10.
Na temelju članka 95. stavka 4. Zakona o službenicima i
namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 86/08, 61/11), te članka 18. Statuta Općine Jelenje (»Službene novine PGŽ« broj 33/09 i 13/13), Općinsko
vijeće Općine Jelenje, na 11. sjednici održanoj 17. veljače
2015. godine donijelo je
PRAVILNIK
O NAČINU OCJENJIVANJA RADA
SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA
1. OPĆE ODREDBE
1.1. Primjena
Članak 1.
Pravilnikom o načinu ocjenjivanja rada službenika i
namještenika (u daljnjem tekstu: Pravilnik) utvrđuju se kriteriji za ocjenjivanje rada službenika i namještenika u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Jelenje (u daljem
tekstu: Odjelu), te postupak i način provođenja ocjenjivanja.
Odredbe ovog pravilnika odnose se na sve ocjene rada
(u daljem tekstu: ocjene), koje se utvrđuju službenicima i
namještenicima, odnosno ocjenu probnog rada službenika
i namještenika, te redovnu ocjenu rada.
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i
ženski spol.
1.2. Svrha ocjenjivanja
Članak 3.
Postupak ocjenjivanja rada službenika i namještenika
provodi se u cilju poticanja kvalitetnog i profesionalnog
obavljanja poslova i zadataka, motiviranja službenika i
namještenika na konstantno unapređenje svojih stručnih
znanja i vještine, u svrhu napredovanja, te u svrhu davanja
priznanja, odnosno nagrađivanja službenika i namještenika.
1.3. Razdoblje ocjenjivanja
Članak 4.
Redovno ocjenjivanje službenika i namještenika vrši se
najmanje jednom godišnje i obuhvaća u pravilu razdoblje
od 1. siječnja do 31. prosinca.
Ocjena probnog rada obavlja se po isteku, odnosno
završetku razdoblja probnog rada.
Rad službenika i namještenika ocjenjuje se najkasnije do
31. ožujka za prethodnu godinu.
1.4. Izuzeci od ocjenjivanja
Članak 5.
Ne ocjenjuju se službenici i namještenici koji su u razdoblju ocjenjivanja radili kraće od šest mjeseci, osim službenika i namještenika koji su na probnom radu.
1.5. Osobe nadležne za ocjenjivanje
Članak 6.
Službenike ocjenjuje pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela .
Pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela (u daljnjem
tekstu: Odjel) ocjenjuje općinski načelnik.
2. ELEMENTI OCJENJIVANJA
Članak 7.
Ocjena rada službenika i namještenika daje se po sljedećim elementima:
1.kvantiteta rada,
2.kvaliteta rada
3.pravovremenost u obavljanju poslova
4.sposobnost usvajanja novih znanja i vještina
5.odnos prema radu
6.odnos prema nadređenim, radnim kolegama i strankama.
Svaki od elemenata od 1. do 6. iz stava 1. ovoga članaka
ocjenjuje se brojem od »pet« do »jedan«. Prosječna brojčana ocjena dobije se zbrajanjem pojedinačnih ocjena po
svakom elementu, što se potom dijeli sa šest i zaokružuje
na dvije decimale, i to tako što se sve decimale nakon
druge odbijaju.
Članak 8.
Kvantiteta rada:
Ocjenjuje se količina rada u smislu je li je službenik i
namještenik obavljao samo poslove svog radnog mjesta,
poslove svog radnog mjesta i dodatne poslove, poslove
svog radnog mjesta i posebne poslove, kao i radni učinak.
Članak 9.
Kvaliteta rada:
ocjenjuje se stručnost u radu, pridržavanje propisanih
procedura u radu, pravilnost rada, urednost, temeljitost i
preciznost u radu, stupanj ispunjenja utvrđenih radnih
ciljeva.
Ocjenom kvalitete rada utvrđuje se u kolikoj mjeri je
službenik i namještenik kvalitetno, točno i precizno ispunio
utvrđene radne ciljeve u definiranim vremenskim rokovima pri čemu se uzima u obzir težina utvrđenih radnih
ciljeva, potrebno vrijeme za ispunjenje istih, te stupanj
opterećenost službenika i namještenika zadacima vezanim
za radne ciljeve u danom razdoblju ocjenjivanja.
Članak 10.
Pravovremenost u obavljanju poslova:
ocjenjuje se vrijeme potrebno za obavljanje poslova,
poštovanje propisanih i naloženih rokova, izvršavanje
poslova na vrijeme, samostalnost u radu kojom se utvrđuje
koliko je službenik i namještenik sposoban planirati i ispunjavati utvrđene radne ciljeve samostalno i bez kontinuirane pomoći pretpostavljenih.
Članak 11.
Odnos prema radu:
ocjenjuje se poštovanje radnog vremena i prisustvo na
poslu, učinkovitost u korištenju radnog vremena, odgovornost, marljivost, pouzdanost, inicijativa, sposobnost rješavanja problema, posvećenost poslu, lojalnost.
Članak 12.
Sposobnost usvajanja novih znanja i vještina potrebnih
za kvalitetnije obavljanje posla:
ocjenjuje se odnos prema uvođenju novih praksi u radu,
stvaralačka sposobnost i inicijativa te sposobnosti iznalaženja rješenja i davanja ideja kojima se unapređuju radni
procesi.
Članak 13.
Odnos prema nadređenim, radnim kolegama i strankama:
ponašanje prema nadređenim i drugim zaposlenim,
poštivanje općih standarda pristojnosti i ljubaznosti, sposobnost priznavanja greški i prihvaćanja odgovornosti,
spremnost prihvaćanja i davanja konstruktivnih kritika i
sugestija, oblici komunikacije sa pretpostavljenim i drugim
zaposlenim, radna etika službenika i namještenika.
Sposobnost skladne usmene i pismene interakcije službenika i namještenika sa kolegama i strankama prilikom
obavljanja poslova i zadataka. Vještina komunikacije i
entuzijazma i pozitivne energije, takta i samokontrole,
osjećaj za timski rad i pripadnost tvrtci.
Članak 14.
Određivanje dodatnog kriterija nije obavezno, ali se
može iskoristiti kao opcija u slučajevima gdje već utvrđeni
kriteriji ne odgovaraju u potpunosti prirodi posla. Dodatni
kriterij moraju se službenik i namješteniku odrediti unaprijed za razdoblje ocjenjivanja.
3. POSTUPAK PRAĆENJA I OCJENJIVANJA SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA
3.1. Pojam radnih ciljeva
Članak 15.
Službenik i namješteniku se za svako razdoblje ocjenjivanja utvrđuju najmanje tri, a najviše pet radnih ciljeva.
Izuzetno, ako s obzirom na prirodu radnog mjesta i propisane poslove i zadatke postoji teškoća u određivanju više
radnih ciljeva, službenik i namješteniku se mogu utvrditi
dva radna cilja.
Radni ciljevi po pravilu proizlaze iz opisa i svrhe radnog
mjesta, a moraju biti ostvarivi i po mogućnosti mjerljivi sa
postavljenim realnim rokovima.
3.2. Utvrđivanje radnih ciljeva
Članak 16.
Utvrđivanje radnih ciljeva službenika i namještenika je u
nadležnosti pročelnika Odjela.
Radni ciljevi službenika i namještenika utvrđuju se
između službenika i namještenika i nadređenoga i u pravilu
proizlaze iz ciljeva utvrđenih na nivou konkretne organizacijske jedinice -odsjeka.
Radne ciljeve službenik i namješteniku koji je na probnom radu utvrđuje mentor službenika i namještenika na
probnom radu koji je dužan službenik i namješteniku
detaljno objasniti što se od njega očekuje u okviru svakog
utvrđenoga radnog cilja.
Radni ciljevi za naredno razdoblje utvrđuju se po pravilu
u toku razgovora o ocjenjivanju za prethodno razdoblje
ocjenjivanja, a najkasnije 30 dana poslije početka razdoblja
za ocjenjivanje.
Utvrđeni radni ciljevi unose se, prema redoslijedu njihovog značaja, u obrazac za ocjenjivanje, koji je sastavni dio
ovog pravilnika.
Ako se službenik i namještenik protivi radnim ciljevima
koje mu utvrdi direktno pročelnik Odjela, on svoje neslaganje unosi u komentare obrasca za ocjenjivanje. U slučaju
neslaganja pročelnika Odjela i službenika ili namještenika
radne ciljeve službenik i namješteniku konačno utvrđuje
načelnik.
Članak 17.
Utvrđeni radni ciljevi mogu se izmijeniti ako dođe do
promjene u prioritetima Odjela odnosno Odsjeka ili ako
nastupe okolnosti zbog kojih se radni ciljevi ne mogu
ostvariti.
Izmjene radnih ciljeva utvrđuju se na isti način kao radni
ciljevi, a obrazac u koji su unesene izmjene prilaže se
obrascu kojim su utvrđeni prvobitni radni ciljevi.
3.3. Dužnosti pročelnika u razdoblju za ocjenjivanje
Članak 18.
U toku razdoblja ocjenjivanja pročelnik Odjela je dužan:
a) stalno nadgledati rad službenika i namještenika i prikupljati podatke o tome koliko je službenik i namještenik
uspješan u radu, uzimajući u obzir prirodu poslova, radne
uvjete i stupanj iskustva službenika i namještenika;
b) dokumentirati rad službenika i namještenika u razdoblju za ocjenjivanje zapisivanjem i komentiranjem bitnih
primjera i dokaza o tome kako je službenika i namještenika radio.
3.4. Vrste ocjena
Članak 19.
Ocjene su: »odličan«, »vrlo dobar«, »dobar«, »zadovoljava« i »ne zadovoljava«.
a)ocjena »odličan« - dodjeljuje se službeniku ili namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost najviše
kvalitete i osigurava najbolje i jedinstveno izvršavanje službe,
b)ocjena »vrlo dobar« - dodjeljuje se službeniku ili
namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost
naročito dobar i osigurava prvorazredno izvršavanje
službe,
c)ocjena »dobar« - dodjeljuje se službeniku ili namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost prosječne
kvalitete osiguravajući pouzdano obavljanje službe,
d)ocjena »zadovoljava« - dodjeljuje se službeniku ili
namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost osigurava najmanju moguću mjeru prihvatljivih standarda kvalitete i preciznosti u obavljanju službe,
e)ocjena »ne zadovoljava« - dodjeljuje se službeniku ili
namješteniku ukoliko je njegov rad i učinkovitost
ispod minimuma standarda kvalitete te nije dovoljan
da osigura pouzdano i prihvatljivo obavljanje službe.
3.5. Način utvrđivanja ocjena
Članak 20.
Ocjena se utvrđuje kao:
a)ocjena po kriteriju stupnja ispunjenja dogovorenih
radnih ciljeva;
b)ocjena u odnosu na sve preostale kriterije ocjenjivanja,
Ocjena iz stava 1. točke a ovog članaka, po kriteriju
stupnja ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva numeričkog je
tipa, i određuje se tako što se ispunjenje svakog cilja ocjenjuje brojčanom ocjenom od 1 do 5, a potom se izračunava
prosječna ocjena za sve ciljeve za cijelo razdoblje ocjenjivanja.
Ocjena iz stava 1. točke b izračunava se tako što se službenik i namještenik ocjenjuje ocjenama od 1 do 5 prema
svakom preostalom kriteriju iz članaka . ovog pravilnika
pojedinačno, nakon čega se izračunava prosječna ocjena
prema svim preostalim kriterijima zajedno.
Konačna ocjena se dobije kad se zbir prosječne ocjene iz
stava 1. točke a i prosječne ocjene iz stava 1. točke b podijeli sa brojem 2. službenik i namještenik koji ne ostvari
minimalno 50% očekivanja ne može dobiti ocjenu »zadovoljava«. Konačna ocjena se izražava sa slijedećom skalom:
a) »ne zadovoljava« (ispod 1,50);
b) »zadovoljava« (1,50 - 2,49);
c) »dobar« (2,50 - 3,49);
d) »vrlo dobar« (3,50 - 4,50 ) i
e) »odličan« (4,50 do 5,00)
3.6. Ocjena službenika i namještenika koji su na probnom radu
Članak 21.
Službenik i namješteniku koji je na probnom radu zadovoljio kao zadovoljavajuća ocjena smatra se konačna
ocjena utvrđena u skladu sa odredbama ovog pravilnika:
»zadovoljava«, »dobar« i »vrlo dobar«.
Službenik i namješteniku koji je na probnom radu nije
zadovoljio nezadovoljavajuća ocjena smatra se konačna
ocjena utvrđena u skladu sa odredbama ovog pravilnika
»ne zadovoljava«.
3.7. Popunjavanje obrasca za ocjenjivanje
Članak 22.
Istekom razdoblja za ocjenjivanje, pročelnik Odjela ispunjava obrazac za ocjenjivanje službenika i namještenika
koji je sastavni dio ovog pravilnika.
3.8. Sadržaj obrasca za ocjenjivanje
Članak 23.
Pročelnik Odjela u obrazac za ocjenjivanje unosi komentare o stupnju ispunjenja utvrđenih radnih ciljeva i prijedlog ocjene za svaki postavljeni radni cilj i za sve ostale kriterije ocjenjivanja iz članaka 5. ovog pravilnika.
Pročelnik je dužan posebno obrazložiti ocjene »odličan«
i »ne zadovoljava«.
Komentari se mogu odnositi i na objektivne okolnosti
koje su otežale rad službenik i namješteniku u razdoblju
ocjenjivanja, zatim objašnjenje prijedloga za njegovo
stručno osposobljavanje i usavršavanje i ostale komentare
koji su značajni kod određivanja ocjene.
Članak 24.
Pročelnik Odjela dužan je dostaviti službenik i namješteniku popunjeni obrazac za ocjenjivanje najkasnije do
poziva na razgovor.
Pročelnik Odjela i službenik ili namještenik moraju obaviti razgovor najkasnije osam dana od dana kada je službenik i namještenik primio popunjeni obrazac za ocjenjivanje.
Članak 25.
Razgovor sa službenikom i namještenikom obavlja se u
atmosferi otvorenog dijaloga između službenika i namještenika i pročelnika Odjela
Službenik i namještenik iznosi mišljenje o ispunjenju
utvrđenih radnih ciljeva, a zatim pročelnik Odjela iznosi i
obrazlaže svoje mišljenje o radu službenika i namještenika,
prijedlog ocjene.
U toku razgovora sa službenik i namještenikom pročelnik, na osnovu argumenata koje je službenik i namještenik
izložio o svom radu, može izmijeniti prijedlog ocjene koju
je prethodno utvrdio u obrascu uz odgovarajuće obrazloženje.
Članak 26.
Poslije obavljenog razgovora, službenik i namještenik
unosi svoje komentare u obrazac za ocjenjivanje, uključujući i razloge mogućeg neslaganja sa ocjenom, upisuje
datum kada je dao komentar i potpisuje obrazac.
Nakon unošenja komentara službenika i namještenika
pročelniku potpisuje obrazac za ocjenjivanje.
Članak 27.
Nakon potpisivanja obrasca za ocjenjivanje pročelnik
donosi rješenje o ocjenjivanju službenika ili namještenika.
Načelnik donosi rješenje o ocjenjivanju pročelnika
Odjela.
4. NAPREDOVANJE
4.1. Napredovanje u viši platni razred u okviru radnog
mjesta
Članak 28.
Na osnovu rezultata ocjene rada službenik i namještenik
može napredovati u viši platni razred u okviru radnog mjesta sukladno Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji
Općine Jelenje.
4.2. Napredovanje na više radno mjesto
Članak 29.
Rezultati ocjene rada mogu se uzeti u obzir prilikom
obavljanja postupka unapređenja na više radno mjesto u
istom ili drugom Odsjeku.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 30.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 010-07/15-01/11
Ur. broj: 2170/04-04-15-7
Dražice, 17. veljače 2015.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE JELENJE
Predsjednik
Nikica Maravić, v. r.
|