38.
Na temelju članka 14., stavak 1. Zakona o proračunu.
(»Narodne novine« broj 87/08, 136/12) i članka 29. Statuta
Grada Cresa (»Službene novine« broj 87/08, 14/13), Gradsko vijeće Grada Cresa na sjednici održanoj dana 18. prosinca 2014. godine donosi
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA GRADA
CRESA ZA 2015. GODINU
Članak 1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Grada Cresa za
2015. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje imovinom, opseg zaduživanja i jamstva,
prava i obveze proračunskih korisnika, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, ovlasti gradonačelnika,
te druga pitanja u svezi izvršavanja proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, zatim
projekcije proračunske potrošnje, te plana razvojnih programa. Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda,
te Račun financiranja. Posebni dio proračuna sastoji se
od plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od
aktivnosti i projekata, razvrstanih po ekonomskoj i funkcijskoj klasifikaciji, te prema izvorima prihoda.
U Općem dijelu proračuna iskazani su prihodi po izvorima i vrstama, te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.
Račun financiranja sadrži planirane primitke od zaduživanja u iznosu od 4.200.000,00 kn, te planirane izdatke u
iznosu od 780.000,00 kn za otplatu zajma. U proračunskoj
2015. godini neće se pojaviti novi iznos duga za otplatu
zajma.
Sastavni dio Proračuna su razvojni programi za razdoblje 2015-2017. godine. Razvojne programe je potrebno
uskladiti svake godine prilikom donošenja proračuna.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika osiguravaju se po
razdjelima. Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda i primitaka u Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu, osim
plaćanja kamata i glavnice po zaduženju, smatraju se maksimalnim svotama za isplatu.
Uplaćene, a manje planirane ili neplanirane pomoći
mogu se izvršavati po aktivnostima i /ili po projektima za
koje su namijenjene iznad iznosa utvrđenih u Proračunu,
a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Članak 4.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel nadležan za
Proračun dužan je izvjestiti proračunske korisnike o odobrenim sredstvima. Krajnji korisnici, za koje su sredstva
planirana u Posebnom dijelu Proračuna dužni su uskladiti
svoje financijske planove s odobrenim sredstvima. Proračunski korisnici smiju koristiti proračunska sredstva samo
za namjene koje su utvrđene Proračunom i to do visine
utvrđene u njegovom posebnom dijelu.
Vlastite prihodi i ostale prihode proračunskih korisnika,
proračunski korisnici nisu dužni uplaćivati na žiroračun
proračuna već ih proračunski korisnici koriste prema usvojenim financijskim planovima.
Članak 5.
Gradonačelnik je odgovoran za planiranje i izvršavanje
Proračuna.
Naredbodavatelj za izvršavanje proračuna je gradonačelnik. Za nabave roba i usluga za koje je obavezan postupak
javne nabave gradonačelnik donosi odluku o vrsti
postupka i načinu nabave.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i
dospjelim obvezama.
Korištenje proračunskih sredstava Posebnog dijela Proračuna ovisit će o visini i dinamici ostvarenja prihoda Proračuna.
Članak 6.
Slobodna novčana sredstva Proračuna, mogu se oročavati ili plasirati putem pozajmica, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova
donosi gradonačelnik.
Sredstva dana kao kratkotočni zajam moraju se vratiti u
Proračun do 31. prosinca 2015. godine.
Grad Cres može se zadužiti u toku proračunske godine i
dati jamstva u skladu s zakonskim odredbama koje se
odnose na zaduživanje jedinica lokalne samouprave.
Grad Cres zadužit će se u 2015. godini za kapitalne investicije u visini od 4.200.000,00 kn uz suglasnost Ministarstva
financija.
Članak 7.
Ako prihodi koji pripadaju Proračunu budu pogrešno
uplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno
ili više naplaćena svota vratit će se uplatiteljima na teret tih
prihoda.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni odjel nadležan za Proračun.
Članak 8.
Ako tijekom godine dođe do znatnijih neusklađenosti
planiranih prihoda i rashoda Proračuna, njegovo uravnoteženje odnosno preraspodjela sredstava između proračunskih korisnika, riješit će izmjenama i dopunama Proračuna
koje će se predložiti Gradskom vijeću.
Članak 9.
Ako se ukupni prihodi Proračuna ostvare iznad iznosa
utvrđenog Proračunom, Gradsko vijeće odlučit će o rasporedu tih sredstava kroz Odluku o izmjeni i dopuni proračuna Grada Cresa.
Ako se ukupni prihodi Proračuna ostvare ispod planiranog iznosa, Gradonačelnik će razmjerno tome smanjiti
sredstva za rashode proračunskih korisnika, te rashode za
programe javnih potreba.
Članak 10.
Ova Odluka stupa na snagu osam dana od dana objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a
primjenjuje se od 1. siječnja 2015. godine.
Klasa: 400-01/14-1/22
Ur. broj: 2213/02-01-01-14-9
Cres, 18. prosinca 2014.
GRAD CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Marčelo Damijanjević, v. r.
|