25.
Na temelju članka 35. i članka 53. stavka 3. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i 60/01) te članka 40.
Statuta Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 23/
01, 4/02, 13/02 i 12/03) Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 24. veljače
2005. godine, donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo, nazivi i djelokrug rada upravnih tijela
Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: upravna tijela Grada).
Članak 2.
Upravna tijela Grada ustrojavaju se u skladu s rasporedom i opsegom poslova
te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i potrebi učinkovitog
obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, učinkovitog rukovođenja
njihovim radom i odgovornosti u radu.
U upravnim tijelima Grada mogu se ustrojavati unutarnje ustrojstvene
jedinice.
Članak 3.
Unutarnje ustrojstvo upravnog tijela Grada, nazivi radnih mjesta s opisom poslova
i uvjetima potrebnim za njihovo obavljanje, broj službenika i namještenika koji
te poslove obavljaju te druga pitanja od značaja za rad upravnog tijela i
upravljanje poslovima uređuju se Pravilnikom o unutarnjem redu.
Pravilnik iz stavka 1. ovoga članka donosi pročelnik upravnog tijela uz
suglasnost Poglavarstva Grada (u daljnjem tekstu: Poglavarstvo).
Članak 4.
Poglavarstvo usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada u obavljanju poslova
iz samoupravnog djelokruga Grada kao i poslova državne uprave koji se obavljaju
u Gradu te nadzire njihov rad.
Ako ocijeni da tijelo iz članka 1. ove Odluke ne obavlja poslove u skladu sa
zakonom i općim aktima Grada na način utvrđen u stavku 1. ovoga članka,
predsjednik Poglavarstva pokrenut će postupak utvrđivanja odgovornosti za
povredu službene dužnosti.
Poslovi državne uprave koji se obavljaju u Gradu određuju se zakonom.
Članak 5.
Sredstva za rad upravnih tijela Grada osiguravaju se u proračunu Grada te iz
drugih prihoda u skladu sa zakonom.
II. UPRAVNA TIJELA GRADA
Članak 6.
Upravna tijela Grada jesu:
1. Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje
zemljištem,
2. Odjel gradske uprave za komunalni sustav,
3. Odjel gradske uprave za poduzetništvo,
4. Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo,
5. Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb,
6. Odjel gradske uprave za kulturu,
7. Odjel gradske uprave za sport i tehničku kulturu,
8. Odjel gradske uprave za financije,
9. Odjel za gradsku samoupravu i upravu,
10. Ured Grada,
11. Zavod za informatičku djelatnost
12. Služba proračunskog nadzora i unutarnje kontrole.
Članak 7.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam,
ekologiju i gospodarenje zemljištem jesu: Direkcija za razvoj, Direkcija za urbanizam
i ekologiju i Direkcija za gospodarenje zemljištem.
Članak 8.
U Odjelu gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje
zemljištem obavljaju se poslovi osiguravanja uvjeta za gospodarenje prostorom
Grada kroz prostorno i urbanističko planiranje, uređivanje građevinskog
zemljišta i promicanje djelatnosti zaštite okoliša.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka uključuju:
- promicanje uređenja prostora u svrhu učinkovitijeg gospodarenja prostorom,
poboljšanje metodologije kvalitete i učinkovitosti u pripremi, izradi i
donošenju dokumenata prostornog uređenja na području grada,
- suradnju u provedbi sustava koordinacije interesa Grada s interesima
susjednih općina, gradova, Županije i Republike Hrvatske,
- organizaciju izrade studija i elaborata te provedbu konkretnih akcija u
oblasti prometa, infrastrukture, zaštite okoliša i graditeljske baštine,
- pripremu građevinskog zemljišta za izgradnju objekata i uređenje javnih
površina,
- prikupljanje dokumentacije i provođenje postupka u pravnom prometu
zemljištem u vlasništvu Grada,
- obavljanje poslova državne uprave u gospodarenju zemljištem, koji su
poslovi Zakonom određeni kao nadležnost Grada,
- osnivanje i vođenje katastra vodova, osnivanje i vođenje izvorne
evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva.
Članak 9.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za komunalni sustav
jesu: Direkcija plana, razvoja i izgradnje, Direkcija stambeni poslovi,
Direkcija poslovni objekti, Direkcija zajedničke komunalne djelatnosti i
Direkcija za komunalno redarstvo.
Članak 10.
U Odjelu gradske uprave za komunalni sustav obavljaju se poslovi u svezi
uređenja naselja, planiranja, razvoja i izgradnje građevina, pripadajućih objekata
i uređaja komunalne infrastrukture te nabave opreme, analize, kontrole i
uređenja prometa, poslovi koordinacije komunalnih i trgovačkih društava iz
djelokruga rada Odjela, davanja subvencija za parkirališta i grobna mjesta,
davanja koncesija za obavljanje komunalne djelatnosti tržnica na malo,
dimnjačarskih poslova i djelatnosti autotaksi prijevoza na području grada
Rijeke, davanja koncesijskih odobrenja za obavljanje djelatnosti na pomorskom
dobru i koncesija na pomorskom dobru u nadležnosti Grada, utvrđivanja
komunalnog doprinosa, komunalne i druge naknade, spomeničke rente te donošenja
rješenja, naplata i postupak ovrhe iz nadležnosti Odjela, poslovi gospodarenja
komunalnom imovinom, stambenim i poslovnim prostorom, poslovi održavanja,
unapređenja i brige o zaštiti pomorskog dobra, održavanja objekata i uređaja
komunalne infrastrukture, obavljanja komunalnih djelatnosti koje se financiraju
iz sredstava komunalne naknade, poslovi u svezi korištenja javnih površina
(zakup i privremena uporaba) te poslovi komunalnog redarstva.
Izgradnja komunalne infrastrukture obuhvaća poslove analize, planiranja,
ugovaranja svih poslova i naknada za pripremu zemljišta, projektiranja do
izgradnje, izgradnje, primopredaje i preuzimanja objekata u vlasništvo.
Izgradnja komunalne infrastrukture obuhvaća i vođenje razvojnih projekata u
suradnji s komunalnim - trgovačkim društvima i upravnim tijelima Grada.
Pod građevinama i pripadnim sustavima podrazumijevaju se: nerazvrstane
prometnice s okolišem, građevine vodoopskrbe i odvodnje, izgradnja plinovodnih
sustava, groblja, izgradnja i uređenje komunalnih odlagališta te ostale
građevine i oprema komunalnih - trgovačkih društava koje se financiraju iz
izvora sredstava razvoja.
Analiza, kontrola i uređenje prometa obuhvaća poslove analize postojećih i
predlaganje novih prometnih rješenja lokalnog značaja, izdavanje prometnih
suglasnosti te suglasnosti za prekope i zauzeća javno prometnih površina.
Poslovi subvencioniranja i izdavanja koncesija obuhvaćaju utvrđivanje
korisnika, obračun i kontrolu uplata.
Gospodarenje stambenim prostorom obuhvaća poslove održavanja stanova u
vlasništvu Grada kao i zajedničkih dijelova zgrada u kojima se ti stanovi
nalaze, davanja stanova u najam, naplate najamnine, kontrole korištenja stanova
u najmu, prodaje stanova, evidencije stanova, najmodavatelja, najmoprimatelja i
visine najamnine, uređenje međuvlasničkih odnosa u stambenim zgradama u kojima
se nalaze stanovi i poslovni prostori Grada, evidencije upravitelja stambenih i
poslovnih zgrada i visine zajedničke pričuve zgrada na području grada Rijeke.
Gospodarenje poslovnim prostorom u vlasništvu Grada obuhvaća poslove davanja
u zakup, naplate i održavanja postojećih, kupnju i izgradnju novih poslovnih
prostora te poslove prodaje poslovnih prostora.
Održavanje građevina i pripadnih sustava obuhvaća poslove u svezi s javnom
rasvjetom, održavanjem zelenih površina i opreme na zelenim površinama,
čišćenjem javno- prometnih površina, čišćenjem mora i plaža, djelovanjem u
osiguravanju potreba dezinsekcije i deratizacije, održavanjem javnih zahoda i
kupatila, održavanjem fontana, održavanjem groblja, poslove dežurne pogrebne
službe, veterinarskih usluga, prigodne iluminacije i dekoracije zgrada,
održavanja javnih satova, održavanja autobusnih čekaonica te sanacija
neuređenih deponija.
Održavanje objekata zajedničke komunalne potrošnje obuhvaća i poslove
održavanja prometnica, pothodnika i svih javnih pješačkih komunikacija te
uređenja prometa na području grada Rijeke.
Poslovi komunalnog redarstva obuhvaćaju nadzor i kontrolu u djelokrugu
poslova Odjela.
Članak 11.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za poduzetništvo jesu:
Direkcija za razvoj poduzetništva i Direkcija za održavanje objekata.
Članak 12.
U Odjelu gradske uprave za poduzetništvo obavljaju se poslovi u svezi s
poticanjem poduzetničkih aktivnosti, korištenjem prostornih kapaciteta te
održavanjem objekata iz stavka 2. ovoga članka.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka podrazumijevaju izradu elaborata za
osiguravanje osnova za razvitak gospodarskih djelatnosti u svrhu priprema
planiranja prostornih i infrastrukturnih potreba na području Grada, ispitivanje
interesa i vrste poduzetničkih aktivnosti, osiguravanje inicijalnih sredstava
za razvoj poduzetništva te osiguravanje pomoći poduzetnicima za realizaciju
pojedinih programa od interesa za Grad, osnivanje poduzetničkih inkubatora,
ispitivanje mogućnosti razvoja poljoprivrede i ribarstva, osnivanje burza riba,
izradu kriterija i mjerila za korištenje poslovnog prostora te obavljanje
poslova oko ugovaranja, izvođenja i nadzora nad izvođenjem radova na
održavanju, investicijskom održavanju i investicijama objekata Odjela gradske
uprave za kulturu, Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo, Odjela gradske
uprave za sport i tehničku kulturu, Odjela gradske uprave za zdravstvo i
socijalnu skrb, Odjela za gradsku samoupravu i upravu te Odjela gradske uprave
za komunalni sustav, u dijelu rekonstrukcija poslovnog prostora.
Članak 13.
U Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo obavljaju se poslovi kojima se
osiguravaju potrebe stanovnika u području brige o djeci, obrazovanju i odgoju.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju osiguravanje financijskih i
materijalnih uvjeta za rad gradskih ustanova odgoja i obrazovanja, praćenje
rada poslovanja gradskih ustanova odgoja i obrazovanja, pripremu prijedloga za
utvrđivanje programa odgoja i školstva iznad državnog pedagoškog standarda koji
će se financirati iz gradskog proračuna - programa za darovite učenike osnovnih
škola, programa produženog boravka i cjelodnevne nastave, ranog informatičkog
obrazovanja, programa za učenike i djecu predškolskog uzrasta s posebnim
potrebama, programa za dodatnu edukaciju učitelja i stručnih suradnika, gradske
razine natjecanja, susreta i smotri, međunarodnu i međugradsku suradnju škola,
stipendiranje darovitih srednjoškolaca i studenata, sudjelovanje u organizaciji
posebnih prigoda iz područja obrazovanja i odgoja, kao i osiguranje drugih
programa u funkciji odgoja i obrazovanja.
Odjel vodi brigu o objektima gradskih ustanova odgoja i obrazovanja.
Vođenje brige o objektima gradskih ustanova odgoja i obrazovanja obuhvaća
poslove gospodarenja, održavanja objekata (hitne intervencije, tekuće i
investicijsko održavanje), izradu svih potrebnih planova i troškovnika za
izvođenje radova na objektima, te praćenje šteta na objektima i pripremu
dokumentacije radi refundacije šteta.
Članak 14.
U Odjelu gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb obavljaju se poslovi u
svezi zaštite i unapređenja kvalitete življenja te unapređenja zdravstvene
zaštite na području Grada.
Poslovi u svezi zaštite i unapređenja kvalitete življenja obuhvaćaju
sustavno praćenje kretanja životnog standarda građana i s tim u svezi
predlaganje konkretnih mjera za zaštitu i unapređenje socijalne skrbi na razini
Grada kroz provedbu Socijalnog programa Grada i dodjelu različitih oblika
pomoći socijalno ugroženim građanima, te stambeno zbrinjavanje beskućnika u
nužnom smještaju.
Poslovi u svezi unapređenja zdravstvene zaštite na području Grada obuhvaćaju
suradnju s ustanovama, udrugama i drugim pravnim osobama u pogledu praćenja i
analiziranja dostupnosti i unapređenja zdravstvene zaštite, te praćenja
pokazatelja kakvoće okoliša koji utječe na zdravlje građana, a u cilju
unapređenja stanja okoliša i osiguranja boljih uvjeta života.
Odjel obavlja i poslove vezane za financiranje i nadzor provedbe programa iz
područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi na lokalnoj razini, poglavito
onih koji su usmjereni na pomoć socijalno osjetljivim i ugroženim skupinama
građana (ovisnicima, osobama s invaliditetom, osobama starije životne dobi,
djece, stradalnicima iz rata), prevenciju različitih bolesti, zaštitu
životinja, nadzor nad radom humanitarnih organizacija, poticanje volonterskog
rada, nabavu opreme namijenjene radu ustanova i drugih pravnih osoba iz
područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, praćenje rada javnih ustanova
iz područja zdravstvene zaštite i socijalne skrbi, te vođenje brige o objektima
kojima upravlja Odjel u smislu održavanja i izgradnje istih.
Članak 15.
Ustrojstvena jedinica u sastavu Odjela gradske uprave za kulturu je
Direkcija programa.
Članak 16.
U Odjelu gradske uprave za kulturu osiguravaju se lokalne potrebe stanovnika
u području kulture.
Poslovi i zadaće osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u području kulture
obuhvaćaju praćenje stanja u području kulture, osiguravanje financijskih i
materijalnih uvjeta za rad ustanova kojima je Grad vlasnik i osnivač,
predlaganje programa javnih potreba Grada u kulturi, raspodjelu sredstava
proračuna Grada odobrenih za programe iz područja muzejske, galerijske,
likovne, knjižnične i nakladničke, glazbene, scenske, filmske, multimedijalne
djelatnosti, te kulturnih manifestacija i zaštite kulturnih dobara, praćenje
namjenskog korištenja sredstava proračuna Grada te izradu strateških dokumenata
kulturne politike Grada.
Odjel prati rad i upravljanje u ustanovama u kulturi kojima je Grad vlasnik
i osnivač, prati i potiče rad udruga te drugih pravnih i fizičkih osoba u
kulturi, daje stručnu pomoć u realizaciji programa i rješavanju problematike
korisnika proračuna Grada u kulturi, sudjeluje u pripremi i realizaciji
kulturnih manifestacija od značaja za Grad, objedinjuje i razmatra predložene
projekte iz institucionalne i izvaninstitucionalne kulture te predlaže njihovo
prihvaćanje, sudjeluje i potiče prezentiranje i razvoj kulturnog stvaralaštva,
te specifičnih potreba mladih.
Odjel sustavno prati i obavlja poslove iz djelokruga zaštite i očuvanja
kulturnih dobara, koordinira provedbu projekata zaštite i očuvanja koji se
financiraju ili sufinanciraju iz proračuna Grada, surađuje s nadležnim službama
i institucijama o svim pitanjima zaštite i očuvanja, izrađuje godišnje i dugoročne
programe korištenja sredstava prikupljenih naplatom spomeničke rente.
Odjel vodi brigu o objektima kulture.
Vođenje brige o objektima kulture obuhvaća poslove u svezi gospodarenja,
održavanja i izgradnje objekata od značaja za Grad. Gospodarenje objektima
obuhvaća ugovaranje zakupa odnosno načina korištenja, a poslovi vezani za
održavanje i izgradnju objekata obuhvaćaju pripremu dokumentacije te vođenje
brige oko nadzora nad izvođenjem radova na održavanju, investicijskom
održavanju i investicijama.
Članak 17.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za sport i tehničku
kulturu jesu: Direkcija za programe sporta i tehničke kulture i Direkcija za
objekte sporta i tehničke kulture.
Članak 18.
U Odjelu gradske uprave za sport i tehničku kulturu osiguravaju se lokalne
potrebe stanovnika u području sporta i tehničke kulture, obavljaju se stručni
poslovi u svezi sportskih manifestacija i manifestacija u tehničkoj kulturi od
značenja za Grad te provodi poslovna suradnja sa Zajednicom sportskih udruga
grada Rijeke i Zajednicom tehničke kulture grada Rijeke.
Poslovi osiguravanja lokalnih potreba stanovnika u području sporta i
tehničke kulture obuhvaćaju poslove i zadaće u svezi s programom javnih potreba
Grada u sportu i tehničkoj kulturi, raspodjelu sredstava proračuna Grada koja
su po namjeni i iznosima odobrena za navedene programe, izradu kriterija za
programiranje, način i uvjete raspoređivanja te način dodjele i praćenja
namjenskog korištenja sredstava proračuna Grada, skrb o stručnom radu te obrazovnoj
i informacijskoj djelatnosti u funkciji realizacije programa javnih potreba.
Odjel vodi brigu o objektima sporta i tehničke kulture. Vođenje brige o
objektima sporta i tehničke kulture obuhvaća poslove u svezi gospodarenja,
održavanja i izgradnje objekata od značaja za Grad. Gospodarenje objektima
obuhvaća ugovaranje zakupa odnosno načina korištenja, a poslovi vezani za
održavanje i izgradnju objekata obuhvaćaju pripremu dokumentacije te vođenje
brige oko nadzora nad izvođenjem radova na održavanju, investicijskom
održavanju i investicijama.
Stručni poslovi vezani za sportske manifestacije i manifestacije u tehničkoj
kulturi od značenja za Grad obuhvaćaju poslove usmjerene ka uspješnoj
realizaciji navedenih manifestacija.
Poslovna suradnja sa Zajednicom sportskih udruga grada Rijeke i Zajednicom
tehničke kulture grada Rijeke kao krovnim udrugama u sportu i tehničkoj kulturi
na lokalnoj razini obuhvaća sve poslove usmjerene ka uspješnoj i na zakonu
osnovanoj provedbi programa javnih potreba u sportu i tehničkoj kulturi te
posebnih programa.
Članak 19.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela gradske uprave za financije jesu:
Direkcija glavnih knjiga i Direkcija analitičkih knjigovodstava.
Članak 20.
U Odjelu gradske uprave za financije obavljaju se poslovi proračuna,
financijsko poslovanje i računovodstveno-knjigovodstveni poslovi, naplata
gradskih poreza i ostalih prihoda te poslovi osiguranja.
Poslovi proračuna obuhvaćaju planiranje i izradu proračuna, planiranje i
praćenje likvidnosti, kontrolu izvršavanja proračuna, izradu polugodišnjeg
izvještaja o izvršavanju proračuna i godišnjeg obračuna proračuna, provedbu
postu
paka vezanih za zaduživanje Grada i davanje jamstava,
praćenje zaduživanja i izradu izvješća o stanju duga.
Financijsko poslovanje obuhvaća blagajničko poslovanje, poslove obračuna i
isplata plaća za službenike i namještenike Grada i Javne vatrogasne postrojbe
Grada Rijeke, kontrolu naloga za plaćanje u skladu s financijsko-računovodstvenim
propisima i izvršavanje plaćanja temeljem naloga upravnih tijela Grada, Javne
vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i mjesnih odbora, vođenje evidencije ulaznih
računa, te evidentiranje, pohranjivanje i aktiviranje izdanih i primljenih
sredstava osiguranja plaćanja.
Računovodstveno-knjigovodstveni poslovi podrazumijevaju vođenje
knjigovodstvenih poslova proračuna, Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke i
mjesnih odbora, vođenje analitičkih knjigovodstvenih evidencija poslovnih
promjena i transakcija nastalih na imovini, obvezama i potraživanjima, vođenje
evidencije o danim i primljenim jamstvima i garancijama, te sastavljanje
financijskih izvještaja i konsolidiranih financijskih izvještaja u skladu s
financijsko-računovodstvenim propisima.
Naplata gradskih poreza i drugih prihoda podrazumijeva utvrđivanje obveznika
plaćanja gradskih poreza i naplatu gradskih poreza, utvrđivanje mjesečnih
obveza i naplatu prihoda od prodanih gradskih stanova, te analitičko praćenje
naplate ostalih prihoda koja ostvaruju upravna tijela Grada.
Poslovi osiguranja obuhvaćaju provođenje postupaka javne nabave usluga
osiguranja imovine te službenika i namještenika Grada, praćenje izvršavanja
obveza i potraživanja po osiguranju, prijave štete i poduzimanje radnji za
utvrđivanje visine štete i naplatu štete.
Članak 21.
Ustrojstvene jedinice u sastavu Odjela za gradsku samoupravu i upravu jesu:
Direkcija za mjesnu samoupravu i Direkcija općih i kadrovskih poslova.
Članak 22.
U Odjelu za gradsku samoupravu i upravu obavljaju se poslovi u svezi s
neposrednim sudjelovanjem građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od
neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana, radnim odnosima
službenika i namještenika u upravnim tijelima Grada i djelatnika Javne
vatrogasne postrojbe Grada Rijeke, poslovi prijema i otpreme pošte, održavanja
poslovnog prostora Grada kojima gospodari Odjel, poslovi u svezi s
gospodarenjem skloništima te drugi opći poslovi.
U Odjelu, sukladno posebnim propisima, obavljaju se i poslovi koji
obuhvaćaju zaštitu na radu, zaštitu od požara i civilnu zaštitu za objekte
odnosno poslovne prostore kojima gospodare Odjel za gradsku samoupravu i
upravu, Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, Odjel gradske uprave za
zdravstvo i socijalnu skrb, Odjel gradske uprave za kulturu te Odjel gradske
uprave za sport i tehničku kulturu.
Članak 23.
U Uredu Grada obavljaju se pravni, savjetodavni, protokolarni i
stručno-administrativni poslovi u svezi s djelokrugom rada gradonačelnika,
Poglavarstva, Gradskog vijeća i njihovih radnih tijela, poslovi u svezi
ostvarivanja prava na pristup informacijama, poslovi u svezi ostvarivanja
djelovanja vijeća nacionalnih manjina, te poslovi u svezi zastupanja Grada pred
pravosudnim tijelima.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka obuhvaćaju stručne i administrativne
poslove u svezi pripremanja i organizacije sjednica Poglavarstva, Gradskog
vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća, organizaciju poslova u svezi s
protokolarnim primanjima i prigodnim svečanostima, stručne i administrativne
poslove za potrebe gradonačelnika, zamjenike gradonačelnika, predsjednika i
potpredsjednike Gradskog vijeća, članove Poglavarstva i radnih tijela Gradskog
vijeća, poslove koji su u funkciji i ostvarivanju suradnje tijela Grada s
državnim tijelima, medijima, ustanovama, udrugama i građanima, poslove u svezi
ostvarivanja prava nacionalnih manjina, poslove u svezi ostvarivanja prava na
pristup informacijama, poslove u svezi razmatranja predstavki i pritužbi
građana na rad upravnih tijela Grada te predlaganja mjera za otklanjanje
utvrđenih nepravilnosti, savjetodavne poslove iz područja financija, prava i
razvoja, poslove u svezi zastupanja Grada pred pravosudnim tijelima, te poslove
u svezi pripreme i izrade projekata i programa suradnje s Europskom unijom koji
su od interesa za Grad.
Članak 24.
Ustrojstvene jedinice u Zavodu za informatičku djelatnost jesu: Direkcija za
razvoj informacijskih sustava i Direkcija za sistemsku podršku.
Članak 25.
Zavod za informatičku djelatnost obavlja poslove planiranja, projektiranja,
izgradnje i uspostavljanja informacijskih sustava, geoinformacijskih (GIS)
sustava, integracije alfanumeričkih i grafičkih podataka, WEB Portala Grada te
sustava dvosmjerne komunikacije i on-line usluga građanima u okviru izgradnje
e-Uprave. Obavlja poslove planiranja, nabave i upravljanja informatičko
komunikacijskim resursima, nadzora nad radom mreže (interanet i internet) te
osigurava sigurnost i zaštitu podataka. Planira i provodi edukaciju službenika
i namještenika za korištenje informatičke opreme, programa i alata u radu.
Članak 26.
U Službi proračunskog nadzora i unutarnje kontrole obavlja se proračunski
nadzor zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih
sredstava te poslovi unutarnje kontrole.
Proračunski nadzor obuhvaća pregled i provjeru računovodstvenih,
financijskih i ostalih poslovnih dokumenata proračunskih i izvanproračunskih
korisnika, nadzor namjenskog korištenja proračunskih sredstava svih fizičkih i
pravnih osoba koje dobivaju sredstva iz proračuna i financijskih planova
izvanproračunskih korisnika te nadzor namjenskog korištenja kreditnih sredstava
za koje je Grad dao jamstvo.
Poslovi unutarnje kontrole obuhvaćaju kontrolu ispravnosti prijedloga
ugovora te poslove kontrole provedenih javnih natječaja.
Članak 27.
Upravne, stručne i ostale poslove iz djelokruga rada upravnih tijela Grada
obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga upravnog tijela
u kojem rade, a namještenici obavljaju tehničke, prateće i pomoćne poslove.
Članak 28.
Radom upravnog tijela Grada rukovodi pročelnik.
Unutarnjom ustrojstvenom jedinicom iz članka 2. stavka 2. ove Odluke
rukovodi ravnatelj.
Članak 29.
Pročelnika upravnog tijela Grada imenuje Poglavarstvo Grada sukladno Zakonu
o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01 i
60/01) i Zakonu o državnim službenicima i namještenicima (»Narodne novine« broj
27/01).
Ostali službenici i namještenici primaju se u službu odnosno na rad u
upravna tijela Grada sukladno Zakonu o državnim službenicima i namještenicima
(»Narodne novine« broj 27/01).
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 30.
Za pročelnika upravnog tijela Grada i za ravnatelja unutarnje ustrojstvene
jedinice koji su imenovani do dana stupanja na snagu ove Odluke, raspisat će se
javni natječaj najkasnije 60 dana prije isteka vremena na koje su imenovani.
Članak 31.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje vrijediti Odluka o ustrojstvu
gradske uprave Grada Rijeke (»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj
27/97 - pročišćeni tekst, 1/98 - ispr. 2/01 i 7/04).
Članak 32.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Klasa: 021-05/05-01/122
Ur. broj: 2170-01-10-05-2
Rijeka, 24. veljače 2005.
GRADSKO VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednik
Gradskog vijeća
mr. sc. Željko Glavan, v. r.