42.
Na temelju članka 35. Statuta Općine Fužine (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 23/09, 30/09 i
12/13), Općinsko vijeće Općine Fužine, na svojoj sjednici
održanoj 15. listopada 2014. godine donosi
ODLUKU
o socijalnoj skrbi na području Općine Fužine
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se prava iz područja socijalne
skrbi koja osigurava Općina Fužine, korisnici socijalne
skrbi te uređuju uvjeti, način i postupak za ostvarivanje
tih prava.
Članak 2.
Prava iz područja socijalne skrbi utvrđena ovom Odlukom ne mogu se ostvarivati na teret Općine Fužine, ako
je zakonom ili drugim propisom uređeno da se ta prava
ostvaruju prvenstveno na teret Republike Hrvatske ili na
teret drugih pravnih ili fizičkih osoba.
Ukoliko su pojedina prava, koja prema ovoj Odluci osigurava Općina Fužine, po svojoj visini i po svome opsegu
utvrđena u višem iznosu ili većem obimu od prava i pomoći
koja osigurava Republika Hrvatska, odnosno Centar za
socijalnu skrb Rijeka, podružnica Delnice (dalje: Centar)
ili određene pravne i fizičke osobe, Općina Fužine će ta
prava osigurati u iznosu ili obimu koji čini razlika između
prava koja osigurava Centar odnosno određena pravna ili
fizička osoba i prava koja su utvrđena ovom Odlukom.
Članak 3.
Poslove ili dio poslova u vezi s ostvarivanjem prava utvrđenih ovom Odlukom Općina Fužine može organizirati na
sljedeći način:
-u okviru Jedinstvenog upravnog odjela,
-ugovorno povjeriti Centru,
-ugovorno povjeriti pravnoj ili fizičkoj osobi.
Članak 4.
Krug korisnika prava utvrđenih ovom Odlukom, te
visina i opseg tih prava, mogu se ograničiti Socijalnim programom Općine Fužine koje Općinsko vijeće donosi za
svaku godinu uz proračun.
II. KORISNICI SOCIJALNE SKRBI
Članak 5.
Korisnik prava iz socijalne skrbi utvrđenih ovom Odlukom može biti samac s prebivalištem na području Općine
Fužine, te član zajedničkog domaćinstva (ili zajedničko
domaćinstvo u cjelini) u kojem su svi članovi hrvatski
državljani.
Osobe koje nisu u programu centra za socijalnu skrb
mogu biti korisnici socijalne skrbi Općine Fužine ukoliko
najmanje tri godine imaju prebivalište na području Općine
Fužine.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, pomoć za novorođenčad mogu ostvariti i ako samo jedan roditelj ima neprekidno prebivalište na području Općine Fužine duže od 3
godine do podnošenja zahtjeva.
Zahtjev za ostvarivanjem prava temeljem ove Odluke
podnosi samac osobno ili punoljetni član zajedničkog
domaćinstva iz st. 1. ovog članka.
Preduvjet za razmatranje Zahtjeva za ostvarivanje prava
su uredno podmirene sve obveze podnositelja, odnosno
njegova zajedničkog domaćinstva prema Općini Fužine ili
tvrtkama u njezinu vlasništvu.
Članak 6.
Korisnik socijalne skrbi je samac ili zajedničko domaćinstvo koji nemaju dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a nisu u mogućnosti ostvariti ih svojim radom ili prihodom od imovine i drugih izvora.
Korisnik socijalne skrbi je i:
1. Zakonski skrbnik tjelesno ili mentalno oštećenog ili
psihički bolesnog djeteta, te zakonski skrbnik djeteta
prema kojem je, ili bi trebala biti, primijenjena mjera obiteljske ili kaznenopravne zaštite,
2. Bolesna odrasla osoba, osoba starija od 65 godina,
nemoćna i druga osoba koja zbog trajnih promjena u
zdravstvenom stanju ne može udovoljiti osnovnim životnim
potrebama,
3. Druga osoba koja je u nevolji zbog poremećenih
odnosa u obitelji, ovisnosti o alkoholu, drogama ili drugim
opojnim sredstvima ili zbog drugih oblika društveno
neprihvatljivog ponašanja i drugih uzroka.
Korisnik socijalne skrbi iz stavka 2. ovoga članka može
biti samac, član zajedničkog domaćinstva ili zajedničko
domaćinstvo u cjelini.
Korisnik socijalne skrbi prema ovoj Odluci ne može biti
osoba, ako ona sama ili bilo koji član zajedničkog domaćinstva nije uredno prijavljen kod službe za zapošljavanje, te
ako je i prijavljen kod službe za zapošljavanje a u roku
od 6 mjeseci prije podnošenja zahtjeva odbije ponuđeno
zaposlenje neovisno o stručnoj spremi, odnosno ako
imaju priliku makar privremenim sezonskim, povremenim
ili sl. poslovima ostvariti sredstva za podmirenje osnovnih
životnih potreba ili ostvariti druge prihode.
Samac ili obitelj koji su ostvarili sredstva prodajom imovine ili su darovali svoju imovinu ne mogu ostvariti prava
iz socijalne skrbi, osim pomoći za novorođenčad, za razdoblje za koje iznos pomoći odgovara visini osnovice za
plaćanje poreza na promet nekretnina.
Članak 7.
Kategorije korisnika:
1. Korisnik prava temeljem rješenja Centra, i to:
-korisnik prava na pomoći za uzdržavanje
-korisnik prava na doplatak za pomoć i njegu
-korisnik prava na pomoć i njegu u kući
2. Korisnik prava temeljem kriterija primanja:
-samac do 1.200,00 kn
- zajedničko domaćinstvo od dva člana do 1.700,00 kn
-zajedničko domaćinstvo od tri člana do 2.400,00 kn
-zajedničko domaćinstvo od četiri člana do 3.000,00 kn
-ako zajedničko domaćinstvo ima više od četiri člana,
cenzus prihoda za svakog sljedećeg člana povećava
se za 400,00 kn.
-ukupna primanja ostvarena u tekućoj godini kroz program javnih radova dijele se na 12 mjeseci.
3. Korisnik prava temeljem zdravstvenog kriterija:
-zakonski skrbnik tjelesno ili mentalno oštećeno ili psihički bolesnog djeteta,
-bolesna odrasla osoba, odnosno njezin zakonski skrbnik ukoliko je imenovan,
-osoba starija od 65 godina, nemoćna i druga osoba
koja zbog trajnih promjena u zdravstvenom stanju ne
može udovoljiti osnovnim životnim potrebama,
-druga osoba koja je u nevolji zbog ovisnosti o drogama, alkoholu ili poremećenih odnosa u obitelji.
4. Korisnik prava temeljem posebnog kriterija:
-zakonski skrbnik djeteta, udovica i roditelj poginulog,
zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata
-zakonski skrbnik djeteta hrvatskog ratnog vojnog invalida iz Domovinskog rata (sve skupine oštećenja organizma sukladno Zakonu)
-hrvatski ratni vojni invalid iz Domovinskog rata (sve
skupine oštećenja organizma sukladno Zakonu)
-zakonski skrbnik djeteta nezaposlenog razvojačenog
hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata (koji ostvaruje pravo na novčanu naknadu zbog nezaposlenosti
prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihove obitelji -
»Narodne novine« br. 108/96).
U ostvarivanju prava utvrđenih ovom Odlukom, djeca,
usvojenici i pastorčad osoba iz točke 4. ovog članka izjednačena su.
Zajedničkom domaćinstvu s djetetom sa posebnim
potrebama prilikom određivanja kriterija primanja dodaje
se jedan član.
Primanjem u smislu ovog članka smatra se iznos prosječnog mjesečnog prihoda samca odnosno svih članova zajedničkog domaćinstva ostvarenog u tri mjeseca koja prethode
mjesecu u kojem je podnesen zahtjev za ostvarivanje prava
na subvenciju, a čine ga sva sredstva koja samac ili članovi
zajedničkog domaćinstva ostvare po osnovi rada, mirovine,
uzdržavanja, prihoda od imovine ili na drugi način.
U primanja iz ovog članka ne uračunava se:
-novčana naknada za tjelesno oštećenje,
-doplatak za pomoć i njegu,
-ortopedski dodatak,
-osobna invalidnina,
-stipendija.
Iznos prihoda umanjuje se za iznos koji na temelju propisa o obiteljskim odnosima član obitelji plaća za uzdržavanje osobe koja nije član obitelji.
U prihod se ne uračunavaju sredstva dobivena s osnova
ove Odluke.
Pod zajedničkim domaćinstvom podrazumijeva se formalna ili neformalna kohabitacija osoba koje zajednički
stanuju i zajednički troše svoje prihode.
Broj članova zajedničkog domaćinstva utvrđuje se Izjavom podnositelja Zahtjeva za ostvarivanjem prava temeljem ove Odluke.
III. PRAVA IZ SOCIJALNE SKRBI
Članak 8.
Ovom Odlukom Općina Fužine utvrđuje slijedeće vrste
prava iz socijalne skrbi:
1. Pomoć za podmirenje troškova stanovanja,
2. Pomoć za novorođenčad i dojenčad,
3. Pomoć za podmirenje troškova prehrane, odgoja i
obrazovanja,
4. Pomoć za participaciju zdravstvenih usluga,
5. Zdravstvena pomoć i njega u kući,
6. Pomoć u kući,
7. Pomoć osobama smještenim u socijalnim ustanovama,
8. Novčane pomoći u izvanrednim situacijama.
1. POMOĆ ZA PODMIRENJE TROŠKOVA STANOVANJA
Članak 9.
Pod troškovima stanovanja u smislu ove Odluke podrazumijevaju se:
1.1. Najamnina za korištenje prostora za boravak,
1.2. Troškovi komunalne naknade,
1.3. Troškovi vode,
1.4. Troškovi električne energije,
1.5. Troškovi odvoza i deponiranja kućnog otpada.
1.1. SUBVENCIJA TROŠKOVA NAJAMNINE
Članak 10.
Pravo na subvenciju dijela troškova najamnine može
ostvariti najmoprimac ukoliko ispunjava jedan od uvjeta
iz točaka 1. 2. i 4. članka 7. te zadovoljava odredbe članka
5. Odluke.
Najmoprimcu iz prethodnog stavka priznati će se pravo
na subvenciju troškova najamnine za površinu stana
sukladno članku 10. Pravilnika o odobravanju pomoći za
uzdržavanje u obliku zajma, mjerila i obilježja stana
potrebnog za zadovoljavanje osnovnih stambenih potreba
samca ili obitelji i o odobravanju pomoći iz socijalne
skrbi (»Narodne novine« broj 29/98, 117/00 i 81/04).
Visina subvencije troškova najamnine određuje se u
visini početnog iznosa zakupnine stambenog prostora
odgovarajuće površine određenog Odlukom o zakupu
poslovnog prostora u vlasništvu Općine Fužine (»Službene
novine PGŽ« broj 26/97, 18/98, 46/07, 03/08 i 30/09).
Najmoprimac iz članka 10. ove Odluke nema pravo na
subvenciju dijela troškova najamnine ukoliko:
a) ugovorom o najmu stana ne dokaže postojanje najma
b) ako stan ili dio stana daje u podnajam,
c) ako stan u cijelosti ili djelomice koristi za druge
namjene,
d) stanuje u stanu koji ima veći standard od jedne sobe
po članu zajedničkog domaćinstva (osim supružnika
kojima pripada jedna soba),
e) ako on ili članovi zajedničkog domaćinstva stan ne
koriste za stanovanje.
1.2. OSLOBAĐANJE PLAĆANJA KOMUNALNE
NAKNADE
Članak 11.
Pravo na oslobađanje plaćanja komunalne naknade ima
korisnik ako ispunjava jedan od uvjeta iz točaka 1. i 2. i 4.
članka 7. te zadovoljava odredbe članka 5. ove Odluke.
1.3. SUBVENCIJA TROŠKOVA VODE
Članak 12.
Pravo na subvenciju troškova vode ostvaruje korisnik
ako ispunjava jedan od uvjeta iz točaka 1. 2. i 4. članka
7. te zadovoljava odredbe članka 5. ove Odluke i to:
1. samac do 3 m3 vode mjesečno,
2. dvočlana obitelj do 5 m3 vode mjesečno,
3. za svakog daljnjeg člana po 2 m3 vode mjesečno.
Sredstva na koja korisnik ostvaruje pravo temeljem ovog
članka isplaćuju se na temelju dokaza o plaćenoj obvezi na
ime člana zajedničkog domaćinstva.
1.4. SUBVENCIJA TROŠKOVA ELEKTRIČNE
ENERGIJE
Članak 13.
Pravo na subvenciju troškova električne energije ima
korisnik ako ispunjava jedan od uvjeta iz točaka 1. 2. i 4.
članka 7. te zadovoljava odredbe članka 5. ove Odluke i to:
1. samac u visini od 60,00 kuna mjesečno,
2. dvočlana obitelj u visini od 80,00 kuna mjesečno,
3. tročlana obitelj u visini od 105,00 kuna mjesečno,
4. za svakog daljnjeg člana zajedničkog domaćinstva po
20,00 kuna mjesečno.
Sredstva na koja korisnik ostvaruje pravo temeljem ovog
članka isplaćuju se na temelju dokaza o plaćenoj obvezi na
ime člana zajedničkog domaćinstva.
1.5. SUBVENCIJA TROŠKOVA ODVOZA I ZBRINJAVANJA SMEĆA
Članak 14.
Pravo na subvenciju mjesečnih troškova odvoza i zbrinjavanja smeća ima korisnik ako ispunjava jedan od uvjeta
iz točaka 1., 2. i 4. članka 7. ove Odluke.
Članak 15.
Prava iz socijalne skrbi utvrđena u točki 1. članka 8. ove
Odluke u nema korisnik u smislu ove Odluke ako on ili
član njegovog zajedničkog domaćinstva pored stana kojeg
koriste imaju u vlasništvu ili suvlasništvu nekretnine.
2. POMOĆ ZA NOVOROĐENČAD I DOJENČAD
Članak 16.
Općina Fužine će izdvojiti novčanu pomoć u visini od:
-za prvo dijete roditelja podnositelja zahtjeva 3.000,00
kuna koje će se isplatiti jednokratno
-za drugo dijete roditelja podnositelja zahtjeva 5.000,00
kuna koje će se isplatiti u jednakim godišnjim obrocima tijekom dvije kalendarske godine po izvršnosti
Rješenja
-za treće i svako daljnje dijete roditelja podnositelja
zahtjeva 10.000,00 kuna koje će se isplatiti u jednakim
godišnjim obrocima tijekom pet kalendarskih godina
po izvršnosti Rješenja.
Pravo na novčanu pomoć prestaje odjavom prebivališta s
područja Općine Fužine bilo kojeg roditelja ili djeteta za
kojeg je podnesen zahtjev, s danom odjave prebivališta.
U slučaju iz st. 2. ovog članka, podnositelj zahtjeva gubi
pravo na isplatu neisplaćenog iznosa novčane pomoći.
3. POMOĆ ZA PODMIRIVANJE TROŠKOVA PREHRANE, ODGOJA I OBRAZOVANJA
Članak 17.
Pomoć za podmirenje troškova prehrane, odgoja i obrazovanja uključuje podmirivanje sljedećih troškova:
3.1. Podmirivanje troškova prehrane djece u osnovnoj
školi,
3.2. Podmirivanje troškova boravka djeteta u jaslicama i
dječjem vrtiću,
3.1. PODMIRIVANJE TROŠKOVA PREHRANE
DJECE U OSNOVNOJ ŠKOLI
Članak 18.
Pravo na podmirenje troškova toplog obroka djece u
osnovnoj školi u punom iznosu ostvaruje zakonski skrbnik
djeteta član zajedničkog domaćinstva u kojem svi članovi
imaju prebivalište na području Općine Fužine čije zajedničko domaćinstvo ispunjava kriterij iz točaka 1., 2. ili 4.
članka 7. ove Odluke.
Pravo na podmirenje troškova toplog obroka djece u
osnovnoj školi u visini od 50% ukupnog iznosa ostvaruje
zakonski skrbnik djeteta član zajedničkog domaćinstva u
kojem svi članovi imaju prebivalište na području Općine
Fužine te unutar kojeg se 3 ili više članova mlađih od 23
godine nalazi u sustavu predškolskog odgoja ili redovnog
obrazovanja.
3.2. PODMIRIVANJE TROŠKOVA BORAVKA
DJETETA U JASLICAMA I DJEČJEM VRTIĆU
Članak 19.
Pravo na podmirivanje troškova boravka djeteta u jaslicama i dječjem vrtiću u punom iznosu može ostvariti
zakonski skrbnik djeteta član zajedničkog domaćinstva u
kojem svi članovi imaju prebivalište na području Općine
Fužine uz zadovoljenje sljedećih uvjeta:
-zakonski skrbnici djeteta su zaposleni i
-zajedničko domaćinstvo ispunjava jedan od uvjeta iz
točaka 1., 2. i 4. članka 7. ove Odluke.
4. POMOĆ ZA PARTICIPACIJU ZDRAVSTVENIH
USLUGA
Članak 20.
Pravo na pomoć za participaciju zdravstvenih usluga
imaju korisnici koji ispunjavaju kriterije iz članka 7. te
zadovoljavaju odredbe čl. 5. ove Odluke.
Pomoć za participaciju zdravstvenih usluga odnosi se na
podmirenje troškova participacije odnosno podmirenja troškova za:
1. bolničko liječenje,
2. nabavku lijekova kod teških bolesti, po preporuci
liječnika opće medicine,
3. nabavku lijekova, po preporuci specijaliste, kojih kod
nas nema a farmakološki je dokazana njihova djelotvornost,
4. nabavku zdravstvene opreme za teško oboljele pacijente (npr. oboljelima u terminalnoj fazi bolesti).
Rješenje o ostvarivanju prava za sve oblike pomoći od
točke 1. do točke 4. prethodnog stavka donosi se na temelju preporuke liječnika i mišljenja Povjerenstva za socijalnu
skrb Općine Fužine.
5. ZDRAVSTVENA POMOĆ I NJEGA U KUĆI
Članak 21.
Pravo na pomoć i njegu u kući može ostvariti osoba
kojoj je zbog tjelesnog i mentalnog oštećenja ili trajnih promjena u zdravstvenom stanju prijeko potrebna pomoć i
njega druge osobe, ako ispunjava jedan od ovih uvjeta i to:
a.) ako ne može to pravo ostvariti na temelju rješenja
Centra
b.) ako nema mogućnosti da joj pomoć i njegu osiguravaju roditelj, bračni drug i djeca ili nasljednik po oporuci
(ukoliko postoji)
c.) ako nema mogućnosti da pomoć i njegu osigura na
temelju ugovora o doživotnom uzdržavanju
d) ako se radi o osobi kojoj je zbog privremenih promjena u zdravstvenom stanju ili tjelesnog oštećenja, prijeko potrebna pomoć i njega druge osobe.
Rješenje o ostvarivanju prava iz ovog članka donosi se
na temelju preporuke liječnika i mišljenja Povjerenstva za
socijalnu skrb Općine Fužine.
Pružanje usluga zdravstvene pomoći i njege u kući
Općina Fužine ugovara sa pravnim osobama ovlaštenim
za pružanje te vrste usluga.
6. POMOĆ U KUĆI
Članak 22.
Pomoć u kući može obuhvatiti:
-organiziranje prehrane (nabava i dostava gotovih
obroka u kuću, odnosno nabava živežnih namirnica,
pomoć u pripremanju obroka, pranje posuđa i dr.),
-obavljanje kućanskih poslova (pospremanje stana,
donošenje vode, ogrjeva i slično, organiziranje pranja
i glačanja rublja, nabava lijekova i drugih potrepština),
-održavanje osobne higijene (pomoć u oblačenju i svlačenju, u kupanju i obavljanju drugih higijenskih
potreba),
-zadovoljavanje drugih svakodnevnih potreba.
Pravo na pomoć u kući ima korisnik ako ispunjava
uvjete iz alineje 2. točke 3. članka 7. te zadovoljava
odredbe čl. 5. ove Odluke.
Rješenje o ostvarivanju prava iz ovog članka donosi se
na temelju preporuke liječnika i mišljenja Povjerenstva za
socijalnu skrb Općine Fužine.
Općina Fužine ugovara pružanje pomoći sa fizičkim ili
pravnim osobama.
7. POMOĆ OSOBAMA SMJEŠTENIM U SOCIJALNIM USTANOVAMA
Članak 23.
Osobe smještene u ustanovama socijalne skrbi imaju
pravo na pomoć u mjesečnom iznosu od 20% osnovice
na temelju koje se utvrđuje visina pomoći za uzdržavanje,
temeljem Zakona o socijalnoj skrbi.
Jedinstveni upravni odjel, na temelju podataka Centra,
tromjesečno ažurira spiskove korisnika prava iz prethodnog stavka.
Članak 24.
U ustanove Zavoda za socijalno-zdravstvenu zaštitu
može se, na teret Općine, smjestiti socijalno ugrožena
osoba - psihijatrijski bolesnik, temeljem nalaza i mišljenja
psihijatra ako ispunjava kriterije iz točke 1. ili 2. članka
7. ove Odluke.
8. NOVČANE POMOĆI U IZVANREDNIM SITUACIJAMA
Članak 25.
Novčana pomoć u izvanrednim situacijama može se odobriti samcu ili obitelji koji se zbog trenutnih okolnosti
nalaze u izvanrednoj situaciji te nisu u mogućnosti djelomično ili u cijelosti zadovoljiti osnovne životne potrebe.
Novčana pomoć u izvanrednim situacijama može se odobriti do iznosa koji zadovoljava određenu potrebu, ali ne
smije prelaziti 3.000,00 kuna po pojedinom korisniku unutar tekuće godine.
Zamolbe za novčanu pomoć u izvanrednim situacijama
razmatra Povjerenstvo za socijalnu skrb te na temelju
dostupnih podataka izdaje Mišljenje po pojedinoj zamolbi.
Povjerenstvo za socijalnu skrb ima pravo od podnositelja
zamolbe tražiti dodatne podatke, kao i provjeravati istinitost tvrdnji navedenih u zamolbi.
Mišljenje Povjerenstva za socijalnu skrb mora sadržavati:
-mišljenje o opravdanosti Zamolbe
-prijedlog visine odobrenih sredstava u sukladno st. 2.
ovog članka.
-prijedlog načina ostvarivanja jednokratne novčane
pomoći sukladno st. 3. ovog članka
-obrazloženje prijedloga
-dokumentaciju prikupljenu u procesu razmatranja
zamolbe.
Rješenje o visini i načinu isplate novčane pomoći u
izvanrednim situacijama donosi se na temelju Mišljenja
Povjerenstva za socijalnu skrb.
Kada Povjerenstvo da pozitivno Mišljenje na podnesenu
zamolbu, Povjerenstvo ima pravo, ako je ta osoba radno
sposobna, usmjeriti ga ka poboljšanju njegova socijalnog
statusa na način da dobrovoljno sudjeluje u akcijama vezanim uz čišćenje i uređenje ulica i zelenih površina na području Općine Fužine kao i drugim društveno korisnim akcijama kojima se nastoji pomoći bolesnim, starijim i nemoćnim osobama.
Članak 26.
Radno sposobni korisnici socijalnog programa Općine
Fužine i radno sposobni članovi zajedničkog domaćinstva,
obvezni su se odazvati na rad za opće dobro, na poziv
Općine, u trajanju minimalno 30 a maksimalno 90 sati mjesečno.
Ukoliko se isti ne odazovu pozivu na rad za opće dobro,
prestaje korištenje prava iz socijalnog programa Općine
Fužine.
IV. MAKSIMALAN IZNOS POMOĆI
Članak 27.
Ukoliko odredbama ove Odluke nije drugačije utvrđeno, maksimalan ukupan mjesečni iznos pomoći koji se
može odobriti temeljem odredaba ove Odluke po svim
osnovama iznosi:
-za samca do. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 800,00 kuna
-za dvočlanu obitelj do . . . . . . . . . . . . . . . 1.200,00 kuna
-za tročlanu obitelj do . . . . . . . . . . . . . . . . 1.500,00 kuna
-za četveročlanu obitelj do . . . . . . . . . . . . 2.000,00 kuna
-za svakog daljnjeg člana obitelji po . . . . 300,00 kuna
Iznimno, na prijedlog Povjerenstva za socijalnu skrb
može se donijeti Rješenje o dodijeli sredstava iznad iznosa
određenim ovim stavkom.
V. NADLEŽNOST I POSTUPAK
Članak 28.
Povjerenstvo za socijalnu skrb nadležno za pitanja
vezana uz provođenje ove odluke ima pet (5) članova imenovanih od strane Općinskog vijeća na prijedlog Općinskog načelnika.
Članak 29.
Postupak za ostvarivanje prava iz ove Odluke pokreće
se na zahtjev stranke Jedinstvenom upravnom odjelu
Općine Fužine.
Zahtjev iz st. 1. ovog članka podnosi se na internom
obrascu JUO-a Općine Fužine sa svom pratećom dokumentacijom navedenom u istome a odnose se na priznavanje pojedinog prava.
Članak 30.
Uz zahtjev za ostvarivanje prava iz ove Odluke, podnositelj zahtjeva dužan je Jedinstvenom upravnom odjelu
dostaviti odnosno predočiti odgovarajuće isprave kao
dokaze opravdanosti i osnovanosti.
Ako je to potrebno Jedinstveni upravni odjel može od
stranke odnosno od korisnika prava zahtijevati da odgovarajuće isprave i dokaze za daljnje ostvarivanje prava
dostavi i tijekom korištenja prava.
U rješavanju zahtjeva i tijekom korištenja prava Jedinstveni upravni odjel može samostalno ili putem Povjerenstva za socijalnu skrb odlučiti da se posjetom obitelji korisnika odnosno podnositelja zahtjeva ili na drugi pogodan
način, posebno ispitaju činjenice, okolnosti i uvjeti koji
mogu utjecati na utvrđivanje prava.
Članak 31.
U rješavanju zahtjeva za ostvarivanje prava iz ove
Odluke Jedinstveni upravni odjel surađuje s nadležnim tijelima Općine Fužine, Centrom i drugim državnim službama
te drugim pravnim osobama.
Pojedina prava iz ove Odluke se ostvaruju isplatama dječjem vrtiću, osnovnoj školi, javnim poduzećima i drugim
pravnim osobama u ime i za račun korisnika prava.
Takve se isplate uređuju posebnim aktima između Općine
Fužine i davatelja usluga.
Članak 32.
Ako ovom Odlukom nije propisano drukčije, o zahtjevu
za ostvarivanje prava iz ove Odluke odlučuje Jedinstveni
upravni odjel svojim rješenjem.
Ostvarivanje prava utvrđenih ovom Odlukom počinje
danom podnošenja Zahtjeva, ako ovom Odlukom nije drugačije utvrđeno, i priznaje se za tekuću godinu.
O žalbi protiv rješenja iz stavka 1. ovog članka odlučuje
nadležno tijelo Primorsko-goranske županije.
Članak 33.
U okviru svoga djelokruga Jedinstveni upravni odjel
stalno prati izvršenje rješenja iz članka 29. ove Odluke u
vezi ostvarivanja prava iz iste, te postojanje uvjeta za njihovo daljnje ostvarivanje.
Ako se promijene okolnosti i uvjeti o kojima prema ovoj
Odluci ovisi daljnje ostvarivanje pojedinog prava, Jedinstveni upravni odjel će novim rješenjem ukinuti ranije
doneseno rješenje ili donijeti novo.
Korisnik prava ostvarenih temeljem ove Odluke dužan
je Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Fužine svakih
šest (6) mjeseci dostaviti dokumentaciju iz koje je vidljivo
da i dalje ispunjava uvjete za ostvarivanje tih prava.
Jedinstveni upravni odjel donijet će rješenje o prestanku
prava iz Odluke samcu ili obitelji ako Povjerenstvo kroz
praćenje materijalnih i drugih socijalnih prilika ocijeni da
su one znatno povoljnije od onih koje se mogu osigurati
na temelju prava iz Odluke.
Iznimno, korisnici prava temeljem članak 18. i 19. ove
Odluke dokumentaciju dostavljaju samo prilikom podnošenja Zahtjeva.
Korisnik prava iz ove Odluke dužan je Jedinstvenom
upravnom odjelu prijaviti svaku promjenu činjenica, uvjeta
i okolnosti koje mogu utjecati na daljnje ostvarivanje stečenoga prava u roku od osam (8) dana od nastanka te promjene.
U slučaju utvrđivanja nepoštivanja odredbi st. 5. ovog
članka korisnik je dužan izvršiti povrat sredstava dobivenih
na temelju prava iz ove Odluke za period u kojem je
nastala promjena iz st. 5.
Članak 34.
Na zahtjev Jedinstvenog upravnog odjela ili od njega
ovlaštene osobe korisnik prava dužan je Jedinstveni
upravni odjel pisano izvijestiti o načinu korištenja odobrenih sredstava.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 35.
Sredstva za ostvarivanje prava utvrđenih ovom Odlukom osiguravaju se u Proračunu Općine Fužine.
Članak 36.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o socijalnoj skrbi na području Općine Fužine
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije« br. 43/
10, 40/12, 13/13, 26/13 i 44/13).
Prava priznata po ranijoj Odluci koja su po svom obimu
veća od prava koja bi se priznala po ovoj Odluci, priznati
će se po ranijoj Odluci zaključno sa istekom mjeseca računajući od dana kada je ova Odluka stupila na snagu, o
čemu će se donijeti zasebno rješenje.
Korisnici prava utvrđeni ranijom Odlukom koji ispunjavanju uvjete za korištenje nekog od prava iz socijalne skrbi
temeljem nove Odluke, nastavljaju s korištenjem prema
izdanim Rješenjima.
Članak 37.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
KLASA: 021-05/14-01/04
URBROJ: 2112/03-01-14-05
Fužine, 15. listopada 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE FUŽINE
Predsjednik
Damir Zanoškar, v.r.
|