIV. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA, FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA I IZVJEŠTAVANJE
Članak 26.
Proračun i proračunski korisnici - ustanove Grada, primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Jedinstveni upravni odjel izrađuje i dostavlja Gradonačelniku polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u rokovima propisanim zakonom o proračunu.
Gradonačelnik podnosi polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna Gradskom vijeću u rokovima propisanim zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici - ustanove Grada dužne su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju nadležnom tijelu gradske
uprave, najkasnije u roku od osam dana od isteka roka za
predaju godišnjih financijskih izvješća utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu.
Trgovačko društvo kojeg je Grad osnivač dužno je
dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju najkasnije u roku
od osam dana od isteka roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog Zakonom o računovodstvu.
Jedinstveni upravni odjel konsolidira financijske izvještaje iz stavka 1. ovoga članka za pojedine korisnike.
XV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 27.
Ako tijekom godine dođe do povečanja rashoda i /ili
izdataka odnosno smanjenja prihoda i / ili primitaka Gradonačelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane zakonom.
XVI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 28.
Ova Odluka objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja
2016. godine.
KLASA: 400-08/15-01
UR.BROJ:2108-03/6-15-3
Čabar, 17. prosinca 2015.
GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA
Predsjednik
dr.sc. Josip Malnar v.r.
|