ODLUKU
o ostvarivanju prava na pristup informacijama
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se pravo na pristup
informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduje Općina Dobrinj, ograničenje
prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, postupak za
ostvarivanje i zaštitu prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu
informacija kao i druge obveze Općine Dobrinj vezane za ostvarivanje prava na
pristup informacijama.
Članak
2.
Zainteresiranim korisnicima na jednak način i
pod jednakim uvjetima pripada pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu
informacija, a informacije su dostupne sukladno zakonskim odredbama i ovoj
Odluci te moraju biti pravodobne, potpune i točne.
II. NAČINI OSTVARIVANJA PRAVA NA PRISTUP
INFORMACIJAMA
Članak
3.
Općina Dobrinj obvezna je omogućiti pristup
informacijama pravovremenim objavljivanjem informacija na službenim
internetskim stranicama Općine Dobrinj, »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije« i Središnjem katalogu službenih dokumenata Republike Hrvatske.
Jedinstveni upravni odjel će na službenim
internetskim stranicama Općine Dobrinj objaviti:
- opće i druge akte Općinskog vijeća Općine
Dobrinj,
- opće i druge akte općinskog načelnika
Općine Dobrinj,
- nacrte prijedloga općih akata i drugih
akata (u pravilu u trajanju od 30 dana onih o kojima se provodi javno
savjetovanje sa zainteresiranom javnosti),
- informacije o dodijeljenim potporama,
bespovratnim sredstvima ili donacijama,
- informacije o unutarnjem ustrojstvu s
imenima službenika i njihovim podacima za kontakt,
- sazive sjednica Općinskog vijeća,
- zapisnike i zaključke sa sjednica Općinskog
vijeća,
- informacije o postupcima javne nabave i
dokumentaciji za nadmetanje,
- obavijesti o raspisanim natječajima te
natječajnu dokumentaciju,
- obavijest o načinu ostvarivanja prava na
pristup informacijama i ponovnoj uporabi informacija s podacima za kontakt
službenika za informiranje te ostale informacije po dostavi Jedinstvenom upravnom
odjelu Općine Dobrinj.
Jedinstveni upravni odjel na službenim
stranicama Općine Dobrinj objaviti će Godišnji plan normativnih aktivnosti sa
planom savjetovanja o nacrtima prijedloga općih akta.
Članak
4.
Općinsko vijeće Općine Dobrinj donosi Odluku o
određivanju službenika za informiranje kao mjerodavne osobe za rješavanje
ostvarivanja prava na pristup informacijama.
Kontakt podaci o službeniku za informiranje
objavljuju se na službenim internetskim stranicama Općina Dobrinj.
Članak
5.
Korisnik prava na informaciju podnosi pisani
ili usmeni zahtjev za omogućavanje pristupa informaciji koja se odnosi na
područje rada Općinskog vijeća, općinskog načelnika i Jedinstvenog upravnog
odjela, odnosno informacije iz članka 1. ove Odluke.
Ako je zahtjev podnesen usmeno ili putem
telefona sastavlja se službena bilješka, a ako je podnesen putem elektroničke
pošte smatra se da je podnesen pisani zahtjev.
Davanje informacije korisniku koji je podnio
zahtjev može biti neposrednim davanjem informacije, davanjem informacije
pisanim putem, uvidom u dokumente i izradom, dostavljanjem preslika dokumenata
koji sadrži traženu dokumentaciju te na drugi prikladan način.
Članak
6.
O zahtjevu za pravo na pristup informaciji
službenik za informiranje odlučiti će u roku od 15 dana od dana podnošenja
urednog zahtjeva sukladno zakonskim odredbama.
U slučaju nepotpunog ili nerazumljivog
zahtjeva službenik za informiranje će bez odgode pozvati podnositelja zahtjeva
da ga ispravi u roku od pet dana od dana zaprimanja poziva za ispravak. Ako
podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev, a ne može se sa sigurnošću utvrditi o
kojoj se traženoj informaciji radi, službenik za informiranje odbacit će
zahtjev rješenjem.
Službenik za informiranje odbaciti će zahtjev
rješenjem ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija
nalazi, a rješenjem će odbiti zahtjev u slučajevima predviđenim zakonskim
odredbama.
Članak
7.
Ako Općina Dobrinj ne posjeduje informaciju,
a ima saznanja o tijelu javne vlasti koje je posjeduje obvezna je bez odgode, a
najkasnije u roku od osam dana od dana zaprimanja zahtjeva ustupiti zahtjev tom
tijelu i o tome obavijestiti podnositelja.
Članak
8.
Rokovi za ostvarivanje prava na pristup
informaciji mogu se produžiti za 15 dana od dana kad je trebao odlučiti o
zahtjevu ako se informacija mora tražiti izvan sjedišta Općine Dobrinj, ako se
jednim zahtjevom traži veći broj različitih informacija, ako je to potrebno
kako bi informacija bila potpuna i točna.
Članak
9.
O zahtjevu se ne donosi rješenje kad se:
- korisniku omogućuje pristup traženoj
informaciji,
- kad se korisnika obavještava da je istu
informaciju već dobio, a nije protekao rok od 90 dana od podnošenja prethodnog
zahtjeva,
- kad se obavještava korisnika da je
informacija javno objavljena,
- kad mu je kao stranki u postupku dostupnost
informacija utvrđena propisom
- kad se korisnika obavještava da za
informaciju postoji obveza zaštite odnosno čuvanja tajnosti.
O postojanju razloga iz prethodnog stavka
ovog članka bez odgode obavještava se podnositelj zahtjeva pisanim putem.
Članak
10.
Protiv rješenja službenika za informiranje
može se izjaviti žalba Povjereniku u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.
Žalba se može izjaviti i kad službenik za
informiranje u propisanom roku ne odluči od zahtjevu podnositelja.
Protiv rješenja Povjerenika žalba nije
dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Članak
11.
U Jedinstvenom upravnom odjelu vodi se
službeni upisnik o zahtjevima o pravu na pristup informacijama i ponovnu
uporabu informacija.
Upisnik se vodi u elektroničkom obliku.
Članak
12.
Od korisnika se može tražiti naknada stvarnih
materijalnih troškova koji nastaju pružanjem informacije i naknada troškova
dostave tražene informacije sukladno zakonskim odredbama te kriterijima koje
propisuje Povjerenik za informiranje kao neovisno državno tijelo za zaštitu
prava na pristup informacijama.
PONOVNA UPORABA INFORMACIJA
Članak
13.
Korisnik ima pravo na ponovnu uporabu
informacija podnošenjem zahtjeva, u komercijalne ili nekomercijalne svrhe
sukladno zakonskim odredbama.
Službenik za informiranje odlučit će o
zahtjevu za ponovnu uporabu informacija u roku od 15 dana od dana podnošenja
urednog zahtjeva.
Kod odlučivanja o zahtjevu za ponovnu uporabu
informacija ne donosi se rješenje.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
14.
Službenik za informiranje dužan je
Povjereniku dostaviti izvješće o provedbi ove Odluke i zakonskih odredbi za
prethodnu godinu najkasnije do 31. siječnja tekuće godine uz obrazloženje i
ocjenu postojećeg stanja na osnovi iskazanih podatka.
Članak
15.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/14-29/10
Ur. broj: 2142-04-01-14-8
Dobrinj, 29. srpnja 2014.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Općinskog vijeća
Zoran Kirinčić, v. r.