25.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine«, broj 87/08 i 136/12) i članka 18. Statuta Općine
Jelenje (»Službene novine PGŽ« broj 33/09 i 13/13),
Općinsko vijeće Općine Jelenje na 10. sjednici održanoj
dana 3. prosinca 2014. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine za 2015. godinu
1. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje sadržaj Proračuna Općine za
2015. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) i njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja Općine Jelenje (u daljnjem tekstu: Općina), upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, proračunsko računovodstvo i izvještavanje, pojedine
ovlasti u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja.
Članak 2.
Prihodi, primici, rashodi i izdaci proračuna iskazani su
prema organizacijskoj, ekonomskoj, funkcijskoj, lokacijskoj
i programskoj proračunskoj klasifikaciji te izvorima financiranja.
2. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak 3.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela te plana
razvojnih programa.
2.1. Opći dio Proračuna
Članak 4.
Opći dio Proračuna čini:
- Račun prihoda i rashoda (A),
- Račun financiranja (B) i
- Raspoloživa sredstva iz prethodnih godina (višak prihoda i rashoda) (C).
A. Račun Prihoda i rashoda proračuna sastoji se od prihoda i rashoda prema ekonomskoj klasifikaciji.
U prihodima (6) su iskazani:
- prihodi od poslovanja, (poreza, pomoći, prihodi od
imovine, prihodi od pristojbi i naknada, prihodi od donacija i ostali prihodi)
- prihodi od prodaje nefinancijske imovine (7) (prihodi
od prodaje proizvedene dugotrajne imovine i prodaje građevinskih objekata).
U rashodima (3) su iskazani rashodi za:
- zaposlene (31),
- materijalni rashodi (32),
- financijski rashodi (34),
- subvencije (35),
- pomoći unutar općeg proračuna (36),
- naknade građanima i kućanstvima (37),
- ostali rashodi i rashodi (38).
B. U Računu financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i
otplatu zajmova.
C. U Raspoloživa sredstva iz prethodne godine iskazan
je višak prihoda i rezerviranje.
2.2. Posebni dio Proračuna
Članak 5.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka korisnika proračunskih sredstava iskazanih po ekonomskoj, funkcijskoj i programskoj klasifikaciji te po izvorima financiranja.
2.3. Plan razvojnih programa
Članak 6.
U Planu razvojnih programa iskazani su rashodi Proračuna vezani uz provođenje investicija, davanje kapitalnih
pomoći i donacija za razdoblje od 2015. do 2017. godine,
koji su razrađeni po pojedinim programima, po godinama
u kojima će rashodi za programe teretiti proračune i po
izvorima financiranja za cjelovitu izvedbu programa.
Članak 7.
U Računu prihoda i rashoda te Računu financiranja planirani su svi prihodi i primici te rashodi i izdaci koje općinski proračunski korisnici ostvaruju obavljanjem poslova iz
svoga djelokruga u skladu s propisima i drugim aktima.
3. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
3.1. Prihodi i primici proračuna te uplate u proračun
Članak 8.
Općinsko vijeće i načelnik i Jedinstveni upravni odjel
Općine Jelenje odnosno proračunski korisnici odgovorni
su za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka
iz svoje nadležnosti, za njihovu uplatu u Proračun i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Prihodi proračuna i proračunskih korisnika ubiru se i
uplaćuju u proračun na jedinstveni račun riznice u skladu
sa zakonom, drugim propisima ili aktima, neovisno o visini
prihoda planiranih u proračunu.
Prihodi i primici uplaćeni u proračun do kraja tekuće
godine prihod su proračuna tekuće godine.
Članak 9.
Namjenski prihodi i primici proračuna i općinskih proračunskih korisnika su pomoći, donacije, prihodi za posebne
namjene, prihodi od prodaje ili zamjene imovine u vlasništvu Općine i općinskih proračunskih korisnika, naknade
s naslova osiguranja i namjenski primici od zaduživanja.
Prihodi i primici iz stavka 1. ovoga članka uplaćuju se u
Proračun i koriste isključivo za namjene utvrđene planom.
Članak 10.
Namjenski prihodi iz članka 9. ove Odluke koji nisu
iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za
tekuću proračunsku godinu.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem
opsegu nego što je iskazano u Proračunu, korisnik može
preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih,
odnosno raspoloživih sredstava.
Uplaćene i prenesene, a neplanirane ili manje planirane
pomoći, donacije i prihodi za posebne namjene te namjenski primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa
utvrđenih Proračunom do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava, a mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima uz prethodnu suglasnost Općinskog vijeća.
Za opseg prenesenih prihoda iz stavka 1. ovoga članka
povećati će se financijski planovi proračunskih korisnika
za tekuću godinu.
Prihodi kojima je namjena utvrđena posebnim zakonskim odredbama mogu se, u slučaju nedostatka drugih prihoda Proračuna, pozajmiti za druge namjene pod uvjetom
da se vodi knjigovodstvena evidencija o visini pozajmice i
izvršenim povratima.
Članak 11.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna tekuće godine.
Rješenje o povratu sredstava donosi JUO na temelju
dokumentiranoga zahtjeva.
3.2. Rashodi i izdaci proračuna te isplate sredstva iz proračuna
Članak 12.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim sredstvima i
dospjelim obvezama u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. godine.
Proračunska sredstva se mogu koristiti samo za namjene
utvrđene Proračunom i do visine utvrđene Proračunom.
Općinski proračunski korisnici mogu preuzimati obveze
na teret Proračuna samo za namjene i do visine utvrđene
u Posebnom dijelu Proračuna, odnosno do visine ostvarenih namjenskih prihoda i primitaka te uz odgovarajuću primjenu odredbi stavka 2. i 3., članka 10. ove Odluke.
Rashodi proračuna za koje je obveza nastala u 2015.
godini rashodi su proračuna za 2015. godinu, neovisno o
plaćanju.
Članak 13.
Sredstva za rashode i izdatke osiguravaju se u Proračunu
za:
- programe, projekte i aktivnosti Općinskog vijeća i
općinskog načelnika
- programe, projekte i aktivnosti Jedinstvenog upravnog
odjela (u daljnjem tekstu: JUO).
Članak 14.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Nalogodavci moraju prije isplate provjeriti i potpisati
pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave te odrediti oznake proračunskih klasifikacija
na teret kojih se obveze isplaćuju.
Članak 15.
Nalogodavci za izvršenje stavki iz Posebnog dijela Proračuna temeljem Odluka Općinskog vijeća i općinskog načelnika su:
1. Za Razdjel 001 Općinsko vijeće i općinski načelnik,
Glava 00101, Općinsko vijeće i općinski načelnik
2. Za Razdjel 002, Glava 00201: JUO
Članak 16.
Rashodi i izdaci općinskih proračunskih korisnika isplaćuju se s jedinstvenog računa riznice na temelju naloga
proračunskih korisnika i vjerodostojnih knjigovodstvenih
isprava koje su odgovorne osobe proračunskoga korisnika
potpisale i potvrdili pravni temelj i visinu obveze.
Članak 17.
Zaključivanje pisanoga ugovora s korisnicima proračunskih sredstava obavezno je za sredstva koja se izvršavaju
kao subvencije, donacije i pomoći.
Ugovorom o subvencioniranju/donaciji/pomoći koji se
zaključuju temeljem natječaja o financiranju javnih potreba
utvrdit će se dinamika dodjele sredstava ovisno o visini
ukupno odobrenih sredstava.
Kapitalne donacije iznosa većeg od 50.000,00 kuna isplaćivat će se u roku od 20 dana od dana odobrenja zahtjeva,
a do tog iznosa u roku od 8 dana od dana odobrenja
zahtjeva.
Kapitalne donacije iznosa većeg od 50.000,00 kuna mogu
se u prvom polugodištu isplatiti do visine od 50%.
Ugovorima će se utvrditi i obveze korisnika proračunskih sredstva za namjensko trošenje sredstava, za pravodobno dostavljanje izvještaja nadležnom upravnom tijelu
i za realizaciju ugovorenoga programa.
Članak 18.
Zaključivanje pisanoga ugovora obavezno je i za sve
nabave roba, usluga i ustupanje radova od iznosa utvrđenoga u Proceduri nabavke roba i usluga i Zakonom o javnoj nabavi.
Sve ugovore potpisuje općinski načelnik.
Članak 19.
Aktivnosti i projekti za koje su sredstva osigurana u proračunu tekuće godine, a nisu izvršeni do visine utvrđene
proračunom, mogu se do iznosa ne utrošenih sredstava
izvršiti u sljedećoj godini uz suglasnost općinskog načelnika.
Članak 20.
Za nepredviđene namjene za koje u proračunu nisu osigurana sredstva, ili za namjene za koje se tijekom godine
pokaže da za njih nisu utvrđena dovoljna sredstva, koristiti
će se sredstva proračunske zalihe do iznosa od 100.000,00
kn.
O korištenju sredstava Proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik.
Općinski načelnik obvezan je u roku od 30 dana od dana
korištenja proračunske zalihe izvijestiti Općinsko vijeće o
korištenju proračunske zalihe, te uz polugodišnji i godišnji
izvještaj o izvršenju proračuna.
4. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 21.
Ako tijekom proračunske godine dođe do znatnije neusklađenosti u ostvarivanju planiranih prihoda i/ili primitaka
te rashoda i/ili izdataka Proračun se mora uravnotežiti
izmjenama i dopunama Proračuna prema postupku za
donošenje proračuna.
Članak 22.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar proračunskih stavaka najviše do 10% rashoda i
izdataka planiranih na proračunskoj stavci koja se umanjuje.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja za
proračunske stavke rashoda i izdataka koji se financiraju iz
namjenskih sredstava za razvoj komunalnih djelatnosti
koja komunalno društvo u vlasništvu Općine ostvaruje u
cijeni komunalnih usluga, ovisno o visini ostvarenih izvora
iz kojih se troše.
Općinski načelnik izvješćuje Općinsko vijeće o odobrenoj preraspodjeli sredstava uz polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna.
5. UPRAVLJANJE IMOVINOM
Članak 23.
Općinski načelnik odlučuje o stjecanju i otuđenju
pokretnina i nekretnina Općine čija pojedinačna vrijednost
ne prelazi 0,5% prihoda Proračuna bez primitaka ostvarenih u 2014. godini, ako je stjecanje i otuđivanje nekretnina
i pokretnina planirano u Proračunu i provedeno u skladu
sa zakonskim propisima.
Članak 24.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja općinski načelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročiti
kod poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Ugovor o oročavanju sredstava sklapa općinski načelnik.
Prihodi od upravljanja slobodnim novčanim sredstvima
prihod su Proračuna.
Članak 25.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, u skladu s
propisima i uz primjereno osiguranje duga te s pripadajućim kamatama i troškovima postupka, odgoditi plaćanje
ili odobriti obročnu otplatu duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti podmirenja duga.
Općinski načelnik može, u skladu s propisima, otpisati ili
djelomično otpisati potraživanje.
Odredbe ovog članka ne odnose se na dugove po osnovi
javnih davanja.
6. ZADUŽIVANJE
Članak 26.
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih projekata utvrđenih Planom razvojnih programa Općina se može zadužiti
sukladno zakonskim propisima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine može se zadužiti samo uz suglasnost Općinskog vijeća, sukladno pozitivnim zakonskim propisima i
općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi iz stavka 2. ovog članka sukladno pozitivnim zakonskim propisima i Odluci Općinskog vijeća.
Dana jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
7. PRORAČUNSKO RAČUNOVODSTVO I IZVJEŠTAVANJE
Članak 27.
Proračun i općinski proračunski korisnici primjenjuju
proračunsko računovodstvo.
Prihodi i rashodi proračuna iskazuju se uz primjenu
modificiranog računovodstvena načela nastanka događaja.
Primici i izdaci proračuna iskazuju se po načelu novčanog tijeka.
Proračunsko računovodstvo za proračun i općinske proračunske korisnike vodi JUO Odsjek za financije u jedinstvenom informacijsko-informatičkom sustavu riznice.
Članak 28.
Kontrolu postupaka u planiranju i izvršavanju proračuna, praćenje primjene proračunskoga računovodstva te
poslove proračunskoga financijskoga izvješćivanja obavljati
će JUO Odsjek za financije.
Članak 29.
JUO Odsjek za financije podnosi Općinskom načelniku
mjesečno izvješće o izvršenju Proračuna, a općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u skladu s odredbama propisa o
proračunskom izvješćivanju.
Ostali korisnici proračunskih sredstava dužni su JUO-u
dostaviti polugodišnje i godišnje izvještaje o realizaciji programa i utrošenim proračunskim sredstvima s obrazloženjima.
Oblik i sadržaj izvještaja ostalih korisnika proračunskih
sredstava te rokovi njihovog podnošenja utvrdit će se odlukom općinskog načelnika.
Drugi korisnici proračunskih sredstava obvezni su nadležnim upravnim odjelima dati sve dodatne podatke, isprave
i izvješća koja se od njih zatraže.
8. ODGOVORNOST I OBVEZE U IZVRŠAVANJU
PRORAČUNA
Članak 30.
Općinski načelnik odgovoran je za zakonito i pravilno
planiranje i izvršavanje proračuna.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna po ugovorima
koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama odobrava
općinski načelnik.
JUO Općine Jelenje prati izvršavanje Proračuna i o
tome izvještava općinskog načelnika.
U okviru svog djelokruga i ovlasti općinski načelnik te
pročelnica JUO-a, odgovorni su za provedbu Odluke o
izvršavanju proračuna, za potpunu i pravodobnu naplatu
prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti i za izvršavanje
rashoda i izdataka sukladno namjenama i svotama utvrđenim u Posebnom dijelu Proračuna u okviru pripadajućeg
razdjela.
Članak 31.
JUO Odsjek za financije dužan je u roku od osam dana
od stupanja na snagu Proračuna izvijestiti sve krajnje korisnike koji su određeni kao nositelji sredstava u Posebnom
dijelu Proračuna o odobrenim sredstvima u Proračunu.
Članak 32.
Radi pravodobnog obračunavanja i isplate proračunskih
sredstava u 2015. godini za plaće i druge rashode za zaposlene obvezna je dostava rješenja o zasnivanju, odnosno
prestanku radnog odnosa službenika/namještenika, rješenja o plaćama te rješenja, odnosno naloge o drugim pravima stečenim temeljem službeničkog i radnog odnosa.
Rješenja iz stavka 1. ovog članka JUO je dužan dostaviti
Odsjeku za financije u roku od tri dana od dana zasnivanja,
odnosno prestanka službeničkog/radnog odnosa ili stjecanja drugih prava tijekom 2015. godine.
Ugovore temeljem kojih se isplaćuju primici po osnovi
drugog dohotka korisnici su dužni dostaviti Odsjeku za
financije u roku od tri dana od dana zaključivanja istih.
Korisnici su dužni Odsjeku za financije dostaviti sve akte
temeljem kojih se isplaćuju plaće i ostala materijalna prava
zaposlenih do 5. siječnja 2015. godine.
Članak 33.
Proračunski korisnici obvezni su provoditi postupke
nabave roba, usluga i ustupanja radova sukladno važećoj
Proceduri za nabavku roba i usluga i sukladno Zakonu o
javnoj nabavi.
Plan nabave Općine Jelenje za 2015. godinu donosi
Općinski načelnik.
Članak 34.
Ako se tijekom izvršavanja Proračuna utvrdi da su proračunska sredstva nepravilno korištena, korisniku će se
umanjiti sredstva u visini nenamjenskog korištenja sredstava, ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava na
stavkama s kojih su sredstva bila nenamjenski utrošena,
ili će se zahtijevati povrat proračunskih sredstava.
Odluku o umanjenju, obustavi ili povratu proračunskih
sredstava iz stavka 1. ovog članka, donijet će općinski
načelnik.
9. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 35.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se
od 1. siječnja 2015. godine.
Klasa: 010-01/14-01/12
Ur. broj: 2170/04-01-14-1
Dražice, 3. prosinca 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE JELENJE
Predsjednik
Nikica Maravić, v. r.
|