2.
KOMUNALNE USLUGE CRES LOŠINJ d.o.o.
CRES, TURION 20/A
ODLUKA
O NAČINU PLAĆANJA I VISINI CIJENA
JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG
KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE
USLUGA GOSPODARSTVO
Cres-Lošinj, srpanj 2014.
Na temelju članka 33. Zakona o održivom
gospodarenju otpadom (N.N. 94/2013) i Odluke o javnoj usluzi prikupljanja
miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog
prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog
(glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Malom Lošinju, članak 13. S.N.(20/14) i i
Odluke o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog
komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla,
plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Cresu,
članak 13. S.N. (18/14), te članka 36. toč. 15. Društvenog ugovora, Skupština
društva Komunalne usluge Cres Lošinj d.o.o. na sjednici održanoj dana 14.
srpnja 2014. godine donosi
ODLUKU
o načinu plaćanja i visini cijena usluga gospodarenja
otpadom za korisnike usluge iz skupine 2 - gospodarstvo
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuje se način plaćanja i
visina cijena javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada (u daljnjem
tekstu: javna usluga) za korisnike usluge iz skupine 2 - gospodarstvo.
Članak
2.
Cijenu javne usluge plaća se isporučitelju na
način utvrđen ovom Odlukom.
Obveznik plaćanja cijene javne usluge je
vlasnik nekretnine ili korisnik kada je to vlasnik prenio na korisnika
ugovorom.
Članak
3.
Korisnik može račun za javnu uslugu platiti
na način utvrđen važećim zakonskim propisima.
Članak
4.
Rok za podmirenje računa za javnu uslugu
otisnut je na svakom ispostavljenom računu.
Ukoliko korisnik ne plati račun u roku iz
stavka 1. ovog članka, davatelj će zaračunati zatezne kamate u skladu s važećim
zakonskim propisima.
Članak
5.
Korisnik je dužan pismeno izvijestiti
davatelja usluge o svakoj promjeni vlasništva nekretnine, adrese kao i svakoj
drugoj bitnoj promjeni odmah, a najkasnije u roku od 15 dana od nastanka
promjene. Promjena obvezuje davatelja usluge od dana primitka iste.
Članak
6.
Korisnik ima pravo prigovora (reklamacije) na
obračun javne usluge u pismenom obliku u roku od 15 dana od izdavanja računa.
Davatelj javne usluge dužan je odgovoriti na
prigovor u roku od 15 dana od dostave prigovora.
Ako je davatelj javne usluge uvažio prigovor,
dužan je izvršiti usklađivanje obračuna u poslovnim knjigama najkasnije do
ispostavljanja narednog računa s novim obračunom.
II. OBRAČUN JAVNE USLUGE I DOSTAVA RAČUNA
. Poslovni objekti
Članak
7.
Javna usluga za poslovne objekte obračunava
se na način da se faktor opterećenja množi s volumenom posude u litrama,
jediničnom cijenom po litri i mjesečnim brojem pražnjenja.
Faktor opterećenja izračunava se dijeljenjem površine objekta s
koeficijentom koji je dodijeljen prema djelatnosti i namjeni poslovnih objekata
razvrstanih u 4 kategorije prema tabeli:
*tablica se nalazi na
kraju dokumenta*
U razdoblju od 1. 5. do 30. 9. povećava se
faktor opterećenja za korištenje terasa koju korisnik javne usluge koristi
neovisno je li terasa u vlasništvu korisnika ili je javna površina u zakupu.
Korištenje terase spada u IV. kategoriju namjene objekta.
U slučaju privremene obustave obavljanja
djelatnosti korisnik je dužan isporučitelju javne usluge dostaviti Rješenje o
privremenoj obustavi obavljanja obrta, odnosno pismenu obavijest o privremenoj
obustavi obavljanja djelatnosti trgovačkog društva najkasnije do 20. u mjesecu
za tekući mjesec. Ukoliko se korisnik javne usluge poslovnog objekta zatekne u
radu, a nije prijavio početak odnosno nastavak rada u tekućoj godini, naplatiti
će mu se javna usluga od 1. 4. tekuće godine.
Na navedene cijene obračunava se porez na
dodanu vrijednost.
. Smještajni objekti
Članak
8.
Obračun javne usluge za smještajne
kapacitete: hotele, pansione, vile, depandanse, hostele, odmarališta,
prenoćišta i turistička naselja vrši se prema kapacitetu smještajnih jedinica i
važećoj cijeni prema kapacitetu određenog objekta (godišnje). U ovu kategoriju
potrošača spadaju objekti za 16 i više osoba. Za objekte za 15 i manje osoba,
javna usluga obračunava se na temelju članka 7. ove Odluke.
Obračun javne usluge za autokampove vrši se
prema kapacitetu prihvata broja gostiju - osoba i važeće cijene za jednog gosta
- osobu (godišnje).
Na cijene ovog članka obračunava se porez na
dodanu vrijednost.
Kapacitet smještajne jedinice se dokazuje
prema Rješenju o odobrenju ugostiteljskih usluga u domaćinstvu iznajmljivača,
koje izdaje nadležna Služba za gospodarstvo, a izražava se brojem osoba.
Članak
9.
Godišnja cijena prema kapacitetu smještajne
jedinice, utvrđuje se različito za pojedine vrste objekata, kako slijedi:
*tablica se nalazi na
kraju dokumenta*
Davatelj javne usluge, račun ispostavlja u
travnju, svibnju, lipnju i rujnu u iznosu od 10% godišnje obveze a u srpnju i
kolovozu ispostavlja račun u iznosu od 30% od utvrđene godišnje obveze.
Članak
10.
Kućanstva koja se bave gospodarskom
djelatnošću ''pružanje usluga u domaćinstvu - iznajmljivanje'' plaćaju za
gospodarsku djelatnost:
- prema smještajnom kapacitetu jedinice za 4
mjeseca u godini i to 6., 7., 8. i 9. mjesec
na sljedeći način:
MI = dodijeljeni volumen posude 1.100 lit x 1
pražnjenje mjesečno x 0,02 Kn/lit x broj smještajnih jedinica
MI znači mjesečni iznos.
Kućanstva koja se koriste povremeno kao kuće
ili stanovi za odmor, a bave se gospodarskom djelatnošću ''pružanje usluga u
domaćinstvu - iznajmljivanje'':
- prema smještajnom kapacitetu za 4 mjeseca u
godini i to 6., 7., 8. i 9. mjesec isto kao
kućanstva iz stavka 1. ovog članka.
Na cijene ovog članka obračunava se porez na
dodanu vrijednost.
Članak
11.
Trošak opomene za neplaćanje računa za javne
usluge u gospodarstvu iznosi 15,00 kn.
III. OBUSTAVLJANJE JAVNIH USLUGA
Članak
12.
Davatelj javne usluge može korisniku javne
usluge obustaviti pružanje usluge u slučajevima:
1. ako korisnik (potrošač) ne plati račun za
javnu uslugu ni u roku od 15 dana od dana dostave opomene,
2. ako korisnik (potrošač) o promjeni adrese
ne obavijesti davatelja u roku od 15 dana, pa se zbog toga nije mogla izvršiti
ni ponovljena dostava računa ili opomena.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
13.
Donošenjem ove Odluke, prestaje važiti Odluka
o načinu plaćanja i visini cijena komunalnih usluga od 19. 4. 2010. broj:
26/11-26/1-I od 19. 8. 2011.
Članak
14.
Ova Odluka objavljuje se na oglasnim pločama
Društva i u službenom glasilu Primorsko-goranske županije (»Službene novine«).
Članak
15.
Ova Odluka stupa na snagu nakon pribavljanja
prethodnih suglasnosti gradonačelnika grada Malog Lošinja i Cresa, a
primjenjuje se od 1. 8. 2014. godine.
Broj: KOM-32/14-2/1-I
Predsjednik
Skupštine Društva
Gari
Cappelli, ing., v. r.
1.Suglasnost gradonačelnika Grada Malog
Lošinja:
klasa: 363-01/14-01/29
ur. broj: 2213/01-03-14-2
2.Suglasnost gradonačelnika Grada Cresa:
klasa: 325-01/14-1/10
ur. broj: 2213/02-02-14-6