42.
Na temelju članka 61. stavka 4. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj:
33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12 i
19/13 - pročišćeni tekst), odredbi Zakona o lokalnim izborima (»Narodne novine« broj 144/12) te članka 32. Statuta
Općine Matulji (Službene novine »Primorsko-goranske
županije« broj: 26/09, 38/09, 8/13 i 17/14) Općinsko vijeće
Općine Matulji, na sjednici 21. listopada 2014. godine,
donosi
ODLUKU
o izboru članova vijeća mjesnih odbora na
području Općine Matulji
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje izbor članova vijeća mjesnih
odbora (u daljnjem tekstu: vijeće) na području Općine
Matulji (u daljnjem tekstu: Općina).
Riječi i pojmovi u ovoj Odluci koji imaju rodno značenje
odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u
kojem su rodu navedeni.
Članak 2.
Članove vijeća biraju građani s područja mjesnog odbora
koji imaju biračko pravo.
Članovi vijeća biraju se na neposrednim izborima (u
daljnjem tekstu: izbori), tajnim glasovanjem, razmjernim
izbornim sustavom.
Za člana vijeća može biti biran građanin koji ima
biračko pravo i prebivalište na području mjesnog odbora
čije se vijeće bira.
Članak 3.
Jamči se sloboda opredjeljenja birača i tajnost njihova
glasovanja.
Birač na istim izborima može glasovati samo jedanput.
Nitko ne može glasovati u ime druge osobe.
Nitko ne može zahtijevati izjašnjavanje birača o njegovom glasačkom opredjeljenju.
Birač je slobodan objaviti svoje glasačko opredjeljenje.
Nitko ne može biti pozvan na odgovornost zbog glasovanja ili zbog toga što nije glasovao.
Članak 4.
Izbore za članove vijeća raspisuje Općinsko vijeće
Općine Matulji (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće).
Odlukom Općinskog vijeća kojom se raspisuju izbori
određuje se dan njihove provedbe.
Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora
ne može proteći manje od 30 niti više od 60 dana.
Članak 5.
Prijevremeni izbori za članove vijeća kojima je mandat
prestao zbog raspuštanja, održavaju se u roku od 90 dana
od dana raspuštanja vijeća.
Ako bi se prijevremeni izbori iz stavka 1. ovoga članka
trebali održati u kalendarskoj godini u kojoj se održavaju
redovni izbori, a prije njihovog održavanja, u tom se mjesnom odboru prijevremeni izbori neće održati.
Članak 6.
Mandat članova vijeća izabranih na redovnim izborima
počinje danom konstituiranja vijeća i traje do stupanja na
snagu odluke Općinskog vijeća o raspisivanju izbora ili
raspuštanju vijeća u skladu s ovom Odlukom.
Od dana stupanja na snagu odluke Općinskog vijeća o
raspisivanju izbora pa do izbora novog predsjednika vijeća,
predsjednik vijeća može obavljati samo poslove koji su
neophodni za redovito i nesmetano funkcioniranje mjesnog
odbora.
Mandat članova vijeća izabranih na prijevremenim izborima počinje danom konstituiranja vijeća i traje do isteka
tekućeg mandata članova vijeća izabranih na redovnim
izborima.
Članovi vijeća nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Član vijeća ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran
na bilo koji drugi način zbog glasovanja, izjava ili iznesenih
mišljenja i stavova na sjednicama vijeća.
Članak 7.
Član vijeća ne može istovremeno biti:
-Općinski načelnik (u daljnjem tekstu: Načelnik)
odnosno njegovi zamjenici,
-član uprave trgovačkog društva u većinskom vlasništvu
Općine,
-ravnatelj ustanove kojoj je Općina osnivač.
Članak 8.
Osoba koja obnaša neku od nespojivih dužnosti može se
kandidirati za člana vijeća, a ako bude izabrana za člana
vijeća, do dana konstituiranja dužna je o obnašanju nespojive dužnosti, odnosno prihvaćanju dužnosti člana vijeća
obavijestiti Jedinstveni upravni odjel Općine Matulji (u
daljnjem tekstu: Upravni odjel).
Član vijeća koji za vrijeme trajanja mandata prihvati
obnašanje nespojive dužnosti dužan je o tome obavijestiti
predsjednika vijeća u roku od osam dana od prihvaćanja
dužnosti, a mandat mu počinje mirovati protekom tog
roka.
Članu vijeća koji ne dostavi obavijest iz stavaka 1. i 2.
ovoga članka mandat miruje po sili zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti član vijeća
nastavlja s obnašanjem dužnosti na temelju prestanka
mirovanja mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku vijeća. Pisani zahtjev dužan je podnijeti u roku od
osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti, a mirovanje mandata prestat će osmog dana od dana
podnošenja pisanog zahtjeva.
Ako član vijeća po prestanku obnašanja nespojive dužnosti ne podnese pisani zahtjev iz stavka 4. ovoga članka,
smatrat će se da mu mandat miruje iz osobnih razloga.
Član vijeća ima pravo tijekom trajanja mandata staviti
svoj mandat u mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem
pisanog zahtjeva predsjedniku vijeća.
Mirovanje mandata na temelju pisanog zahtjeva iz
stavka 6. ovoga članka počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva sukladno pravilima o dostavi propisanim
Zakonom o općem upravnom postupku, a ne može trajati
kraće od šest mjeseci. Član vijeća nastavlja s obnašanjem
dužnosti na temelju prestanka mirovanja mandata, osmoga
dana od dostave obavijesti predsjedniku vijeća.
Člana vijeća kojemu mandat miruje za vrijeme mirovanja mandata zamjenjuje zamjenik, u skladu s ovom Odlukom.
Na sjednici vijeća umjesto člana vijeća koji je stavio
mandat u mirovanje ili mu je mandat prestao po sili
zakona, pravo sudjelovanja i odlučivanja ima zamjenik
tog člana određen sukladno ovoj Odluci.
Nastavljanje s obnašanjem dužnosti člana vijeća na
temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti
samo jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 9.
Članu vijeća mandat prestaje prije isteka redovitog
četverogodišnjeg mandata u sljedećim slučajevima:
-ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke
sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o
općem upravnom postupku,
-ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen
poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
-ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na
bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest
mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,
-ako mu prestane prebivalište na području mjesnog
odbora, danom prestanka prebivališta,
-ako mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka državljanstva sukladno Zakonu o hrvatskom
državljanstvu,
-smrću.
Pisana ostavka člana vijeća podnesena na način propisan
stavkom 1. podstavkom 1. ovoga članka treba biti zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice vijeća. Pisana ostavka člana vijeća treba biti ovjerena
kod javnog bilježnika najranije osam dana prije njezina
podnošenja.
Ostavka podnesena suprotno stavku 1. podstavku 1. i
stavku 2. ovoga članka ne proizvodi pravni učinak.
Članak 10.
Članovi vijeća imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost
ako članu vijeća mandat miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je izabran.
Člana vijeća izabranog na kandidacijskoj listi političke
stranke zamjenjuje neizabrani kandidat s iste liste s koje
je izabran i član kojem je mandat prestao ili mu miruje, a
određuje ga politička stranka koja je bila predlagatelj kandidacijske liste.
Člana vijeća izabranog na kandidacijskoj listi dviju ili
više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s
iste liste s koje je izabran i član kojem je mandat prestao
ili mu miruje, a određuju ga političke stranke sukladno
sporazumu, odnosno ako sporazum nije zaključen, određuju ga dogovorno, a ako ne postignu dogovor, zamjenjuje
ga prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste. O sklopljenom
sporazumu kao i o postignutom dogovoru političke stranke
dužne su obavijestiti predsjednika vijeća i Upravni odjel.
Člana vijeća izabranog na kandidacijskoj listi grupe
birača zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s te
liste.
Člana vijeća izabranog na kandidacijskoj listi političke
stranke koja je nakon provedenih izbora brisana iz registra
političkih stranaka zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Članak 11.
Broj članova vijeća je neparan i to tako da vijeće broji:
1. Veli Brgud-7 članova
2. Pasjak-7 članova
3. Rukavac-7 članova
4. Pužev Komun-7 članova
5. Kućeli-5 članova
6. Jurdani-5 članova
7. Vlahov Breg-5 članova
8. Šapjane-7 članova
9. Principi-5 članova
10. Rupa-5 članova
11. Žejane-7 članova
12. Mune-7 članova
13. Bregi-7 članova
14. Jurdanići-7 članova
15. Brdce-5 članova
16. Zvoneća-7 članova
17. Jušići-centar-9 članova
18. Lipa-5 članova
19. Trtni-Osojnaki-5 članova
20. Šmogori-Radetići-5 članova
21. Frančići-5 članova
22. Mihotići-7 članova
II. KANDIDIRANJE
Članak 12.
Kandidiranje je postupak predlaganja kandidacijskih
lista od strane ovlaštenih predlagatelja.
Ovlašteni predlagatelji kandidacijskih lista su političke
stranke i birači.
Predlagatelji kandidacijskih lista dužni su poštivati
načelo ravnopravnosti spolova, sukladno posebnom
zakonu.
Članak 13.
Pravo predlaganja kandidacijskih lista imaju sve političke stranke registrirane u Republici Hrvatskoj na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju izbora.
Kandidacijske liste može predložiti jedna politička
stranka te dvije ili više političkih stranaka.
Političke stranke samostalno utvrđuju redoslijed kandidata na kandidacijskim listama na način predviđen njihovim statutom, odnosno posebnom odlukom donesenom
na temelju statuta.
Političke stranke određuju na temelju odredbi svojih statuta ovlaštenog podnositelja kandidacijske liste.
Članak 14.
Birači mogu predlagati kandidacijske liste.
Kada birači kao ovlašteni predlagatelji predlažu kandidacijsku listu grupe birača, za pravovaljanost prijedloga
kandidacijske liste za izbor članova vijeća dužni su prikupiti najmanje 15 potpisa birača.
Kada birači predlažu kandidacijske liste, podnositelji
kandidacijske liste grupe birača su prva tri po redu potpisnika kandidacijske liste.
Članak 15.
Potpisi birača prikupljaju se na propisanom obrascu u
koji se unose: ime i prezime, nacionalnost, prebivalište,
datum rođenja, osobni identifikacijski broj (OIB), spol,
broj važeće osobne iskaznice birača i mjesto njezina izdavanja te potpis birača.
Članak 16.
Uz prijedlog kandidacijske liste dostavlja se očitovanje o
prihvaćanju kandidature svakog kandidata na listi, ovjereno kod javnog bilježnika ili izbornog povjerenstva.
U prijedlogu kandidacijske liste obvezatno se navodi
naziv kandidacijske liste i nositelj liste, a kandidati moraju
biti na listi poredani od rednog broja 1 zaključno do rednog broja koliko ih se bira.
Ako predlagatelj predloži više kandidata od utvrđenog
broja članova vijeća koje se bira na izborima, smatra se
da su pravovaljano predloženi samo kandidati zaključno
do broja koji se biraju u to vijeće.
Ako predlagatelj predloži manje kandidata od utvrđenog broja članova vijeća koje se bira na izborima, kandidacijska lista nije pravovaljana.
Naziv kandidacijske liste jest puni naziv političke
stranke, dviju ili više političkih stranaka koja je, odnosno
koje su predložile kandidacijsku listu. Ako su političke
stranke registrirale skraćeni naziv stranke odnosno stranaka, u nazivu će se koristiti i kratice.
Ako su kandidacijsku listu predložili birači, njezin naziv
je »Kandidacijska lista grupe birača«.
Nositelj kandidacijske liste prvi je predloženi kandidat
na listi.
Za svakog od kandidata u prijedlogu kandidacijske liste
obvezatno se navodi ime i prezime kandidata, nacionalnost, prebivalište, datum rođenja, osobni identifikacijski
broj (OIB) i spol.
Članak 17.
Kandidacijske liste moraju prispjeti izbornom povjerenstvu u roku od 14 dana od dana stupanja na snagu odluke
o raspisivanju izbora.
Izborno povjerenstvo će pri zaprimanju kandidacijskih
lista provjeriti jesu li one podnesene sukladno ovoj Odluci.
Ako izborno povjerenstvo ocijeni da kandidacijska lista
nije podnesena u skladu s ovom Odlukom, pozvat će podnositelja da u roku od 48 sati, a najkasnije do isteka roka
za kandidiranje, ukloni uočene nedostatke.
Izborno povjerenstvo može podnositelju odrediti i kraći
rok za uklanjanje nedostataka ako rok za kandidiranje
istječe za manje od 48 sati.
Članak 18.
Izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskih lista u skladu s ovom Odlukom.
Pravovaljane kandidacijske liste izborno povjerenstvo će
prihvatiti, a nepravodobne i nepravovaljane kandidacijske
liste, rješenjem će odbaciti, odnosno odbiti.
Članak 19.
Zbirna lista je lista u koju se unose podaci o svim pravovaljanim kandidacijskim listama.
Zbirnu listu sastavlja nadležno izborno povjerenstvo
nakon što utvrdi pravovaljanost svih kandidacijskih lista.
Zbirna lista sadrži naziv svake kandidacijske liste te ime
i prezime nositelja svake liste.
Kandidacijske liste unose se na zbirnu listu prema abecednom redu punog naziva političke stranke odnosno
dviju ili više političkih stranaka koja je, odnosno koje su
predložile kandidacijsku listu, odnosno prema abecednom
redu prezimena nositelja kandidacijske liste grupe birača.
Ako je više političkih stranaka predložilo zajedničku kandidacijsku listu, ona će se unijeti na zbirnu listu prema
nazivu prve po redu političke stranke u prijedlogu.
Članak 20.
Izborno povjerenstvo će u roku od 48 sati od isteka roka
za kandidiranje, objaviti na oglasnoj ploči mjesnog odbora
za čije se vijeće izbori provode i na internetskim stranicama Općine sve pravovaljane predložene kandidacijske
liste i zbirnu listu za izbor članova vijeća.
Članak 21.
Političke stranke koje su predložile prihvaćene kandidacijske liste, mogu na način predviđen njihovim statutom,
odnosno posebnom odlukom donesenom na temelju statuta odustati od te liste najkasnije 48 sati nakon što je
kao prihvaćena bila objavljena od strane izbornog povjerenstva. Za kandidacijsku listu grupe birača odluku o odustajanju donosi nositelj liste.
Pisana odluka o odustanku mora prispjeti izbornom
povjerenstvu u roku iz stavka 1. ovoga članka.
Odustanak jednog ili više kandidata s kandidacijske liste
nije dopušten nakon isteka roka za kandidiranje te se neće
uvažiti i takva će kandidacijska lista ostati pravovaljanom s
imenima svih objavljenih kandidata.
U slučaju odustanka jednog ili više kandidata s kandidacijske liste prije isteka roka za kandidiranje, izborno povjerenstvo će na odgovarajući način primijeniti odredbu
članka 17. stavka 3. ove Odluke.
Članak 22.
Ako je neki od kandidata dao očitovanje o prihvaćanju
kandidature na više kandidacijskih lista za izbor u isto
vijeće, izborno povjerenstvo će pozvati tog kandidata da
se u roku od 48 sati od isteka roka za kandidiranje očituje
pri kojoj kandidaturi ostaje.
Izborno povjerenstvo pozvat će predlagatelja liste s koje
je kandidat iz stavka 1. ovoga članka odustao da listu
dopuni drugim kandidatom u roku od 24 sata.
Ako predlagatelj iz stavka 2. ovoga članka ne dopuni
listu, izborno povjerenstvo postupit će u skladu s odredbom članka 18. ove Odluke.
Članak 23.
Ako neki od kandidata na kandidacijskoj listi umre u
vremenu od dana objave kandidacijske liste, politička
stranka odnosno dvije ili više političkih stranaka koje su
predložile kandidata i podnositelji kandidacijske liste
grupe birača, mogu umjesto njega predložiti novog kandi
data, bez prikupljanja potpisa, sve do 10 dana prije dana
održavanja izbora.
Kandidat koji je umro brisat će se s kandidacijske liste, a
kandidat kojim je dopunjena kandidacijska lista stavlja se
na posljednje mjesto na listi. Redoslijed ostalih kandidata
na listi navedenih iza kandidata koji je umro pomiče se
za jedno mjesto prema gore.
Ako je kandidat koji je umro nositelj liste, lista će se
dopuniti na način određen stavkom 2. ovoga članka, a nositelj liste postat će drugi po redu kandidat naveden na kandidacijskoj listi.
Kandidacijska lista dopunjena novim kandidatom
sukladno stavcima 2. i 3. ovoga članka objavljuje se na
oglasnoj ploči mjesnog odbora za čije se vijeće izbori provode i na internetskim stranicama Općine u roku od 24
sata od izvršene dopune kandidacijske liste.
Ako neki od kandidata na kandidacijskoj listi umre u
vremenu kraćem od 10 dana prije dana održavanja izbora,
kandidacijska lista smatrat će se pravovaljanom.
Članak 24.
Kandidati, nositelji kandidacijskih lista grupe birača,
političke stranke odnosno dvije ili više političkih stranaka,
naznačeni na objavljenoj listi kandidata i zbirnoj listi imaju
pravo na izbornu promidžbu pod jednakim uvjetima.
Izborna promidžba počinje danom objave zbirnih lista, a
prestaje 24 sata prije dana održavanja izbora.
Članak 25.
Izborna šutnja počinje protekom vremena izborne promidžbe, a završava na dan održavanja izbora u devetnaest
sati. Za vrijeme izborne šutnje zabranjuje se javno predstavljanje i obrazlaganje izbornih programa biračima, nagovaranje birača da glasuju za određenu kandidacijsku listu,
objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora,
izjava i intervjua sudionika izborne promidžbe te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.
III. IZBOR ČLANOVA VIJEĆA
Članak 26.
Članovi vijeća biraju se razmjernim izbornim sustavom,
na način da cijelo područje mjesnog odbora čini jednu
izbornu jedinicu. Svi birači koji imaju prebivalište na području mjesnog odbora i koji pristupe glasovanju, na temelju
kandidacijskih lista, biraju sve članove vijeća.
Članak 27.
Pravo na sudjelovanje u diobi mjesta u vijeću imaju liste
koje na izborima dobiju najmanje 5 % važećih glasova
birača.
Broj članova vijeća koji će biti izabran sa svake kandidacijske liste utvrđuje se na način da se ukupan broj važećih
glasova koje je dobila kandidacijska lista dijeli s brojevima
od 1 do zaključno broja koliko se članova vijeća bira, pri
čemu se uvažavaju i decimalni ostaci. Od svih tako dobivenih rezultata, mjesta u vijeću osvajaju one liste na kojima
se iskaže onoliko brojčano najvećih rezultata uključujući
decimalne ostatke koliko se članova vijeća bira. Svaka od
tih lista dobiva onoliki broj mjesta u vijeću koliko je postigla pojedinačnih rezultata među onoliko brojčano najvećih
rezultata koliko se članova vijeća bira. Ako su glasovi tako
podijeljeni da se ne može utvrditi koja bi između dvije ili
više lista dobila mjesto u vijeću, ono će pripasti onoj listi
koja je dobila više glasova.
Ako su dvije ili više lista dobile isti broj glasova te se ne
može utvrditi koja bi lista dobila mjesto u vijeću, ono će
pripasti svakoj od tih lista.
U slučaju iz stavka 4. ovoga članka, broj članova vijeća
povećat će se te broj članova vijeća može biti paran.
Članak 28.
Sa svake kandidacijske liste izabrani su kandidati od
rednog broja 1 pa do rednog broja koliko je određena
lista dobila mjesta u vijeću.
IV. TIJELA ZA PROVEDBU IZBORA
Članak 29.
Tijela za provedbu izbora za članove vijeća su izborno
povjerenstvo i birački odbori.
Članovi izbornog povjerenstva i biračkih odbora mogu
biti samo osobe koje imaju biračko pravo.
Članovi izbornog povjerenstva i biračkih odbora imaju
pravo na naknadu za svoj rad.
Članak 30.
Izborno povjerenstvo ima stalni sastav.
Izborna povjerenstva moraju se imenovati odmah po
stupanju na snagu Odluke o raspisivanju izbora.
Stalni sastav izbornog povjerenstva mora se imenovati
odmah po stupanju na snagu Odluke o raspisivanju izbora.
Stalni sastav izbornog povjerenstva čine predsjednik,
potpredsjednik i četiri člana.
Stalni sastav izbornog povjerenstva imenuje Načelnik.
Predsjednik i potpredsjednik stalnog sastava izbornog
povjerenstva moraju biti magistri pravne struke.
Potpredsjednik izbornog povjerenstva zamjenjuje predsjednika u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti sa
svim ovlastima predsjednika, a svi članovi izbornog povjerenstva imaju jednaka prava i dužnosti.
Predsjednik, potpredsjednik i članovi stalnoga sastava
izbornog povjerenstva ne smiju biti članovi niti jedne političke stranke, niti kandidati za članove vijeća.
Članak 31.
Izborno povjerenstvo:
-izravno brine o zakonitoj pripremi i provedbi izbora za
članove vijeća,
-obavlja sve tehničke pripreme za obavljanje izbora,
-ovjerava očitovanja kandidata o prihvaćanju kandidature za članove vijeća,
-na temelju pravovaljanih prijedloga objavljuje kandidacijske liste, sastavlja i objavljuje zbirnu listu svih
kandidacijskih lista za izbor članova vijeća,
-određuje biračka mjesta za izbore članova vijeća,
-imenuje predsjednika, potpredsjednika i članove biračkih odbora,
-nadzire rad biračkih odbora na biračkim mjestima,
-nadzire pravilnost izborne promidžbe za izbor članova
vijeća u skladu s ovom Odlukom,
-prikuplja i zbraja rezultate glasovanja na biračkim mjestima,
-objavljuje rezultate izbora za članove vijeća,
-obavlja i druge poslove u svezi provedbe izbora za članove vijeća.
Članak 32.
Birački odbor izravno provodi glasovanje na biračkom
mjestu te osigurava pravilnost i tajnost glasovanja.
Birački odbor čine predsjednik, potpredsjednik i četiri
člana. Dva člana biračkog odbora određuje većinska politička stranka odnosno političke stranke, a dva člana oporbena politička stranka odnosno stranke, sukladno stranačkom sastavu Općinskog vijeća Općine.
Ako se pojedine grupacije ne mogu dogovoriti o rasporedu svojih predstavnika u biračke odbore, njihov raspored
odredit će izborno povjerenstvo ždrijebom na način da će
predstavnike stranaka rasporediti tako da pojedina stranka
bude zastupljena u najvećem mogućem broju biračkih
odbora s obzirom na ukupni broj svojih predstavnika.
Političke stranke dužne su odrediti članove pojedinih
biračkih odbora i dostaviti njihova imena izbornom povjerenstvu najkasnije 12 dana prije dana održavanja izbora.
Ne odrede li ih, odnosno ako prijedlozi ne prispiju izbornom povjerenstvu u zadanom roku, izborno povjerenstvo
samostalno će odrediti članove biračkih odbora.
Izborno povjerenstvo imenovat će predsjednika,
potpredsjednika i članove biračkih odbora najkasnije 10
dana prije dana održavanja izbora.
Predsjednik, potpredsjednik i članovi biračkog odbora
ne smiju biti kandidati za članove vijeća, a predsjednik i
potpredsjednik biračkog odbora ne smiju biti članovi niti
jedne političke stranke.
Svi članovi biračkog odbora imaju ista prava i dužnosti.
V. PROVOĐENJE IZBORA
Članak 33.
Glasovanje za izbor članova vijeća obavlja se na biračkim mjestima na području mjesnog odbora.
Biračko mjesto ne može biti u vjerskom objektu, objektu
u vlasništvu, najmu, zakupu ili trajnom korištenju političke
stranke ili kandidata koji sudjeluje na izborima te u prostorijama u kojima se poslužuju ili konzumiraju alkoholna
pića.
Biračka mjesta određuje izborno povjerenstvo vodeći
računa o broju birača koji će na njima glasovati, dostupnosti i prostornoj udaljenosti te veličini prostorije za glasovanje, na način da se glasovanje bez teškoća može odvijati u
vremenu određenom za glasovanje.
Svako biračko mjesto ima redni broj.
Članak 34.
Izborno povjerenstvo će objaviti na oglasnim pločama
mjesnog odbora za čije se vijeće provode izbori te na internetskim stranicama Općine koja su biračka mjesta određena, najkasnije 15 dana prije izbora.
Objava o biračkim mjestima sadrži: redni broj biračkog
mjesta, sjedište odnosno potpunu adresu s naznakom prostora u kojem se nalazi, te popis pripadajućih ulica i trgova
iz kojih birači glasuju na tom biračkom mjestu.
Na svakom biračkom mjestu prostorija za glasovanje
mora se opremiti i urediti na način da se osigura tajnost
glasovanja tako da nitko u prostoriji ne može vidjeti
kako je birač popunio glasački listić.
Na biračkom mjestu glasački listići moraju biti pomiješani tako da nisu složeni po serijskim brojevima i postavljeni lepezasto licem okrenutim prema dolje da se ne vidi
serijski broj listića.
Članak 35.
Birački odbor u pravilu uređuje prostorije biračkog mjesta na dan prije izbora, a najkasnije jedan sat prije početka
glasovanja.
Birački odbor dužan je na svakom biračkom mjestu prije
njegova otvaranja, na biračima vidljivom mjestu, istaknuti
oglas o svim prihvaćenim kandidacijskim listama i zbirne
liste.
Na biračkom mjestu ne smije biti promidžbeni materijal,
kao niti u neposrednoj blizini biračkog mjesta.
Birački odbor je dužan na prednju stranu svake glasačke
kutije istaknuti glasački listić kakav se ubacuje u tu glasačku kutiju.
Članak 36.
Političke stranke i birači koji su predložili kandidacijske
liste za izbor članova vijeća kao i nevladine udruge koje
djeluju na području neovisnog promatranja izbornih postupaka i/ili promicanja ljudskih i građanskih prava imaju
pravo odrediti promatrače koji će pratiti provedbu izbora
tijekom čitavoga izbornog postupka.
Na način određivanja promatrača, podnošenje zahtjeva
za promatranje izbora, službene iskaznice promatrača, promatranje rada biračkog odbora i izbornog povjerenstva te
ovlasti izbornih tijela prema promatračima na odgovarajući
se način primjenjuju odredbe Zakona o lokalnim izborima.
Izborno povjerenstvo će obvezatnim uputama podrobnije utvrditi prava i dužnosti promatrača te način praćenja
provedbe izbora.
VI. GLASOVANJE I UTVRĐIVANJE REZULTATA
GLASOVANJA
Članak 37.
Glasovanje se obavlja osobno na biračkom mjestu, glasačkim listićem.
Glasački listić sadrži:
-naziv liste,
-naputak o načinu glasovanja,
-serijski broj listića.
Kandidacijske liste navode se na glasačkom listiću onim
redom kojim su navedene na zbirnoj listi kandidacijskih
lista.
Ispred naziva svake liste stavlja se redni broj.
Članak 38.
Glasuje se samo za kandidacijske liste navedene na glasačkom listiću.
Glasački se listić popunjava tako da se zaokružuje redni
broj ispred naziva kandidacijske liste.
Članak 39.
Važeći glasački listić je onaj iz kojeg se na siguran i
nedvojben način može utvrditi za koju je kandidacijsku
listu birač glasovao.
Nevažeći glasački listić je:
-neispunjeni glasački listić,
-glasački listić popunjen na način da se ne može sa
sigurnošću utvrditi za koju je kandidacijsku listu
birač glasovao,
-glasački listić na kome je birač glasovao za dvije ili više
kandidacijskih lista.
Članak 40.
Glasovanje traje neprekidno od sedam do devetnaest
sati.
Biračka mjesta zatvaraju se u devetnaest sati, a biračima
koji su se u to vrijeme zatekli na biračkom mjestu mora se
omogućiti glasovanje.
Članak 41.
U vrijeme trajanja glasovanja na biračkom mjestu
moraju biti stalno prisutan predsjednik biračkog odbora
ili njegov zamjenik te najmanje dva člana biračkog odbora.
Predsjednik biračkog odbora dužan je i ovlašten osiguravati red i mir na biračkom mjestu za vrijeme glasovanja,
kao i nakon zatvaranja biračkog mjesta.
Ako je nužno radi očuvanja reda i mira te radi nesmetanog odvijanja glasovanja, predsjednik biračkog odbora
može zatražiti pomoć policije koja je na biračkom mjestu
dužna postupati u okviru zakonskih ovlasti.
Nitko, osim pripadnika policije na poziv predsjednika
biračkog odbora, ne smije doći na biračko mjesto naoružan.
Članak 42.
Predsjednik biračkog odbora ili od njega ovlašteni član
dužan je za svakog birača koji pristupi glasovanju utvrditi
identitet i provjeriti da li je upisan u izvadak iz popisa
birača za dotično biračko mjesto.
Identitet birača utvrđuje se identifikacijskom ispravom,
sukladno posebnim zakonima.
Ako birač nije upisan u izvadak iz popisa birača, predsjednik biračkog odbora ili od njega ovlašteni član neće
mu dozvoliti glasovanje, osim ako birač svoje biračko
pravo na tom biračkom mjestu ne dokaže potvrdom nadležnog državnog tijela.
Potvrdu iz stavka 3. ovoga članka birač je dužan predati
biračkom odboru i ona je sastavni dio izvatka iz popisa
birača za to biračko mjesto.
Članak 43.
Nakon utvrđivanja prava na glasovanje na biračkom
mjestu, član biračkog odbora biraču predaje glasački listić,
objašnjava način popunjavanja i upućuje ga na mjesto glasovanja. Član biračkog odbora dužan je voditi računa o
tome da se onemogući uvid u serijski broj listića koji se
predaje biraču.
Birač koji zbog kakve tjelesne mane ili zbog toga što je
nepismen ne bi mogao samostalno glasovati, može doći na
biračko mjesto s drugom osobom koja je pismena i koja će
po njegovoj ovlasti i uputi zaokružiti redni broj ispred
naziva kandidacijske liste.
Birač koji zbog teže bolesti, tjelesnog oštećenja ili
nemoći nije u mogućnosti pristupiti na biračko mjesto
može o tome obavijestiti izborno povjerenstvo najranije
tri dana prije dana održavanja izbora ili birački odbor na
dan održavanja izbora.
Izborno povjerenstvo zaprimljene zahtjeve birača za glasovanje izvan biračkog mjesta predaje nadležnim biračkim
odborima uz cjelokupan izborni materijal.
Predsjednik biračkog odbora određuje najmanje dva
člana biračkog odbora koji će birača posjetiti u mjestu
gdje se nalazi i omogućiti mu glasovanje, vodeći pri tome
računa o tajnosti glasovanja.
Na način ostvarivanja biračkog prava birača koji pristupi
na biračko mjesto, ali mu je zbog invalidnosti onemogućena pristupačnost biračkom mjestu na odgovarajući se
način primjenjuje odredba stavka 5. ovoga članka.
Predsjednik biračkog odbora dužan je u zapisnik o radu
biračkog odbora poimenično navesti glasovanje birača u
smislu stavaka 2., 3. i 6. ovoga članka.
Članak 44.
Po završenom glasovanju birački odbor će najprije prebrojati neupotrijebljene glasačke listiće i staviti ih u poseban omot koji će zapečatiti.
Nakon toga birački odbor utvrđuje ukupan broj birača
koji su glasovali na tom biračkom mjestu, prema izvatku
iz popisa birača i potvrdama nadležnog tijela.
Nakon utvrđivanja broja birača koji su glasovali, birački
odbor pristupa otvaranju glasačke kutije, prebrojavanju
glasačkih listića i broja glasova.
Ako se prilikom prebrojavanja glasačkih listića utvrdi da
je njihov broj manji od utvrđenog broja birača koji su glasovali, vrijedi rezultat glasovanja po glasačkim listićima.
Ako se prilikom prebrojavanja glasačkih listića utvrdi da
je njihov broj veći od utvrđenog broja birača koji su glasovali, birački odbor odmah o tome obavještava izborno
povjerenstvo. Izborno povjerenstvo odmah raspušta
birački odbor i imenuje novi te određuje ponavljanje glasovanja na tom biračkom mjestu koje će se obaviti sedmog
dana od dana prvog glasovanja.
Rezultat ponovljenog glasovanja utvrđuje se u roku od
12 sati nakon obavljenog glasovanja.
Članak 45.
Kad birački odbor utvrdi rezultat glasovanja na biračkom mjestu, u zapisnik o svom radu zabilježit će:
-broj birača upisan u izvatku iz popisa birača i broj
birača koji su predali potvrdu nadležnog tijela,
-broj birača koji su pristupili glasovanju prema izvatku
iz popisa birača i uz potvrdu za glasovanje,
-broj birača koji su glasovali izvan biračkoga mjesta,
-broj birača koji su glasovali na biračkom mjestu uz
pomoć druge osobe,
-koliko je ukupno birača glasovalo,
-koliko je glasova dobila svaka kandidacijska lista,
-broj nevažećih glasačkih listića.
U zapisniku o radu biračkog odbora unose se i sve druge
činjenice koje su važne za postupak glasovanja.
Svaki član biračkog odbora ovlašten je dati pisane primjedbe na zapisnik.
Zapisnik potpisuju svi članovi biračkog odbora.
Ako član biračkog odbora odbije potpisati zapisnik, o
tome se u zapisniku sastavlja službena bilješka u kojoj se
utvrđuje činjenica odbijanja potpisivanja i razlozi odbijanja, ako ih član biračkog odbora navede.
Članak 46.
Zapisnik o radu i ostali izborni materijal birački odbor
dostavlja izbornom povjerenstvu najkasnije u roku od 12
sati od zatvaranja biračkog mjesta.
Članak 47.
O svom radu izborno povjerenstvo vodi zapisnik.
Zapisnik obvezno sadrži:
-broj birača upisanih u izvacima iz popisa birača i priloženim potvrdama za glasovanje,
-broj birača koji su glasovali,
-broj nevažećih glasačkih listića,
-broj glasova koje je dobila svaka kandidacijska lista.
Svaki član izbornog povjerenstva može dati primjedbe
na zapisnik.
Zapisnik potpisuju svi članovi izbornog povjerenstva.
Ako član izbornog povjerenstva odbije potpisati zapisnik, o tome će se u zapisniku sastaviti službena bilješka u
kojoj se utvrđuje činjenica odbijanja potpisivanja i razlozi
odbijanja, ako ih član izbornoga povjerenstva navede.
Članak 48.
Rezultate izbora za članove vijeća utvrđuje izborno
povjerenstvo na temelju rezultata glasovanja na svim biračkim mjestima.
Članak 49.
Kad izborno povjerenstvo utvrdi rezultate glasovanja za
članove vijeća bez odgode će objaviti:
-broj birača upisanih u popis birača mjesnog odbora,
-koliko je glasova dobila svaka pojedina kandidacijska
lista,
-koliko je bilo nevažećih glasačkih listića,
-broj mjesta u vijeću koje je dobila svaka kandidacijska
lista,
-ime i prezime kandidata sa svake kandidacijske liste
koji su izabrani za članove vijeća.
Rezultati izbora bez odgode se objavljuju na oglasnoj
ploči mjesnih odbora za čija se vijeća izbori provode te
na internetskim stranicama Općine.
VII. TROŠKOVI ZA PROVOĐENJE IZBORA
Članak 50.
Sredstva za provođenje redovnih i prijevremenih izbora
za članove vijeća osiguravaju se u proračunu Općine.
Sredstvima za provedbu izbora u mjesnim odborima
raspolaže izborno povjerenstvo.
Izborno povjerenstvo odgovorno je za raspodjelu i trošenje sredstava te dodjelu odgovarajućih sredstava izbornim
tijelima koja obuhvaćaju i sredstva za naknadu obavljanja
administrativnih i stručnih poslova.
VIII. ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA
Članak 51.
Prigovor zbog nepravilnosti u postupku kandidiranja ili
u postupku izbora za članove vijeća mogu podnijeti političke stranke, nositelji kandidacijske liste birača, kandidati,
najmanje 15 birača ili najmanje 5% birača s područja mjesnog odbora za čije se vijeće provode izbori.
Ako je kandidacijsku listu predložilo više političkih stranaka, prigovor će se smatrati pravovaljanim i kada ga je
podnijela samo jedna politička stranka. Političke stranke
će na temelju svojih statuta odrediti tko se ima smatrati
ovlaštenim podnositeljem prigovora.
Članak 52.
Prigovor iz članka 51. ove Odluke podnosi se izbornom
povjerenstvu u roku od 48 sati računajući od isteka dana
kada je izvršena radnja na koju je stavljen prigovor.
Izborno povjerenstvo dužno je donijeti rješenje o prigovoru u roku od 48 sati od dana kad mu je dostavljen prigovor, odnosno od dana kad su dostavljeni izborni materijali
na koje se odnosi prigovor.
Članak 53.
Ako izborno povjerenstvo, rješavajući o prigovoru
utvrdi da je bilo nepravilnosti koje su bitno utjecale na
rezultate izbora, poništit će radnje i odrediti da se u određenom roku, kojim mora omogućiti da se izbori održe na
dan kada su raspisani, te radnje ponove.
Ako ne postoji mogućnost ponavljanja poništenih radnji
ili ako se nepravilnosti odnose na postupak glasovanja, a
bitno su utjecale, odnosno mogle utjecati na rezultat
izbora, izborno povjerenstvo poništit će izbor i odredit će
rok u kojem će se izbor ponoviti.
Članak 54.
Protiv rješenja izbornog povjerenstva podnositelj prigovora ima pravo podnijeti žalbu Uredu državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji.
Žalba iz stavka 1. ovoga članka podnosi se putem izbornog povjerenstva roku od 48 sati računajući od dana primitka pobijanog rješenja.
Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji će
o žalbi odlučiti u roku od 48 sati od dana primitka žalbe.
Članak 55.
Prigovor odnosno žalba u postupku zaštite izbornog
prava ne odgađaju obavljanje izbornih radnji koje su propisane ovom Odlukom.
Članak 56.
Na podneske i rješenja u postupku po odredbama ove
Odluke ne plaćaju se upravne pristojbe.
IX. KONSTITUIRANJE VIJEĆA
Članak 57.
Konstituirajuću sjednicu vijeća saziva Općinski načelnik
ili osoba koju on ovlasti.
Prva konstituirajuća sjednica vijeća sazvat će se u roku
od 30 dana od dana objave konačnih rezultata izbora.
Ako se vijeće ne konstituira na sjednici iz stavka 2.
ovoga članka, ovlašteni sazivač sazvat će novu konstituirajuću sjednicu u roku od 30 dana od dana kada je prethodna
sjednica trebala biti održana. Ako se vijeće ne konstituira
ni na toj sjednici, ovlašteni sazivač sazvat će novu konstituirajuću sjednicu u nastavnom roku od 30 dana.
Konstituirajućoj sjednici vijeća do izbora predsjednika
predsjeda prvi izabrani član s kandidacijske liste koja je
dobila najviše glasova. Ako je više lista dobilo isti najveći
broj glasova konstituirajućoj sjednici predsjedat će prvi izabrani kandidat s liste koja je imala manji redni broj na glasačkom listiću.
Vijeće se smatra konstituiranim izborom predsjednika
vijeća na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina svih članova vijeća.
Ako se vijeće ne konstituira u rokovima iz stavaka 2. i 3.
ovoga članka, raspisat će se novi izbori.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 58.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o izboru članova vijeća mjesnih odbora (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj: 12/03, 18/03 i
30/08).
Članak 59.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 013-01/14-01/8
URBROJ: 2156-04-01/14-1
Matulji, 21. listopada 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE MATULJI
Predsjednik
Slobodan Juračić, v.r.
|