10.
Temeljem članka 15. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine« br. 36/95., 109/95., 21/96., 70/97.,
128/99., 57/00., 129/00., 59/01., 26/03.- pročišćeni tekst, 82/
04., 110/04., 178/04., 38/09., 79/09, 153/09, 49/11, 84/11, 90/
11, 144/12, 94/13 i 153/13) i članka 37. Statuta grada
Čabra (»Službene novine PGŽ« 33/09, 28/10, 27/12 i 14/
13), Gradsko vijeće grada Čabra na sjednici održanoj
dana 5. lipnja 2014. donosi
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima koje se mogu
obavljati na temelju pisanog ugovora o obavljanju
komunalnih poslova
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Odlukom određuju se komunalne djelatnosti koje
se mogu obavljati na temelju pisanog ugovora o povjeravanju obavljanja komunalne djelatnosti fizičkoj i pravnoj
osobi, te uvjeti i mjerila za provedbu prikupljanja ponuda
ili javnog natječaja za povjeravanje tih djelatnosti na temelju ugovora.
II. KOMUNALNE DJELATNOSTI KOJE SE MOGU
OBAVLJATI TEMELJEM PISANOG UGOVORA
Članak 2.
Komunalne djelatnosti koje se mogu obavljati temeljem
pisanog ugovora o povjeravanju obavljanja komunalne djelatnosti fizičkoj i pravnoj osobi jesu:
1. Održavanje javnih površina
2. Održavanje čistoće u dijelu koji se odnosi
na čišćenje javnih površina
3. Odvodnja atmosferskih voda
4. Održavanje nerazvrstanih cesta
5. Održavanje groblja
6. Javna rasvjeta
7. Zimsko čišćenje nerazvrstanih cesta.
Ugovor za obavljanje navedenih komunalnih djelatnosti
može se sklopiti na vrijeme od jedne do četiri godine.
Komunalna djelatnost održavanja javnih površina obuhvaća komunalne poslove održavanja pješačkih staza, pješačkih zona, uklanjanje naprava sa javnih površina, otvorenih odvodnih kanala, trgova, parkova, igrališta, te dijelova
javnih cesta koje prolaze kroz naselje, kad se ti dijelovi ne
održavaju kao javne ceste prema posebnom zakonu, okomite i vodoravne signalizacije na nerazvrstanim cestama i
ulicama, održavanje natpisnih oznaka ulica i trgova i kućnih brojeva, radove na hortikulturnom uređenju parkova
i nasada, nabavku sadnog materijala, košnju trave, prekope
javnih površina i stručni nadzor nad tim radovima.
Komunalna djelatnost održavanja čistoće javnih
površina obuhvaća poslove održavanja čistoće javnih zelenih površina, otvorenih odvodnih kanala, trgova, parkova,
javnih prometnih površina, te dijelova javnih cesta koji
prolaze kroz naselje, kad se ti dijelovi ne održavaju kao
javne ceste prema posebnom zakonu, održavanje košarica
za otpatke, interventno čišćenje i stručni nadzor nad tim
radovima.
Komunalna djelatnost odvodnje atmosferskih voda
obuhvaća komunalne poslove čišćenja slivnika za atmosferske vode i dijelom slivnika mješovitog sustava odvodnje i
stručni nadzor nad tim radovima.
Komunalna djelatnost održavanja nerazvrstanih cesta
obuhvaća planiranje održavanja i mjere za zaštitu nerazvrstanih cesta i prometa na njima, redovito i izvanredno
održavanje nerazvrstanih cesta. Poslovi redovitog održavanja na nerazvrstanim cestama su redovno praćenje stanja
nerazvrstanih cesta, mjestimični popravci završnog sloja
kolničke konstrukcije izgrađenog od asfalta, betona, betonskih elemenata, kamena, te nosivog sloja kolničke konstrukcije i posteljice; izrada asfaltnog tepiha, mjestimični
popravci dijelova cestovne građevine, čišćenje, tj. uklanjanje odronjenih i drugih materijala s prometnih površina,
bankina, rigola i jaraka, manji popravci elemenata cestovnih objekata, zamjena, obnavljanje, popravljanje vertikalne
i horizontalne signalizacije, čišćenje, zamjena i manji
popravci otvorenog sustava za oborinsku odvodnju, zaštita
pokosa nasipa, usjeka i zasjeka, uništavanje nepoželjne
vegetacije (košenja trave te uklanjanje granja, grmlja i drugog raslinja iz profila ceste) i drugi slični radovi.
Komunalna djelatnost održavanja groblja se odnosi na
održavanje prostora i zgrada za obavljanje ispraćaja i
sahrane pokojnika, pripadajućih energetskih objekata kao
i troškove el. energije održavanja prilaznog puta mrtvačnici
te okoliša mrtvačnice, košenje groblja, održavanja staza,
ogradnih zidova i hortikulturne radove te stručni nadzor
nad tim radovima.
Komunalna djelatnost javna rasvjeta obuhvaća komunalne poslove upravljanja, održavanja objekata i uređaja
javne rasvjete za rasvjetljavanje javnih površina, javnih
cesta koje prolaze kroz naselje i nerazvrstanih cesta, a
naročito tekuće održavanje objekata i uređaja javne rasvjete, zamjena dotrajalih stupova, rasvjetnih armature,
bojanje rasvjetnih stupova, prigodne blagdanske dekoracije
i drugo te stručni nadzor nad tim radovima.
Komunalna djelatnost zimskog čišćenja nerazvrstanih
cesta obuhvaća pluženje i posipavanje nerazvrstanih
cesta, trgova i ulica u zimskim uvjetima te stručni nadzor
nad tim radovima.
Članak 3.
U svrhu obavljanja komunalnih djelatnosti iz stavka 1.
članka 2. ove Odluke Grad Čabar kao jedini osnivač osnovao je Komunalno trgovačko društvo ČABAR d.o.o., te će
se obavljanje komunalnih djelatnosti iz članka 2., stavka 1.,
točke 1., 2. i 5. ove Odluke, pisanim ugovorom povjeriti
Komunalnom trgovačkom društvu ČABAR d.o.o.
Ugovor o obavljanju komunalnih djelatnosti iz članka 2,
stavka 1, točke 1., 2. i 5. ove Odluke sklopit će se u visini
sredstava osiguranih u Program održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture za svaku proračunsku
godinu.
Komunalne djelatnosti iz članka 2., stavka 1., točke 3., 4.,
6. i 7. ove Odluke povjeriti će se na obavljanje fizičkim i
pravnim osobama registriranim za obavljanje navedenih
djelatnosti, i to prikupljanjem ponuda i/ili javnim natječajem.
III. UVJETI ZA PROVEDBU POSTUPKA PRIKUPLJANJA PONUDA I JAVNOG NATJEČAJA
Članak 4.
Za povjeravanje određenih komunalnih djelatnosti na
temelju pisanog ugovora iz članka 2., stavka 1., točke 3.,
4., 6. i 7. ove Odluke provodi se postupak:
-prikupljanjem ponuda
-javnog natječaja.
Za komunalne djelatnosti čija je godišnja procijenjena
vrijednost ugovora manja ili jednaka 200.000,00 kuna, primijenit će se postupak prikupljanja ponuda.
Za komunalne djelatnosti čija godišnja procijenjena vrijednost ugovora prelazi 200.000,00 kuna, primijenit će se
postupak javnog natječaja.
Članak 5.
Odluku o početku prikupljanja ponuda ili Odluku o
objavi javnog natječaja, donosi Gradonačelnik.
Članak 6.
Postupak prikupljanja ponuda ili javnog natječaja provodi Povjerenstvo za pripremu i provedbu prikupljanja
ponuda odnosno javnog natječaja ( u danjem tekstu Povjerenstvo), koje imenuje Gradonačelnik, posebno za svaki
postupak.
Članak 7.
Povjerenstvo iz članka 6. ove Odluke sastoji se od najmanje 3 (tri) člana.
Članak 8.
Odluka o početku prikupljanja ponuda ili Odluka o
objavi javnog natječaja mora sadržavati :
-djelatnost za koju se sklapa ugovor,
-vrijeme na koje se sklapa ugovor,
-vrstu i opseg poslova,
-kriterij za odabir ponuda,
-godišnju procijenjenu vrijednost ugovora,
-podatke o osobama koje provode postupak,
a može sadržavati i podatke o gospodarskim subjektima kojima će se uputiti poziv na dostavu ponude.
Članak 9.
Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji omogućuje dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda e-mailom).
Javni natječaj provodi se oglašavanjem na internetskoj
strancii i oglasnoj ploči grada Čabra, a obavijest o oglašenom natječaju u dnevnom tisku.
Poziv na dostavu ponuda i dokumentacija za provedbu
javnog natječaja mora sadržavati najmanje:
-naziv javnog naručitelja,
-opis predmeta ugovora i troškovnik,
-godišnju procijenjenu vrijednost ugovora,
-vrijeme na koje se sklapa ugovor,
-način određivanja cijene za obavljanje poslova te način
i rok plaćanja,
-kriterij za odabir ponude, uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (ako se traži),
-rok za dostavu ponude i način dostavljanja ponuda,
kontakt osobu, broj telefona i adresu elektroničke
pošte.
Rok za dostavu ponuda ne smije biti duži od 10 dana od
dana upućivanja poziva u postupku prikupljanja ponuda,
odnosno ne smije biti kraći od 20 dana od dana objave javnog natječaja.
Članak 10.
Povjerenstvo iz članka 6. ove Odluke provest će otvaranje ponuda u roku određenom u pozivu za prikupljanje
ponuda ili dokumentaciji za provedbu javnog natječaja.
Otvaranju ponuda mogu biti nazočni ponuditelji ili njihovi ovlašteni predstavnici.
O tijeku postupka otvaranja, pregleda i ocjene prispjelih
ponuda vodi se zapisnik.
Članak 11.
Kriterij za odabir najpovoljnijeg ponuditelja može biti
najniža ponuđena cijena ili ekonomski najpovoljnija
ponuda.
Članak 12.
Odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja donosi se
nakon ocjene pristiglih ponuda, u skladu s pozivom za prikupljanje ponuda odnosno javnim natječajem i kriterijima
za odabir najpovoljnije ponude. Gradonačelnik će utvrditi
prijedlog Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja te je
uputiti Gradskom vijeću na donošenje.
Odluku o izboru osobe kojoj će se povjeriti obavljanje
komunalnih poslova na temelju pisanog ugovora, donosi
Gradsko vijeće.
Gradsko vijeće može donijeti Odluku ako je pristigla i
samo jedna valjana ponuda.
Gradsko vijeće može donijeti Odluku da se ne izabere
niti jedna od ponuda pristiglih u postupku prikupljanja
ponuda ili javnog natječaja.
Protiv Odluke o izboru osobe kojoj će se povjeriti obavljanje komunalnih poslova na temelju pisanog ugovora nije
dopuštena žalba.
Članak 13.
Gradonačelnik s izabranim ponuditeljem, sklapa Ugovor
o povjeravanju komunalnih djelatnosti u roku 30 dana od
dana donošenja odluke Gradskog vijeća.
Ugovor mora sadržavati sve elemente propisane odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu i ovom Odlukom odnosno:
-djelatnost za koju se sklapa ugovor,
-vrijeme na koje se sklapa ugovor,
-vrstu i opseg poslova,
-način određivanja cijene za obavljanje poslova te način
i rok plaćanja,
-jamstvo izvršitelja o ispunjenju ugovora.
Članak 14.
Ugovor iz članka 13. ove Odluke prestaje važiti:
-istekom vremena na koji je sklopljen,
-prestankom pravne ili smrti fizičke osobe,
-otkazom ugovora o obavljanju djelatnosti komunalnih
poslova (ukoliko izvršitelj ne obavlja poslove iz ugovora pravovremeno i kvalitetno tako da uslijed toga
može doći do štete za naručitelja; ukoliko izvršitelj
bez opravdanog razloga prestane obavljati poslove iz
ugovora; ukoliko izvršitelj nakon upozorenja naručitelja ne obavi pružanje određene usluge iz ugovora),
-sporazumom stranaka.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 15.
Nadzor nad obavljanjem komunalnih djelatnosti na
temelju pisanog ugovora obavlja komunalni redar.
Članak 16.
Za sve što nije izričito navedeno u ovoj Odluci primjenjivat će se odredbe Zakona o komunalnom gospodarstvu, a
nakon toga primjenjive i pozitivne odredbe Zakona o javnoj nabavi te odredbe drugih pozitivnih propisa vezanih za
ovu Odluku.
Članak 17.
Ugovori o povjeravanju komunalnih poslova za obavljanje komunalnih djelatnosti iz ove Odluke sklopljeni prije
donošenja ova Odluke ostaju na snazi do isteka ugovorenog roka, na način kako su ugovoreni.
Članak 18.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o komunalnim djelatnostima koje se mogu obavljati na temelju pisanog ugovora u Gradu Čabru ( »Službene novine PGŽ« br. 06/02, 28/05, 31/06, 15/08).
Članak 19.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 363-02/14-01/08
Ur. broj: 2108-01/1-14-1
Čabar, 5. lipnja 2014.
GRADSKO VIJEĆE GRADA ČABRA
Predsjednik
dr. sc. Josip Malnar, v.r.
|