17.
Temeljem odredbe članka 14. Zakona o proračunu
(Narodne novine br. 87/08 i 136/12), te članka 19. Statuta
Općine Čavle (»Službene novine PGŽ« br. 6/13, 13/13,
28/13), Općinsko vijeće Općine Čavle na sjednici održanoj
15. svibnja 2014. godine, donijelo je
O D L U K U
o izvršavanju Proračuna Općine Čavle
za 2014. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuju prihodi i primici, te rashodi i
izdaci Općinskog proračuna Općine Čavle za 2014. godinu
(u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja, upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti općinskog načelnika, te druga pitanja vezana
za izvršavanje Proračuna Općine Čavle.
Članak 2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog dijela, plana
razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži Račun prihoda i rashoda.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi porezni i
neporezni prihodi, te prihodi od općinske nefinancijske
imovine.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
U Planu razvojnih programa iskazani su planirani
rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije),
kapitalne pomoći i donacije za razdoblje 2014.-2016.
godina, razrađeni po pojedinim programima, korisnicima,
po godinama u kojima će rashodi za programe teretiti proračun slijedećih godina i po izvorima prihoda za cjelovitu
izvedbu programa.
Članak 3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima i to: tijelima općinske
uprave, ustanovama kojima je Općina osnivač, vijećima
nacionalnih manjina, te ostalim korisnicima koji su u njegovu posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 4.
Proračunska sredstva koristiti će se samo za namjene
koje su određene u posebnom dijelu Proračuna.
Korisnici mogu preuzeti obveze na teret Proračuna samo
za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna.
Rashodi i izdaci proračuna koji se financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka, te iz prihoda od pomoći izvršavati
će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te
namjene.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, općinski
načelnik može odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih proračunskih prihoda, a najviše do
visine planiranih iznosa.
Sredstva za pokroviteljstva, te za aktivnosti i projekte
koji se izvršavaju kao subvencije, donacije i pomoći pojedinom korisniku, raspoređuje općinski načelnik, ako krajnji
korisnik nije utvrđen u Posebnom dijelu Proračuna, programu javnih potreba ili drugom aktu Općinskog vijeća.
Članak 5.
Proračun se izvršava na temelju mjesečnih proračunskih
dodjela, a u skladu s raspoloživim sredstvima.
Proračunski korisnici - ustanove Općine za koje su sredstva planirana, obvezni su dostaviti tijelima općinske
uprave svoje financijske planove izrađene po mjesecima
za cijelu godinu u roku od 15 dana od dana donošenja Proračuna.
Članak 6.
Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini odgovoran je Općinski načelnik.
Općinska uprava odgovorna je za prikupljanje proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na
računu Proračuna u skladu sa zakonima i propisima, te za
izvršavanje svih rashoda sukladno namjenama i iznosima
utvrđenim u posebnom dijelu proračuna i odlukama općinskog načelnika.
Članak 7.
U Proračunu su osigurana sredstva za osiguranje službenika, namještenika i dužnosnika od posljedica nesretnog
slučaja.
Članak 8.
U Proračunu su utvrđena sredstva za naknade i druga
primanja na temelju posebnih propisa.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak 9.
U Proračunu su planirana sredstva Proračunske zalihe u
iznosu 200.000,00 kn za financiranje nepredviđenih
rashoda tijekom proračunske godine.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik, sukladno namjenama propisanim Zakonom.
Sredstva proračunske zalihe ne mogu se koristiti za
davanje pozajmica.
Članak 10.
Općinski načelnik podnosi kvartalna izvješća o korištenju proračunske zalihe Općinskom vijeću u roku od 60
dana od dana isteka kvartala.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak 11.
Prihodi što ih općinska uprava ostvari obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihod s osnova kamata po tražbinama općinske uprave
uplaćuju se u proračun.
Prihode koje proračunski korisnici ostvare obavljanjem
djelatnosti na tržištu, donacija ili pomoći uplaćuju se u
korist uplatnog računa proračunskog korisnika, te iste proračunski korisnik može zadržati i koristiti.
Proračunski korisnici koji ostvare prihode iz stavka 3.
ovog članka dužni su tromjesečno podnijeti izvještaj osnivaču.
Proračunski korisnik odnosno njegovo upravno tijelo
odlučuje o korištenju viška prihoda i o tome izvještava
osnivača.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak 12.
Prihodi koji se ostvare iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi navedeni u stavku 1. ovog članka mogu se koristiti isključivo za utvrđene namjene.
Namjenski prihodi koji ne budu iskorišteni u ovoj proračunskoj godini prenose se u narednu proračunsku godinu i
koriste se za iste namjene za koje su bili utvrđeni u Posebnom dijelu Proračuna za ovu proračunsku godinu.
VI. TROŠENJE PRORAČUNSKIH SREDSTAVA
Članak 13.
Svaki rashod i izdatak iz proračuna mora se temeljiti na
vjerodostojnoj knjigovodstvenog ispravi kojom se dokazuje
obveza plaćanja.
Osoba na koju je to pravo preneseno, mora prije isplate
provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i visinu obveze
koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Članak 14.
Zahtjev za isplatu sredstava za nabavu roba, obavljanje
usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima
o javnoj nabavi.
Članak 15.
Proračunskim korisnicima, kojima se u Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivati će se sredstva za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim
općim aktima do visine utvrđene tim aktima, kolektivnim
ugovorom i osiguranim sredstvima, a izvršava se prijenosom na njihov račun.
Radi pravodobnog obračunavanja i doznačavanja proračunskih sredstava u 2014. godini za plaće i druge rashode,
korisnici koji se financiraju iz Proračuna obvezni su osnivaču dostaviti rješenje o zasnivanju i o prestanku radnog
odnosa radnika.
Rješenje iz stavka 1. ovog članka korisnici su obvezni
dostaviti u roku od osam dana od zasnivanja ili prestanka
radnog odnosa.
Članak 16.
Osnovicu za obračun plaća službenika i namještenika
utvrđuje općinski načelnik suglasno postojećim propisima.
Koeficijente za obračun plaća službenika i namještenika
Općine utvrđuje Općinsko vijeće na prijedlog općinskog
načelnika.
Osnovicu i koeficijent za obračun plaće općinskog načelnika i Zamjenika općinskog načelnika koji svoju dužnost
obavljaju profesionalno, te visinu naknade za rad Zamjenika općinskog načelnika koji svoju dužnost obavlja bez
zasnivanja radnog donosa utvrđuje Općinsko vijeće na prijedlog općinskog načelnika.
Članka 17.
Sredstva za rad političkih stranaka zastupljenih u Općinskom vijeću, sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina,
sredstva za rad Savjeta mladih, naknade troškova za rad
članova Općinskog vijeća, naknada troškova i nagrada za
rad članova vijeća nacionalnih manjina, isplaćivat će se
temeljem odluke Općinskog vijeća.
Članak 18.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun, vraćaju se
uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun prethodnih
godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda Proračuna.
Rješenja o povratu sredstava donosi općinski načelnik
na temelju dokumentiranog zahtjeva.
Članak 19.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje upravni odjel, a potpisuje
Općinski načelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od pravnih
osoba, kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili
izvođenja radova i usluga dostavljaju se Općinskoj upravi
- financije.
VII. POVRAT SREDSTAVA U PRORAČUN
Članak 20.
Ako se naknadno utvrdi da je isplata iz Proračuna bila
nezakonita i/ili neopravdana potrebno je odmah zahtijevati
povrat proračunskih sredstava u Proračun.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak 21.
Plaćanje predujma može se ugovoriti samo u iznimnim
slučajevima i temeljem prethodne suglasnosti općinskog
načelnika.
IX. UPRAVLJANJE OPĆINSKOM IMOVINOM
Članak 22.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna
upravlja općinski načelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se oročavati kod
poslovnih banaka ili plasirati drugim pravnim osobama
putem kratkoročnih zajmova poštujući načelo sigurnosti i
likvidnosti.
Odluku o oročavanju ili davanju kratkoročnih zajmova
donosi općinski načelnik te potpisuje i Ugovor.
Prihod od upravljanja raspoloživim novčanim sredstvima
prihod su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2014. godine.
X. OTPIS DUGOVA
Članak 23.
Općinski načelnik može u cijelosti ili djelomično otpisati
dug Općini ako bi troškovi postupka naplate potraživanja
bili u nerazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog
drugog opravdanog razloga, a sve sukladno propisima.
XI. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM DUGOTRAJNOM IMOVINOM OPĆINE
Članak 24.
Općinski načelnik i općinska uprava upravljaju nefinancijskom dugotrajnom imovinom Općine.
Upravljanje imovinom iz stavka 1. ovog članka podrazumijeva njezino korištenje, održavanje i davanje u zakup.
Imovinom se mora upravljati brigom dobrog gospodara i
voditi popis o toj imovini sukladno zakonu.
Sredstva za održavanje i osiguranje dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja.
Članak 25.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske dugotrajne
imovine Općine vodi se u općinskoj upravi - financije.
Sve poslovne promjene na nefinancijskoj dugotrajnoj
imovini potrebno je evidentirati u roku od 30 dana od
dana nastanka promjene.
XII. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTVA
Članak 26.
Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih projekata utvrđenih Planom razvojnih programa Općina se može zadužiti
sukladno zakonskim propisima.
Tekuće otplate duga, iskazane su u Računu financiranja
Proračuna za 2014. godinu u iznosu od 3.050.000,00 kuna,
te pripadajuće kamate u iznosu od 580.000,00 kn, iskazane
u razdjelu 002 općinska uprava, imaju u izvršavanju Proračuna prednost pred svim ostalim izdacima.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine može se zadužiti samo uz suglasnost Općinskog vijeća, sukladno pozitivnim zakonskim propisima i
općim aktima Općine.
Općina može dati jamstvo za ispunjenje obveza pravnoj
osobi iz stavka 3 ovog članka sukladno pozitivnim zakonskim propisima i Odluci Općinskog vijeća. Dana jamstva
uključuju se u opseg zaduženja Općine.
XIII. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA
KONTROLA
Članak 27.
Proračun i proračunski korisnici primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Članak 28.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i izvršavanju
proračuna, upravljanje općinskim dugom i gotovinom, praćenje primjene financijskih propisa, praćenje nastanka
obveza, praćenje primjene sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja, obavljati će
se u općinskoj upravi - financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni su općinskoj upravi - financije dati sve potrebne podatke, isprave
i izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole utvrdi da su sredstva bila korištena protivno zakonu ili Proračunu, općinska
uprava o tome će izvijestiti općinskog načelnika.
Članak 29.
Općinska uprava izrađuje i dostavlja općinskom načelniku kvartalne izvještaje o izvršavanju Proračuna u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Općinski načelnik podnosi polugodišnje izvještaje o izvršavanju Proračuna Općinskom vijeću u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti godišnji izvještaj
o poslovanju najkasnije u roku od mjesec dana od isteka
roka za predaju godišnjeg financijskog izvještaja utvrđenog
Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom
računovodstvu (NN br. 32/11).
Trgovačko društvo kojeg je Općina osnivač ili većinski
vlasnik dužno je dostaviti godišnji izvještaj o poslovanju
(ostvarenje financijskog plana i izvještaj o radu) najkasnije
u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjeg
financijskog izvještaja utvrđenog Zakonom o računovodstvu (NN br. 109/07).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati prijedlog korištenja neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića
gubitka poslovanja.
Članak 30.
Proračunski korisnici dužni su dostaviti polugodišnje i
godišnje financijske izvještaje općinskoj upravi.
Općinska uprava konsolidira izvještaje iz stavka 1. Ovog
članka i izrađuje konsolidirani polugodišnji i godišnji financijski izvještaj za Proračun i proračunske korisnike i
dostavlja ga Ministarstvu financija u roku utvrđenom Pravilnikom iz čl. 29. stavak 3. ove Odluke.
XIV. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak 31.
Ako tijekom godine dođe do povećanja rashoda ili izdataka odnosno smanjenja prihoda i primitaka Općinski
načelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna
propisane zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne uravnoteži
Proračun, njegovo uravnoteženje utvrditi će Općinsko
vijeće izmjenama i dopunama Proračuna.
Članak 32.
Općinski načelnik može odobriti preraspodjelu sredstava
unutar pojedinih razdjela i između pojedinih razdjela, s tim
da umanjenje pojedine pozicije ne može biti veće od 5%
sredstava utvrđenih na poziciji koja se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama općinski načelnik je dužan
polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće.
Članak 33.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31. prosinca 2014.
godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini priznaju
se kao prihod Proračuna za 2014. godinu.
O namjeni viška prihoda iz prethodne godine odlučuje
Općinsko vijeće prilikom donošenja godišnjeg obračuna
Proračuna za 2013. godinu.
XV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Službenim
novinama PGŽ«.
Klasa: 021-05/14-01/10
Ur. broj: 2170-03-14-01-08
Čavle, 16. svibnja 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Norbert Mavrinac, v.r.
|