Članak
9.
Nadležno tijelo Grada vodi evidenciju o
nekretninama u vlasništvu Grada, te poduzima mjere radi zaštite imovinskih
prava Grada na nekretninama, uređuje vlasničko- pravno stanje nekretnina,
obavlja sve službene radnje i postupke radi identifikacije nekretnina, poslove
uvida u katastarski operat radi utvrđenja oznake nekretnine i saznanja o
zemljišnoknjižnom nositelju prava vlasništva na nekretnini.
III. PRODAJA NEKRETNINA
Članak
10.
Nekretnine u vlasništvu Grada prodaju se
provođenjem postupka javnog natječaja osim ako Zakonom, ovom Odlukom ili
Statutom nije drukčije određeno.
Članak
11.
Prodaja nekretnine vrši se temeljem Odluke o
raspisivanju natječaja koju donosi nadležno tijelo iz članka 4. ove Odluke.
Odluka o raspisivanju natječaja za prodaju
nekretnina obavezno sadrži:
-oznaku i površinu nekretnine,
-oznaku suvlasničkog dijela izraženu u
idealnom i realnom dijelu,
-početni iznos kupoprodajne cijene,
-iznos i način plaćanja jamčevine,
-rok zaključenja ugovora,
-rok i način plaćanja kupoprodajne cijene,
-pravo Grada da ne izabere najpovoljnijeg
ponuditelja,
-izreku da se obavijest o javnom natječaju
objavljuje u dnevnom tisku, a cjeloviti tekst natječaja na oglasnoj ploči Grada
i web stranici Grada, te rok u kojem je natječaj otvoren.
Nadležno tijelo prilikom donošenja Odluke o
raspisivanju natječaja može utvrditi mogućnost plaćanja kupoprodajne cijene u
obrocima na način određen člankom 20. ove Odluke.
U slučaju primitka dvije ponude s istim
ponuđenim iznosom, prednost će imati ponuda kod koje je ponuđeno jednokratno
plaćanje kupoprodajne cijene.
Odredbe stavka 1. ovog članka na odgovarajući
način se primjenjuju i u drugim postupcima raspolaganja nekretninama.
Članak
12.
Natječajni postupak provodi nadležno upravno
tijelo Grada.
Javni natječaj obvezno sadrži:
-oznaku i površinu nekretnine, te eventualne
terete na istoj,
-početni iznos kupoprodajne cijene,
-dokumentaciju koja se mora priložiti uz
ponudu,
-adresu i rok dostave ponude (kod pisane
ponude),
-iznos i način plaćanja jamčevine, uz naznaku
da se jamčevina ne vraća ukoliko najpovoljniji ponuditelj ne zaključi ugovor u
propisanom roku ili ukoliko se ugovor raskine uslijed neplaćanja kupoprodajne
cijene,
-mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
-pravo Grada da ne izabere najpovoljnijeg
ponuditelja,
-odredbu o pravu prodavatelja da odustane od
prodaje u svako doba prije potpisivanja kupoprodajnog ugovora,
-odredbu da se nepotpune prijave i prijave
podnesene izvan utvrđenog roka neće razmatrati,
-rok za zaključenje ugovora, način i rok
plaćanja kupoprodajne cijene,
-obvezu kupca, ukoliko zakasni sa plaćanjem
kupoprodajne cijene, na plaćanje zakonskih zateznih kamata od dana dospijeća do
isplate,
-mogućnost obročnog plaćanja kupoprodajne
cijene,
-naznaku da će se tabularna isprava za upis
vlasništva izdati nakon isplate kupoprodajne cijene u cijelosti, osim u slučaju
obročne otplate uz uknjižbu založnog prava (hipoteke) na nekretnini,
-način stjecanja posjeda,
-pravo prodavatelja da, ukoliko kupac zakasni
sa plaćanjem više od 90 dana, može raskinuti ugovor, a uplaćenu jamčevinu
zadržati.
Javni natječaj može sadržavati i druge uvjete
i podatke o nekretnini koja je predmet natječaja.
Članak
13.
Javni natječaj se objavljuje u dnevnom tisku,
oglasnoj ploči i na web stranici Grada.
Članak
14.
Prilikom podnošenja ponude plaća se jamčevina
koja iznosi 10% od utvrđene početne cijene nekretnine.
Potvrda o uplaćenoj jamčevini mora biti
dostavljena uz ponudu.
Uplaćena jamčevina obračunava se u ukupni
iznos kupoprodajne cijene. Ako ponuditelj odustane od ponude nakon što je
njegova ponuda prihvaćena kao najpovoljnija, gubi pravo na povrat jamčevine.
Ponuditeljima čije ponude nisu prihvaćene kao
najpovoljnije, jamčevina se vraća u roku od 15 dana od izbora najpovoljnijeg
ponuditelja, bez prava na kamatu.
Članak
15.
Rok za podnošenje ponuda ne može biti kraći
od 8 dana od dana objave natječaja.
Otvaranje ponuda mora se provesti u roku od
najduže 8 dana od isteka roka za podnošenje ponuda.
Članak
16.
Zakašnjele, neuredne i nepotpune, ili na
drugi način protivne uvjetima iz natječaja podnesene ponude neće se razmatrati.
U slučaju da dva ili više natjecatelja ponude
najvišu cijenu s istim iznosom, a i u drugim uvjetima iz natječaja su dali iste
ponude, gradonačelnik može donijeti odluku o usmenom nadmetanju između tih
ponuditelja radi postizanja konačne kupoprodajne cijene.
O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik
koji potpisuju svi prisutni članovi povjerenstva.
Zapisnik se dostavlja sudionicima natječaja
na njihov zahtjev.
Članak
17.
Postupak otvaranja ponuda provodi
povjerenstvo koje se sastoji od tri službenika gradske uprave imenovanih po
pročelniku upravnog tijela nadležnog za provođenje natječajnog postupka.
Članak
18.
Natječaj se provodi podnošenjem pisanih
ponuda koje se dostavljaju putem pošte ili osobnom predajom u pisarnicu Grada
Raba.
Ponude se dostavljaju u zatvorenoj omotnici s
naznakom »Ponuda za natječaj-ne otvaraj«.
Otvaranje ponuda vrši povjerenstvo iz članka
17. ove Odluke.
Povjerenstvo će na sjednici najprije utvrditi
da li je natječaj propisno objavljen, koliko je ponuda pristiglo i da li su
ponude predane u roku. Nakon
toga će se pristupiti otvaranju ponuda prema redoslijedu prispijeća, a o čemu
povjerenstvo sastavlja zapisnik.
Na temelju zapisnika iz stavka 4. ovoga
članka, povjerenstvo predlaže nadležnom tijelu donošenje odluke o izboru
najpovoljnijeg ponuditelja, odnosno o neprihvaćanju niti jedne ponude.
Članak
19.
Gradonačelnik će sklopiti ugovor o
kupoprodaji nekretnine s najpovoljnijim ponuditeljem.
Članak
20.
Kupac je dužan cjelokupnu kupoprodajnu cijenu
platiti najkasnije u roku od 15 dana od zaključenja ugovora.
U slučaju zakašnjenja u plaćanju ugovorene
cijene, kupac je dužan uz kupoprodajnu cijenu platiti zakonsku zateznu kamatu
za period kašnjenja, računajući od dana dospijeća do isplate.
Gradonačelnik ili Gradsko vijeće sukladno
Zakonu i Statutu te ovoj Odluci može odobriti plaćanje kupoprodajne cijene u
obrocima. U slučaju kašnjenja u plaćanju pojedinog obroka kod plaćanja
sljedećeg obroka će se zaračunati zakonska zatezna kamata.
Pravo vlasništva na kupljenoj nekretnini
kupac stječe uknjižbom u zemljišnim knjigama nakon što je u potpunosti podmirio
sve obveze prema Gradu utvrđene kupoprodajnim ugovorom.
U slučaju da kupac zakasni s plaćanjem više
od devedeset (90) dana od isteka roka iz st. 1. ili 3. ovog članka, Grad može
raskinuti kupoprodajni ugovor i zadržati uplaćenu jamčevinu.
Prodaja nekretnina izravnom pogodbom
Članak
21.
Nekretnine u vlasništvu Grada mogu se prodati
bez provedbe javnog natječaja u slučajevima predviđenim Zakonom, uz primjenu
odredbi ove Odluke.
IV. ZASNIVANJE PRAVA NA NEKRETNINAMA U
VLASNIŠTVU GRADA
Služnost
Članak
22.
Na nekretninama u vlasništvu Grada ili
nekretninama kojima Grad upravlja po posebnim propisima mogu se ustanoviti,
ukidati ili predlagati stvarne služnosti u svrhu postavljanja i održavanja
vodovodne i kanalizacijska mreže, uređenja za prijenos i razvod električne
energije, telegrafskotelefonske mreže, formiranja kolnih pristupa i druge
komunalne infrastrukture.
O osnivanju prava služnosti Grad i
predlagatelj zaključuju ugovor kojim uređuju međusobna prava i obveze.
Za ustanovljenu služnost na nekretninama
plaća se naknada koja ne može biti niža od razlike tržišne cijene neopterećene
i opterećene nekretnine, sukladno procjeni vještaka, osim za služnosti radi
izgradnje objekata vodovoda i kanalizacije trgovačkih društava u vlasništvu i
suvlasništvu Grada koje se ustanovljuju bez naknade te u drugim slučajevima
kada je to određeno Zakonom.
Način plaćanja i iznos naknade utvrđuje
gradonačelnik posebnom odlukom.
Založno pravo (hipoteka)
Članak
23.
Založno pravo (hipoteka) na nekretnini u
vlasništvu Grada može se ustanoviti samo ako je to u izravnom interesu za
ostvarivanje funkcija Grada kao i u interesu trgovačkih društava, ustanova i
drugih subjekata u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada.
Odluku o zasnivanju založnog prava donosi
gradonačelnik, odnosno Gradsko vijeće sukladno ovoj Odluci.
Pravo građenja
Članak
24.
Na zemljištu u svom vlasništvu Grad može
osnovati pravo građenja.
Pravo građenja osniva se ugovorom između
Grada kao vlasnika zemljišta i nositelja prava građenja.
Odluku o zasnivanju i uvjetima zasnivanja
prava građenja donosi Gradsko vijeće, odnosno gradonačelnik, ovisno o
vrijednosti predmetne nekretnine.
Pravo građenja osniva se uz određenu naknadu,
a iznimno se može osnovati bez naknade ako se osniva u korist trgovačkih
društava i ustanova u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada.
Početni iznos naknade za ustupljeno pravo
građenja utvrđuje nadležno tijelo iz stavka 3. ovog članka.
Ukoliko je Grad suvlasnik na nekretnini, na kojoj
se osniva pravo građenja, investitor plaća Gradu naknadu proporcionalnu
suvlasničkom dijelu na nekretnini.
Pravo građenja na zemljištu može se
ustanoviti trajno ili na određeno vrijeme. Nakon isteka roka na koji je
uspostavljeno pravo građenja izgrađeni objekt postaje vlasništvo Grada.
Zakup ili najam zemljišta
Članak
25.
Zemljište u vlasništvu Grada može se davati u
zakup ili najam fizičkim ili pravnim osobama radi:
-uređenja i korištenja zemljišta kao
parkirališnog prostora, otvorenog skladišnog prostora ili uređenje zelenih
površina,
-korištenja zemljišta zbog postavljanja
privremenih objekata,
-radi korištenja zemljišta zbog potreba
obavljanja određenih djelatnosti,
-radi korištenja zemljišta za poljoprivrednu
obradu,
-u drugim opravdanim slučajevima.
Zakupni odnos osniva se zaključenjem ugovora
između Grada kao vlasnika nekretnine i zakupnika odnosno najmoprimca.
Zemljište se može dati u zakup ili najam u
svrhu privremenog korištenja istog do donošenja odluke o privođenju namjeni
određenoj prostorno planskom dokumentacijom.
Na zemljištu koje je predmet zakupa nije
dozvoljena gradnja građevine niti izvođenje drugih radova.
Iznimno, na zemljištu koje se daje u zakup
ili najam radi uređenja i korištenja zemljišta kao parkirališnog prostora,
otvorenog skladišnog prostora ili uređenje zelenih površina, za poljoprivrednu
obradu ili slične namjene, uz prethodnu suglasnost Grada, dozvoljeno je
izvođenje građevinskih radova koji su nužni radi privođenja namjeni koja je
svrha zakupa ili najma, bez prava na povrat troškova ulaganja.
Uz zahtjev za odobrenje zakupnik/najmoprimac
je dužan priložiti i odgovarajuću tehničku dokumentaciju (idejno rješenje,
hortikulturno rješenje i sl.).
Ako je predmet zakupa ili najma dio zemljišne
čestice, uz zahtjev je potrebno dostaviti skicu izmjere (iskolčenje) po
ovlaštenom geodeti.
Početna zakupnina određuje se posebnom
odlukom nadležnog tijela za svaki pojedini slučaj.
Članak
26.
Ugovor o zakupu ili najmu zaključuje se
najduže na rok od 10 godina, u obliku ovršne isprave.
Zakupnik/najmoprimac se uvodi u posjed
zakupljenog zemljišta na dan zaključenja ugovora, ukoliko ugovorom nije
drukčije određeno.
Ugovorom iz st. 1. ovog članka utvrdit će se
pravo Grada da jednostrano raskine ugovor kada zakupnik/najmoprimac ne koristi
zemljište u skladu sa svrhom zakupa, ako zakupnik/najmoprimac ne plaća
zakupninu u skladu s odredbama ugovora o zakupu te u slučaju potrebe privođenja
zemljišta namjeni određenoj prostorno planskom dokumentacijom prije isteka
vremena trajanja zakupa odnosno najma.
Danom isteka ili raskida ugovora sukladno st.
1. i 3. ovog članka, zakupnik/najmoprimac je dužan predati Gradu u posjed
zemljište slobodno od stvari, bez prava na naknadu za uložena sredstva ili
naknadu štete.
Članak
27.
Gradonačelnik može odobriti stupanje u prava
i obveze dosadašnjeg zakupnika/najmoprimca slijedećim osobama:
- bračnom drugu, izvanbračnom drugu, djeci,
unucima, posvojenicima, pastorcima i roditeljima zakupnika, ako zakupnik umre,
pod uvjetom da nastave koristiti zemljište koje je predmet zakupa za istu
namjenu,
- pravnoj osobi koja je pravni slijednik
dosadašnjeg zakupnika koji je brisan iz registra nadležnog tijela, pod uvjetom
da dostave dokaz o pravnom sljedništvu i dokaz o brisanju dosadašnjeg zakupnika
iz registra nadležnog tijela.
Korištenje poslovnih prostora bez naknade
Članak
28.
Poslovni prostori u vlasništvu Grada mogu se
dati na korištenje bez naknade, Mjesnim odborima, ustanovama i udrugama, čija
djelatnost predstavlja javnu potrebu i interes Grada na području humanitarne
djelatnosti, kulture, sporta, odgoja i obrazovanja, tehničke kulture, zdravstva
i socijalne skrbi, civilnog društva ili se u cijelosti, odnosno u većem dijelu
financiraju iz proračuna Grada.
Iznimno od stavka 1. ovog članka poslovni
prostori u vlasništvu Grada mogu se dati na korištenje bez naknade i drugim
pravnim i fizičkim osobama, javnopravnim i drugim tijelima ako je to u općem,
gospodarskom, ekonomskom, socijalnom i drugom interesu Grada i pridonosi općem
boljitku Grada i otoka.
Poslovni prostori iz ovog članka daju se na
korištenje na određeno vrijeme u trajanju od najviše 5 godina, uz mogućnost
produženja roka korištenja za isti vremenski period, pod uvjetom pridržavanja
ugovorenih obveza definiranih ugovorom o korištenju.
O dodjeli poslovnog prostora na korištenje
bez naknade odlučuje gradonačelnik na prijedlog upravnog tijela.
Korisnik poslovnog prostora dužan je plaćati
komunalnu naknadu i druge naknade određene zakonom, režijske troškove (utrošak
vode, struje i dr.), te snositi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora,
osim ako se odlukom o dodjeli na korištenje poslovnog prostora ili ugovorom
drugačije ne odredi.
Razvrgnuće ili dioba suvlasničke zajednice
Članak
29.
Nadležno tijelo Grada može bez javnog
natječaja donijeti odluku o razvrgnuću suvlasničke zajednice na zemljištu na
kojem je Grad uknjižen kao suvlasnik.
Postupak razvrgnuća suvlasničke zajednice
provodi se izravnim pregovorima na prijedlog suvlasnika ili Grada.
Prije donošenja odluke nadležnog tijela
obavlja se procjena tržišne vrijednosti nekretnine.
V. ZAMJENA NEKRETNINA
Članak
30.
Nekretnine u vlasništvu Grada mogu se
zamijeniti s nekretninama u vlasništvu drugih osoba, kad nadležno tijelo koje
raspolaže nekretninama ocijeni da je takav način raspolaganja u interesu Grada.
Odluku o zamjeni nekretnina donosi Gradsko
vijeće.
VI. ODREĐIVANJE ZEMLJIŠTA NUŽNOG ZA REDOVITU
UPORABU GRAĐEVINE
Članak
31.
U postupcima utvrđivanja zemljišta nužnog za
redovitu uporabu građevine, pisano očitovanje daje gradonačelnik za svaku
građevinu zasebno, temeljem posebne geodetske podloge, cijeneći uvjete na
terenu i pristup na javno prometnu površinu, kao i potrebu osiguranja dijela
zemljišta koje je dokumentima prostornog planiranja namijenjeno za proširenje
javne površine - prometnice i slično.
Zemljište nužno za redovitu uporabu građevine
čini manipulativni prostor oko građevine, najviše do 3 metra (u pravilu 1,5 m)
oko zidova građevine, vodeći pri tome računa o konfiguraciji terena, namjeni
građevine i položaju pomoćnih objekata i postojećih zidova, te da preostali dio
parcele ima osiguran pristup na javno prometnu površinu, koridor pristupa na
javno prometnu površinu i zemljište na kojem su izgrađeni pomoćni objekti.
Zemljište koje služi redovitoj uporabi
građevine ne mogu činiti površine katastarskih čestica koje su u naravi javne
površine (cesta, put, nogostup, stubište i sl.).
Članak
32.
Iznimno od uvjeta iz članka 31. ove Odluke,
zemljište nužno za redovitu uporabu građevine, pored nužne »okućnice« može
imati i veću površinu kada je vlasnik građevine zainteresiran za kupnju
nekretnine u vlasništvu Grada koja ulazi u željenu površinu zemljišta nužnog za
redovitu uporabu građevine.
U slučaju iz prethodnog stavka prijedlog
zemljišta nužnog za redovitu uporabu građevine utvrđuje se po pravilima iz
članka 31. ove Odluke i prodaje putem natječaja, sukladno odredbama ove Odluke,
uz naznaku »zemljište nužno za redovitu uporabu građevine« a natječaj se
provodi temeljem podataka iz posebne geodetske podloge.
Članak
33.
U slučaju kada vlasnik građevine nije
zainteresiran za kupnju dijela zemljišta koje je veće od uvjeta iz članka 31.
stavak 2., ali je zidom ili drugom prirodnom barijerom odijeljeno od ostalog
zemljišta Grad može:
- ukloniti zidove i druge prirodne barijere
te takvu površinu pretvoriti u javnu površinu gdje god je to moguće,
- odobriti vlasniku daljnje korištenje tog
zemljišta uz naknadu po pravilima za zakup, o čemu će se sklopiti poseban
ugovor.
VII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
34.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 023-06/14-01/07
Urbroj: 2169-01-02-01/03-14-3
Rab, 5. studenoga 2014.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RABA
Pradsjednik
Željko Peran, mag. ing. agr.