105.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08, 136/12, 15/15) i članka 32. Statuta
Grada Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09, 32/09, 10/13) Gradsko vijeće
Grada Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 15. prosinca 2015. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2016. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2016. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Grada Malog
Lošinja ( u daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti gradonačelnika u izvršavanju Proračuna te
druga pitanja o izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, te Plana
razvojnih programa. Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i
neporezni prihodi i prihodi od gradske nefinancijske imovine i primljeni krediti te svi izdaci za financijsku imovinu
i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani
rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije),
kapitalne pomoći i donacije za 2016. godinu, razrađeni po
pojedinim programima i po izvorima prihoda za cjelovitu
izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske
uprave, ustanovama kojima je Grad osnivač (u daljnjem
tekstu: ustanove Grada), te ostalim korisnicima koji su u
njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene
koje su određene Proračunom. Proračunski korisnici
mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo za njihovo
izvršavanje usklađeno s mjesečnim proračunskim dodjelama.
Članak 5.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo obvezan je, u roku od osam dana od dana donošenja Proračuna
izvijestiti organizacijske jedinice o odobrenim sredstvima u
Proračunu, a organizacijske jedinice obvezne su u daljnjem
roku od osam dana izvijestiti o istom krajnje korisnike koji
su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Upravni odjeli obvezni su, u daljnjem roku od 8 dana,
dostaviti Upravnom odjelu za financije, turizam i gospodarstvo zajednički financijski plan svih korisnika Proračuna za
koje su nadležni, izrađen po tromjesečjima.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo izrađuje mjesečne planove Proračuna na temelju kojih se,
sukladno raspoloživim sredstvima, izvršava Proračun.
Članak 6.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje Proračuna u cjelini je gradonačelnik.
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo izvršava Proračun i o tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnici upravnih odjela gradske uprave odgovorni su
za planiranje svog dijela Proračuna kao i za zakonito, učinkovito i ekonomično raspolaganje raspoređenim sredstvima u Proračunu. Tijela gradske uprave odgovorna su
za prikupljanje proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa
zakonima i propisima donesenim na temelju zakona te za
izvršavanje svih rashoda sukladno namjenama i iznosima
utvrđenim u Posebnom dijelu proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici odgovorne su za
naplatu prihoda i primitaka u okviru svoje nadležnosti, te
za izvršavanje svih rashoda u skladu sa odobrenim namjenama.
Članak 7.
Gradonačelnik može otpisati dug ili djelomično otpisati
dug do visine od 20.000,00 kn pojedinačnog duga, ukoliko
bi troškovi postupka naplate potraživanja bili veći od
samog iznosa potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1. ovog članka ne podrazumijeva se
dug Gradu s naslova javnih davanja.
Članak 8.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti planiranih
prihoda/primitaka i rashoda/ izdataka Proračuna, predložit
će se Gradskom vijeću donošenje njegovih Izmjena i
dopuna.
Iznimno, ako se pojedine proračunske pozicije ne budu
mogle izvršavati zbog nedovoljno planiranih rashoda/izdataka, ovlašćuje se gradonačelnik da može vršiti preraspodjelu sredstava unutar Razdjela i između Razdjela,
odnosno Računa prihoda i rashoda, Računa financiranja i
Bilančnog dijela iskazanog viška/manjka po Godišnjem
obračunu Proračuna s tim da se tom prilikom ne može
mijenjati ukupan iznos rashoda/izdataka utvrđenih Proračunom.
Gradonačelnik će o izvršenoj preraspodjeli izvještavati
Gradsko vijeće u sklopu redovnog izvještavanja.
III. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u
skladu sa zakonom i drugim propisima neovisno o visini
prihoda planiranih u Proračunu.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od vlastite
djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati
ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani
namjenski prihodi iz stavka 1. ovog članka isključivo do
iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski korisnici Grada Malog Lošinja izuzeti su od
obveze uplate namjenskih prihoda i primitaka te vlastitih
prihoda u proračun, ali su dužni šestomjesečno izvještavati
Upravni odjel za financije, turizam i gospodarstvo o ostvarenim i utrošenim sredstvima iz stavka 1. ovog članka.
Članak 11.
Namjenski prihodi iz stavka 1. ovog članka koji ne budu
iskorišteni u ovoj proračunskoj godini, osim onih prihoda
koje proračunski korisnici ostvare vlastitom djelatnošću,
prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste se za
iste namjene za koje su bili utvrđeni financijskim planom
proračunskih korisnika za ovu proračunsku godinu. Za
opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka povećat će se financijski planovi proračunskih korisnika za
narednu godinu.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 12.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik pravne osobe
proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to
pravo preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi
potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz
knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom pozicije, konta i
programa izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana
ustanovama i Javnoj vatrogasnoj postrojbi, izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem naloga za prijenos sredstava koji izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave
i pročelnika nadležnog odjela za financije.
Članak 13.
Postupak nabave roba, radova i usluga mora se temeljiti
na propisima o javnoj nabavi.
Članak 14.
Proračunskim korisnicima kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim
općim aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim
ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak 15.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad članova Gradskog
vijeća i njegovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem
Odluka Gradskog vijeća.
Članak 16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju
se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel za
financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je
naplata tih prihoda.
Članak 17.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel nadležan za
financije, a potpisuje gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se u Upravni odjel nadležan za financije.
VI. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 18.
U Proračunu Grada Malog Lošinja za 2016. godinu utvrđuju se sredstva za proračunsku zalihu u iznosu od
100.000,00 kn.
Sredstva proračunske zalihe koristit će se za financiranje
rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih
nepogoda, epidemija, ekoloških nesreća ili izvanrednih
događaja, te za druge nepredviđene rashode tijekom
godine.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 19.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1. ovog članka
može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini
koja prethodi godini u kojoj se zadužuje umanjenih za prihode i primitke od domaćih i inozemnih pomoći, sufinanciranje građana i zajmova.
U iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana
jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Za potrebe održavanja tekuće likvidnosti gradonačelnik
može donijeti odluku o kratkoročnom zaduživanju Grada
do najviše 2.000.000,00 kn, u razdoblju do 12 mjeseci
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod
poslovne banke ili plasirati drugim pravnim osobama
putem kratkoročnih zajmova poštujući načela sigurnosti i
likvidnosti.
Gradonačelnik donosi Odluku o oročavanju ili davanju
kratkoročnih zajmova i potpisuje ugovor.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2016. godine.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 21.
Tijela gradske uprave upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje
poslova iz svoga djelokruga rada, sukladno općim aktima
Grada.
Sredstva za održavanje i osiguravanje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu
šteta obavlja Upravni odjel nadležan za financije.
Članak 22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne
imovine Grada vodi se u Upravnom odjelu nadležnom za
financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji upravljaju imovinom Grada dužni su Upravnom odjelu nadležnom za
financije dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni
na imovini kojom upravljaju.
X. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak 23.
Proračun i proračunski korisnici Grada primjenjuju
sustav proračunskog računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski odgovorna za
korisnike iz stavka 1. ovog članka obvezna su prikupiti i
uskladiti njihova tromjesečna i godišnja izvješća te ih
dostaviti Upravnom odjelu nadležnom za financije na konsolidaciju u zakonom propisanim rokovima.
Članak 24.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju
proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje nastanka
obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat će
se u Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su Upravnom odjelu nadležnom za financije dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole uvidi da su sredstva
korištena protivno Zakonu ili Proračunu Upravni odjel
nadležan za financije o tome će izvijestiti gradonačelnika
i inspektora unutarnjeg nadzora.
XI. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak 25.
Upravni odjeli Grada imaju pravo nadzora i revizije nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika sredstava proračuna, te nad zakonitošću i
svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici su obvezni dati sve potrebite podatke, isprave i
izvješća koja se od njih zatraže.
Ako se prilikom obavljanja proračunskog nadzora i revizije utvrdi da su sredstva bila upotrijebljena protivno
Zakonu ili Proračunu, izvijestit će se Gradonačelnik i
poduzeti mjere da se nadoknade tako utrošena sredstva
ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava s pozicija
s kojih su sredstva bila nenamjenski utrošena.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se
od 1. siječnja 2016. godine.
KLASA: 400-08/15-01/09
URBROJ: 2213/01-01-15-11
Mali Lošinj, 15. prosinca 2015.
GRAD MALI LOŠINJ GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Anto Nedić, prof., v.r.
|