22.
Temeljem odredbi čl. 1. st. 1. Zakona o pravu na pristup
informacijama (»Narodne novine«, broj 25/13) i čl. 93. i 94.
Statuta Grada Cresa (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 29/09 i 14/13), Gradsko vijeće Grada
Cresa, na sjednici održanoj dana 27. ožujka 2015. godine,
donosi
PRAVILNIK
O OSTVARIVANJU PRAVA NA PRISTUP
INFORMACIJAMA I PONOVNU UPORABU
INFORMACIJA GRADA CRESA
I. Opće odredbe
Članak 1.
U postupku ostvarivanja prava na pristup informacijama
i ponovnu uporabu informacija primjenjuju se odredbe
Zakona o pravu na pristup informacijama (»Narodne
novine«, broj 25/13).
Članak 2.
Ovim se Pravilnikom o ostvarivanju prava na pristup
informacijama i ponovnu uporabu informacija Grada
Cresa (u daljnjem tekstu: Pravilnik) uređuju uvjeti pod
kojima »Korisnik prava na pristup informacijama i
ponovnu uporabu informacija« (u daljnjem tekstu: korisnik) koji je svaka domaća ili strana fizička i pravna
osoba ostvaruje pravo na pristup informacijama koje posjeduje, kojima raspolaže Grad Cres kao tijelo javne vlasti,
pravila postupka u kojem ovlaštenik prava na informaciju
ostvaruje svoje pravo na pristup informacijama a Grad
Cres ispunjava svoju obvezu omogućavanja pristupa zatraženoj informaciji te ograničenja prava na pristup informacijama.
Članak 3.
U skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama
(»Narodne novine«, broj 25/13):
(1) »Informacija« je svaki podatak koji posjeduje Grad
Cres kao tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa,
dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno
o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani,
snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi
zapis).
(2) »Pravo na pristup informacijama« obuhvaća pravo
korisnika na traženje i dobivanje informacije kao i obvezu
Grada Cresa da omogući pristup zatraženoj informaciji,
odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze
određene zakonom ili drugim propisom.
(3) »Ponovna uporaba« znači uporabu informacija
Grada Cresa od strane fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalne ili nekomercijalne svrhe drukčije od izvorne svrhe u
okviru javnog posla za koji su te informacije izrađene. Razmjena informacija između tijela javne vlasti radi obavljanja
poslova iz njihovog djelokruga ne predstavlja ponovnu
uporabu.
Članak 4.
Grad Cres ima obvezu na internetskim stranicama objaviti na lako pretraživ način informacije koje posjeduje i
kojima raspolaže iz svog djelokruga rada na temelju
odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, na
temelju čl. 1. ovog Pravilnika i čl. 93. i 94. Statuta Grada
Cresa.
II. Službenik za informiranje
Članak 5.
Grad Cres obvezan je radi osiguravanja prava na pristup
informacijama donijeti Odluku kojom će odrediti posebnu
službenu osobu mjerodavnu za rješavanje ostvarivanja
prava na pristup informacijama (u daljnjem tekstu: službenik za informiranje).
Članak 6.
Službenik za informiranje može biti isključivo osoba
zaposlena u Gradu Cresu.
Članak 7.
Grad Cres obvezan je upoznati javnost sa službenim
podacima o službeniku za informiranje službenom objavom na internet stranici na lako pretraživ način.
Članak 8.
Službenik za informiranje obavlja poslove redovitog
objavljivanja informacija, sukladno unutarnjem ustroju
Grada Cresa, kao i rješavanja pojedinačnih zahtjeva za pristup informacijama i ponovne uporabe informacija.
Članak 9.
Službenik za informiranje unapređuje način obrade, razvrstavanja, čuvanja i objavljivanja informacija koje su sadržane u službenim dokumentima koji se odnose na rad
Grada Cresa.
Članak 10.
Službenik za informiranje osigurava neophodnu pomoć
podnositeljima zahtjeva - korisnicima u vezi s ostvarivanjem prava utvrđenih Zakonom o pravu na pristup informacijama i pratećim propisima:
(1)zaprima usmeni i pisani zahtjev podnositelja
zahtjeva,
(2)postupa po zaprimljenom usmenom i pisanom
zahtjevu podnositelja zahtjeva,
(3)ustupa informacije podnositelju zahtjeva po zaprimljenom zahtjevu (neposrednim davanjem informacije, davanjem informacije pisanim putem, uvidom
u dokumente i izradom preslika dokumenata koji
sadrže traženu informaciju, dostavljanjem preslika
dokumenta koji sadrži traženu informaciju, na
drugi način koji je prikladan za ostvarivanje prava
na pristup informaciji),
(4)obavještava podnositelja zahtjeva o tome gdje je,
kada i kako tražena informacija objavljena,
(5)obavještava podnositelja zahtjeva o produženju roka
za dostavu informacije,
(6)u slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva bez
odgode poziva podnositelja zahtjeva da ga ispravi,
(7)ukoliko podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na
odgovarajući način zadržava pravo da nepotpun ili
nerazumljiv zahtjev odbaci po rješenju Grada
Cresa u skladu sa Zakonom o pravu na pristup
informacijama,
(8)upućuje podnositelja zahtjeva na naknadu stvarnih
materijalnih troškova nastalih u svezi s pružanjem i
dostavom tražene informacije,
(9)zaprimljene zahtjeve upisuje u službeni Upisnik o
zahtjevima, postupcima i odlukama o ostvarivanju
prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu
informacija po redoslijedu zaprimljenih zahtjeva.
Članak 11.
Službenik za informiranje obavlja i druge poslove određene ovim Pravilnikom i drugim aktima.
III. Službeni upisnik
Članak 12.
Službeni Upisnik o zahtjevima, postupcima i odlukama o
ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu
uporabu informacija (u daljnjem tekstu: Upisnik), u skladu
s odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama
vodi službenik za informiranje.
Članak 13.
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama prema evidenciji iz Upisnika službenik za informiranje dostavlja Povjereniku za prethodnu godinu najkasnije
do 31. siječnja tekuće godine.
IV. Ograničenja prava na pristup informaciji
Članak 14.
Grad Cres ograničit će pristup informacijama u skladu sa
čl. 15. Zakona o pravu na pristup informacijama
(»Narodne novine«, broj 25/13).
Članak 15.
Grad Cres ograničit će pristup informacijama koje se
tiču svih postupaka koje vode nadležna tijela u predistražnim i istražnim radnjama za vrijeme trajanja tih postupaka.
Članak 16.
Grad Cres može ograničiti pristup informaciji:
1)ako je informacija klasificirana stupnjem tajnosti,
sukladno zakonu kojim se uređuje tajnost podataka,
2)ako je informacija poslovna ili profesionalna tajna,
sukladno zakonu,
3)ako je informacija porezna tajna, sukladno zakonu,
4)ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka,
5)ako je informacija u postupku izrade unutar tijela
Grada Cresa, a njeno bi objavljivanje prije dovršetka
izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno
narušiti proces donošenja odluke,
6)ako je pristup informaciji ograničen sukladno međunarodnim ugovorima,
7)u ostalim slučajevima utvrđenim zakonom.
Članak 17.
Grad Cres može ograničiti pristup informaciji ako
postoje osnove sumnje da bi njezino objavljivanje:
1)onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano
vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne,
2)onemogućilo rad tijela koja obavljaju upravni nadzor,
inspekcijski nadzor, odnosno nadzor zakonitosti,
3)povrijedilo pravo intelektualnog vlasništva, osim u
slučaju izričitoga pisanog pristanka autora ili vlasnika.
Članak 18.
Informacije kojima se ograničuje pravo na pristup iz razloga navedenih u čl. 17. st. 3. postaju dostupne javnosti kad
to odredi onaj kome bi objavljivanjem informacije mogla
biti prouzročena šteta, ali najduže u roku od 20 godina
od dana kad je informacija nastala, osim ako zakonom ili
drugim propisom nije određen duži rok.
Članak 19.
Ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe
ograničenju iz čl. 16. i 17. ovog Pravilnika, preostali dijelovi
informacije učinit će se dostupnim.
Članak 20.
Informacije su dostupne javnosti nakon što prestanu razlozi na temelju kojih je Grad Cres kao tijelo javne vlasti
ograničilo pravo na pristup informaciji.
V. Načini ostvarivanja prava na pristup informacijama i
ponovnu uporabu informacija
Članak 21.
Grad Cres omogućuje pristup informacijama:
(1)pravodobnim objavljivanjem informacija o svome
radu na primjeren i dostupan način, odnosno davanjem priopćenja, objavom na službenoj internet stranici, objavom u javnom glasilu i objavom na oglasnoj
ploči Grada Cresa radi informiranja javnosti,
(2)davanjem informacije korisniku koji je podnio
zahtjev na jedan od sljedećih načina:
1)neposrednim davanjem informacije,
2)davanjem informacije pisanim putem,
3)uvidom u dokumente i izradom preslika dokumenata koji sadrže traženu informaciju,
4)dostavljanjem preslika dokumenta koji sadrži
traženu informaciju,
5)na drugi način koji je prikladan za ostvarivanje
prava na pristup informaciji.
Članak 22.
Korisnik može u zahtjevu za pristup informaciji naznačiti
prikladan način dobivanja informacije, a ako ne naznači
informacija će se dostaviti na način na koji je podnesen
zahtjev.
Članak 23.
Svaki korisnik ima pravo na ponovnu uporabu informacija u komercijalne ili nekomercijalne svrhe, u skladu s
odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.
Članak 24.
U svrhu ponovne uporabe informacija Grad Cres će učiniti svoje informacije dostupnima u elektroničkom obliku
kad god je to moguće i primjereno. Grad Cres nema
obvezu osigurati pretvorbu informacija iz jednog oblika u
drugi niti osigurati uporabu dijela informacije te nema
obvezu obnavljati (ažurirati, nadograđivati, nastaviti stvarati) određenu informaciju samo u svrhu ponovne uporabe.
VI. Zahtjev
Članak 25.
Korisnik ostvaruje pravo na pristup informaciji podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva u skladu s naknadom
propisanom u Kriteriju za određivanje visine naknade
stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (»Narodne novine«, broj 12/14).
Članak 26.
Zahtjev za pristup informaciji korisnik može podnijeti u
pisanom obliku (fax, pošta, elektronička pošta) ili usmenom obliku (osobno, telefonskim putem).
Članak 27.
Ako je zahtjev podnesen usmeno ili putem telefona,
sastavit će se službena bilješka, a ako je podnesen putem
elektroničke komunikacije smatrat će se da je podnesen
pisani zahtjev. Zahtjev i službena bilješka evidentiraju se
u službenom Upisniku redoslijedom prema vremenu
nastanka.
Članak 28.
Zahtjevi u skladu sa odredbom Zakona o pravu na pristup informacijama:
(1) Pisani zahtjev u skladu sa odredbom Zakona o pravu
na pristup informacijama sadrži: naziv i sjedište tijela javne
vlasti kojem se zahtjev podnosi, podatke koji su važni za
prepoznavanje tražene informacije, ime i prezime i adresu
fizičke osobe podnositelja zahtjeva, tvrtku, odnosno naziv
pravne osobe i njezino sjedište. Pisani zahtjev također
sadrži način pristupa informaciji, vlastoručni potpis podnositelja zahtjeva, mjesto i datum podnošenja pisanog
zahtjeva.
(2) Usmeni zahtjev sadrži iste elemente kao i pisani
zahtjev (navedeno u čl. 28. st. 1.). O usmeno podnesenom
zahtjevu, službenik za informiranje sastavit će službenu
bilješku kojeg će potpisati korisnik i službenik za informiranje. O usmeno podnesenom zahtjevu koji je podnesen
telefonskim putem, službenik za informiranje sastavit će
službenu bilješku koju vlastoručno potpisuje službenik za
informiranje.
(3) Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije pored elemenata koje sadrži pisani zahtjev (navedeno u čl. 28. st. 1.)
sadrži: datum podnošenja zahtjeva od strane korisnika za
pristup informaciji, zatim koja je informacija zatražena,
datum zaprimanja informacije, te opis informacija za koje
se traži dopuna ili ispravak informacije koja je zatražena,
vlastoručni potpis podnositelja zahtjeva, mjesto i datum.
(4) Zahtjev za ponovnu uporabu informacijama pored
elemenata koje sadrži pisani zahtjev (navedeno u čl. 28.
st. 1.) sadrži: informacije koje se žele ponovno upotrijebiti,
način primanja tražene informacije, svrhu u koju se želi
ponovno upotrijebiti informacije, vlastoručni potpis podnositelja zahtjeva, mjesto i datum.
Članak 29.
Na temelju zahtjeva za pristup informaciji Grad Cres
odlučit će najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.
Članak 30.
U slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva Grad
Cres će bez odgode pozvati podnositelja zahtjeva da ga
ispravi u roku od 5 dana od dana zaprimanja poziva za
ispravak. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na
odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može
sa sigurnošću utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi,
Grad Cres odbacit će zahtjev rješenjem.
Članak 31.
Rokovi za odlučivanje o zahtjevu za ponovnu uporabu
informacija mogu se produžiti za 15 dana, računajući od
dana kad je Grad Cres trebao odlučiti o zahtjevu za
ponovnu uporabu informacija iz razloga propisanih u čl.
22. st. 1. točkama 1., 2. i 3. Zakona o pravu na pristup
informacijama.
Članak 32.
O produženju rokova Grad Cres bez odgode će, a najkasnije u roku od 8 dana, obavijestiti podnositelja zahtjeva i
navesti razloge zbog kojih je taj rok produžen.
VII. Prijelazne i završne odredbe
Članak 33.
U dijelu prava na pristup informacijama koji nije uređen
ovim Pravilnikom, neposredno se primjenjuje Zakon o
pravu na pristup informacijama.
Članak 34.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu dan nakon objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 008-01/15-1/3
Ur. broj:2213/02-01-15-10
Cres, 27. ožujka 2015
GRAD CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Marčelo Damijanjević
|