58.
Na temelju članka 95. stavka 4. Zakona o službenicima i
namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 86/08. i 61/11.) i članka 30.
Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko-
goranske županije« broj 41/13- pročišć. tekst), Gradsko
vijeće Grada Crikvenice je na 13. sjednici održanoj 3.
rujna 2014. godine donijelo
ODLUKU
o postupku, kriterijima i načinu ocjenjivanja službenika
i namještenika u gradskoj upravi Grada Crikvenice
I. UVODNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom utvrđuju se postupak, kriteriji i način
ocjenjivanja službenika i namještenika zaposlenih u gradskoj upravi Grada Crikvenice te sadržaj obrazaca o ocjenjivanju.
Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje korišteni u
ovoj Odluci odnose se jednako na muški i ženski rod bez
obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu.
Članak 2.
Ocjene kojima se ocjenjuju službenici i namještenici
jesu:
a) odličan - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i
namještenika najviše kvalitete i osigurava najbolje i jedinstveno izvršavanje službe odnosno radnih zadataka,
b) vrlo dobar - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i
namještenika naročito dobar i osigurava prvorazredno izvršavanje službe odnosno radnih zadataka,
c) dobar - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i
namještenika prosječne kvalitete osiguravajući pouzdano
obavljanje službe odnosno radnih zadataka,
d) zadovoljava - ukoliko rad i učinkovitost službenika i
namještenika osigurava najmanju moguću mjeru prihvatljivih standarda kvalitete i preciznosti u obavljanju službe
odnosno radnih zadataka,
e) ne zadovoljava - ukoliko je rad i učinkovitost službenika i namještenika ispod minimuma standarda kvalitete te
nije dovoljan da osigura pouzdano i prihvatljivo obavljanje
službe odnosno radnih zadataka.
Ne ocjenjuju se službenici i namještenici primljeni u
službu odnosno u radni odnos na određeno vrijeme te službenici i namještenici koji su u prethodnoj kalendarskoj
godini radili manje od šest mjeseci, bez obzira na razloge.
II. POSTUPAK OCJENJIVANJA SLUŽBENIKA/
NAMJEŠTENIKA
Članak 3.
Pročelnik upravnog odjela dužan je pratiti rad, poštovanje službene dužnosti i osobno ponašanje službenika/
namještenika tijekom kalendarske godine i predložiti
ocjenu službenika/namještenika na način i u postupku utvrđenim ovom Odlukom.
Kvartalni prijedlog ocjene i godišnji prijedlog ocjene
dostavlja se na Obrascu 1 odnosno Obrascu 2, koji su
sastavni dio ove Odluke (u daljnjem tekstu: Prijedlog
ocjene).
Uz Prijedlog ocjene prilaže se Izvješće o učinkovitosti
rada, poštovanju službene dužnosti i osobnom ponašanju
službenika/namještenika (u daljnjem tekstu: Izvješće) koji
se dostavlja na Obrascu 3 i Obrascu 4 i sastavni je dio
ove Odluke.
Izvješće se ispunjava svaka tri mjeseca, najkasnije pet
dana po završetku kvartala (do 5. travnja, 5. srpnja, 05.
listopada i 5. siječnja ).
Iznimno od stavka 3. ovoga članka, ako je službenik/
namještenik tijekom kalendarske godine premješten iz jednog upravnog odjela u drugi upravni odjel unutar gradske
uprave Grada Crikvenice, uz Prijedlog ocjene prilažu se
Izvješća i prijedlozi ocjena za određena izvještajna razdoblja, u kojima je službenik/namještenik radio u pojedinom
upravnom odjelu.
Uz Prijedlog ocjene prilaže se i odgovarajuća dokumentacija o činjenicama i okolnostima koje, sukladno odredbama ove Odluke, bitno utječu na ocjenu.
U postupku ocjenjivanja upravni odjel nadležan za ljudske potencijale dužan je pružati odgovarajuću stručnu
pomoć pročelniku upravnog odjela koji ocjenjuju službenika/namještenika.
Članak 4.
Pročelnik upravnog odjela tijekom kalendarske godine
dužan je kontinuirano pratiti rad i postupanje službenika/
namještenika, poticati na kvalitetno i učinkovito izvršavanje službenih zadaća, poštovanje službene dužnosti i primjereno ponašanje i ukazivati na propuste i nepravilnosti.
O primjedbama na rad i postupanje odnosno upozorenjima iz stavka 1. ovoga članka pročelnik upravnog odjela
na prikladan način vodi odgovarajuće evidencije, a primjedbe i upozorenja koja bitno utječu na ocjenu unose u
Izvješće.
Podaci iz stavaka 1. i 2. ovoga članka koji bitno utječu na
ocjenu prilažu se uz Prijedlog ocjene.
Članak 5.
Ako se službenik/namještenik tijekom kalendarske
godine premješta iz jednog upravnog odjela u drugi
upravni odjel unutar gradske uprave Grada Crikvenice,
pročelnik upravnog odjela dužan je ispuniti Izvješće i predložiti ocjenu službenika/namještenika za razdoblje u kojem
je službenik/namještenik radio u tom upravnom odjelu.
Pročelnik upravnog odjela iz stavka 1. ovoga članka
dužan je omogućiti službeniku/namješteniku uvid u
Izvješće i prijedlog ocjene za izvještajno razdoblje.
Službenik/namještenik ima pravo očitovati se i dati primjedbu na prijedlog ocjene za izvještajno razdoblje u
roku tri dana od dana od kojeg mu je omogućen uvid u prijedlog.
Ako se službenik/namještenik premješta u drugi upravni
odjel, pročelnik upravnog odjela dostavlja Izvješće i prijedlog ocjene iz stavka 1. i primjedbu iz stavka 3. ovoga
članka, pročelniku upravnog odjela u koji se službenik/
namještenik premješta.
Izvješće i prijedlog ocjene te primjedbe službenika/
namještenika dostavljaju se osobi iz stavka 4. ovoga članka
najkasnije 15 dana od dana premještaja službenika/namještenika.
Članak 6.
Ako pročelniku upravnog odjela tijekom kalendarske
godine ili izvještajnog razdoblja prestaje rad u upravnom
odjelu ili bude smijenjen s te dužnosti, dužan je ispuniti
Izvješće i predložiti ocjenu službenika/namještenika kojima
je nadređen, za razdoblje tijekom kalendarske godine u
kojem je bio pročelnik u tom upravnom odjelu.
Ako osoba iz stavka 1. ovoga članka prije prestanka
rada u upravnom odjelu odnosno prestanka obavljanja
dužnosti pročelnika ne ispuni Izvješće i predloži ocjenu,
navedena okolnost uzet će se u obzir kod ocjenjivanja te
osobe.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka Izvješće i prijedloge
ocjena službenika/namještenika predložit će gradonačelnik.
Osoba iz stavka 1. ovog članka dužna je Izvješće i prijedlog ocjena dostaviti gradonačelniku najkasnije do dana
prestanka rada odnosno 15 dana od dana kada je smijenjena s te dužnosti, na način i u postupku propisanom u
članku 5. ove Odluke.
Odredbe stavaka 2. i 3. ovoga članka odgovarajuće se
primjenjuju u slučaju ako pročelnik upravnog odjela odbije
predložiti ocjenu ili ne predloži ocjenu službenika/namještenika u propisanom roku.
Članak 7.
Ako je službenik/namještenik obavljao izvanredne
poslove u upravnom odjelu u koji je raspoređen, ocjenu
kvalitete obavljenog posla daje pročelnik tog upravnog
odjela.
Ako je službenik/namještenik obavljao izvanredne
poslove u drugom upravnom odjelu, pročelnik upravnog
odjela u kojem je službenik/namještenik obavljao te
poslove dostavlja izvješće o obavljanju poslova pročelniku
upravnog odjela koji predlaže ocjenu.
U izvješću iz stavka 2. ovoga članka obvezno se navodi
razdoblje u kojem je službenik/namještenik obavljao izvanredne poslove, naznaka izvanrednih poslova, stupanj složenosti tih poslova i ocjena kvalitete obavljenog posla.
Izvješće iz stavka 2. ovoga članka dostavlja se po
završetku obavljanja poslova.
Ocjena kvalitete obavljanja izvanrednih poslova iz stavaka 1. i 2. ovoga članka uzet će se u obzir pri predlaganju
ocjene ako su izvanredni poslovi bitno utjecali na obavljanje redovnih poslova.
Članak 8.
Na temelju pokazane učinkovitosti rada, uspoređivanjem opsega, kvalitete i rokova izvršenja planiranih i
neplaniranih poslova, pročelnik upravnog odjela predlaže
godišnju ocjenu službenika/namještenika, uzimajući u
obzir poštovanje službene dužnosti i osobno ponašanje službenika/namještenika tijekom kalendarske godine.
Prijedlog ocjene službenika/namještenika pročelnik
upravnog odjela utvrđuje kao aritmetičku sredinu zbroja
ocjena iz članka 3. ove Odluke, te iz članaka 5. i 6. ove
Odluke.
Službenik/namještenik ima pravo tražiti da se u predlaganju ocjene uzmu u obzir i ostali poslovi koje je obavljao
tijekom kalendarske godine i priložiti odgovarajuće dokaze
o tim poslovima.
Pročelnik upravnog odjela uzet će u obzir poslove iz
stavka 3. ovoga članka ako bitno utječu na predlaganje
ocjene jer su povezani s radnim mjestom na koje je službenik/namještenik raspoređen, odnosno upravnim područjem
iz djelokruga upravnog odjela ili su bitno utjecali na obavljanje redovnih poslova službenika/namještenika.
Članak 9.
Pročelnik upravnog odjela dužan je omogućiti službeniku/namješteniku uvid u prijedlog ocjene i sve priloge
uz prijedlog ocjene.
Na zahtjev službenika/namještenika, pročelnik upravnog
odjela dužan je uručiti službeniku/namješteniku preslike
prijedloga i priloga iz stavka 1. ovoga članka.
Službenik/namještenik ima pravo dati primjedbu na prijedlog ocjene u roku tri dana od dana od kojeg mu je omogućen uvid u prijedlog.
Primjedbu na prijedlog ocjene pročelnik upravnog
odjela dužan je razmotriti zajedno sa službenikom/namještenikom najkasnije u roku tri dana od dana primitka primjedbe.
Ako službenik/namještenik odbije potpisati da je upoznat s prijedlogom ocjene ili ako zbog njegove odsutnosti
iz službe odnosno s rada takav potpis nije moguće osigurati, o tome će se staviti bilješka na obrascima iz članka
3. ove Odluke.
Članak 10.
Pročelnik upravnog odjela konačan prijedlog ocjene
dostavlja gradonačelniku nakon upoznavanja službenika/
namještenika s prijedlogom, odnosno nakon razmatranja
primjedbe iz članka 9. stavka 3. ove Odluke, najkasnije
do 28. veljače tekuće kalendarske godine.
Ako gradonačelnik nije suglasan s prijedlogom ocjene,
dostavlja svoj prijedlog ocjene službenika/namještenika s
obrazloženjem pročelniku upravnog odjela s čijim prijedlogom ocjene se ne slaže.
Odredbe ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuju na prijedloge ocjena iz članka 5. stavka 1. ove
Odluke.
Članak 11.
Pri odlučivanju o ocjeni službenika/namještenika, ovisno
o okolnostima, uzimaju se u obzir:
-prijedlozi ocjena za određena izvještajna razdoblja iz
članaka 3., 5. i 6. ove Odluke,
-prijedlog ocjene iz članka 8. ove Odluke,
-izvješća o obavljenim izvanrednim poslovima iz članka
7. ove Odluke,
-primjedba službenika/namještenika iz članka 9. i
dokazi službenika/namještenika o ostalim poslovima
iz članka 8. stavka 3. ove Odluke,
-mišljenja i prijedlozi gradonačelnika.
Pročelnik upravnog odjela podnosi gradonačelniku
skupno izvješće o ocjenama službenika/namještenika
upravnog odjela kojim upravlja.
Rješenje o ocjeni donosi se najkasnije do 31. ožujka za
prethodnu kalendarsku godinu.
Po izvršnosti rješenja o ocjeni, ocjena se unosi u osobni
očevidnik službenika/ namještenika.
III. KRITERIJI OCJENJIVANJA SLUŽBENIKA/
NAMJEŠTENIKA I PROČELNIKA
III.1. Kriteriji ocjenjivanja službenika
Članak 12.
Rezultati rada službenika zaposlenih u gradskoj upravi
Grada Crikvenice ocjenjuju se primjenom općih i posebnih
kriterija ocjenjivanja.
Opći kriteriji ocjenjivanja su kriteriji koji se primjenjuju
na sve službenike neovisno o radnom mjestu na koje su
raspoređeni.
Posebni kriteriji ocjenjivanja su kriteriji koji se primjenjuju ovisno o poslovima na koje je službenik raspoređen.
Osobno ponašanje službenika i poštovanje službene dužnosti uzima se u obzir pri odlučivanju o ocjeni službenika
na način, odnosno prema kriterijima koji se primjenjuju
na sve službenike, ako ovom Odlukom nije drugačije propisano.
Članak 13.
Vodeći računa o opsegu planiranih i neplaniranih
poslova službenika tijekom izvještajnog razdoblja, rezultati
rada svakog službenika ocjenjuju se primjenom sljedećih
općih kriterija:
1. djelotvornost u obavljanju poslova,
2. točnost, preciznost i pouzdanost u obavljanju poslova,
3. samostalnost u obavljanju posla
4. pridržavanje rokova za izvršavanje poslova,
5. učinkovitost u obavljanju poslova.
Ovisno o poslovima radnog mjesta na koje je službenik
raspoređen, rezultati rada službenika mogu se ocijeniti i
primjenom sljedećih posebnih kriterija:
1. stupanj inovativnosti,
2. stupanj kreativnosti,
3. pisano izražavanje,
4. usmeno izražavanje,
5. komunikacijske vještine,
6. sposobnost rada u timu.
Članak 14.
Osobno ponašanje svih službenika ocjenjuje se primjenom sljedećih kriterija:
1. odnos prema radu (motivacija),
2. odnos prema građanima,
3. odnos prema nadređenim službenicima,
4. odnos prema suradnicima,
5. poštivanje radnog vremena,
6. odnos prema izobrazbi.
Poštovanje službene dužnosti uzima se u obzir pri predlaganju ocjene i odlučivanju o ocjeni službenika ako su službeniku tijekom kalendarske godine učestalo upućivana
upozorenja na propuste i nepravilnosti u poštovanju službene dužnosti ili mu je izvršnim rješenjem nadležnog tijela
izrečena kazna za počinjenu laku ili tešku povredu službene dužnosti.
Službenik ne može biti ocijenjen ocjenom dobar ili
višom ocjenom ako mu je izvršnim rješenjem nadležnog
tijela izrečena kazna za počinjenu laku ili tešku povredu
službene dužnosti.
Službeniku se za svako upućeno pisano upozorenje zbog
nepoštovanja službene dužnosti smanjuje ocjena za 10%
od ukupne ocijene tog službenika.
Pročelnik upravnog odjela koji predlaže ocijeniti službenika ocjenom ne zadovoljava, dužan je uz Prijedlog godišnje ocjene ili prijedlog ocjene iz članka 5. ove Odluke, priložiti pisana upozorenja na mogućnost dobivanja negativne
ocjene iz članka 97. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
III.2. Kriteriji ocjenjivanja namještenika
Članak 15.
Rezultati rada namještenika zaposlenih u gradskoj
upravi Grada Crikvenice ocjenjuju se na temelju sljedećih
kriterija:
1. djelotvornost u obavljanju poslova
2. točnost, preciznost i pouzdanost u obavljanju poslova,
3. samostalnost u obavljanju posla
4. pridržavanje rokova za izvršavanje poslova,
5. učinkovitost u obavljanju poslova.
Osobno ponašanje i poštovanje radne dužnosti namještenika uzimaju se u obzir pri odlučivanju o ocjeni namještenika odgovarajućom primjenom odredbe članka 14. ove
Odluke.
Namještenik ne može biti ocijenjen ocjenom dobar ili
višom ocjenom ako je izvršnom odlukom nadležnog tijela
proglašen odgovornim za povredu radne dužnosti.
Namješteniku se za svako upućeno pisano upozorenje
zbog nepoštovanja službene dužnosti smanjuje ocjena za
10% od ukupne ocijene tog službenika.
Na postupak i način ocjenjivanja namještenika odgovarajuće se primjenjuju odredbe ove Odluke o ocjenjivanju
službenika.
III. 3. Kriteriji ocjenjivanja pročelnika upravnih odjela
Članak 16.
Rad pročelnika upravnog odjela ocjenjuje se na temelju
kriterija iz članka 13. stavaka 1. i 2. ove Odluke te ocjenom
sljedećih kompetencija:
1. organizacija i koordinacija obavljanja poslova,
2. donošenje odluka za koje je ovlašten,
3. motiviranje službenika/namještenika,
4. rješavanja konflikata,
5.praćenje rada i davanje uputa za rad službenicima/
namještenicima,
6.odnos prema službenicima/namještenicima kojima je
nadređen,
7. implementacije strateških ciljeva,
8. sposobnost kreiranja novih projekata.
Članak 17.
Osobno ponašanje pročelnika upravnog odjela ocjenjuje
se primjenom sljedećeg kriterija:
1. odnos prema radu,
2. odnos prema građanima,
3. odnos prema nadređenima,
4. odnos prema suradnicima.
Članak 18.
Na postupak, kriterije i način ocjenjivanja pročelnika
upravnih odjela odgovarajuće se primjenjuju odredbe ove
Odluke o ocjenjivanju službenika.
Postupak ocjenjivanja pročelnika upravnih odjela provodi gradonačelnik koji kontinuirano prati njihov rad.
IV. NAČIN PROVOĐENJA OCJENJIVANJA
Članak 19.
Rad službenika i namještenika ocjenjuje se prema kriterijima iz članka 13. i 14. ove Odluke zaokruživanjem brojčane oznake - ocjene (5, 4, 3, 2 ili 1) ispred odgovarajućeg
kriterija, na Obrascu 3 koji se nalazi u privitku i čini
sastavni dio ove Odluke.
Rad pročelnika upravnog odjela ocjenjuje se prema kriterijima iz članka 13., 14., 16. i 17. ove Odluke zaokruživanjem brojčane oznake - ocjene (5, 4, 3, 2 ili 1) ispred odgovarajućeg kriterija, na Obrascu 4, koji se nalazi u privitku i
čini sastavni dio ove Odluke.
Članak 20.
Ocjena službenika i namještenika dobiva se zbrajanjem
broja bodova kojim je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz ove Odluke, kako slijedi:
1.odličan, ako je dobiveni postotak zbroja ocjena službenika/namještenika od 81-100% u odnosu na maksimalni zbroj ocjena,
2.vrlo dobar, ako je dobiveni postotak zbroja ocjena
službenika/namještenika od 61 do 80% u odnosu na
maksimalni zbroj ocjena,
3.dobar, ako je dobiveni postotak zbroja ocjena službenika/namještenika od 41 do 60% u odnosu na maksimalni zbroj ocjena,
4.zadovoljava, ako je dobiveni postotak zbroja ocjena
službenika/namještenika od 21 do 40% u odnosu na
maksimalni zbroj ocjena,
5.ne zadovoljava, ako je dobiveni postotak zbroja
ocjena službenika/namještenika od 0-20% u odnosu
na maksimalni zbroj ocjena.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje važiti Pravilnik o ocjenjivanju službenika i namještenika Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
47/12.).
Ova Odluka objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu osmog (8)
dana od dana objave.
Članak 8. stavak 2. Odluke primjenjuje se od 1. 1. 2015.
godine.
Klasa: 120-01/14-01/12
Ur. broj: 2107/01-04/01-14-8
Crikvenica, 3. rujna 2014.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Lovorko Gržac, ing.
|