49.
Temeljem odredbi članka 39. i članka 46.Zakona o proračunu (»Narodne novine« RH broj 87/08 i 136/12), članka
108.Statuta Vinodolske općine (»Službene novine« PGŽ
broj 40/09, 15/13 i 30/13) Općinsko vijeće Vinodolske
Općine, na svojoj 17. (sedamnaestoj) redovitoj sjednici održanoj 17. prosinca 2015. g. donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Vinodolske Općine
za 2016. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njihovo izvršavanje,
opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih
korisnika, ovlasti Načelnika, te druga pitanja u izvršavanju
proračuna.
Članak 2.
U Proračunu su iskazani svi prihodi i primici što pripadaju Općini Vinodolskoj ,te svi izdaci za izvršavanje programa Načelnika Općine Vinodolske i Upravnog odjela.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda te ostalih prihoda kojima se financiraju
rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini
Općine na temelju zakonskih i drugih propisa .
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku godinu .
Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se
svake godine.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi ili
programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun,
sredstva će se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i
mogućnostima.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se
amandmani ,kojima se predlaže povećanje proračunskih
rashoda i izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret
proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu. Iznos izdataka utvrđeni proračunom
smatraju se maksimalnim svotama, tako da stvarni izdaci
Općine u 2016.godini ne smiju prema ovom Proračunu
biti veće od 20.631.092,00 kuna.
Članak 6.
Ukoliko tijekom 2016.godine dođe do znatnije neusklađenosti planiranih prihoda i izdataka Proračuna, njegovo
uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava između
korisnika , predložit će se Općinskom vijeću Općine Vinodolske da donese izmjene i dopune važećeg Proračuna.
Načelnik može odobriti preraspodjelu unutar pojedinih
razdjela na zahtjev Pročelnika upravnog odjela - nositelja
sredstava raspoređenih unutar tog razdjela.
Umanjenje i povećanje pojedine stavke ne može biti više
od 5%.
Članak 7.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijeva
u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u
godinu u kojoj obveza dospijeva.
Članak 8.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno na temelju
prethodne suglasnosti Načelnika.
Članak 9.
Pročelnik Upravnog odjela i voditelji pojedinih odsjeka
u okviru svog djelokruga i ovlasti odgovorni su za provedbu Odluke o izvršavanju proračuna kako za naplatu i
ubiranje prihoda iz svoje nadležnosti , tako i za izvršenje
svih izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim
u posebnom dijelu proračuna.
Članak 10.
Za neplanirane ili nedovoljno planirane izdatke koristit
će se sredstva tekuće rezerve.
O korištenje tekuće rezerve odlučuje načelnik .
Načelnik je obvezno polugodišnje izvijestiti Općinsko
vijeće o korištenje tekuće rezerve.
Članak 11.
Za izvršenje proračuna u cijelosti odgovoran je načelnik
Općine Vinodolske.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 12.
Za financijske odnose radi zaduživanja ,pozajmljivanja i
oročavanja sredstava Općine ovlašten je Načelnik . Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročavati
kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem pozajmice, pod uvjetom da to ne ometa redovito izvršavanje proračunskih izdataka . Novčana sredstva
mogu se plasirati samo s povratom do 31.12.2016.godine.
Članak 13.
Načelnik može otpisati ili djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 14.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost Načelnika ukoliko bi takvo stjecanje
prouzročilo veće troškove za Proračun Općine.
Članak 15.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se osigurati ako
postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje
sam korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti
raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u protivnom
nadoknada za štetu nastala na neosiguranoj nefinancijskoj
imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 16.
Općina se može zadužiti uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira i to za investicije koje potvrdi
Općinsko vijeće ,uz prethodnu suglasnost Vlade RH.
Ukupna godišnja obveza Općine može iznositi najviše
20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u
kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne obveze uključena su
i dana jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih
godina.
Općina se može u tijeku proračunske godine kratkoročno zadužit zbog nelikvidnosti uz obavezu povrata sredstava do 31. 12. 2016. g.
Članak 17.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Općine kao i ustanova čiji je osnivač Općina smije se zadužiti samo uz
suglasnost Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće također može davati jamstva pravnoj
osobi u većinskom vlasništvu Općine kao i ustanovi čiji je
osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa Načelnik.
V. PRORAČUNSKI I IZVANPRORAČUNSKI
KORISNICI
Članak 18.
Korisnici proračunskih sredstava ne mogu preuzimati
obveze na teret proračunskih sredstava iznad svote koja
im je raspoređena u posebnom dijelu proračuna.
Članak 19.
Sredstva za tekuće izdatke korisnika proračuna isplaćivat će se u skladu sa likvidnim mogućnostima proračuna.
Proračunski i izvanproračunski korisnici dostavljaju
polugodišnja i godišnja izvješća o ostvarenju svojih financijskih planova u zakonskom roku Jedinstvenom upravnom
odjelu.
Članak 20.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se u
Proračun.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do 31. 12.
2015. godine podmirit će se iz namjenskih odobrenih sredstava Proračuna u 2016. godini.
Pored Godišnjeg obračuna proračuna Općinsko vijeće
donosi i Odluku o pokrivanju manjka ili rasporedu viška
prihoda za proteklu proračunsku godinu.
Neutrošena sredstva za kapitalne projekte u 2015. utvrđuju se Godišnjim obračunom proračuna i prenašaju
putem Izmjena i dopuna proračuna u proračun za 2016.
godinu.
Članak 22.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u » Službenim novinama« PGŽ, a primjenjivat će se od 1. siječnja
2016. godine
KLASA: 021-05/15-01/1
URBROJ:2107-03/15-01-12-191
Bribir, 17. prosinca 2015.
OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik vijeća
Boris Miklić, dipl. ing. v. r.
|