49.
Na temelju članka 35. Zakona o vlasništvu i
drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00,
73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 90/10 i 143/12), članka 6.
Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 125/
11) i članka 38. Statuta Općine Omišalj (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 29/13), Općinsko vijeće Općine Omišalj, na sjednici 30. rujna
2014. godine, donijelo je
ODLUKU
o zakupu poslovnog prostora
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnog prostora te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika poslovnoga prostora u vlasništvuOpćine Omišalj (u daljnjem tekstu:
Općina).
Odredbe ove Odluke primjenjuju se i na poslovni
prostor koji je u vlasništvu ili suvlasništvu Republike Hrvatske na kojem
Općina ima pravo upravljanja, raspolaganja ili korištenja, temeljem
odgovarajućeg akta sklopljenog između Općine i Republike Hrvatske.
Odredbe ove Odluke primjenjuju se i na poslovni
prostor koji je još uvijek upisan u zemljišnim knjigama kao društveno
vlasništvo na kojem Općina ima pravo raspolaganja ili korištenja te na poslovni
prostor koji je bio u društvenom vlasništvu s pravom korištenja Općine za koji
se vodi postupak na temelju zakona kojim se uređuje naknada za imovinu oduzetu
za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine, do pravomoćnog okončanja tog
postupka.
Ova Odluka ne primjenjuje se na slučajeve
davanja na privremeno korištenje poslovnog prostora ili dijela poslovnog
prostora radi održavanja sajmova, priredaba, predavanja, savjetovanja, izložbi,
skladištenja i čuvanja robe ili u druge slične svrhe, a čije korištenje ne
traje duže od 30 dana.
Članak
2.
Poslovnim prostorom, u smislu ove Odluke,
smatraju se poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i garažno mjesto.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada
namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi
u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatra se jedna ili
više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjena obavljanju
poslovne djelatnosti koja, u pravilu, čini samostalnu uporabnu cjelinu i ima
zaseban glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila
u garaži.
Poslovnom djelatnošću, u smislu ove Odluke,
smatra se svaka gospodarska i druga djelatnost određena sukladno propisima
kojima se utvrđuje nacionalna klasifikacija djelatnosti.
II. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
3.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja.
Javni natječaj se objavljuje na mrežnim
stranicama i oglasnim pločama Općine Omišalj, a obavijest o javnom natječaju
objavljuje se u dnevnom tisku.
Javni natječaj provodi Povjerenstvo za
provođenje javnog natječaja.
Povjerenstvo za provođenje javnog natječaja
sastoji se od predsjednika i dva člana te istog broja zamjenika.
Povjerenstvo iz stavka 3. ovoga članka
imenuje Općinski načelnik, na vrijeme od dvije godine.
Članak
4.
Odredba članka 3. stavka 1. ove Odluke ne
primjenjuje se na slučajeve kada ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapaju
međusobno Općina i Republika Hrvatska, jedinice lokalne, odnosno područne
(regionalne) samouprave te pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu
Republike Hrvatske odnosno pravne osobe u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu
Općine i područne (regionalne) samouprave, ako je to u interesu i u cilju općeg
gospodarskog i socijalnog napretka građana Općine.
Članak
5.
Iznimno od odredbe članka 3. stavka 1. ove
Odluke, sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze
iz ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je ugovor
sklopljen, ponudit će se sklapanje novog ugovora o zakupu na određeno vrijeme,
u trajanju do pet godina.
Ponuda iz stavka 1. ovoga članka dostavit će
se sadašnjem zakupniku pisanim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 1. ovoga članka u roku od 30 dana, zakupni odnos prestaje istekom roka
na koji je ugovor sklopljen, a Općina će nakon stupanja u posjed tog poslovnoga
prostora raspisati javni natječaj za davanje u zakup poslovnoga prostora u
kojem početni iznos zakupnine ne može biti manji od iznosa zakupnine koji je
ponuđen sadašnjem zakupniku, ako će se u poslovnom prostoru nastaviti
obavljanje iste djelatnosti.
Rok iz stavka 3. ovoga članka počinje teći
danom uručenja pismena zakupniku.
III. UVJETI I POSTUPAK PROVOĐENJA JAVNOG
NATJEČAJA ZA DAVANJE U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA
Članak
6.
Javni natječaj provodi se prikupljanjem
pisanih ponuda u zatvorenimomotnicama, a objavljuje se najmanje 10 dana prije
dana javnog otvaranja ponuda.
Tekst javnog natječaja iz stavka 1. ovoga
članka mora sadržavati sljedeće:
1. adresu, djelatnost i površinu poslovnog
prostora,
2. naznaku da li se u zakup daje uređeni,
djelomično uređeni ili neuređeni prostor
3. početni iznos mjesečne zakupnine po m2određen u kunama
4. vrijeme na koje se poslovni prostor daje u
zakup, početak plaćanja zakupnine i početak obavljanja djelatnosti,
5. dan, vrijeme i mjesto javnog otvaranja
pisanih ponuda,
6. iznos jamčevine koju treba položiti svaki
natjecatelj, na način da ista iznosi 10% početnog iznosa zakupnine
7. rok do kojeg se može podnijeti ponuda za
sudjelovanje na javnom natječaju,
8. vrijeme kada se može razgledati poslovni
prostor
9. odredbu da natjecatelj koji dobije
poslovni prostor u zakup mora, prije sklapanja ugovora o zakupu, kao osiguranje
plaćanja dostaviti bjanko zadužnicu solemniziranu po javnom bilježniku u visini
ugovorene jednogodišnje zakupnine, koje će se naplatiti u slučaju da zakupnik
tijekom ugovornog odnosa ne podmiri dospjelu zakupninu, zateznu kamatu ili
troškove po osnovi korištenja poslovnog prostora najmanje tri mjeseca uzastopno
ili četiri mjeseca tijekom trajanja ugovornog odnosa, i/ili u slučaju naplate
ugovorne kazne,
10. odredbu o ugovornoj kazni u iznosu od
dvije mjesečne zakupnine, koja će se naplatiti iz sredstava osiguranja plaćanja
iz točke 9. ovoga stavka, ako zakupnik poslovni prostor ne preda Općini
slobodan od osoba i stvari u roku od osam dana od otkaza ugovora o zakupu ili
prestanka ugovora o zakupu,
11. odredbu da na javnom natječaju ne može
sudjelovati:
- fizička ili pravna osoba te zakonski
zastupnik, odnosno ovlaštena osoba za zastupanje pravne osobe, za koje je na
dan otvaranja ponuda evidentirana dospjela nepodmirena obveza prema proračunu
Općine, zaključno s mjesecom koji prethodi mjesecu podnošenja prijave na javni
natječaj, osim ako je natjecatelju odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
pod uvjetom da se pridržava rokova plaćanja,
- pravna ili fizička osoba koja je u sudskom
postupku s Općinom po osnovi korištenja poslovnog prostora,
12. odredbu da je najpovoljniji ponuditelj
dužan najkasnije u roku od 15 dana od dana javnog otvaranja ponuda sklopiti
ugovor o zakupu, a do roka kojeg odredi Općinski načelnik preuzeti poslovni
prostor, ali ne kasnije od 15 dana od dana sklapanja ugovora o zakupu. Ako
najpovoljniji ponuditelj ne postupi na ovaj način bez opravdanog razloga,
odluka o davanju u zakup poslovnog prostora će se poništiti, a javni natječaj za
taj poslovni prostor će se ponoviti,
13. odredbu da zakupnik uzima poslovni
prostor u zakup u viđenom stanju, da ga je dužan urediti i privesti ugovorenoj
djelatnosti o vlastitom trošku te da se odriče bilo kakvog prava na naknadu za
uložena sredstva s osnove izvođenja bilo kakvih radova u poslovnom prostoru
14. odredbu da se uvjeti javnog natječaja za
obavljanje obrtničke ili samostalne profesionalne djelatnosti odnose i na osobe
koje imaju prvenstveno pravo na sklapanje ugovora o zakupu poslovnog prostora
temeljem Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova
njihovih obitelji, ukoliko ispunjavaju uvjete iz natječaja i navedenog Zakona,
te ukoliko prihvate najviši ponuđeni iznos zakupnine,
15. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno pozitivnim propisima na trošak zakupnika,
16. druge posebne uvjete za sudjelovanje na
javnom natječaju koje utvrđuje Općinski načelnik.
Pravna osoba čiji je osnivač ili suosnivač
osoba iz stavka 2. točke 14. ovoga članka, nema pravo prvenstva na sklapanje
ugovora o zakupu.
Članak
7.
Ponuda za sudjelovanje na javnom natječaju
mora sadržavati:
- zahtjev u kojem mora biti navedeno ime i
prezime ponuditelja i njegovo prebivalište (za fizičku osobu), odnosno tvrtka i
sjedište (za pravnu osobu), osobni identifikacijski broj (OIB), naznaka rednog
broja poslovnog prostora za kojeg se dostavlja ponuda, djelatnost koja će se
obavljati u poslovnom prostoru te naziv banke i broj računa radi povrata
jamčevine,
- dokaz da je ponuditelj uplatio jamčevinu,
- presliku osobne iskaznice ako je ponuditelj
fizička osoba,
- izvornik ili ovjerenu presliku obrtnice ili
izvadak iz obrtnog registra koji ne smije biti stariji od 30 dana do dana
podnošenja ponude, iz koje mora biti vidljivo da je ponuditelj registriran za
obavljanje djelatnosti za koju podnosi ponudu, ako je ponuditelj fizička osoba
- obrtnik,
- izvornik ili ovjerenu presliku rješenja o
upisu u strukovni registar ili drugu odgovarajuću potvrdu koja ne smije biti
starija od 30 dana do dana podnošenja ponude, iz koje mora biti vidljivo da
ponuditelj udovoljava uvjetima za obavljanje djelatnosti za koju podnosi
ponudu, ako je ponuditelj fizička osoba koja nije obrtnik,
- izvornik ili ovjerenu presliku rješenja
trgovačkog suda o upisu u sudski registar ili izvadak iz sudskog registra koji
ne smije biti stariji od 30 dana do dana podnošenja ponude, iz kojeg morabiti
vidljivo da je ponuditelj - pravna osoba registrirana za obavljanje djelatnosti
za koju podnosi ponudu te ime i prezime zakonskog zastupnika pravne osobe,
- ovjerenu presliku rješenja o upisu u
registar udruga,
- odgovarajući dokument o osnivanju vjerskih
zajednica ili vjerskih organizacija,
- ovjerenu presliku rješenja o upisu u
registar političkih stranaka ili izvadak iz odgovarajućeg registra nadležnog
tijela, koji ne smije biti stariji od 30 dana do dana podnošenja ponude, iz
kojeg mora biti vidljivo da je ponuditelj - pravna osoba registrirana za
obavljanje djelatnosti za koju podnosi ponudu te ime i prezime osobe zakonskog
zastupnika pravne osobe,
- izvornik ili ovjerenu presliku
dokumentacije kojom se dokazuje svojstvo osobe iz članka 6. stavka 2. točke 14.
ove Odluke,
- potvrdu porezne uprave o stanju duga, koja
ne smije biti starija od 15 (petnaest) dana do dana prijave na javni natječaj,
iz koje mora biti vidljivo da natjecatelj nema dugovanja po osnovi javnih
davanja odnosno da je ispunio obvezu plaćanja svih dospjelih poreznih obveza i
obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje,
- druge isprave i dokaze sukladno uvjetima iz
objavljenog javnog natječaja.
Prijava iz stavka 1. ovoga članka podnosi se
do roka utvrđenog u tekstu objave javnog natječaja, u zatvorenoj omotnici na
adresu Općine Omišalj, Prikešte 13, Omišalj, s naznakom »NE OTVARATI - PRIJAVA
ZA JAVNI NATJEČAJ ZA POSLOVNI PROSTOR_____«.
Ponuda u zatvorenoj omotnici može se, osim
osobno, dostaviti i preporučenom pošiljkom. U tom slučaju ponuda mora biti
zaprimljena do roka propisanog javnim natječajem.
Članak
8.
Postupak utvrđivanja najpovoljnije ponude
započinje javnim otvaranjem pisanih ponuda u nazočnosti ponuditelja odnosno
njihovih opunomoćenika.
Prije početka otvaranja ponuda Povjerenstvo
utvrđuje identitet ponuditelja odnosno njihovih opunomoćenika.
Otvaranje pristiglih ponuda Povjerenstvo
obavlja prema redoslijedu zaprimanja ponuda te utvrđuje da li ponude
udovoljavaju uvjetima objavljenim u javnom natječaju.
Nepravovremene i nepotpune ponude neće se
razmatrati.
Najpovoljnijom ponudom smatra se ona ponuda
koja uz ispunjenje uvjeta iz natječaja sadrži i najviši ponuđeni iznos
zakupnine.
Članak
9.
Predsjednik Povjerenstva utvrđuje za koje je
poslovne prostore stigla pisana ponuda osoba koje imaju prvenstveno pravo na
sklapanje ugovora o zakupu poslovnoga prostora temeljem Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, te
upoznaje prisutne ponuditelje o pravu prvenstva tih osoba na sklapanje ugovora
o zakupu,ukoliko ispunjavaju uvjete iz natječaja i navedenog Zakona te ukoliko
prihvate najviši ponuđeni iznos zakupnine
Članak
10.
O provođenju postupka otvaranja ponuda vodi
se zapisnik.
Zapisnik sadrži podatke o danu i vremenu
otvaranja ponuda, članovima Povjerenstva, poslovnom prostoru, početnoj
zakupnini, ovlaštenim predstavnicima ponuditelja, zaprimljenim ponudama, postignutoj
visini zakupnine i najpovoljnijem ponuditelju.
U znak prihvaćanja zapisnika iz stavka 2.
ovoga članka, prisutni ponuditelji i članovi Povjerenstva ga potpisuju.
Članak
11.
Ako najpovoljniji ponuditelj prilikom
otvaranja ponuda ili kasnije odustane od sklapanja ugovora o zakupu, nema pravo
na povrat uplaćene jamčevine, a javni natječaj za davanje u zakup predmetnog
poslovnog prostora se ponovno objavljuje.
Ako najpovoljniji ponuditelj sklopi ugovor o
zakupu te ugovor otkaže u razdoblju do šest mjeseci od dana njegova sklapanja,
a s iznosom jamčevine nije izvršen prijeboj dospjele zakupnine, taj ponuditelj
nema pravo na povrat preostale uplaćene jamčevine.
Članak
12.
Jamčevina koju su položili natjecatelji čije
ponude nisu prihvaćene, vratit će se natjecateljima najkasnije u roku od osam
dana od dana okončanja natječajnog postupka, a iz položene jamčevine osobe čija
je ponuda prihvaćena namiruje se dospjela zakupnina.
Članak
13.
Povjerenstvo dostavlja Općinskom načelniku
natječajnu dokumentaciju i zapisnik o javnom otvaranju ponuda s njihovom
procjenom.
Općinski načelnik na temelju materijala iz
stavka 1. ovog članka donosi Odluku o najpovoljnijoj ponudi koja sadrži
posebice:
- adresu, površinu i djelatnost poslovnog
prostora,
- ime, prezime i prebivalište ponuditelja (za
fizičku osobu), tvrtku i sjedište ponuditelja (za pravnu osobu) te osobni
identifikacijski broj (OIB),
- ugovorenu mjesečnu odnosno godišnju
zakupninu izraženu u kunama
- jamstvo iz članka 6. stavka 2. točke 9. ove
Odluke,
- iznos uplaćene jamčevine,
- rok početka plaćanja zakupnine i početka
obavljanja djelatnosti
- vrijeme primopredaje poslovnog prostora,
- uputu o pravu na prigovor.
Članak
14.
Odluka o najpovoljnijoj ponudi dostavit će se
svakom ponuditelju u pisanom obliku na dokaziv način.
Radi zaštite svojih prava, ponuditelj koji je
sudjelovao u postupku natječaja može u roku od tri dana od dana primitka odluke
o najpovoljnijoj ponudi podnijeti prigovor Općinskom načelniku na nepravilnosti
u postupku.
U prigovoru je potrebno navesti na što se
odnosi prigovor, razloge prigovora i prijedlog potrebnih radnji da se otklone
nepravilnosti.
Općinski načelnik je dužan donijeti odluku po
prigovoru u roku od petnaest dana od dana primitka prigovora.
Odluka mora biti obrazložena i u pisanom
otpravku dostavljena podnositelju prigovora.
IV. UTVRĐIVANJE ZAKUPNINE I DJELATNOSTI
Članak
15.
Za poslovni prostor koji se daje u zakup
sukladno odredbi članka 3. stavka 1. ove Odluke, zakupnina se utvrđuje u
postupku javnog natječaja.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se
prema sljedećim kriterijima: kvadratnom metru korisne površine poslovnog
prostora, položajnoj zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi i vrsti
djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja izraženoj u koeficijentima, te
prema uređenosti prostora (uređeni, djelomično uređeni i neuređeni).
Zakupnina iz stavka 2. ovoga članka uvećava
se za pripadajući porez na dodanu vrijednost.
Članak
16.
Za poslovni prostor koji se daje u zakup
putem javnog natječaja zakupnina iz članka 15. ove Odluke predstavlja osnovnu
(početnu) zakupninu temeljem koje se u postupku javnog natječaja utvrđuje
konačna (ugovorena) zakupnina.
Za poslovni prostor koji se daje u zakup bez
provođenja javnog natječaja zakupnina se utvrđuje na način da ista ne može biti
niža od osnovne zakupnine iz članka 15. ove Odluke
Članak
17.
Mjesečna zakupnina iz članka 15. i 16. ove
Odluke utvrđuje se kao umnožak korisne površine poslovnog prostora,
koeficijenta za izračun zakupnine i vrijednosti parametra A.
Vrijednost parametra A utvrđuje Općinski
načelnik.
Zakupnina za djelomično uređeni poslovni
prostor iznosi 75% zakupnine iz stavka 1. ovog članka.
Zakupnina za neuređeni poslovni prostor
iznosi 50% zakupnine iz stavka 1. ovog članka.
Članak
18.
Pod korisnom površinom poslovnog prostora
razumijeva se površina poslovnog prostora koja je upisana u zemlji
šnim knjigama na temelju
uspostavljenog etažnog vlasništva.
Ako na poslovnom prostoru nije uspostavljeno
etažno vlasništvo, korisna površina poslovnog prostora utvrđuje se izmjerom
između zidova prostorije uključujući ulazno izlazni prostor, sanitarni čvor i
površinu izloga.
Članak
19.
Vrste djelatnosti kojese u poslovnom prostoru
obavljaju, kao i koeficijenti za izračun zakupnine sadržani su u tablici koja
se nalazi u privitku i čini sastavni dio ove Odluke.
*tablica
se nalazi na
kraju dokumenta*
Članak
41.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/14-01/9
Ur. broj: 2142-06-14-01-7
Omišalj, 30. rujna 2014.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Krešimir Kraljić, v.r.