5.
Na temelju točke VII. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2005. godini (»Narodne novine« broj 185/04) i
članka 25. Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine« Primorsko- goranke
županije broj 26/01), Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na 36. sjednici održanoj
9. ožujka 2005. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja osnovnih
škola na području Grada Crikvenice za 2005. godinu
Članak 1.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupak dostavljanja
relevantnih podataka za financiranje rashoda osnovnih škola na području Grada
Crikvenice (Osnovna škola »Vladimira Nazora« i Osnovna škola »Zvonka Cara«) te
način njihovog plaćanja.
Ovaj odluka provodi se sukladno Proračunu Grada Crikvenice za 2005. godinu.
Članak 2.
U Proračunu Grada Crikvenice osiguravaju se sredstva za sljedeće rashode:
- materijalne i financijske rashode,
- rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini.
Kriteriji i mjerila financiranja materijalnih i financijskih rashoda
Članak 3.
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju rashode nužne za realizaciju
nastavnog plana i programa osnovnoškolskog obrazovanja.
Članak 4.
Kriteriji za financiranje materijalnih i financijskih rashoda škola iz
članka 5. i 6. ove Odluke su:
a) stvarni rashodi iz članka 5. ove Odluke,
b) broj osnovnih škola, broj područnih škola, broj učenika i broj razrednih odjela
za rashode iz članka 11. ove Odluke.
Članak 5.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz članka 4.a) ove Odluke financiraju se
sljedeće vrste rashoda, i to:
- energenti za grijanje, pogon i rasvjetu,
- prijevoz učenika sukladno članku 46. Zakona o osnovnom školstvu,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po ovlaštenim pravnim osobama i upravnim
tijelima (inspekcijski nalazi), kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja čije ne otklanjanje ugrožava sigurnost učenika škole.
Mjerila za financiranje tekućih izdataka iz stavka 1. ovog članka su
ispostavljeni računi dobavljača za isporučenu robu i usluge koji moraju biti
likvidirani od ovlaštenih zaposlenika škole i Upravnog odjela za javne potrebe
Grada Crikvenice.
Postupak dostavljanja relevantnih podataka od značenja za financiranje
rashoda i način njihovog plaćanja
Članak 6.
Podatke o rashodima iz članka 5. ove Odluke škole dostavljaju Gradu
Crikvenici, Upravnom odjelu za javne potrebe, na utvrđenim tablicama (s
preslikama računa) koje su sastavni dio ove Odluke.
Energenti
Članak 7.
Izdaci za energente koje škola koristi za grijanje, pogon školskih
postrojenja i rasvjetu, škola iskazuje na tablici ENERGENTI, koju s preslikama
likvidiranih računa dostavlja Upravnom odjelu za javne potrebe Grada Crikvenice
u roku od dva dana od dana zaprimanja računa dobavljača za isporučene energente.
Škola je dužna planirati i voditi evidenciju o utrošenim količinama
energenta po vrstama.
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti zbog kojih bi potrošnja
energenta prešla planirane veličine, škola je dužna unaprijed zatražiti
suglasnost Grada Crikvenice za daljnju nabavu energenta.
Prijevoz učenika
Članak 8.
Izdaci za prijevoz učenika sukladno članku 46. Zakona o osnovnom školstvu
iskazuju se u tablici PRIJEVOZ UČENIKA. Škola preslike likvidiranih računa
dostavlja Upravnom odjelu za javne potrebe Grada Crikvenice u roku od dva dana
od dana zaprimanja računa dobavljača za izvršeni prijevoz.
Upravni odjel za javne potrebe vrši računsku kontrolu ispostavljenog računa
prijevoznika na temelju cijene iz zaključenog ugovora i radnih dana za koje je
prijevoz izvršen te likvidira račun na temelju mjesečnog izvješća osnovne škole
o izvršenoj usluzi prijevoza učenika.
Na početku školske godine škola je dužna dostaviti popis s imenima i
adresama prebivališta učenika koji imaju pravo korištenja prijevoza.
Pedagoška dokumentacija za početak i kraj školske godine
Članak 9.
Izdatke za pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine, škola
iskazuje u tablici: PEDAGOŠKA DOKUMENTACIJA, koju dostavlja Upravnom odjelu za
javne potrebe Grada Crikvenice, s preslikama računa.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine
prema posebnom popisu potrebne pedagoške dokumentacije koji utvrđuje
Ministarstvo prosvjete i športa - Uprava za školstvo.
Otklanjanje nedostataka utvrđenih po inspekcijskim nalazima, kao i rashodi
za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja
Članak 10.
Rashode za otklanjanje nedostataka utvrđenih po inspekcijskim nalazima, kao
i rashode za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja iskazuju se
na tablici INSPEKCIJSKI NALAZI I KONTROLA INSTALACIJA, POSTROJENJA I OPREME.
Škola je dužna sama organizirati radove i redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja u smislu provedbe propisa o sigurnosti na radu, čije
ne otklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, i to za:
- ispitivanje hidrantske mreže,
- periodični pregled i kontrolno ispitivanje te servisiranje vatrogasnih
aparata,
- ispitivanje aparata i oruđa s povećanim opasnostima,
- pregled ispravnosti kotlovnica i ostalih sustava centralnog grijanja prije
početka sezone grijanja,
- ispitivanje električnih instalacija,
- ispitivanje gromobranskih instalacija,
- izrada procjena opasnosti i odgovarajućih planova prema propisima kojima
se regulira zaštita na radu i zaštita od požara.
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola instalacija i postrojenja od strane
ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci čije ne otklanjanje ugrožava
sigurnost učenika i škole, škola je dužna otkloniti nedostatke uz prethodnu
suglasnost Grada Crikvenice, kao i za otklanjanje nedostataka utvrđenih po
rješenjima upravnih tijela. Uz zahtjev za suglasnost škola je dužna dostaviti
presliku odabrane ponude sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
O izvršenom škola je dužna izvijestiti Grad Crikvenicu, te dostaviti
presliku računa. Sredstva za plaćanje iskazanih rashoda Grad Crikvenica
doznačava na račun osnovne škole, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
Članak 11.
Prema kriteriju iz članka 4 b) ove Odluke financiraju se sljedeće vrste
rashoda:
- uredski materijal,
- komunalne usluge i naknade,
- usluge HT- a (telefonski, telefaks troškovi i poštarina),
- izdaci za nabavu pribora za izvođenje nastavnih planova i programa, nabavu
sitnog inventara i sredstava zaštite na radu,
- materijal za čišćenje,
- odvoz smeća,
- potrošak vode i propisane vodne naknade,
- materijal za tekuće održavanje zgrada, sredstva rada i opreme,
- sredstva za zaštitu na radu,
- bankarske usluge i zatezne kamate te usluge ZAP-a,
- seminari, stručna literatura i časopisi,
- intelektualne usluge, usluge stručnih servisa,
- reprezentacija,
- dnevnice i troškovi putovanja na službeni put, korištenje vlastitog
prijevoznog sredstva,
- nužne staklarske usluge,
- osiguranje imovine,
- ostali tekući izdaci koji su nužni za ostvarivanje nastavnog plana i
programa rada škole.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1. ovog članka su:
- cijena po učeniku u iznosu od 16,00 kn mjesečno,
- cijena po razrednom odjelu u iznosu od 270,00 kn mjesečno,
- cijena po područnoj školi u iznosu od 320,00 kn mjesečno,
- cijena po osnovnoj školi u iznosu od 2.680,00 kn mjesečno.
Podaci iz prethodnog stavka utvrđuju se na dan 30. rujna tekuće školske
godine. Školama se mjesečno dostavljaju sredstva prema zahtjevima koja se
dostavljaju Gradu Crikvenici, Upravnom odjelu za javne potrebe, do 15. u
mjesecu za prethodni mjesec.
Likvidiranje i razgraničavanje tekućih izdataka
Članak 12.
Likvidatori svih tekućih izdataka su škole i Upravni odjel za javne potrebe
Grada Crikvenice.
Ravnatelj škole, likvidator tekućih izdataka škole i pročelnik Upravnog
odjela za javne potrebe odgovorni su za točnost, pravodobnost i istinitost
iskazanih podataka o tekućim izdacima na utvrđenim tablicama na temelju kojih
Upravni odjel za financije Grada Crikvenice vrši plaćanja, kao i za namjensko
trošenje tih sredstava.
Škole i Upravni odjel za javne potrebe Grada Crikvenice dužni su provoditi
kontrolu plaćenih tekućih izdataka prema iskazanim zahtjevima i dostavljenim
izvješćima.
Članak 13.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno koriste dvije osnovne škole
obvezatne su razgraničiti tekuće izdatke na način kako slijedi:
1) izdatke koje Grad Crikvenica financira prema kriteriju stvarnog troška
tekućeg izdatka koji je utvrđen u članku 5. ove Odluke, škole razgraničavaju na
način da sporazumno utvrde jednog nositelja tih izdataka koji te izdatke
iskazuje u utvrđenim tablicama. Ako škole ne postignu sporazum o nositelju tih
izdataka primjenjuje se postupak utvrđen u stavku 2. ovog članka.
2) tekuće izdatke koje škola financira iz ukupnih sredstava doznačenih na
njihove žiroračune prema kriterijima koji su utvrđeni u članku 5. ove Odluke
razgraničavaju se na osnovi posebnog sporazuma koji te škole zaključuju.
Sporazumom iz stavka 1. ovog članka škole utvrđuju nositelja tekućih
izdataka, kriterije za razgraničavanje te rokove obračuna i plaćanja, i o tome
podnose izvješće Upravnom odjelu za javne potrebe Grada Crikvenice. Ukoliko
škole ne postignu sporazum, Upravni odjel za javne potrebe Grada Crikvenice je
dužan posredovati u zaključivanju tog sporazuma ili za određivanje nositelja,
kriterija za razgraničavanje, rokove obračuna i plaćanja tekućih izdataka.
Članak 14.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno koriste škola i druga ustanova,
obvezatni su razgraničiti tekuće izdatke na način kako slijedi:
Izdatke koje Grad Crikvenica financira školi prema kriteriju stvarnog
troška, utvrđenog u članku 5. ove Odluke razgraničavaju se na način da se
podijele potrebne količine energenta i ostalih tekućih izdataka razmjerno
udjelu u korištenju prostora i sredstava rada, o čemu zaključuju sporazum.
Škola naručuje samo količinu energenta utvrđenu navedenim sporazumom koja joj
je potrebna za njezin redovit rad. Ako nije moguće podijeliti količinu
energenta, potrebno je utvrditi financijsku obvezu škole u odgovarajućem
postotku od ukupnog tekućeg izdatka. Škola iskazuje ove izdatke u odgovarajućoj
tablici, a izdatke za energente na tablici ENERGENTI na način da u stupcu 14
upiše iznos koji tereti tekuće izdatke škole, a u stupcu 15 upisuje
odgovarajući postotak. Škola je dužna u tablici: ENERGENTI naznačiti način na
koji je izračunala iznos iskazan u stupcu 14 te u privitku dostaviti presliku
računa. Ako se ne postigne sporazum, zadužuje se Upravni odjel za javne potrebe
Grada Crikvenice za posredovanje u zaključivanju tog sporazuma ili za
određivanje nositelja, kriterija, rokove obračuna i plaćanja tih tekućih
izdataka.
Članak 15.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2005. godine.
Klasa: 600-01/05-01/04
Ur. broj: 2107/01-01-05-5
Crikvenica, 9. ožujka 2005.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća Grada Crikvenice
Nikola Šaban, v.r.