63.
Temeljem odredbe članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08, 136/12 i 15/15) i članka
19. i 29. Statuta Općine Čavle (»Službene novine PGŽ«
broj 20/14, 26/14 i 27/15), Općinsko vijeće Općine Čavle,
na sjednici održanoj 26. studenoga 2015. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Čavle
za 2016. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuju prihodi i primici, te rashodi i
izdaci Općinskog proračuna Općine Čavle za 2016. godinu
(u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja, upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog načelnika, te druga pitanja vezana
za izvršavanje Proračuna Općine Čavle.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, plana
razvojnih programa. Opći dio Proračuna sadrži Račun prihoda i rashoda.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i
neporezni prihodi, te prihodi od općinske nefinancijske
imovine.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani
rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije),
kapitalne pomoći i donacije za razdoblje 2016.-2018.
godina, razrađeni po pojedinim programima, korisnicima,
po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti proračun slijedećih godina i po izvorima prihoda za cjelovitu
izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: tijelima općinske
uprave, ustanovama kojima je Općina osnivač, predstavnicima i vijećima nacionalnih manjina, te ostalim korisnicima
koji su u njegovu posebnom dijelu određeni za nositelje
sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za namjene
koje su određene u posebnom dijelu Proračuna.
Korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo
za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, te iz prihoda od pomoći izvršavati
će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te
namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, Općinski
načelnik može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do
visine planiranih iznosa.
Sredstva za pokroviteljstva, te za aktivnosti i projekte
koji se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje Općinski načelnik, ako krajnji
korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili drugom aktu Općinskog vijeća.
Uplaćene i prenesene, a manje planirane pomoći, donacije i prihodi za posebne namjene mogu se izvršavati iznad
iznosa utvrđenih u Proračunu, a do visine uplaćenih
odnosno prenesenih prihoda.
Sredstva za pokroviteljstva, aktivnosti i projekte koji se
izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom
korisniku, raspoređuje općinski načelnik, ako krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna ili programu
javnih potreba
Članak 5.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih proračunskih
dodjela, a u skladu s raspoloživim sredstvima.
Proračunski korisnici - ustanove Općine za koje su sredstva planirana, obvezni su dostaviti tijelima općinske
uprave svoje financijske planove izrađene po mjesecima
za cijelu godinu u roku od 15 dana od dana donošenja Proračuna.
Članak 6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Općinski načelnik. Općinska uprava odgovorna je
za prikupljanje proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa
zakonima i propisima, te za izvršavanje svih rashoda
sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom
dijelu proračuna i odlukama Općinskog načelnika.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 7.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske zalihe u
iznosu 200.000,00 kn, za financiranje nepredviđenih
rashoda tijekom proračunske godine.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik, sukladno namjenama propisanim Zakonom.
Sredstva proračunske zalihe ne mogu se koristiti za
davanje pozajmica.
Članak 8.
Općinski načelnik podnosi kvartalno izvješće o korištenju proračunske zalihe iz članka 7. Ove Odluke Općinskom vijeću u roku od 60 dana od dana isteka kvartala.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 9.
U Proračunu se planiraju svi prihodi koji sukladno pozitivnim propisima ostvaruje Općina.
Prihodi što ih općinska uprava ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihod s osnova kamata po tražbinama općinske uprave
uplaćuju se u proračun.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 10.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare iz donacija, po
posebnim propisima i iz drugih izvora namjenski su prihodi
Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planom.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovog članka mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su
financiranje planirani namjenski prihodi isključivo do
iznosa naplaćenih namjenskih prihoda.
Proračunski nadležna tijela općinske uprave nadziru
ostvarenje i trošenje prihoda iz stavke 1. ovog članka.
Proračunski korisnici iz stavka 1. ovog članka obvezni su
o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovog članka tromjesečno
izvješćivati proračunski nadležna tijela općinske uprave.
Članak 11.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu i
koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna za ovu proračunsku godinu.
Za prenesene prihode iz stavka 1. ovog članka povećat
će se financijski planovi proračunskih korisnika za narednu
godinu.
VI. VLASTITI PRIHODI
Članak 12.
Prihod koji proračunski korisnici iz članka 10. stavak 1.
ove Odluke ostvaruju od obavljanja poslova na tržištu i u
tržišnim uvjetima (vlastiti prihodi) planiraju se u financijskima planovima proračunskih korisnika i uplaćuju se na
njihov račun.
Vlastiti prihodi iz stavka 1. ovog članka koji se ne iskoriste u ovoj proračunskoj godini ne prenose se u narednu
proračunsku godinu.
Proračunski nadležna tijela općinske uprave nadziru
ostvarenje i trošenje prihoda iz stavka 1. ovog članka.
Proračunski korisnici iz članka 10. stavka 1. ove Odluke
obvezni su o ostvarenju prihoda iz stavka 1. ovog članka
tromjesečno izvješćivati proračunski nadležno tijelo općinske uprave, temeljem čega se ovi prihodi evidentiraju u
proračunu.
O korištenju prihoda iz prethodnog stavka koje proračunski korisnik ne iskoristi u ovoj proračunskoj godini,
odluku donosi općinski načelnik.
Uplaćeni, a manje planirani vlastiti prihodi proračunskog korisnika mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih
u financijskom planu korisnika do visine uplaćenih sredstava, uz suglasnost tijela upravljanja.
VII. TROŠENJE PRORAČUNSKIH SREDSTAVA
Članak 13.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenog ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Osoba na koju je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze
koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Članak 14.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba, obavljanje
usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima
o javnoj nabavi.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima, kojima su u posebnom dijelu
Proračuna osigurana sredstva za plaće zaposlenih, materijalne rashode i programe izvršavaju se prijenosom na njihov račun a temeljem naloga za prijenos sredstava kojeg
odobrava općinski načelnik.
Sklapanje pisanog ugovora za isplatu sredstava iz Proračuna obvezno je u slijedećim slučajevima:
- za sredstva Proračuna koja se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći, osim za sredstva dodijeljena kao
nagrade;
- za sve nabave roba, radova i usluga sukladno Odluci o
provedbi postupka nabave bagatelne vrijednosti;
- za osobne usluge (autorske honorare, ugovore o djelu,
usluge odvjetništva i sl., kao i usluge agencija studentskog
servisa.
Članak 16.
Osnovicu za obračun plaća službenika i namještenika
utvrđuje Općinski načelnik suglasno postojećim propisima.
Koeficijente za obračun plaća službenika i namještenika
Općine utvrđuje Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog
načelnika.
Osnovicu i koeficijent za obračun plaće Općinskog
načelnika i Zamjenika općinskog načelnika koji svoju dužnost obavljaju profesionalno, te visinu naknade za rad
Zamjenika općinskog načelnika koji svoju dužnost obavlja
bez zasnivanja radnog donosa utvrđuje Općinsko vijeće na
prijedlog Općinskog načelnika.
Članka 17.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Općinskom vijeću, sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina,
sredstva za rad Savjeta mladih, naknade troškova za rad
članova Općinskog vijeća, naknada troškova i nagrada za
rad članova vijeća nacionalnih manjina, isplaćivat će se
temeljem odluke Općinskog vijeća.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun prethodnih
godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenja o povratu sredstava donosi Općinski načelnik
na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Članak 19.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje upravni odjel, a potpisuje
Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba, kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili
izvođenja radova i usluga dostavljaju se Općinskoj upravi
- financije.
VII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 20.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz Proračuna bila
nezakonita i/ili neopravdana potrebno je odmah zahtijevati
povrat proračunskih sredstava u Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 21.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim
slučajevima i temeljem prethodne suglasnosti Općinskog
načelnika.
IX. UPRAVLJANJE OPĆINSKOM IMOVINOM
Članak 22.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja Općinski načelnik. Raspoloživa novčana sredstva
mogu se oročavati kod poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih zajmova poštujući načelo sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova
donosi Općinski načelnik te potpisuje i Ugovor.
Prihod od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima
prihod su Proračuna. Novčana sredstva iz stavka 1. ovog
članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca
2016. godine.
X. OTPIS DUGOVA
Članak 23.
Općinski načelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati
dug Općini ako bi troškovi postupka naplate potraživanja
bili u nerazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog
drugog opravdanog razloga, a sve sukladno propisima.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM OPĆINE
Članak 24.
Općinski načelnik i općinska uprava upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Imovinom se mora upravljati brigom dobrog gospodara i
voditi popis o toj imovini sukladno zakonu.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja.
Članak 25.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne
imovine Općine vodi se u općinskoj upravi - financije.
Sve poslovne promjene na nefinancijskoj dugotrajnoj
imovini potrebno je evidentirati u roku od 30 dana od
dana nastanka promjene.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 26.
Općina se može kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci isključivo za premošćivanje dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, a sve suglasno Zakonu o proračunu
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih projekata utvrđenih Planom razvojnih programa Općina se može zadužiti
sukladno zakonskim propisima.
Tekuće otplate duga, iskazane su u Računu financiranja
Proračuna za 2016. godinu u iznosu od 1.601.000,00 kuna,
te pripadajuće kamate u iznosu od 355.000,00 kn, iskazane
u razdjelu 002 općinska uprava, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine može se zadužiti samo uz suglasnost Općinskog vijeća, sukladno pozitivnim zakonskim propisima i
općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi iz stavka 3 ovog članka sukladno pozitivnim zakonskim propisima i Odluci Općinskog vijeća. Dana jamstva
uključuju se u opseg zaduženja Općine.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA
Članak 27.
Proračun i proračunski korisnici primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Članak 28.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju
proračuna, upravljanje općinskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje nastanka
obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat će
se u općinskoj upravi - financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su općinskoj upravi - financije dati sve potrebne podatke, isprave
i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole utvrdi da su sredstva bila korištena protivno zakonu ili Proračunu, općinska
uprava o tome će izvijestiti Općinskog načelnika.
Članak 29.
Općinska uprava izrađuje i dostavlja Općinskom načelniku kvartalne izvještaje o izvršavanju Proračuna u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Općinski načelnik podnosi polugodišnje i godišnje izvještaje o izvršavanju Proračuna
Općinskom vijeću u rokovima propisanim Zakonom o
proračunu.
Članak 30.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti polugodišnje i
godišnje financijske izvještaje općinskoj upravi.
Općinska uprava konsolidira izvještaje iz stavka 1. Ovog
članka i izrađuje konsolidirani polugodišnji i godišnji financijski izvještaj za Proračun i proračunske korisnike i
dostavlja ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom
računovodstvu (NN br. 3/15).
Trgovačko društvo kojeg je Općina osnivač ili većinski
vlasnik dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) najkasnije
u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjeg
financijskog izvještaja utvrđenog Zakonom o računovodstvu (NN br. 78/15).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića
gubitka poslovanja.
XIV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 31.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda ili izdataka odnosno smanjenja prihoda i primitaka Općinski
načelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna
propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži
Proračun, njegovo uravnoteženje utvrditi će Općinsko
vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 32.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar pojedinih razdjela i između pojedinih razdjela, s tim
da umanjenje pojedine pozicije ne može biti veće od 5%
sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Općinski načelnik je
dužan polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće.
Članak 33.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2016.
godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju
se kao prihod Proračuna za 2016. godinu.
O namjeni viška prihoda odnosno o pokriću manjka iz
prethodne godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja godišnjeg obračuna Proračuna za 2015. godinu.
XV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Ova Odluka stupa na snagu 8 dana od dana objave u
»Službenim novinama PGŽ«, a primjenjuje se od 1. siječnja
2016.
Klasa: 021-05/15-01/10
Ur. broj: 2170-03-15-01-10
Čavle 26. studenoga 2015.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Općinskog vijeća
Norbert Mavrinac, v. r.
|