46.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu (»Narodne
novine« broj 87/08 i 136/12) i članka 40. Statuta Grada
Krka (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 28/09, 41/09, 13/13 i 20/14), Gradsko vijeće Grada
Krka na sjednici održanoj 27. studenoga 2014. godine,
donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Krka za 2015. godinu
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje način izvršavanja Proračuna
Grada Krka za 2015. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
upravljanje njegovim prihodima i izdacima, upravljanje imovinom i dugovima, opseg zaduživanja i danih jamstava, te
pojedina prava i obveze korisnika proračunskih sredstava.
Članak 2.
Proračun se sastoji od bilance prihoda i primitaka te
rashoda i izdataka i projekcije za trogodišnje razdoblje, u
kojima se iskazuju svi tekući prihodi, kapitalni prihodi i
primici od financijske imovine i zaduživanja, te svi tekući
rashodi, kapitalni rashodi i izdaci za financijsku imovinu i
otplate zajmova.
U posebnom dijelu proračuna izdaci i rashodi iskazani su
prema pozicijama i organizacijskoj, funkcionalnoj, ekonomskoj i programskoj klasifikaciji, zatim projekcija za trogodišnje razdoblje, te plan razvojnih programa.
Članak 3.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena procjenom prihoda u Proračunu. Izdaci ne mogu biti izvršeni u iznosima
većim od onih koji su utvrđeni Proračunom.
Članak 4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima koji su u Posebnom dijelu Proračuna određeni za
nositelje sredstava u pojedinim razdjelima po pojedinim
pozicijama.
Proračunski korisnici smiju proračunska sredstva koristiti za namjene koje su utvrđene Proračunom i to do visine
utvrđene u njegovu Posebnom dijelu.
Članak 5.
Odsjek za proračun i financije mora u roku od 15 dana
izvjestiti sve proračunske korisnike o odobrenim sredstvima Proračuna za 2015. godinu.
Korisnici proračuna - ustanove, dužni su Odsjeku za proračun i financije u narednom roku od 15 dana dostaviti
svoje financijske planove usuglašene sa odobrenim sredstvima u proračunu.
Članak 6.
Korisnici proračunskih sredstva ne mogu raspolagati
sredstvima iznad svote utvrđene u bilanci prihoda i rashoda
Proračuna, niti preuzimati obveze na teret proračunskih
sredstava iznad svote koja im je raspoređena u Posebnim
dijelu Proračuna.
Članak 7.
Ako tijekom godine dođe do znatnije neusklađenosti
planiranih prihoda i izdataka Proračuna, Gradonačelnik
će predložiti Gradskom vijeću izmjene i dopune Proračuna.
Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar pojedinog razdjela na zahtjev pročelnika odjela, s
tim da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od
5% sredstava utvrđenih u stavci koja se umanjuje.
Proračunske stavke za otplatu glavnice i kamate javnog
duga mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Članak 8.
Voditelji odsjeka, u okviru svoga djelokruga odgovorni
su za provedbu ove Odluke, za naplatu prihoda i za izvršavanje izdataka, sukladno namjenama i iznosima utvrđenim
u Posebnom dijelu Proračuna.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje dijela proračuna.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje, te za verifikaciju obveza proračunskih korisnika.
Članak 9.
Za izvršenje Proračuna u cjelini odgovoran je gradonačelnik Grada Krka.
Članak 10.
Ugovore u svezi kupnje, prodaje, odnosno drugih oblika
stjecanja i otuđenja nekretnina potpisuje gradonačelnik.
Članak 11.
Ukoliko je dinamika priliva sredstava neravnomjerna
gradonačelnik utvrđuje prioritete izmirivanja obveza korisnicima.
Članak 12.
Prihodi koje ostvari upravni odjel obavljanjem vlastite
djelatnosti, sastavni su dio prihoda Proračuna i uplaćuju
se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po pojedinom prihodu uplaćuju
se na račun prihoda na koji se odnose.
Prihodi od naknada korisnika usluga i pomoći, te prihodi
od prodaje ulaznica, kamata i članarina, koje ostvaruju
javne ustanove kojih je osnivač Grad Krk, a to su: Gradska
knjižnica Grada Krka, Centar za kulturu Grada Krka, Dječji vrtić »Katarina Frankopan« i Javna vatrogasna
postrojba Grada Krka, ustupaju se tim ustanovama.
Ako su namjenski prihodi i primici u proračun odnosno
na račun proračunskog korisnika uplaćeni u nižem opsegu
od planiranog, korisnik može preuzeti i plaćati obveze
samo u visini stvarno uplaćenih odnosno raspoloživih sredstava.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih
prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama.
Članak 13.
Korisnik može plaćati predujmom bez suglasnosti gradonačelnika do pojedinačnog iznosa od 50.000,00 kn.
Ako prihodi koji pripadaju proračunu budu pogrešno
naplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno
naplaćena svota vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Članak 14.
Korištenje proračunskih sredstava za određene namjene
provodi se na temelju pismenog naloga voditelja odsjeka
nadležnog odsjeka uz oznaku pozicije iz Posebnog dijela
Proračuna.
Namjenski prihodi i primici koji nisu bili iskorišteni u
prethodnoj godini, osim onih koje proračunski korisnik
ostvari vlastitom djelatnošću prenose se u proračun za
tekuću godinu.
Za opseg prenesenih prihoda i primitaka povećava se
financijski plan proračunskog korisnika.
Proračunski korisnik - primatelj donacije koji nije iskoristio donaciju na način i pod uvjetom što ih je utvrdio donator, mora u financijskom planu osigurati prihode za donaciju čiji povrat zahtjeva donator.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava iz stavka 4.
ovog članka korisniku će se umanjiti proračunska sredstva
u godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Članak 15.
Korisnici Proračuna dužni su i odgovorni da postupak
nabave roba i usluga obavljaju sukladno važećim zakonskim propisima.
Članak 16.
Za neplanirane ili nedovoljno planirane izdatke koristit
će se sredstva proračunske zalihe. Odluku o korištenju proračunske zalihe donosi gradonačelnik do iznosa utvrđenog
Proračunom. O korištenju proračunske zalihe gradonačelnik je obvezan izvjestiti predstavničko tijelo polugodišnje.
Članak 17.
Za financijske odnose radi zaduživanja i pozajmljivanja
sredstava Grada ovlašćuje se gradonačelnik.
Članak 18.
Odluku o dugoročnom zaduživanju radi financiranja
kapitalnih projekata donosi Gradsko vijeće na prijedlog
gradonačelnika.
Članak 19.
Radi financiranja kapitalnih projekata Grad Krk će se u
2015. godini zadužiti u iznosu od 2.100.000,00 kn za financiranje rekonstrukcije nerazvrstanih cesta na području
Grada Krka, pa ukupno zaduživanje u 2015. godini iznosi
19.661.677,14 kn. Dana jamstva iznose 2.475.525,01 kn.
Članak 20.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada i javna ustanova čiji je osnivač Grad, može
se zadužiti samo uz suglasnost Grada, sukladno zakonskim
propisima i općim aktima.
Grad može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi i javnoj ustanovi iz stavka 2. ovoga članka, sukladno
zakonskim propisima i općim aktima Grada. Dana jamstva
uključuju se u opseg zaduženja Grada.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u
Proračunu Grada u jamstvenoj zalihi do 5 % dospjelih
izdanih jamstava.
Članak 21.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se plasirati
ustanovama i društvima u vlasništvu grada kao i turističkoj
zajednici Grada putem pozajmica, uz kamatu u visini
eskontne stope, ako to ne ometa redovito izvršavanje proračunskih izdataka. O davanju kratkoročnih pozajmica
odlučuje gradonačelnik. Dane pozajmice moraju se vratiti
u Proračun do 31. prosinca 2015. godine.
Članak 22.
Gradonačelnik može otpisati ili djelomično otpisati
potraživanja ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 23.
Gradske ustanove - proračunski korisnici, ne mogu se
zaduživati bez prethodne suglasnosti gradonačelnika.
Članak 24.
Korisnici proračuna - ustanove čiji je osnivač Grad Krk,
primjenjuju računovodstveni sustav za Proračun.
Odsjek za proračun i financije ima pravo nadzora nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika, te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava. Proračunski nadzor organizirat će se u skladu sa zakonom.
Korisnici su obvezni odsjeku za proračun i financije dati
sve podatke, isprave i izvješća koja od njih zatraže. Korisnici su obvezni dostaviti njihova tromjesečna, polugodišnja i godišnja izvješća Odsjeku za financije na konsolidaciju
u zakonom propisanim rokovima.
Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora utvrdi da
su sredstva bila upotrebljena protivno Zakonu i Proračunu,
izvjestit će se gradonačelnik i poduzeti mjere za nadoknadu
tako utrošenih sredstava ili će se privremeno obustaviti
isplata na stavkama s kojih su sredstva bila nenamjenski
trošena.
Članak 25.
Tijela gradske uprave upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje
poslova iz svoga djelokruga rada, sukladno općim aktima
Grada.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u
zakup. Pročelnik tijela gradske uprave zaduženog za imovinu mora imovinom upravljati brigom dobrog gospodara
i voditi popis o toj imovini u skladu sa zakonom.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja nadležnog tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima i naplatu
šteta obavlja Odsjek za proračun i financije.
Članak 26.
Financijske obveze koje ne budu podmirene do 31. prosinca 2014. godine podmirit će se iz namjenski odobrenih
sredstava Proračuna za 2015. godinu.
Sva sredstva koja do 31. prosinca 2015. godine preostanu
na računu proračunskog korisnika moraju se vratiti na
račun Proračuna, ako gradonačelnik donese takvu odluku.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz prethodne
godine odlučuje Gradsko vijeće prilikom donošenja Godišnjeg obračuna Proračuna za 2015. godinu.
Članak 27.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu 1. siječnja
2015. godine.
Klasa: 400-06/14-01/2
Ur. broj: 2142/01-01-14-3
Krk, 27. studenoga 2014.
GRADSKO VIJEĆE GRADA KRKA
Predsjednik
Josip Staničić, v. r.
|