61.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08 i 136/12) i članka 32. st. 1. toč. 3. Statuta
Općine Punat (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 25/09, 35/09 i 13/13) Općinsko vijeće Općine
Punat, na sjednici održanoj dana 19. prosinca 2014. godine
donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Punat
za 2015. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje,
opseg zaduživanja i jamstava, upravljanje dugom te financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti općinskog načelnika, te druga
pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak 2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske
jedinice, univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog
upravljanja i transparentnosti.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi propisi na
osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će
se osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u
skladu s trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te planova
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda i
Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda od poreza,
pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i
naknada, ostalih prihoda i prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju rashodi utvrđeni za
financiranje javnih potreba na razini Općine na temelju
zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske
imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Uz proračun donosi se Plan razvojnih programa. Plan
razvojnih programa je dokument sastavljen za trogodišnje
razdoblje, koji sadrži ciljeve i prioritete razvoja povezane
s programskom i organizacijskom klasifikacijom proračuna.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije u sljedeće tri godine, a usklađuje se
svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih
obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili
primici Proračuna, općinski načelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Tekuće donacije planirane proračunom, osim tekućih
donacija propisanih zakonom i odlukama, izvršavat će se
u pravilu do razine realizacije poreznih prihoda.
Općinski načelnik donosi privremene mjere obustave.
Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave
izvršavanja Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti,
općinski načelnik mora najkasnije u roku od 15 dana
prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se
ponovno uravnotežuju prihodi i primici odnosno rashodi i
izdaci Proračuna.
Članak 6.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret
proračuna tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene proračunom, ako su za to ispunjeni svi zakonom i
drugim propisima utvrđeni uvjeti a po dinamici ostvarenja
prihoda Proračuna.
Obveze po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz prethodnu suglasnost
općinskog načelnika.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju
prethodne suglasnosti općinskog načelnika.
Članak 8.
Općinski načelnik odobrava preraspodjelu sredstava na
proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili
između proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i
izdataka na stavci koja se umanjuje. Općinski načelnik je
obvezan uz polugodišnje i godišnje izvješće izvijestiti
Općinsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 70.000,00 kn
i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje općinski načelnik,
obvezan je mjesečno izvještavati Općinsko vijeće o korištenju iste.
Članak 10.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2015.
godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne
godine odlučuje Općinsko vijeće pri donošenju Godišnjeg
izvještaja o izvršenju proračuna za 2014. godinu.
Članak 11.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju na žiro račun Proračuna Općine Punat u skladu sa Zakonom i drugim propisima, neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od obavljanja
poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima (vlastiti prihodi)
planiraju se u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov žiroračun.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u
Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene
Proračunom mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj
godini, uz prethodnu suglasnost općinskog načelnika.
Članak 12.
Proračunski korisnik odgovoran je za naplatu vlastitih
prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 13.
Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava donacije čiji
povrat zahtijeva donator, proračunskom korisniku umanjit
će se proračunska sredstva u godini u kojoj mora vratiti
primljenu donaciju.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem
opsegu nego što je to iskazano u Proračunu, proračunski
korisnik može preuzeti i plaćati obveze samo u visini
stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih
sredstava.
Sredstva prikupljena komunalnom naknadom, mogu se
upotrijebiti i u svrhu održavanja objekata školskog i socijalnog sadržaja, te za financiranje vatrogastva.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak 14.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje proračuna u cjelini je općinski načelnik.
U okviru svog djelokruga i ovlasti Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela odgovoran je za provedbu Odluke o
izvršavanju Proračuna, kao i za naplatu i prikupljanje prihoda i primitaka, tako i za izvršavanje svih rashoda i izdataka sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u posebnom dijelu Proračuna u okviru odgovarajućeg razdjela.
Isplata mora biti sukladna proračunu, uz valjane knjigovodstvene isprave ovjerene od odgovorne osobe. Svaki
rashod i izdatak iz Proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Aktivnosti i projekti financirani iz sredstava Europske
unije te kapitalni projekti, koji nisu izvršeni do kraja
2014. godine, mogu se prenijeti i izvršavati u 2015. godini,
pod uvjetom da su proračunska sredstva, koja su za njihovu provedbu bila osigurana u Proračunu Općine Punat
za 2014. godinu, na kraju 2014. godine ostala neizvršena
ili izvršena u iznosu manjem od planiranog.
Članak 15.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba i usluga,
obavljanje usluga i ustupanje radova moraju se temeljiti
na propisima o javnoj nabavi.
Članak 16.
Sredstva raspoređena u Razdjelu 001, koja se odnose na
naknade članovima predstavničkog i izvršnog tijela, obračunavat će se i isplaćivati sukladno odredbama Odluke o
naknadama troškova za rad u tijelima Općine Punat te
Zakona i Pravilnika o porezu na dohodak.
Sredstva raspoređena u Razdjelu 003, koja se odnose na
rashode za zaposlene, obračunavat će se i isplaćivati
sukladno odredbama općih akata Općine Punat, odnosno
zakona, kojima se uređuju plaće dužnosnika, službenika i
namještenika Općine Punat, odnosno Pravilnika o unutarnjem redu, te Zakona i Pravilnika o porezu na dohodak.
Članak 17.
Sredstva za rad političkih stranaka i članova s liste grupe
birača zastupljenih u Općinskom vijeću isplaćivat će se
temeljem Odluke Općinskog vijeća, po nalogu pročelnika.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu, vraćaju
se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Članak 19.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje i potpisuje općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga evidentiraju se i čuvaju u okviru nadležnog odsjeka.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 20.
Imovinu Općine čine financijska i nefinancijska imovina
kojom upravlja Općinski načelnik u skladu s posebnim propisima i Statutom Općine.
Članak 21.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja općinski načelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja. Odluku o izboru banke donosi
općinski načelnik.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Općine Punat,
Općina može iz likvidnih sredstava Proračuna odobriti
kratkoročnu pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope
HNB i adekvatno osiguranje povrata pozajmice.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju kratkoročnih
pozajmica donosi općinski načelnik sukladno zakonskim
propisima.
Oročena sredstva, te sredstva dana kao kratkoročne
pozajmice moraju se vratiti u Proračun do 31. 12. 2015. g.
Članak 22.
Općinsko vijeće može na prijedlog općinskog načelnika
odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu
ako su za kupnju osigurana sredstva u proračunu i ako
se s time štiti interes Općine.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvom dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba, Općinsko vijeće,
na prijedlog općinskog načelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to nije u
suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od
prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu
duga u Računu financiranja ili za nabavku nefinancijske i
financijske imovine, ukoliko se spomenuta sredstva ostvare
u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je osnivač ili
suosnivač Općina Punat, odlučuje Općinsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika.
Članak 23.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti
obročnu otplatu duga, koji se ne smatraju javnim davanjima, pod uvjetom propisanim Zakonom o proračunu i
podzakonskim aktima.
Na prijedlog općinskog načelnika, općinsko vijeće može
donijeti odluku o otpisu potraživanja za dugovanja po
pojedinim vrstama prihoda za koje je nastupila apsolutna
zastara prava na naplatu kao i u slučajevima kada je dužnik
umro, a nije ostavio pokretnina i nekretnina iz kojih se
može naplatiti dug kao i u drugim slučajevima kada je
nastupila nemogućnost naplate.
Nadležno tijelo općinske uprave može otpisati potraživanja na ime javnih davanja koja se nisu uspjela naplatiti, ako
se u stečajnom postupku koji je okončan dug nije uspio
naplatiti, ako postoji pravomoćno rješenje o brisanju iz
sudskog registra, ako postoji pravomoćno rješenje o sklopljenoj predstečajnoj nagodbi kojim je utvrđeno da se dug
otpisuje.
Članak 24.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim korisnicima potrebna je suglasnost općinskog načelnika ukoliko bi
takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Općinu Punat.
Članak 25.
Sredstva za osiguranje nefinancijske dugotrajne imovine
osigurana su u proračunu općine i proračunskog korisnika.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 26.
Općina se može zaduživati za investicije uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu
suglasnost općinskog vijeća i Vlade RH.
Članak 27.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnim vlasništvu Općine kao i ustanova čiji je osnivač Općina
može se zaduživati samo za investiciju uz suglasnost općinskog načelnika i uz uvjete i na način propisan Zakonom.
Članak 28.
Općinski načelnik može dati jamstvo pravnoj osobi u
većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine
kao i ustanovi čiji je osnivač za ispunjenje obveza pravne
osobe i ustanove, uz uvjete i na način propisan Zakonom.
Općina je obvezna prije davanja jamstva ishoditi suglasnost
ministra financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u
Proračunu Općine u iznosu do 5% dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa općinski načelnik.
VIII. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 29.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje i godišnje
financijske izvještaje svog plana Jedinstvenom upravnom
odjelu sukladno Pravilniku o financijskom izvješćivanju u
proračunskom računovodstvu.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji izvještaj
o poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o
radu te prijedlog o korištenju neutrošenih sredstava) Jedinstvenom upravnom odjelu Općine, najkasnije u roku od
mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjih financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom
izvješćivanju u proračunskom računovodstvu.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine dužan je
izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika dostaviti
općinskom načelniku u daljnjem roku od mjesec dana od
isteka roka iz stavka 2. ovog članka.
Članak 30.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
općinskom načelniku do 31. srpnja tekuće godine. Općinski
načelnik podnosi Općinskom vijeću, na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do 15. rujna tekuće
godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna dostavlja se
općinskom načelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu. Općinski načelnik podnosi Općinskom
vijeću na donošenje godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Općinski načelnik godišnji obračun Proračuna dostavlja
Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u
roku od 15 dana nakon što ga usvoji Općinsko vijeće.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI OPĆINSKOG
NAČELNIKA I ČELNIKA PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak 31.
Općinski načelnik i čelnik proračunskog korisnika odgovorni su planiranje i izvršavanje dijela proračuna te za
zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje
proračunskim sredstvima. Također su odgovorni za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje te za izdavanje
naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Općinski načelnik može određena prava unutarnjim propisima
u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti na
druge osobe.
O zakonitom, namjenskom i svrhovitom korištenju proračunskih sredstava te učinkovitom i djelotvornom funkcioniranju sustava financijskog upravljanja i kontrola u
okviru sredstava utvrđenih u proračunu odnosno financijskom planu, općinski načelnik, pročelnik Jedinstvenog
upravnog sastavljaju Izjavu o fiskalnoj odgovornosti.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 32.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja zakonitosti,
svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih neza
konitosti i nepravilnosti. Obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata. Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 33.
Ova Odluka objavit će se »Službenim novinama »Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja
2015. godine.
Klasa: 021-05/14-01/6
Ur. broj: 2142-02-01-14-28
Punat, 19. prosinca 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE PUNAT
Predsjednik
Goran Gržančić, dr. med., v. r.
|