5.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2015. godini
(»Narodne novine« broj 15/15), članka 28. točke 23. Statuta Primorsko-goranske
županije (»Službene novine« broj 23/09, 9/13 i 25/13 - pročišćeni tekst) i
članka 84. Poslovnika Županijske skupštine Primorsko-goranske županije
(»Službene novine« broj 26/09, 16/13 i 25/13 - pročišćeni tekst), Županijska
skupština Primorsko-goranske županije na 15. sjednici održanoj 26. veljače
2015. godine donijela je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog
financijskog standarda za decentralizirane funkcije
osnovnog školstva u 2015. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i
načinu financiranja minimalnog financijskog standarda za decentralizirane
funkcije osnovnog školstva u 2015. godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju
se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda osnovnih škola u okvirima
bilanciranih sredstava po namjenama utvrđenim u Odluci Vlade Republike Hrvatske
o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje
minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnih škola u 2015. godini.
II.
OBVEZE USTANOVA ŠKOLSTVA PREMA ODLUCI O
IZVRŠAVANJU PRORAČUNA PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE ZA 2015. GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna
Primorsko-goranske županije za 2015. godinu (»Službene novine« broj 36/14 - u
daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju Proračuna) u postupku planiranja i
izvršavanja Proračuna utvrđene su obveze osnovnoškolskih ustanova kojima je
Županija osnivač, a koje su uvrštene u Registar korisnika Proračuna
Primorsko-goranske županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna,
propisana je obveza proračunskih korisnika da do 15. siječnja 2015. godine
dostave Upravnom tijelu nadležnom za obrazovanje svoje financijske planove i
planove nabave usklađene s odobrenim sredstvima u Proračunu za 2015. godinu.
Planovi se razrađuju po tromjesečjima, vodeći računa o dospijeću planiranih
obveza.
Školama koje pravovremeno ne dostave
financijske planove Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se odobriti
korištenje proračunskih sredstava.
Temeljem članka 22. Odluke o izvršavanju
Proračuna, škole su dužne u postupcima javne nabave koji se djelomično ili u
cijelosti financiraju proračunskim sredstvima uključiti i predstavnika
Županije.
Člankom 33. Odluke o izvršavanju Proračuna
propisana je i obveza škola da dostave godišnje i polugodišnje izvještaje o
poslovanju, najkasnije 30 dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom o
financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«, broj
32/11).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i
prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka
poslovanja.
III.
Temeljem Odluke Vlade Republike Hrvatske u
Proračunu Primorsko-goranske županije za 2015. godinu osigurana su sredstva za
decentralizirane funkcije nužne za realizaciju nastavnog plana i programa
javnih potreba osnovnoškolskog obrazovanja.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i
načini financiranja rashoda osnovnih škola u okvirima navedenih sredstava
temeljem bilanciranih sredstava po namjenama i to:
1. Materijalni i financijski rashodi do
iznosa od 21.251.094,00 kune,
2. Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja do iznosa od 1.815.656,00 kuna,
3. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini do iznosa od 3.866.058,00
kuna.
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju
se školama sukladno Računskom planu za proračunsko računovodstvo i prema
ekonomskoj klasifikaciji obuhvaćaju:
. skupinu 32 - Materijalni rashodi,
. skupinu 34 - Financijski rashodi.
Ukupna sredstva kojima raspolaže svaka
osnovnoškolska ustanova za materijalne i financijske rashode je zbroj sredstava
koji se ostvaruje prema kriterijima i mjerilima za:
1.1. Opseg djelatnosti
1.2. Stvarne troškove
1.3. Specifične programe koji se izvode u
sklopu redovnog nastavnog plana i programa rada škole
1.1. Kriteriji i mjerila za izračun sredstava
prema opsegu djelatnosti
Sredstva prema opsegu djelatnosti priznaju se
osnovnim školama po sljedećim kriterijima i mjerilima:
1. Godišnji iznos u kunama po učeniku:
. do 250 učenika / do 270,00 kuna po učeniku,
. od 251 do 500 učenika / do 250,00 kuna po
učeniku,
. od 501 do 750 učenika/ do 230,00 kuna po
učeniku,
. od 751 na dalje/ do 200 kuna po učeniku.
2. Godišnji iznos u kunama po zaposleniku:
. do 50 zaposlenika/ do 1.500,00 kuna po
zaposleniku,
. od 51 do 100 zaposlenika/ do 1.250,00 kuna
po zaposleniku,
. od 100 zaposlenika na dalje / do 1.000,00
kuna po zaposleniku.
3. Godišnji iznos u kunama po razrednom
odjelu:
. do 30 razrednih odjela/ do 1.700,00 kuna po
razrednom odjelu,
. od 31 do 50 razrednih odjela / do 1.500,00
kuna po razrednom odjelu,
. od 51 na dalje razrednih odjela / do
1.000,00 kuna po razrednom odjelu.
4. Godišnji iznos po metru kvadratnom
školskog prostora u funkciji nastave iznosi do 13,00 kuna po metru kvadratnom.
Raspoloživi iznos sredstava utvrđen prema
ovim kriterijima i mjerilima, osnovne škole su dužne rasporediti na materijalne
rashode unutar skupine 32 i financijske rashode unutar skupine 34.
(Ova sredstva ne raspoređuju se za
materijalne rashode za energente, usluge prijevoza učenika u školu, zakupnine,
premije osiguranja, komunalnu naknadu, vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća).
Prilikom raspodjele ukupno utvrđenih
sredstava prema opsegu djelatnosti, škole su obvezne planirati sljedeće
namjene:
. obveznu pedagošku dokumentaciju za početak
i kraj školske godine prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške
dokumentacije i evidencije o učenicima u osnovnim školama,
. liječničke i sistematske preglede temeljem
Kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama i usluge
zdravstvenog nadzora prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
. usluge periodičnih pregleda i kontrolnih
ispitivanja objekata i opreme, servisiranja opreme u kotlovnici škole, usluge
servisiranje vatrogasnih aparata, te usluge mjerenja emisija plinova,
. računalne usluge za održavanje programa
Županijske riznice i drugih programa neophodnih za rad škole.
Preostala raspoloživa sredstva škole
raspoređuju prema vlastitim potrebama po namjenama unutar materijalnih i
financijskih rashoda skupina 32 i 34 ekonomske klasifikacije.
1. 2. Kriteriji i mjerila za izračun
sredstava za stvarne troškove
Prema kriterijima i mjerilima za stvarne
troškove, škole raspolažu sredstvima za materijalne rashode iz skupine 32
ekonomske klasifikacije. Ovi rashodi ne priznaju se glazbenim školama.
Rashodi za energente za zagrijavanje,
rasvjetu i pogon škole. Ovi se rashodi priznaju do iznosa prosječne godišnje
potrošnje, na bazi izračuna za posljednje tri godine.
Škole su obvezne planirati navedene rashode
na način da planirane godišnje količine pomnože s trenutno važećom cijenom
pojedinog energenta, uzimajući u obzir i indekse kretanja cijena.
U slučaju odstupanja stvarno potrebnih
količina od planiranih moguće je uz suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje izvršiti prenamjenu dijela planiranih sredstava.
Rashodi za usluge prijevoza učenika u školu
sukladno obvezi iz članka 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i
srednjoj školi. Ovi se rashodi školama priznaju do stvarnog iznosa za:
. obveze iz zaključenih ugovora Županije ili
škole s odabranim prijevoznikom (škole su obvezne planirati u svojim planovima
iznose temeljem ugovorenih cijena, te uzeti u obzir promjenu broja učenika
tokom godine),
. za usluge prijevoza učenika vozilom u
vlasništvu škole, uključujući izdatke za redovito servisiranje vozila,
registraciju, nabavu auto guma i motornog goriva,
. za usluge prijevoza kojeg obavljaju
roditelji učenika zbog nemogućnosti korištenja javnog prijevoza, za koji se
priznaje iznos do visine 10% važeće cijene goriva po prijeđenom kilometru.
Rashodi za zakupnine prostora i opreme nužnih
za izvršenje nastavnog plana i programa, prema utvrđenim ugovornim obvezama
škole, a uz uvjet da je pribavljena suglasnost Županije na ugovor prije
njegovog zaključivanja.
Rashodi za premije osiguranja imovine i
djelatnosti priznaju se školama temeljem provedene zajedničke javne nabave koju
za većinu škola provodi Županija, a izuzete iz javne nabave su škole koje imaju
sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima priznaju
troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
Rashodi za komunalnu naknadu, vodnu naknadu i
uslugu odvoza smeća, koji proizlaze iz rješenja ili računa izdanih od nadležnih
tijela. Ovi rashodi iznimno se priznaju i osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za usluge održavanja i čišćenja
objekata potrebnih za realizaciju redovitog nastavnog plana i programa rada
škole za koje škola nema osigurane kadrove, priznaju se prema ugovorenim
obvezama, a uz uvjet da je pribavljena suglasnost Županije na ugovor prije
njegovog zaključivanja.
1.3. Kriteriji i mjerila za specifične
programe koji se izvode u sklopu
redovnog nastavnog plana i programa rada
škole
Pojedine škole u sklopu nastavnog plana i
programa rada škole provode specifične programe za koje je potrebno osigurati
dodatna sredstva za materijalne rashode.
Dodatna sredstva za materijalne rashode
priznaju se školama za sljedeće namjene:
. za obrazovanje učenika romskog podrijetla,
priznaju se povećani troškovi nastavnog materijala i higijenskih potrepština,
do iznosa utvrđenog financijskim planom škole,
. Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u
Delnicama za održavanje bazena priznaju se povećani troškovi utroška vode,
usluge kontrole ispravnosti vode, čišćenja i održavanja bazena, do iznosa
utvrđenog financijskim planom škole,
Škole su dužne u roku od 15 dana od dana
donošenja ove Odluke uskladiti svoje financijske planove za 2015. godinu s
iznosom utvrđenim u Rasporedu sredstava za materijalne i financijske rashode po
osnovnim školama za 2015. godinu, iskazanom u tabelarnom prikazu PRILOG 1-OŠ
koji je sastavni dio ove Odluke.
V.
STVARNI TROŠKOVI KOJI SE REALIZIRAJU PO
POSEBNIM ZAHTJEVIMA
Škole po posebnom zahtjevu mogu koristiti
sredstva za rashode koje ne mogu unaprijed planirati. Ova sredstva odobravaju
se u trenutku nastanka potrebe. Zahtjev za korištenje tih sredstava škole su
dužne dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje. To su:
Rashodi za hitne intervencije tekućeg
održavanja, odnosno popravke kvarova koji se ne mogu unaprijed planirati, a
nužni su za redovito funkcioniranje škole:
. za popravak manjih kvarova priznaju se izdaci
do iznosa od 5.000,00 kn (bez PDV-a). Izvršitelj je škola, uz obvezu
dostavljanja obavijesti (s obrazloženjem) o nastalom događaju Upravnom odjelu
za odgoj i obrazovanje,
. za otklanjanje nedostataka utvrđenih
inspekcijskim rješenjem ili zapisnikom ovlaštene tvrtke, priznaju se izdaci do
iznosa od 20.000,00 kn (bez PDV-a). Izvršitelj je škola, a prije početka radova
dužna je pribaviti pisanu suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, uz
prethodno dostavljanje preslike dokumentacije (inspekcijsko rješenje i slično),
te troškovnika planiranih radova,
. za popravak vozila i opreme u vlasništvu
škole, izvršitelj je škola, a prije početka radova dužna je tražiti (s
obrazloženjem) i pribaviti pisanu suglasnost Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje.
Rashodi za pravnu pomoć u vođenju sudskih
postupaka u kojima je škola stranka u postupku (osim postupaka proizašlih iz
radnih odnosa). Škola je obvezna o poduzetim aktivnostima obavijestiti Upravni
odjel za odgoj i obrazovanje u roku od 15 dana od dana pokretanja postupka.
Zahtjev za refundacijom sredstava škole su dužne dostaviti odmah po primitku, s
priloženim računima i/ili drugom dokumentacijom.
Rashodi za izradu projektno tehničke
dokumentacije i procjene vrijednosti od strane ovlaštenih osoba, neophodni za
otklanjanje nedostataka po zahtjevu škole i/ili nadležnih
inspekcijskih službi, uz
prethodnu suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Ove rashode škole ne uključuju u financijske
planove.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I
FINANCIJSKIH RASHODA
Škole su obvezne u svrhu planiranja i
izvršavanja svojih Financijskih planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili
doznaku sredstava, koristiti računalni program »Riznica PGŽ«. Prilikom
korištenja sustava Riznice škole su dužne pridržavati se Korisničkih uputa
»Riznica PGŽ« - »Korisnici proračuna-troškovno mjesto u Riznici« iz 2012.
godine te eventualnih dopuna i/ili izmjena istih.
Materijalni i financijski rashodi do visine
utvrđene Financijskim planom plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom
direktno dobavljačima (kroz knjigu K09) ili iznimno na žiro račun škola (kroz
knjigu K22), i to na temelju zahtjeva škole za plaćanje/transfer putem »Riznice
PGŽ«.
Računi za plaćanje škole unutar knjige K-11
unose se u Program svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju i
dostavljaju samo dva puta mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospjeća
računa.
Elementi računa koji se unose u program
»Riznica PGŽ« moraju biti vjerodostojni i moraju odgovarati elementima
originalnog dokumenta na temelju kojeg se unose.
Ravnatelj škole svojim potpisom na Zahtjevu
za plaćanje jamči da je odobrio plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti
do 12. u mjesecu, a drugi Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Izuzetak su samo računi za plaćanje
električne energije i odvoza smeća ukoliko su isti dostavljeni školama s
prekratkim rokom dospijeća, te se isti mogu posebnim Zahtjevom dostaviti i
izvan navedenih termina dostave.
Zahtjeve za plaćanje (ovjerene i pečatirane)
škole dostavljaju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel
odobrava plaćanje samo ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim
pozicijama proračuna, vrstom troška i opisom troška koji obvezno mora
odgovarati kontu).
Uz zahtjev za plaćanje, škole su obvezne
dostaviti samo preslike računa za troškove lož ulja/plina/peleta.
Za sve ostale materijalne i financijske
rashode škole su dužne dostaviti dokumentaciju tek po posebnom zahtjevu
Županije.
Škole koje razgraničavaju pojedine troškove s
nekom drugom ustanovom/školom (temeljem potpisanih sporazuma o razgraničenju
troškova), unose u Zahtjev za plaćanje isključivo svoj dio troškova.
VII.
2. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE
TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
2.1. Rashodi za materijal, dijelove i usluge
investicijskog održavanja
Škole su dužne tijekom rujna tekuće godine za
narednu godinu, prijaviti potrebe za investicijskim održavanjem objekata i
opreme koji su u funkciji nastave, s procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj
i obrazovanje koji temeljem dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana
rashoda za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
osnovnih škola u 2015. godini (u daljnjem tekstu: Plan rashoda investicijskog
održavanja), sukladno utvrđenom iznosu u Odluci Vlade RH za tu namjenu.
Uvrštenje školske ustanove u Plan rashoda
investicijskog održavanja ovisi o stanju objekata i opreme, koji moraju
zadovoljavati potrebe nastavnog procesa, tj. o prioritetima u izvođenju istih.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju
investicijskog održavanja zgrada u 2015. godini kako slijedi:
- otklanjanje nedostataka po inspekcijskim
rješenjima,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
- održavanje sanitarija i vodovodnih
instalacija,
- održavanje krovova,
- održavanje elektroinstalacija,
- održavanje vanjskih otvora (prozori i
vrata),
- održavanje unutrašnjih uređenja,
- ostali zahvati.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu
provodi javnu nabavu radova investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave
Primorsko-goranske županije za 2015. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u
Planu rashoda investicijskog održavanja.
Prije početka postupka nabave radova, školi
se dostavlja na znanje preslika troškovnika planiranih radova. U postupak
nabave uključen je predstavnik škole i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova
investicijskog održavanja objekata provodi Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Po završetku radova, u postupku primopredaje
učestvuje i ovlašteni predstavnik škole.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u obvezi
je dostaviti školi presliku dokumentacije o izvršenim radovima temeljem koje će
škole radove evidentirati u svojim poslovnim knjigama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba
izvođenja žurnih, nepredviđenih radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo
sigurnost učenika i nastavni proces, škole takvu potrebu prijavljuju Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz
»sredstava rezervi« utvrđenih Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje
ulaze i sredstva nastala kao razlika između planirane i ugovorene cijene
radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene
i dopune operativnog plana.
2.2. Rashodi za usluge hitnih intervencija
tekućeg održavanja objekata
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba za
hitnom neplaniranom intervencijom za radovima tekućeg održavanja objekata čiji
iznos prelazi vrijednost od 5.000,00 kuna (bez PDV-a), škole su prije početka
radova dužne prijaviti potrebu Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, uz
obveznu dostavu izvješća o nastalom događaju i troškovnika planiranih radova.
Ukoliko se utvrdi stvarna potreba izvršenja radova, Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje daje školi suglasnost za izvršenje radova.
Po završetku radova škola je dužna dostaviti
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje zahtjev za plaćanjem izvedenih radova,
presliku računa i ostalu valjanu dokumentaciju.
Kontrolu izvedenih radova obavlja Upravni
odjel za odgoj i obrazovanje.
Sredstva za tu namjenu osigurana su u
Proračunu Županije za 2015. godinu na poziciji »Vlastiti prihodi školskih
ustanova«, van zakonskog standarda za decentralizirane funkcije školstva.
VIII.
3. RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE
IMOVINE I DODATNIH ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
Na temelju Uputa Ministarstva Županija je
obvezna donijeti Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i
dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2015. godinu (u daljnjem tekstu:
Plan rashoda za kapitalne projekte), u kojem se planiraju kapitalni projekti
osnovnog školstva koji će se realizirati tijekom 2015. godine.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta
izdaje prethodnu suglasnosti na Plan rashoda za kapitalne projekte. Sredstva za
ove rashode mogu se koristiti tek po dobivanju pisane prethodne suglasnosti.
3.1. Dugotrajna imovina - opremanje škola
Škole su dužne tijekom rujna tekuće godine za
narednu godinu prijaviti potrebe za opremanjem uredskom opremom i školskim namještajem,
komunikacijskom opremom, sportskom i glazbenom opremom, te opremom za posebne
namjene s procjenom njezine vrijednosti.
Raspored opreme po školama utvrđuje se do
iznosa iz Plana rashoda za kapitalne projekte, a iskazuje se Operativnim planom
opremanja osnovnih škola za 2015. godinu (Nastavno: Operativni plan opremanja).
Nabavu opreme provodi Upravni odjel za
proračun, financije i nabavu objedinjenim postupkom nabave, sukladno Planu
nabave Primorsko-goranske županije za 2015. godinu. U postupak nabave uključen
je i predstavnik Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Po isporuci opreme, škole su dužne istu
evidentirati u svojim poslovnim knjigama temeljem dokumenata o primitku opreme.
3.2. Dodatna ulaganja na nefinancijskoj
imovini - kapitalni projekti
Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini
odnose se na kapitalne projekte koji obuhvaćaju dugotrajna ulaganja u
izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje škola.
Sredstva za kapitalne projekte raspoređuju se
za:
. prethodno preuzete obveze iz zaključenih
ugovora i sporazuma s drugim subjektima,
. nova ulaganja u pripremljene projekte
izgradnje novih ili rekonstrukcije postojećih objekata,
. pripremu projektne dokumentacije za buduća
ulaganja.
Aktivnosti oko pripreme kapitalnih projekata
provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Za kapitalne projekte kojima je nositelj
realizacije Županija, postupak nabave provodi Upravni odjel za proračun,
financije i nabavu, sukladno Planu nabave Primorsko- goranske županije za 2015.
godinu. U postupak nabave uključen je predstavnik Upravnog odjela za odgoj i
obrazovanje i predstavnik škole - korisnika.
Sve aktivnosti vezane uz izvođenje radova
provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Utvrđivanje prava vlasništva za svaki
novoizgrađeni ili dograđeni objekt predmet je posebnih odluka.
Ukoliko se u financiranju kapitalnih
projekata, osim sredstava osiguranih u Županijskom proračunu osiguravaju i
sredstva iz proračuna jedinice lokalne samouprave, odnosno Državnog proračuna
RH, međusobni odnosi uređuju se posebnim sporazumima, koji uz ostalo sadrže i
odredbu o utvrđivanju prava vlasništva nad kapitalnim projektom.
IX.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH
RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada
zajedno koristi više škola, ili se njima koriste škola i neka druga ustanova
(subjekt), korisnici su obvezni zaključiti međusobni sporazum kojim se
razgraničavaju troškovi prema kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i
isti dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da škole, odnosno škola i druga
ustanova (subjekt) ne mogu postići dogovor o razgraničenju, dužne su u dogovore
uključiti Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška,
kriteriji za razgraničavanje (udio u korištenju sredstava rada i prostora),
način i rok plaćanja.
Škola plaća isključivo svoj dio troškova, dok
ostali dio troškova podmiruje ustanova (subjekt) s kojom škola zajednički
koristi prostor ili sredstva rada, i to izravno dobavljačima ili na žiro-račun
škole.
X.
OBVEZE ŠKOLA PO OSTVARENIM VLASTITIM
PRIHODIMA
Odlukom o uvjetima, kriterijima i postupku za
uzimanje i davanje u zakup prostora i opreme u školama i Odlukom o načinu
korištenja i uplaćivanja dijela ostvarenog vlastitog prihoda škole, ustanove su
dužne na poziciju »Vlastiti prihodi« Proračuna Županije uplaćivati 20%, odnosno
10% od ostvarenih prihoda.
Člankom 9. Odluke o izvršavanju Proračuna,
propisana je obveza škole da Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje dostavlja
mjesečno izvješće o ostvarenju vlastitih prihoda.
Mjesečna izvješća škole dostavljaju na
obrascu »Izvješće o vlastitim prihodima« (Obrazac je sastavni dio ove Odluke).
XI.
Ravnatelj škole odgovoran je za točnost,
pravodobnost i istinitost podataka, kao i za namjensko trošenje sredstava.
XII.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske
županije da tijekom godine svojim odlukama izvrši preraspodjelu sredstava prema
korisnicima.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/15-01/1
Ur. broj: 2170/1-01-01/5-15-18
Rijeka, 26. veljače 2015.
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik
Fabijanić, v. r.
*tablica
se nalazi na
kraju dokumenta*