Članak
5.
Poslove u svezi davanja u zakup poslovnog
prostora u vlasništvu Općine Lopar obavljaju Općinski načelnik, Jedinstveni
upravni odjel i Odbor za javne površine.
Članak
6.
Općinski načelnik:
-utvrđuje namjenu i način korištenja
poslovnih prostora,
-raspisuje i objavljuje natječaj za davanje u
zakup poslovnih prostora
-donosi odluku o odabiru najpovoljnije ponude
u zakup
-donosi odluku o odustanku, odnosno raskidu
ugovora o zakupu
-donosi odluku o mogućnosti obavljanja druge
djelatnosti, proširenju ili smanjenju opsega djelatnosti u određenom poslovnom
prostoru
-obavlja druge poslove predviđene ovom
Odlukom
Članak
7.
Jedinstveni upravni odjel:
-vodi evidenciju poslovnih prostora,
zakupnika i ugovora o zakupu,
-obavlja poslove u vezi sa zaključivanjem
ugovora,
-prati plaćanje zakupnina i poduzima mjere za
naplatu
-obavlja nadzor namjenskog korištenja
poslovnih prostora od strane zakupnika,
-utvrđuje uvjete za pokretanje postupka i
pokreće postupak za iseljenje osoba koje su bespravno u poslovnim prostorima,
-pokreće postupak za prestanak ugovora o
zakupu
-preuzima posjed i obavlja predaju posjeda
poslovnog prostora
-prilikom primopredaje poslovnog prostora
sastavlja zapisnik u koji se unose podaci o stanju poslovnog prostora
-prati stanje uređenja i održavanja poslovnog
prostora te poduzima mjere za uređenje i održavanje poslovnih prostora
-priprema tekst javnog natječaja
-izrađuje prijedlog ugovora o zakupu za
Općinskog načelnika
-vodi ostale administrativne poslove vezano
uz zakup poslovnog prostora
Članak
8.
Poslove u svezi davanja u zakup, a osobito
provedbe postupka natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
pravnih osoba kojih je vlasnik ili pretežiti vlasnik Općina Lopar, obavljaju
nadležna tijela tih pravnih osoba utvrđena njihovim aktima uz odgovarajuću
primjenu odredaba ove Odluke te sukladno Zakonu.
III. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak
9.
Djelatnost koja se obavlja u poslovnom
prostoru utvrđuje Općinski načelnik na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
10.
Promjena ugovorene djelatnosti može se
dozvoliti ako zakupnik:
-ugovorenu djelatnost u poslovnom prostoru
obavlja najmanje godinu dana prije podnošenja zahtjeva za promjenu djelatnosti,
te da je zakupnik za proteklo razdoblje zakupa podmirio svu dospjelu zakupninu
i ostale obveze prema Općini
-prihvati povećanje visine zakupnine do 100%
od osnovne zakupnine utvrđene za djelatnost za koju traži promjenu djelatnosti.
Ako je ugovorena zakupnina veća od iznosa dobivenog povećanjem visine zakupnine
do 100%, primjenjivat će se ugovorena zakupnina.
Članak
11.
Zaključak o izmjeni ili dopuni ugovora o
zakupu u dijelu koji se odnosi na ugovorenu djelatnost donosi Općinski načelnik,
na prijedlog Jedinstvenog upravnog odjela.
Odobrenje za izmjenu i/ili dopunu asortimana
u poslovnom prostoru daje Jedinstveni upravni odjel.
Odobrenje iz stavka 2. ovoga članka
Jedinstveni upravni odjel može dati pod uvjetom da je zakupnik u poslovnom
prostoru ugovorenu djelatnost obavljao najmanje godinu dana prije podnošenja
zahtjeva.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovoga članka,
odobrenje se može dati i prije isteka roka od godinu dana, kada za to postoji
opravdani razlog.
IV.NAČIN ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
12.
Poslovni prostor daje se u zakup, putem
javnog natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj) i to prikupljanjem pismenih
ponuda u zatvorenim omotnicama.
U slučaju odustajanja dosadašnjeg zakupnika,
prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu poslovnoga prostora imaju osobe
iz članka 58. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskoga rata i
članova njihovih obitelji (''Narodne novine'' broj 174/04, 92/05, 2/07 - Odluka
Ustavnog suda i 107/07) koje sudjeluju i udovoljavaju uvjetima natječaja iz najpovoljnije
ponude, te ako nisu korisnici mirovine ostvarene prema tom Zakonu.
Osobe iz stavka 2. ovog članka prvenstveno
pravo pri zakupu poslovnog prostora mogu ostvariti samo jednokratno.
Članak
13.
Odluku o raspisivanju natječaja donosi
Općinski načelnik, osim za poslovni prostor pravnih osoba u vlasništvu ili
pretežitom vlasništvu Općine, a za koje odluku donosi nadležno tijelo utvrđeno
aktima te pravne osobe.
Članak
14.
Natječaj se objavljuje na oglasnoj ploči i na
web stranicama Općine, a može se objaviti i u dnevnom tisku.
Objava sadržava sljedeće:
1.adresu, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2.postojanje prvenstvenog prava,
3.vrijeme za koje se poslovni prostor daje u
zakup,
4.vrijeme i mjesto otvaranja pismenih ponuda,
5.početni iznos godišnje zakupnine,
6.iznos pologa za ozbiljnost ponude koji
treba položiti svaki sudionik, a koji iznos određuje Općinski načelnik, rok i
način plaćanja,
7.rok do kojeg se može podnijeti pismena
ponuda u javnom natječaju,
8.dan i sat kada se može pogledati poslovni
prostor,
9.odredbu da na javnom natječaju ne može
sudjelovati natjecatelj koji je zakupnik poslovnog prostora Općine Lopar, a
koji ne ispunjava obveze iz ugovora o zakupu ili ih neuredno ispunjava,
10.odredbu da je punomoćnik natjecatelja
(fizičke ili pravne osobe) dužan najkasnije do održavanja javnog natječaja
Odboru dostaviti punomoć za zastupa
nje (za fizičke osobe punomoć
ovjerenu od javnog bilježnika, a za pravne osobe punomoć potpisanu od zakonskog
zastupnika), ako natjecatelj nije u mogućnosti osobno prisustvovati natječaju,
11.odredbu da je najpovoljniji ponuđač dužan
najkasnije u roku od 15 dana od dana provedenog natječaja preuzeti poslovni
prostori i sklopiti Ugovor o zakupu. Ukoliko najpovoljniji ponuđač ne postupi
po navedenom bez opravdanog razloga, smatrat će se da je isti odustao od
sklapanja Ugovora o zakupu, te će se objava za javni natječaj za predmetni
poslovni prostor ponoviti.
12.odredbu da na natječaju ne može
sudjelovati pravna ili fizička osoba koja je već stekla pravo zakupa za prostor
koji je predmet natječaja, a koje pravo nije realizirala, odnosno ako je
odustala od ugovora o zakupu za navedeni prostor.
13.odredbu da zakupnik u zakup uzima poslovni
prostor u viđenom stanju, rok u kojem ga je dužan urediti i privesti ugovorenoj
namjeni o vlastitom trošku, te početka plaćanja zakupnine.
14.odredbu o obvezi dostavljanja potvrde da
ponuđač nema nepodmirenih dugovanja prema Općini Lopar ili prema pravnim
osobama u kojima udjele, odnosno dionice u temeljnom kapitalu, odnosno osnivačko
pravo ima Općina Lopar, po bilo kojoj osnovi
Članak
15.
Odbor za provedbu natječaja prikuplja ponude
i predlaže najpovoljnije zakupnike.
Odbor iz stavka 1. ovog članka imenuje
Općinsko vijeće.
Administrativne i stručne poslove za Odbora i
Općinskog načelnika obavljat će Jedinstveni upravni odjel.
Članak
16.
Kao najpovoljnija ponuda utvrdit će se ona
koja udovoljava općim i posebnim uvjetima natječaja.
Članak
17.
Prikupljanje pismenih ponuda provodi se
dostavom ponuda putem pošte ili predajom istih u pisarnicu u zatvorenoj
omotnici uz naznaku: »NE OTVARAJ - PONUDA ZA NATJEČAJ«.
Ponuda obvezno sadrži:
1.ime i prezime, odnosno tvrtku ili naziv
ponuditelja s naznakom prebivališta odnosno sjedišta,
2.oznaku poslovnog prostora,
3.ponuđenu mjesečnu/godišnju zakupninu
Uz ponudu se prilaže:
1.dokaz o državljanstvu ,
2.dokaz o plaćenom pologu za ozbiljnost
ponude,
3.ovlaštenje, odnosno punomoć (za ovlaštene
predstavnike, odnosno opunomoćenike),
4.dokaz o prvenstvenom pravu, ako isto postoji,
5.ostali dokazi
Članak
18.
Otvaranje i razmatranje prispjelih ponuda
provodi Povjerenstvo na mjestu i u vrijeme određeno obavljenim natječajem.
Na početku otvaranja ponuda utvrđuje se
koliko je ponuda prispjelo i koji su od ponuditelja nazočni.
Po utvrđenju iz prethodnog stavka, pristupa
se otvaranju omotnica, utvrđivanju pravovremenosti i potpunosti ponude te
čitanju sadržaja svake ponude.
Nepotpune i nepravovremene ponude Odbor neće
uzeti u razmatranje već će odmah zapisnički utvrditi njihovu nevaljanosti i
donijeti odluku o odbacivanju takvih ponuda.
Ponude koje se utvrde kao valjane, Odbor
razmatra poredbom ponuđenih zakupnina te zapisnički utvrđuje koju ponudu smatra
najpovoljnijom.
Ako se na natječaj dostavi samo jedna ponuda,
koja se ocijeni kao valjana i pravovremena, Odbor utvrđuje tu ponudu u početnoj
visini kao najpovoljniju.
Ako je za isti poslovni prostor prispjelo
više valjanih najpovoljnijih ponuda raznih ponuditelja koje su istovjetne glede
ponuđene zakupnine, Povjerenstvo će usmenim nadmetanjem između takvih
ponuditelja utvrditi koja je ponuda najpovoljnija.
Članak
19.
Ponuditeljima će se uplaćeni iznos pologa za
ozbiljnost ponude vratiti nakon dovršenja natječaja, a najkasnije u roku od 30
dana od izbora najpovoljnijeg ponuditelja.
Ponuditelji koji nakon donošenja odluke o
prihvatu njihove ponude iz članka 22. ove Odluke odustanu od sklapanja ugovora
ili ne pristupe u roku određenom za sklapanje ugovora, gube pravo na povrat
uplaćenog pologa za ozbiljnost ponude, a Općinski načelnik može izabrati, drugu
po redu, najpovoljniju ponudu, odnosno poništiti natječaj za tu lokaciju i/ili
raspisati novi natječaj.
V.PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
20.
Općinski načelnik odobrava ustupanje prava i
obveza dosadašnjeg zakupnika sljedećim osobama:
1.- bračnom drugu,
-izvanbračnom drugu,
-djeci,
-unucima, posvojenicima i pastorcima
zakupnika,
-roditelju,
* ako zakupnik umre, pod uvjetom da u
poslovni prostor nastave obavljati obrt za ugovorenu djelatnost te da imaju
prebivalište na adresi dosadašnjeg zakupnika
3.- bračnom drugu,
-izvanbračnom drugu,
-djeci,
-posvojenicima i pastorcima zakupnika,
* ako zakupnik ostvari pravo na mirovinu, pod
uvjetom da dostave pravomoćno rješenje Hrvatskog zavoda za mirovinsko i
invalidsko osiguranje o mirovini te da nastave obavljanje obrta za ugovorenu
djelatnost.
Članak
21.
Sa zakupnikom se sklapa ugovor o zakupu
poslovnog prostora koji posebice sadrži:
-naznaku ugovornih strana,
-podatke o poslovnom prostoru (mjesto u
građevini, površina u m2)
-djelatnost koja se obavlja u poslovnom
prostoru,
-iznos zakupnine i rokove plaćanja,
-rok predaje poslovnog prostora zakupniku,
-vrijeme na koje je ugovor sklopljen,
-ostale troškove koji proizlaze s osnova
korištenja poslovnog prostora,
-odredbu kojom se zakupnik izričito obvezuje
na pristanak izmjene zakupnine koja će uslijediti u tijeku trajanja zakupa
-odredbu o otkazu ugovora o zakupu i
prestanku ugovora o zakupu,
-odredbu da zakupnik uzima poslovni prostor u
zakup u viđenom stanju, da ga je dužan urediti i privesti ugovorenoj
djelatnosti o vlastitom trošku te da se odriče bilo kakvog prava na naknadu za
uložena sredstva s osnova izvođenja bilo kakvih radova u poslovnom prostoru
odnosno odriče se prava primjene instituta stjecanja bez osnove i/ili
poslovodstva bez naloga (bez obzira da li je za takve radove imao suglasnost
Općine), a iznimno se može odobriti priznavanje dijela izvanredne investicije u
cijenu najma o čemu se mora potpisati poseban Sporazum (Aneks Ugovora) a
izvršenje radova ugovoriti sukladno postupku o javnoj nabavi
-odredbu da zakupnik ne može izvršiti
preinaku poslovnog prostora bez prethodne pisane suglasnosti Općine,
-odredbu da zakupnik ne može poslovni prostor
dati u podzakup,
-odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno pozitivnim propisima,
-mjesto i vrijeme sklapanja ugovora i potpis
ugovornih strana,
Članak
22.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora mora biti
sastavljen u pisanom obliku a može biti i potvrđen (solemniziran) po javnom
bilježniku.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora u ime
Općine potpisuje Općinski načelnik ili osoba koju Općinski načelnik ovlasti.
Općina je dužna primjerak Ugovora o zakupu
poslovnog prostora dostaviti nadležnoj Poreznoj upravi.
Članak
23.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
ugovorne strane sastavljaju zapisnik koji sadrži podatke o stanju poslovnog
prostora.
VI.ODREĐIVANJE ZAKUPNINE
Članak
24.
Visina zakupnine kioska koji je u vlasništvu
Općine Lopar kreće se od minimalno 500,00 kn/m2 do maksimalno 1.000,00 kn/m2.
VII. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
25.
Poslovni prostor može se dati u zakup na
određeno vrijeme, fizičkim i pravnim osobama, u trajanju najmanje jednu, a
najduže pet godina s time da se ovisno o iznosu ulaganja zakupoprimca u
poslovni prostor može produžiti do maksimalno još tri godine.
Članak
26.
Zakupnik može koristiti poslovni prostor samo
u svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Članak
27 .
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
sastavlja se zapisnik koji sadrži podatke o stanju poslovnog prostora i uređaja
u vrijeme primopredaje.
Zakupniku se poslovni prostor ne smije
predati u posjed prije sklapanja ugovora o zakupu i potpisivanja zapisnika o
primopredaji poslovnog prostora.
Članak
28.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja
poslovnog prostora.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje
poslovnog prostora, soboslikarski radovi, sitniji popravci na instalacijama,
troškovi vode, električne energije, odvodnje, oborinske odvodnje, odvoz otpada,
komunalna naknada i drugo).
Zakupnik je dužan o svom trošku izvršiti
popravke oštećenja poslovnog prostora koje je sam prouzročio ili su ih
prouzročile osobe koje se koriste poslovnim prostorom zakupnika.
Zakupnik je dužan o svom trošku provoditi sve
mjere zaštite od požara propisane zakonom kojim se uređuje zaštita od požara te
drugim propisima donesenim na temelju tog zakona.
Zakupnik je dužan o svom trošku provoditi sve
mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao opće, odnosno posebne mjere
sukladno zakonu kojim se uređuje zaštita pučanstva od zaraznih bolesti te
drugim propisima donesenim na temelju tog zakona.
Članak
29.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu
poslovnog prostora, zakupnik ima pravo odnijeti uređaje koje je unio u poslovni
prostor, ako se time ne oštećuje poslovni prostor i ako mu za takvo ulaganje
Općina nije vratila uložena sredstva.
VIII. PRESTANAK ZAKUPA
Članak
30.
Ugovor o zakupu poslovnoga prostora svaka
ugovorna strana može otkazati u svako doba, ako druga ugovorna strana ne
izvršava svoje obveze utvrđene ugovorom, ovom Odlukom i Zakonom.
Članak
31.
Ugovor o zakupu može se sklopiti u obliku
solemnizirane privatne isprave koja sadržava klauzulu ovršnosti i ima snagu
ovršne isprave.
Ugovor o zakupu sadrži:
1.naznaku ugovornih strana podatke o
poslovnom prostoru
2.djelatnost koja će se obavljati u poslovnom
prostoru
3.odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova plaćanja
4.rok predaje poslovnog prostora zakupniku
5.vrijeme za koje je ugovor sklopljen
6.iznos zakupnine i rokove plaćanja
7.odredbe o prestanku ugovora, posebno o otkazu
i otkaznim rokovima
Zakup poslovnog prostora prestaje na način
predviđen Zakonom, ovom Odlukom i ugovorom o zakupu.
Zakupodavac može otkazati ugovor i u slučaju:
1.ako zakupnik korištenjem prostora ometa
ostale suvlasnike nekretnine u mirnom korištenju suvlasničkih dijelova,
2.ako zakupnik bez opravdanih razloga ne
koristi prostor duže od 30 dana,
3.ako se poslovni prostor mora rušiti zbog
dotrajalosti ili iz urbanističkih razloga,
4.ako zakupnik izgubi pravno na obavljanje
djelatnosti,
5.ako zakupnik bez odobrenja zakupodavca vrši
preinake poslovnog prostora,
6.ako zakupnik izvrši promjenu djelatnosti,
7.ako poslovni prostor nije racionalno
iskorišten,
8.u drugim slučajevima utvrđenim od strane
Općinskog načelnika.
Članak
32.
O promjeni ili dopuni ugovorene djelatnosti u
poslovnom prostoru odlučuje Općinski načelnik i Odbor.
Promjena djelatnosti može se odobriti pod
sljedećim uvjetima:
1.da je zakupnik u poslovnom prostoru
ugovorenu djelatnost obavljao najmanje godinu dana prije podnošenja zahtjeva za
promjenu djelatnosti,
2.da će zakupnik o svom trošku, bez prava
povrata uloženih sredstava, izvršiti dopuštene preinake poslovnog prostora
potrebne radi obavljanja promijenjene djelatnosti,
3.da zakupnik nije već izvršio adaptaciju
poslovnog prostora radi obavljanja ugovorene djelatnosti za koju mu je odobreno
obeštećenje kroz prijeboj sa zakupninom,
4.da zakupnik uredno plaća zakupninu.
Članak
33.
Otkaz Ugovora o zakupu poslovnog prostora od
strane Općine izdaje Općinski načelnik..
Članak
34.
Protiv otkaza Ugovora o zakupu poslovnog
prostora zakupnik može uložiti prigovor Općinskom načelniku u roku od 8 dana od
dana primitka otkaza ugovora o zakupu poslovnog prostora.
Zaključak po prigovoru mora biti obrazložen i
u pisanom obliku dostavljen zakupniku.
IX.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
35.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-03/14-01/01
Urbroj: 2169/02-01/14-21
Lopar, 16. prosinca 2014.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOPAR
Predsjednik
Damir Paparić, prof., v. r.