83.
Temeljem članka 14. stavka 1. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08 i 136/12) i članka 38. Statuta
Općine Omišalj (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 29/13), Općinsko vijeće Općine Omišalj,
na sjednici 18. prosinca 2014. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Omišalj
za 2015. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Omišalj za
2015. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava Općine Omišalj (u
daljnjem tekstu: Općina), upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom te dugovima Općine, prava i obveze
korisnika proračunskih sredstava, ovlasti općinskog načelnika te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela te Plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa prihoda i
rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi od
poreza, pomoći, prihodi od imovine, prihodi od administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada,
prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i
prihodi od donacija, prihodi od prodaje nefinancijske imovine, te rashodi za zaposlene, materijalni rashodi, financijski rashodi, pomoći unutar općeg proračuna, naknade građanima i kućanstvima temeljem osiguranja i druge
naknade, ostali rashodi i rashodi za nabavu nefinancijske
imovine.
U Računu financiranja iskazani su svi primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji
se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani
rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije),
kapitalne pomoći i donacije za proračunsku godinu i za
dvije iduće godine.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda i primitaka nije ograničena procjenom prihoda i primitaka u Proračunu.
Rashodi i izdaci ne mogu biti izvršeni u iznosima većim
od onih koji su utvrđeni Proračunom.
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se proračunskom korisniku u likvidaciji koji je u posebnom djelu Proračuna
određen za nositelja sredstava.
Proračunski korisnik u likvidaciji smije proračunska
sredstva koristiti za namjene koje su utvrđene Proračunom
i to do visine utvrđene u njegovom Posebnom djelu.
Članak 5.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel Općine
Omišalj obvezan je izvijestiti korisnike Programa o odobrenim sredstvima.
Članak 6.
Korisnici Programa obvezni su izraditi godišnji izvještaj
o poslovanju i dostaviti ga Upravnom odjelu.
Članak 7.
Upravni odjel Općine Omišalj ima pravo nadzora nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika Programa, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Korisnici Programa su obvezni dati sve potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže. Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora utvrdi da su sredstva
bila upotrijebljena protivno Zakonu ili Proračunu, izvijestit
će se Općinskog načelnika i poduzeti mjere za nadoknadu
tako utrošenih sredstava ili će se privremeno obustaviti
isplata na stavkama s kojih su sredstva bila nenamjenski
trošena.
III. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 8.
Isplata sredstava korisnicima Programa vrši se doznakom na transakcijski račun korisnika Programa, dok se
isplata sredstava ustanovama čiji je osnivač Grad Krk, a
koje sufinancira Općina Omišalj, vrši doznakom na transakcijski račun Grada Krka.
Isplata sredstava korisniku Proračuna izvršavat će se u
skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i
računskom planu.
Isplata sredstava korisnicima Programa izvršavat će se
po obrazloženom i dokumentiranom zahtjevu korisnika, a
u skladu s likvidnim mogućnostima Proračuna.
Članak 9.
Odluku o rasporedu sredstava za donacije i pomoći po
pojedinom korisniku Programa, donosi Općinski načelnik,
ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Isplata sredstava iz stavka 1. ovog članka vrši se doznakom na transakcijski račun korisnika Programa.
Članak 10.
Svaka isplata iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Isplata sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i
ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o javnoj
nabavi.
Zaključivanje ugovora obvezno je za sve nabave roba,
radova i usluga čija vrijednost iznosi 20.000,00 kuna (bez
PDV-a) i više.
Članak 11.
Općinski načelnik utvrđuje kalkulativnu osnovicu za
obračun plaća službenika i namještenika u Upravnom
odjelu.
Članak 12.
Sredstva za rad političkih stranaka i članova izabranih s
lista grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću,
naknade troškova za rad članova Općinskog vijeća i članova njihovih radnih tijela isplaćivat će se temeljem odluka
Općinskog vijeća, po nalogu pročelnika Upravnog odjela.
Članak 13.
Naknade troškova za rad članovima vijeća mjesnih
odbora isplaćivat će se temeljem odluke Općinskog vijeća,
po nalogu pročelnika Upravnog odjela.
Članak 14.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel, a potpisuje
općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga, dostavljaju se Upravnom odjelu.
IV. PRORAČUNSKA PRIČUVA
Članak 15.
Proračunska pričuva utvrđuje se u iznosu od 20.000,00
kuna i koristit će se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju sredstava Proračunske pričuve odlučuje
Općinski načelnik.
V. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 16.
Plaćanje predujma može se ugovoriti u iznimnim slučajevima, uz prethodnu suglasnost Općinskog načelnika.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 17.
Prihodi s osnova kamata po pojedinom prihodu uplaćuju
se na račun prihoda na koji se odnose, izuzev ovršnih
naplata.
Ako su namjenski prihodi i primici u proračun uplaćeni
u nižem opsegu od planiranog, korisnik može preuzeti i
plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih odnosno
raspoloživih sredstava.
Članak 18.
Upravni odjel odgovoran za ostvarenje pojedinih proračunskih prihoda, obvezan je prikupiti planirane svote prihoda sukladno odgovarajućim zakonima i provedbenim
propisima.
Članak 19.
Ako prihodi što ih vlastitom djelatnošću ostvari Upravni
odjel, te ostali prihodi što pripadaju Proračunu budu
pogrešno naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane,
pogrešno ili više naplaćene svote vratit će se uplatiteljima
na teret tih prihoda, na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Članak 20.
Korištenje proračunskih sredstava za određene namjene
provodi se na temelju naloga pročelnika Upravnog odjela
ili voditelja nadležnog odsjeka uz oznaku pozicije iz Posebnog dijela Proračuna.
Korisnik proračuna - primatelj donacije koji nije iskoristio donaciju na način i pod uvjetom što ih je utvrdio donator, mora u financijskom planu osigurati prihode za donaciju čiji povrat zahtjeva donator.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava iz stavka 2.
ovog članka korisniku će se umanjiti proračunska sredstva
u godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak 21.
Korisnik Proračuna dužan je i odgovoran da postupak
nabave roba i usluga obavlja sukladno važećim zakonskim
propisima.
VII. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 22.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti
planiranih prihoda i izdataka Proračuna općinski načelnik
predložit će Općinskom vijeću da donese Izmjene i dopune
Proračuna.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar pojedinog razdjela i između pojedinih razdjela na
prijedlog pročelnika Upravnog odjela, s tim da umanjenje
pojedine pozicije ne može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz stavka 1. ovog članka,
općinski načelnik izvještava Općinsko vijeće prilikom podnošenja polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju
Proračuna.
Općinski načelnik odgovoran je za provedbu Odluke o
izvršavanju Proračuna, kako za naplatu i prikupljanje prihoda, tako i za izvršavanje svih izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim u posebnom djelu Proračuna
u okviru odgovarajućeg razdjela.
Članak 23.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2015.
godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju
se kao prihodi Proračuna za 2015. godinu.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne
godine odlučuje Općinsko vijeće prilikom donošenja
Godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 24.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se polagati
u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Ugovor o polaganju sredstava iz stavka 1. ovoga članka
zaključuje Općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovoga članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2015. godine.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz obračun
kamata odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga
do iznosa od 100.000,00 kn, ako se time poboljšavaju
dužnikove mogućnosti otplate duga od kojega inače ne bi
bilo moguće naplatiti cjelokupan dug, te ukoliko naplata
duga predstavlja neprimjereno opterećenje ili nanosi veću
gospodarsku štetu dužniku, ako propisom ili općim
aktom Općinskog vijeća nije drukčije određeno.
Općinski načelnik može otpisati ili djelomično otpisati
potraživanja do iznosa od 100.000,00 kuna ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s
visinom potraživanja, te ako bi izvršenje naplate dovelo u
pitanje osnovne životne potrebe dužnika i članova njegova
kućanstva, odnosno zbog drugog opravdanog razloga,
sukladno propisima.
Općinski načelnik može na prijedlog Upravnog odjela
otpisati zateznu kamatu do iznosa od 10.000,00 kn u slučaju
jednokratne uplate ukupnog dugovanja, uz uvjet da nije
pokrenut postupak prisilne naplate.
Općinski načelnik može donijeti odluku o otpisu potraživanja Općine za dugovanje po pojedinim vrstama prihoda
za koja je nastupila zastara prava na naplatu kao i u slučajevima kada je dužnik umro, a nije ostavio pokretnine i
nekretnine iz kojih se može naplatiti dug.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 25.
Nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine upravlja
općinski načelnik sukladno zakonu i Statutu Općine Omišalj.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumjeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
Upravnog odjela.
X. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak 26.
Za financijske odnose radi zaduživanja i pozajmljivanja
sredstava Općine ovlašten je općinski načelnik.
Članak 27.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine i javna ustanova čiji je osnivač Općina,
može se dugoročno zadužiti samo za investicije i uz suglasnost Općinskog vijeća Općine Omišalj.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi i javnoj ustanovi iz stavka 1. ovoga članka sukladno
propisima i Statutu Općine Omišalj, uz suglasnost Ministarstva financija. Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
Za zaduživanje Općine radi kapitalnih ulaganja, odluku
će donijeti Općinsko vijeće.
Trgovačka društva čiji je osnivač i većinski vlasnik
Općina ne mogu se zaduživati bez odluke Općinskog
vijeća.
XI. OVLASTI I ODGOVORNOSTI OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak 28.
Općinski načelnik odgovoran je za planiranje i izvršavanje proračuna te za zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Također
je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
XII. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 29.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja
2015. godine.
Klasa: 021-05/14-01/11
Ur. broj: 2142-06-14-01-3
Omišalj, 18. prosinca 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Krešimir Kraljić,v.r.
|