74.
Temeljem odredbe članka 14. Zakona o proračunu (Narodne novine br. 87/08 i
136/12) i članka 19. Statuta Općine Čavle (SN PGŽ 20/14, 26/14), Općinsko
vijeće Općine Čavle, na sjednici održanoj 10. prosinca 2014. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Čavle za 2015. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuju prihodi i primici, te rashodi i izdaci Općinskog
proračuna Općine Čavle za 2015. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo
izvršavanje, opseg zaduživanja, upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti Općinskog
načelnika, te druga pitanja vezana za izvršavanje Proračuna Općine Čavle.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži Račun prihoda i rashoda.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i neporezni prihodi, te
prihodi od općinske nefinancijske imovine.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od
aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani rashodi Proračuna za
nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije za razdoblje
2015.-2017. godina, razrađeni po pojedinim programima, korisnicima, po godinama
u kojima će rashodi za programe teretiti proračun sljedećih godina i po
izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika proračuna osiguravaju se
proračunskim korisnicima i to: tijelima općinske uprave, ustanovama kojima je
Općina osnivač, vijećima nacionalnih manjina, te ostalim korisnicima koji su u
njegovu posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za namjene koje su određene u
posebnom dijelu Proračuna.
Korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo za namjene utvrđene u
Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i
primitaka, te iz prihoda od pomoći izvršavati će se do iznosa naplaćenih
prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, Općinski načelnik može odlučiti da
se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda,
a najviše do visine planiranih iznosa.
Sredstva za pokroviteljstva, te za aktivnosti i projekte koji se izvršavaju
kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje Općinski
načelnik, ako krajnji korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna,
programu javnih potreba ili drugom aktu Općinskog vijeća.
Članak 5.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih proračunskih dodjela, a u skladu s
raspoloživim sredstvima.
Proračunski korisnici - ustanove Općine za koje su sredstva planirana,
obvezni su dostaviti tijelima općinske uprave svoje financijske planove
izrađene po mjesecima za cijelu godinu u roku od 15 dana od dana donošenja
Proračuna.
Članak 6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Općinski
načelnik.
Općinska uprava odgovorna je za prikupljanje proračunskih prihoda i za
potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na računu Proračuna u skladu sa zakonima i
propisima, te za izvršavanje svih rashoda sukladno namjenama i iznosima
utvrđenim u posebnom dijelu proračuna i odlukama Općinskog načelnika.
Članak 7.
U Proračunu su osigurana sredstva za osiguranje službenika, namještenika i
dužnosnika od posljedica nesretnog slučaja.
Članak 8.
U Proračunu su utvrđena sredstva za naknade i druga primanja na temelju
posebnih propisa.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 9.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske zalihe u iznosu 200.000,00
kn., za financiranje nepredviđenih rashoda tijekom proračunske godine.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik,
sukladno namjenama propisanim Zakonom.
Sredstva proračunske zalihe ne mogu se koristiti za davanje pozajmica.
Članak 10.
Općinski načelnik podnosi kvartalna izvješća o korištenju proračunske zalihe
Općinskom vijeću u roku od 60 dana od dana isteka kvartala.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 11.
Prihodi što ih općinska uprava ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su
Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihod s osnova kamata po tražbinama općinske uprave uplaćuju se u proračun.
Prihode koje proračunski korisnici ostvare obavljanjem djelatnosti na
tržištu, donacija ili pomoći uplaćuju se u korist uplatnog računa proračunskog
korisnika, te iste proračunski korisnik može zadržati i koristiti.
Proračunski korisnici koji ostvare prihode iz stavka 3. ovog članka dužni su
tromjesečno podnijeti izvještaj osnivaču.
Proračunski korisnik odnosno njegovo upravno tijelo odlučuje o korištenju
viška prihoda i o tome izvještava osnivača.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 12.
Prihodi koje se ostvare iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih
izvora namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi navedeni u stavku 1. ovog članka mogu se koristiti isključivo za
utvrđene namjene.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini
prenose se u narednu proračunsku godinu i koriste se za iste namjene za koje su
bili utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna za ovu proračunsku godinu.
VI. TROŠENJE PRORAČUNSKIH SREDSTAVA
Članak 13.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se temeljiti na vjerodostojnoj
knjigovodstvenog ispravi kojom se dokazuje obveza plaćanja.
Osoba na koju je to pravo preneseno, mora prije isplate provjeriti i
potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene
isprave.
Članak 14.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba, obavljanje usluga i ustupanje
radova mora se temeljiti na propisima o javnoj nabavi.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima, kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za
plaće zaposlenih, isplaćivati će se sredstva za ostala materijalna prava
zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine utvrđene tim aktima,
kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima, a izvršava se prijenosom na
njihov račun.
Radi pravodobnog obračunavanja i doznačavanja proračunskih sredstava u 2015.
godini za plaće i druge rashode, korisnici koji se financiraju iz Proračuna
obvezni su osnivaču dostaviti rješenje o zasnivanju i o prestanku radnog odnosa
radnika.
Rješenje iz stavka 1. ovog članka korisnici su obvezni dostaviti u roku od
osam dana od zasnivanja ili prestanka radnog odnosa.
Članak 16.
Osnovicu za obračun plaća službenika i namještenika utvrđuje Općinski
načelnik suglasno postojećim propisima.
Koeficijente za obračun plaća službenika i namještenika Općine utvrđuje
Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog načelnika.
Osnovicu i koeficijent za obračun plaće Općinskog načelnika i Zamjenika
općinskog načelnika koji svoju dužnost obavljaju profesionalno, te visinu
naknade za rad Zamjenika općinskog načelnika koji svoju dužnost obavlja bez
zasnivanja radnog donosa utvrđuje Općinsko vijeće na prijedlog Općinskog
načelnika.
Članak 17.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Općinskom vijeću,
sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina, sredstva za rad Savjeta mladih,
naknade troškova za rad članova Općinskog vijeća, naknada troškova i nagrada za
rad članova vijeća nacionalnih manjina, isplaćivat će se temeljem odluke Općinskog
vijeća.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se uplatiteljima na
teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun prethodnih godina, vraćaju se
uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenja o povratu sredstava donosi Općinski načelnik na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Članak 19.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju
obveze, izdaje upravni odjel, a potpisuje Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih osoba, kao sredstvo
osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova i usluga dostavljaju se
Općinskoj upravi - financije.
VII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 20.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz Proračuna bila nezakonita i/ili neopravdana
potrebno je odmah zahtijevati povrat proračunskih sredstava u Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 21.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim slučajevima i temeljem
prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
IX. UPRAVLJANJE OPĆINSKOM IMOVINOM
Članak 22.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Općinski
načelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod poslovnih banaka ili
plasirati drugim pravnim osobama putem kratkoročnih zajmova poštujući načelo sigurnosti
i likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova donosi Općinski
načelnik te potpisuje i Ugovor.
Prihod od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo s povratom do
31. prosinca 2015. godine.
X. OTPIS DUGOVA
Članak 23.
Općinski načelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati dug Općini ako bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nerazmjeru s visinom
potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga, a sve sukladno propisima.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM OPĆINE
Članak 24.
Općinski načelnik i općinska uprava upravljaju nefinancijskom dugotrajnom
imovinom Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog članka podrazumijeva njezino
korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Imovinom se mora upravljati brigom dobrog gospodara i voditi popis o toj
imovini sukladno zakonu.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine
osiguravaju se u rashodima poslovanja.
Članak 25.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne imovine Općine vodi se u
općinskoj upravi - financije.
Sve poslovne promjene na nefinancijskoj dugotrajnoj imovini potrebno je evidentirati
u roku od 30 dana od dana nastanka promjene.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 26.
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih projekata utvrđenih Planom razvojnih
programa Općina se može zadužiti sukladno zakonskim propisima.
Tekuće otplate duga, iskazane su u Računu financiranja Proračuna za 2015.
godinu u iznosu od 3.050.000,00 kuna, te pripadajuće kamate u iznosu od
580.000,00 kn, iskazane u razdjelu 002 općinska uprava, imaju u izvršavanju
Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine može se
zadužiti samo uz suglasnost Općinskog vijeća, sukladno pozitivnim zakonskim
propisima i općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj osobi iz stavka 3 ovog
članka sukladno pozitivnim zakonskim propisima i Odluci Općinskog vijeća. Dana
jamstva uključuju se u opseg zaduženja Općine.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA
Članak 27.
Proračun i proračunski korisnici primjenjuju sustav proračunskog
računovodstva.
Članak 28.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju proračuna, upravljanje
općinskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje
nastanka obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te
poslovi financijskog izvješćivanja, obavljat će se u općinskoj upravi -
financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su općinskoj upravi - financije
dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole utvrdi da su sredstva bila korištena
protivno zakonu ili Proračunu, općinska uprava o tome će izvijestiti Općinskog
načelnika.
Članak 29.
Općinska uprava izrađuje i dostavlja Općinskom načelniku kvartalne
izvještaje o izvršavanju Proračuna u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Općinski načelnik podnosi polugodišnje izvještaje o izvršavanju Proračuna
Općinskom vijeću u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjeg
financijskog izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu (NN br. 32/11).
Trgovačko društvo kojeg je Općina osnivač ili većinski vlasnik dužno je
dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana i
izvještaj o radu) najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju
godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog Zakonom o računovodstvu (NN br.
109/07).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
Članak 30.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti polugodišnje i godišnje financijske
izvještaje općinskoj upravi.
Općinska uprava konsolidira izvještaje iz stavka 1. Ovog članka i izrađuje
konsolidirani polugodišnji i godišnji financijski izvještaj za Proračun i
proračunske korisnike i dostavlja ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom
Pravilnikom iz čl.29. stavak 3. ove Odluke.
XIV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 31.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda ili izdataka odnosno smanjenja
prihoda i primitaka Općinski načelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje
Proračuna propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži Proračun, njegovo
uravnoteženje utvrdit će Općinsko vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 32.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinih
razdjela i između pojedinih razdjela, s tim da umanjenje pojedine pozicije ne
može biti veće od 5% sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama Općinski načelnik je dužan polugodišnje
izvijestiti Općinsko vijeće.
Članak 33.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju se kao prihod
Proračuna za 2015. godinu.
O namjeni viška prihoda iz prethodne godine odlučuje Općinsko vijeće
prilikom donošenja godišnjeg obračuna Proračuna za 2014. godinu.
XV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u Službenim novinama PGŽ.
KLASA: 021-05/14-01/16
URBROJ:2170-03-14-01-11
Čavle, 10. prosinca 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Norbert Mavrinac, v.r.