142.
Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05,
109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12 i 19/13 - pročišćeni tekst), članka 52.
točke 23. i članka 69. stavaka 1. i 2. Statuta Primorsko-goranske županije
(»Službene novine« broj 23/09, 9/13 i 25/13 - pročišćeni tekst), Župan
Primorsko-goranske županije dana 28. srpnja 2014. godine, donio je
POSLOVNIK
o radu župana Primorsko-goranske županije
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Poslovnikom o radu Župana Primorsko-goranske
županije (u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se osobito:
- način rada i odlučivanja Župana
- akti Župana,
- radna tijela Župana,
- javnost rada
Izrazi koji se koriste u ovom Poslovniku, a
koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom
rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Članak
2.
Djelokrug Župana propisan je zakonom, drugim
propisima, Statutom Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu: Statut) i
drugim aktima Županijske skupštine Primorsko-goranske županije (u daljnjem
tekstu: Skupština)
Članak
3.
Župan u obavljanju poslova iz svog djelokruga
osobito:
- donosi akte i zaključke
- usmjerava i nadzire rad upravnih tijela
Primorsko- goranske županije (u daljnjem tekstu: upravna tijela)
- usmjerava djelovanje radnih tijela koje je
osnovao,
- osigurava izvršavanje akata koje je
donijela Skupština,
- nadzire izvršavanje akata i zaključaka koje
je donio,
- potpisuje akte i zaključke koje donosi.
Članak
4.
Obavljanje određenih poslova iz svog
djelokruga Župan može povjeriti svojim zamjenicima, o čemu donosi posebnu
odluku.
Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik
Župana dužan je pridržavati se uputa Župana.
U odnosu na povjerene poslove iz stavka 1.
ovog članka ne prestaje odgovornost Župana za njihovo obavljanje.
Članak
5.
Župana u slučaju njegove odsutnosti ili
drugih razloga spriječenosti u obavljanju dužnosti, zamjenjuje zamjenik Župana
kojeg odredi Župan posebnim aktom.
Kada zamjenjuje Župana, zamjenik Župana ima
sva prava i ovlasti Župana.
II. NAČIN RADA I ODLUČIVANJA
Priprema materijala
Članak
6.
Župan donosi odluke na prijedlog upravnih
tijela i radnih tijela koje je osnovao, osim ako posebnim zakonom, drugim
propisom, Statutom ili aktom Skupštine nije propisano da odluke donosi na
prijedlog nekog drugog, točno određenog predlagatelja.
Članak
7.
Upravna tijela su obvezna, kada to proizlazi
iz propisa ili kada u praćenju stanja u okviru svog djelokruga ocijene da je to
potrebno, izraditi prijedlog akta odnosno izraditi materijal o pojedinim
pitanjima iz svog djelokruga.
Ustanove i trgovačka društva čiji je osnivač
ili suosnivač Županija, kada to proizlazi iz propisa i kada ocijene da je to
potrebno, iniciraju donošenje akta, odnosno izrađuju materijal o pojedinom
pitanju iz svog djelokruga i putem nadležnog upravnog tijela dostavljaju ga
Županu.
Župan može zadužiti upravna tijela da u
pitanjima iz svog djelokruga pripreme materijal ili prijedloge akata koje Župan
predlaže za donošenje Skupštini ili ih sam donosi, određujući i pitanja koja se
tim aktima trebaju urediti te rokove za njihovu izradu.
Župan može zadužiti radno tijelo koje je
osnovao da pripremi prijedlog akta ili izradi materijal, određujući i pitanja
koja se tim aktom odnosno materijalom trebaju urediti te rokove za njihovu
izradu.
Članak
8.
Upravna tijela i radna tijela iz članka 6.
ovog Poslovnika (u daljnjem tekstu: ovlašteni predlagatelji) dostavljaju akte
odnosno materijal u obliku:
- nacrta prijedloga akta, kada se radi o
aktima koje donosi Skupština
- prijedloga akta, kada se radi o aktima koje
donosi Župan,
- informacije,
- izvješća,
- analize i dr.
Informacija se podnosi radi upoznavanja sa
stanjem i pojavama u određenim područjima. Informacija mora biti sažeta i
pregledna, ilustrirana podacima koji omogućavaju što bolji uvid u problematiku.
Izvješće mora sadržavati prikaz rada i
rezultate rada u određenim područjima, podatke o provođenju odgovarajućih
zakona, zaključaka i mjera Župana ili prikaz konkretnih stanja i situacija.
Analizom se daju podaci dobiveni proučavanjem
problema i praćenjem stanja u određenim područjima i djelatnostima za određeno
vremensko razdoblje, kompleksno razlažu problemi, ocjenjuje stanje i ukazuje na
moguće posljedice.
Informacije, izvješća, analize i drugi
materijali moraju sadržavati i prijedlog zaključka.
Sadržaj materijala
Članak
9.
Nacrt prijedloga akta odnosno materijal o
kojem odlučuje Skupština izrađuje se sukladno odredbama Poslovnika Skupštine.
Članak
10.
Prijedlog
akta odnosno materijal (u daljnjem tekstu: materijal) o kojem odlučuje Župan,
obvezno sadrži zakonsku, statutarnu i/ili drugu osnovu za donošenje,
obrazloženje s osnovnim naznakama razloga radi kojih se predlaže donošenje,
cilj koji se želi postići, iznos potrebnih financijskih sredstava koje će
iziskivati provedba, uz napomenu da li su sredstva osigurana u Proračunu
Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu: Proračun), a u protivnom, ako
za provedbu nisu osigurana proračunska sredstva ili se provedbom smanjuju
prihodi/primici Proračuna ovlašteni predlagatelj daje iskaz o procijeni
fiskalnog učinka.
Materijal potpisuje pročelnik upravnog tijela
odnosno predsjednik radnog tijela.
U slučaju kada materijal iniciraju ustanove i
trgovačka društva čiji je osnivač ili suosnivač Županija, materijal potpisuje
rukovoditelj ustanove odnosno trgovačkog društva.
Materijal iz stavka 3. ovog članka u postupak
donošenja prosljeđuje se putem nadležnog upravnog tijela, koje uz materijal
izrađuje pisano očitovanje i predlaže zaključke.
Materijal koji se dostavlja Županu, a koji je
izrađen od strane nadležnog upravnog tijela mora biti usuglašen s upravnim
tijelom u čiji djelokrug ulaze pitanja koja su predmetom materijala, a u
slučaju da se stvaraju nove financijske obveze mora biti usuglašen i s upravnim
tijelom nadležnim za financije.
Članak
11.
Dokumenti i materijali određenog stupnja
tajnosti, moraju biti klasificirani sukladno posebnim propisima o zaštiti
tajnosti podataka i u tom slučaju nisu dostupni javnosti.
Uz materijale koji sadrže izvornik teksta na
stranom jeziku, obvezno se dostavlja i jedan primjerak materijala u prijevodu
na hrvatski jezik.
Dostava materijala
Članak
12.
Materijal izrađen od strane ovlaštenog
predlagatelja dostavlja se upravnom tijelu nadležnom za poslove Župana,
najmanje 7 dana prije dana određenog za održavanje sjednice Kolegija Župana (u
daljnjem tekstu: Kolegij) na kojoj će se materijal razmatrati.
Materijal duži od dvadeset stranica mora
sadržavati i skraćeni prikaz.
Članak
13.
Ako upravno tijelo nadležno za poslove Župana
ocijeni da materijal nije pripremljen u skøadu s odredbma ovog
Poslovnika, vratit će ga predlagatelju radi dorade, s odgovarajućom pisanom
uputom.
Članak
14.
Način izrade, dostave i otpreme materijala za
sjednice Kolegija pobliže se uređuje posebnom uputom koju donosi Župan.
Kolegij Župana
Članak
15.
Materijali ovlaštenih predlagatelja
razmatraju se na Kolegiju.
Članak
16.
Kolegij je savjetodavno tijelo Župana.
Uz Župana, u sastav Kolegija ulaze zamjenici
Župana i pročelnici upravnih tijela (u daljnjem tekstu: članovi Kolegija).
U radu Kolegija sudjeluju i tajnik Županije,
voditelj Ureda unutarnje revizije, voditelj Službe za odnose s javnošću kao i
druge osobe pozvane na Kolegij po određenoj točki dnevnog reda i to samo o
pitanjima radi kojih su pozvane na Kolegij.
Radom Kolegija upravlja Župan, a u slučaju
njegove odsutnosti zamjenik kojeg odredi.
Stručne i administrativne poslove za Kolegij
obavlja upravno tijelo nadležno za poslove Župana.
Članak
17.
Na Kolegiju se razmatraju:
- materijali o kojima odlučuje Župan
- materijali o kojima odlučuje Skupština na
prijedlog drugih ovlaštenih predlagatelja, a o kojima Župan daje mišljenje.
- materijali o kojima odlučuje Skupština na
prijedlog Župana
Članak
18.
Kolegij se u pravilu održava svakog
ponedjeljka, odnosno prvog radnog dana u tjednu s početkom u 14.00 sati.
Kolegij radi na sjednicama koje saziva i vodi
Župan.
Članak
19.
Poziv s dnevnim redom kojeg je utvrdio Župan
i svim materijalima potrebnim za razmatranje na Kolegiju upućuje se putem
elektronske pošte i objavljuje se na Share Point-u.
Poziv se upućuje članovima Kolegija, osobama
izÇ članka 16. stavka 3. ovog Poslovnika, predsjednicima radnih tijela
osnovanih od strane Župana, kada je na dnevnom redu materijal kojeg je izradilo
radno tijelo i to najkasnije pet dana prije održavanja Kolegija.
O održavanju Kolegija i dnevnom redu
Kolegija, obavještava se i predsjednik Skupštine.
U iznimno hitnim slučajevima Kolegij se može sazvati
i telefonskim putem.
Članak
20.
U dnevni red Kolegija unose se točke za koje
su materijali dostavljeni u roku i na način utvrđen odredbama ovog Poslovnika.
Iznimno, u dnevni red Kolegija mogu se
uvrstiti i točke za koje su materijali dostavljeni izvan roka, i to:
- ako je za uvrštenje u dnevni red izrađivač
materijala dobio usmenu ili pisanu suglasnost Župana ili zamjenika Župana,
- ako je donošenje akta odnosno zaključka
vezano uz rok koji ne bi bilo moguće ispoštovati ukoliko bi se materijal razmatrao
po proceduri propisanoj ovim Poslovnikom,
- u drugim opravdanim slučajevima koji se
pobliže uređuju uputom iz članka 14. ovog Poslovnika.
Članak
21.
U radu Kolegija, umjesto odsutnog ili
spriječenog pročelnika upravnog tijela, sudjeluje službenik kojeg odredi
pročelnik upravnog tijela, ako se s tim suglasi Župan.
Članak
22.
Na Kolegiju se razmatraju utvrđene točke
dnevnog reda i to predloženim redoslijedom, osim ukoliko Župan ne odluči
drugačije.
Pročelnik upravnog tijela ili službenik koji
ga zamjenjuje, ukratko obrazlaže materijal vezan uz točku dnevnog reda, osim
ako Župan ocijeni da se zaključak po materijalu može donijeti i bez uvodnog
obrazloženja.
Ukoliko se na Kolegiju razmatra materijal
izrađen od strane radnog tijela osnovanog od strane Župana, materijal obrazlaže
predsjednik radnog tijela ili po njemu ovlašteni član radnog tijela, osim ako
Župan ocijeni da se zaključak po materijalu može donijeti i bez uvodnog
obrazloženja.
Članak
23.
Ukoliko Župan, nakon razmatranja pojedine
točke dnevnog reda, zaključi da se temeljem predloženog materijala ne može
donijeti zaključak, vraća predlagatelju materijal na doradu uz odgovarajuću
uputu.
Članak
24.
O radu Kolegija vodi se zapisnik i snima
audiovizualni zapis.
Zapisnik sadrži podatak o vremenu i mjestu
održavanja Kolegija, imenima nazočnih članova Kolegija, imenima nazočnih osoba
iz članka 16. stavka 3. ovog Poslovnika te ostalih osoba koje sudjeluju u radu.
U zapisniku se navode točke dnevnog reda,
sudionici u raspravi, doneseni zaključci po svakoj od točaka dnevnog reda, a u
slučaju da se materijal ne prihvaća ili vraća na doradu, u zapisnik se unose
upute Župana o daljnjem postupanju odnosno doradi materijala, uz obvezno
navođenje roka i zaduženih osoba.
Zapisnik potpisuje Župan, odnosno zamjenik
Župana ukoliko je vodio Kolegij, i tajnik Županije. Zapisnik se dostavlja
članovima Kolegija te osobama iz članka 16. stavka 3. ovog Poslovnika putem
elektronske pošte, a nakon toga se stavlja na SharePoint.
Zapisnik na kojeg na Kolegiju nije bilo
primjedbi smatra se usvojenim.
Izvornik zapisnika sa Kolegija čuva upravno
tijelo nadležno za poslove Župana i to trajno.
Audio-vizualni zapis sa Kolegija čuva se do usvajanja
zapisnika.
Audio-vizualni zapis može se koristiti
isključivo u svrhu izrade zapisnika i kao pomoć pri formuliranju zaključaka i
ne može se koristiti ni u kakve druge svrhe niti se može davati na uvid trećim
osobama.
III. AKTI ŽUPANA
Članak
25.
Župan donosi opće akte kada je to popisano
posebnim zakonom, pojedinačne akte kada rješava o pojedinim pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, te zaključke.
Zaključkom se utvrđuju prijedlozi odluka i
drugih općih akata koji se upućuju na usvajanje Skupštini, zauzimaju se
stavovi, izražavaju mišljenja, prihvaćaju izvješća i odlučuje o drugim
pitanjima iz djelokruga Župana za koja nije predviđeno donošenje drugih akata.
Članak
26.
Akti koje donosi Župan stupaju na snagu danom
donošenja, osim ako zakonom, drugim popisom, Statutom ili samim aktom nije
drugačije određeno.
Akti Župana mogu se objaviti u službenom
glasilu Županije.
Članak
27.
Donesene akte i zaključke potpisuje Župan,
osim u slučaju iz članka 5. stavka 2. ovog Poslovnika.
Akti i zaključci iz stavka 1. ovog članka
ovjeravaju se pečatom Župana.
Za izradu i čuvanje izvornika akata i
zaključaka koje donosi Župan odgovorno je upravno tijelo nadležno za poslove
Župana.
IV. RADNA TIJELA ŽUPANA
Članak
28.
Župan može radi davanja mišljenja, prijedloga
i stručnih obrazloženja o pitanjima iz svog djelokruga osnovati stalna i
povremena radna tijela.
Radna tijela Župan osniva posebnom odlukom
kojom se uređuje naziv, sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnog
tijela.
V. JAVNOST RADA
Članak
29.
Rad Župana je javan.
Župan osigurava obavještavanje javnosti o
svojim stajalištima i odlukama, kao i o svom radu uopće, u pravilu, svakog
ponedjeljka, odnosno prvog radnog dana u tjednu, na tjednoj konferenciji za
medije.
Javnost rada osigurava se osobito:
- objavljivanjem donesenih akata i zaključaka
na internetskim stranicama Županije
- izdavanjem priopćenja, glasila i drugih
publikacija
- objavljivanjem novosti na internetskim
stranicama Županije
- objavljivanjem akata u službenom glasilu Županije
Članak
30.
Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika
stavlja se izvan snage Poslovnik o načinu rada Župana Primorsko- goranske
županije (»Službene novine« broj 41/09).
VI. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak
31.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana donošenja, a objavit će se u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«.
Klasa: 022-04/14-01/27
Ur. broj: 2170/1-01-01/6-14-5
Rijeka, 28. srpnja 2014.
Župan
Zlatko
Komadina, dipl. ing., v. r.