7.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2015.
godini (»Narodne novine« broj 15/ 15), članka 28. točke 23. Statuta
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 23/09, 9/13 i 25/13 -
pročišćeni tekst) i članka 84. Poslovnika Županijske skupštine
Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/09, 16/13 i 25/13 -
pročišćeni tekst), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na 15.
sjednici održanoj 26. veljače 2015. godine donijela je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog financijskog
standarda za decentralizirane funkcije
učeničkih domova u 2015. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i
načinu financiranja minimalnog financijskog standarda za decentralizirane
funkcije učeničkih domova u 2015. godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju
se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda učeničkih domova u okvirima
bilanciranih sredstava po namjenama utvrđenim u Odluci Vlade Republike Hrvatske
o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih
domova u 2015. godini.
II.
OBVEZE UČENIČKIH DOMOVA PREMA ODLUCI O
IZVRŠAVANJU PRORAČUNA ZA 2015. GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna
Primorsko-goranske županije za 2015. godinu (»Službene novine« broj 36/14 - u
daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju Proračuna) u postupku planiranja i
izvršavanja proračuna utvrđene su obveze učeničkih domova kojima je Županija
osnivač, a koje su uvrštene u Registar korisnika Proračuna Primorsko-goranske
županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna,
propisana je obveza proračunskih korisnika da do 15. siječnja 2015. godine
dostave upravnom tijelu nadležnom za obrazovanje svoje financijske planove i
planove nabave usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu za 2015. godinu.
Planovi se razrađuju po tromjesečjima, vodeći računa o dospijeću planiranih
obveza.
Učeničkim domovima koji pravovremeno ne
dostave financijske planove Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se
odobriti korištenje proračunskih sredstava.
Temeljem članka 22. Odluke o izvršavanju
Proračuna, učenički domovi su dužni u postupcima javne nabave koji se
djelomično ili u cijelosti financiraju proračunskim sredstvima uključiti i
predstavnika Županije.
Člankom 33. Odluke o izvršavanju Proračuna
propisana je i obveza učeničkih domova da dostave godišnje i polugodišnje
izvještaje o poslovanju najkasnije 30 dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom
o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«,
broj 32/ 11).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i
prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka
poslovanja.
III.
Temeljem Odluke Vlade RH u Proračunu
Primorsko- goranske županije za 2015. godinu osigurana su sredstva za
decentralizirane funkcije nužne za financiranje smještaja i prehrane učenika srednjih
škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i
načini financiranja rashoda učeničkih domova u okvirima navedenih sredstava
temeljem bilanciranih sredstava po namjenama i to:
1.Materijalni rashod do iznosa od 525.604,00
kune,
2.Naknade za smještaj i prehranu u učeničkim
domovima do iznosa od 4.664.750,00 kuna,
3.Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja do iznosa od 337.733,00 kune.
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju
se učeničkim domovima sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo i
prema ekonomskoj klasifikaciji obuhvaćaju:
. skupinu 32 - Materijalni rashodi,
. skupinu 34 - Financijski rashodi.
Učeničkim domovima financiraju se materijalni
rashodi do visine stvarnog troška i to:
. Naknade za troškove prijevoza zaposlenika
na posao i s posla, na način kako je to utvrđeno Kolektivnim ugovorom za
zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama.
. Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju
za početak i kraj školske godine prema Pravilniku o obrascima i sadržaju
pedagoške dokumentacije i evidencije o učenicima u srednjim školama i učeničkim
domovima.
. Rashodi za liječničke i sistematske
preglede temeljem Kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim
službama i usluge zdravstvenog nadzora prema Zakonu o zaštiti pučanstva od
zaraznih bolesti.
. Rashode za usluge periodičnih pregleda i
kontrolnih ispitivanja objekata i opreme, servisiranje opreme u kotlovnici
doma, servisiranje vatrogasnih aparata, te usluge mjerenja emisija plinova.
. Rashodi za premije osiguranja imovine i
djelatnosti priznaju se učeničkim domovima temeljem provedene zajedničke javne
nabave koju za većinu škola i učeničkih domova provodi Županija, a izuzeti iz
javne nabave su učenički domovi koji imaju sklopljene višegodišnje police s
osiguravajućim kućama, te se njima priznaju troškovi polica u visini prethodno
ugovorenih iznosa.
V.
2. NAKNADE ZA SMJEŠTAJ I PREHRANU UČENIKA U
UČENIČKIM DOMOVIMA
Naknade za smještaj i prehranu učenika u
učeničkim domovima čiji je osnivač Primorsko-goranska županija, financiraju se
učenicima u slijedećem iznosu:
. 6.300,00 kuna po učeniku godišnje financira
se smještaj i prehrana učenicima od I. do IV. razreda srednjih škola.
Učenički domovi su dužni u roku od 15 dana od
dana donošenja Odluke, uskladiti svoje financijske planove za 2015. godinu s
iznosom utvrđenim u Rasporedu sredstava za materijalne i financijske rashode po
učeničkim domovima za 2015. godinu iskazanom u tabelarnom prikazu PRILOG 3-UD
koji je sastavni dio ove Odluke.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I
FINANCIJSKIH RASHODA
Učenički domovi su obvezni u svrhu planiranja
i izvršavanja svojih Financijskih planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje
ili doznaku sredstava, koristiti računalni program »Riznica PGŽ«.
Prilikom korištenja sustava učenički domovi
su dužni pridržavati se Korisničkih uputa »Riznica PGŽ« - »Korisnici
proračuna-troškovno mjesto u Riznici« iz 2012. godine te eventualnih dopuna
i/ili izmjena istih.
Materijalni i financijski rashodi do visine
utvrđene Financijskim planom plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom na
žiro račun učeničkog doma (kroz knjigu K22) ili direktno dobavljačima (kroz
knjigu K09), i to na temelju zahtjeva učeničkog doma za transfer/plaćanje putem
»Riznice PGŽ«.
Računi za plaćanje učeničkih domova unutar
knjige K- 11 unose se u Program svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju
i dostavljaju samo dva puta mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospijeća
računa.
Elementi računa koji se unose u program
»Riznica PGŽ« moraju biti vjerodostojni i moraju odgovarati elementima
originalnog dokumenta na temelju kojeg se unose.
Ravnatelj učeničkog doma svojim potpisom na
Zahtjevu za plaćanje jamči da je odobrio plaćanje svih računa evidentiranih u
Zahtjevu i da isti u potpunosti odgovaraju elementima originalnog dokumenta.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti
do 12. u mjesecu, a drugi Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Zahtjeve za plaćanje (ovjerene i pečatirane)
učenički domovi dostavljaju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni
odjel odobrava plaćanje samo ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno
navedenim pozicijama proračuna, vrstom troška i opisom troška koji obavezno mora
odgovarati kontu).
Naknade za smještaj i prehranu učenika u
2015. godini financiraju se učeničkim domovima u razdoblju od 1. siječnja do
30. lipnja i od 1. rujna do 31. prosinca tekuće godine.
VII.
3. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE
TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
a. Rashodi za materijal, dijelove i usluge
investicijskog održavanja
Učenički domovi su dužni tijekom rujna tekuće
godine za narednu godinu, prijaviti potrebe za investicijskim održavanjem
objekata i opreme koji su u funkciji učeničkog doma, s procjenom vrijednosti
potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj
i obrazovanje koji temeljem dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana
rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
učeničkih domova u 2015. godini (u daljnjem tekstu: Plan rashoda investicijskog
održavanja), sukladno utvrđenom iznosu u Odluci Vlade RH za tu namjenu.
Uvrštenje učeničkih domova u Plan rashoda
investicijskog održavanja ovisi o stanju objekata i opreme, koji moraju
zadovoljavati potrebe nastavnog procesa, tj. o prioritetima u izvođenju istih.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju
investicijskog održavanja zgrada u 2015. godini kako slijedi:
- otklanjanje nedostataka po inspekcijskim
rješenjima,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
- održavanje sanitarija i vodovodnih
instalacija,
- održavanje krovova,
- održavanje elektroinstalacija,
- održavanje vanjskih otvora (prozori i
vrata),
- održavanje unutrašnjih uređenja,
- ostali zahvati.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu
provodi javnu nabavu radova investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave
Primorsko-goranske županije za 2015. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u
Planu rashoda investicijskog održavanja. Prije početka postupka nabave radova,
učeničkom domu se dostavlja na znanje preslika troškovnika planiranih radova.
U postupak nabave uključen je predstavnik
učeničkog doma i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova
investicijskog održavanja objekata provodi Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Po završetku radova u postupku primopredaje
učestvuje i ovlašteni predstavnik učeničkog doma.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u
obavezi je dostaviti domu presliku dokumentacije o izvršenim radovima temeljem
koje će dom radove evidentirati u svojim poslovnim knjigama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba
izvođenja žurnih, nepredviđenih radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo
sigurnost učenika, učenički domovi takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za
odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz
»sredstava rezervi« utvrđenih Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje
ulaze i sredstva nastala kao razlika između planirane i ugovorene cijene
radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene
i dopune operativnog plana.
b. Rashodi za usluge hitnih intervencija
tekućeg održavanja objekata
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba za
hitnom neplaniranom intervencijom za radove tekućeg održavanja objekata
učenički domovi dužni su prije početka radova prijaviti potrebu Upravnom odjelu
za odgoj i obrazovanje, uz obveznu dostavu izvješća o nastalom događaju i troškovnika
planiranih radova. Ukoliko se utvrdi stvarna potreba izvršenja radova, Upravni
odjel za odgoj i obrazovanje daje učeničkom domu suglasnost za izvršenje
radova.
Po završetku radova učenički dom dužan je
dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje zahtjev za plaćanjem izvedenih
radova, presliku računa i ostalu valjanu dokumentaciju.
Kontrolu izvedenih radova obavlja Upravni
odjel za odgoj i obrazovanje.
Sredstva za tu namjenu osigurana su u
Proračunu Županije za 2015. godinu na poziciji »Vlastiti prihodi školskih
ustanova«, van zakonskog standarda za decentralizirane funkcije školstva.
VIII.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH
RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada
zajedno koristi učenički dom i neka druga ustanova (subjekt), korisnici su
obvezni zaključiti međusobni sporazum kojim se razgraničavaju troškovi prema
kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti Upravnom odjelu
za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da učenički dom i neka druga
ustanova (subjekt) ne mogu postići dogovor o razgraničenju, dužni su u dogovore
uključiti Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška,
kriteriji za razgraničavanje (udio u korištenju sredstava rada i prostora),
način i rok plaćanja.
Učenički dom podmiruje isključivo svoj dio
troškova, dok preostali dio troškova ustanova (subjekt) s kojom zajednički
koristi prostor ili sredstva rada podmiruje izravno dobavljačima, ili sredstva
za plaćanje obveza doznačuje na žiro-račun učeničkog doma.
IX.
Ravnatelj učeničkog doma odgovoran je za
točnost, pravodobnost i istinitost podataka, kao i za namjensko trošenje
sredstava.
X.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske
županije da tijekom godine svojim odlukama izvrši preraspodjelu sredstava prema
korisnicima.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/15-01/1
Ur. broj: 2170/1-01-01/5-15-20
Rijeka, 26. veljače 2015.
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik
Fabijanić, v. r.
*tablica se nalazi na
kraju dokumenta*