19.
Na temelju članka 3. stavak 13., članka 11.
stavak 2. i članka 15. stavak 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne
novine« broj 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/ 00, 59/01, 26/03, 82/04, 178/04,
38/09, 79/09, 153/09, 49/11, 144/12 i 94/13) i članka 31. Statuta Općine
Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 35/09, 10/13 i
36/13) Općinsko vijeće Općine Dobrinj na 6. sjednici održanoj dana 19. veljače
2014. godine, donijelo je
ODLUKU
o komunalnim djelatnostima
I. OPĆA ODREDBA
Članak
1.
Odlukom o komunalnim djelatnostima na
području općine Dobrinj (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se komunalne
djelatnosti koje se obavljaju na području općine Dobrinj, način i uvjeti
obavljanja komunalnih djelatnosti te druga pitanja od značaja za obavljanje
komunalnih djelatnosti na području općine Dobrinj.
II. KOMUNALNE DJELATNOSTI
Članak
2.
Komunalne djelatnosti na području Općine
Dobrinj u smislu članka 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu jesu:
1. prijevoz putnika u javnom prometu,
2. održavanje javnih površina,
3. održavanje groblja,
4. obavljanje pogrebnih poslova,
5. obavljanje dimnjačarskih poslova,
6. javna rasvjeta,
7. tržnice na malo.
Članak
3.
Osim komunalnih djelatnosti iz članka 1. ove
Odluke, koje su definirane Zakonom, komunalnim djelatnostima za područje Općine
Dobrinj smatraju se slijedeće komunalne djelatnosti:
1. dezinsekcija, deratizacija i zaštita
bilja,
2. uređenje zelenih površina,
3. održavanje nerazvrstanih cesta - ugradnjom
asfalt betona vrućim postupkom,
4. održavanje nerazvrstanih cesta -
izvanredno (pojačano) održavanje, sukladno odredbama Odluke o nerazvrstanim
cestama na području općine Dobrinj i Zakonu o cestama,
5. održavanje nerazvrstanih cesta - redovito
(tekuće) održavanje, sukladno odredbama Odluke o nerazvrstanim cestama na
području općine Dobrinj i Zakonu o cestama,
6. održavanje čistoće (čišćenje javnih
površina te skupljanje i odvoz otpada s istih na odlagališta),
7. odvodnja i pročišćavanje otpadnih i
atmosferskih voda (odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda, odvodnja
atmosferskih voda te crpljenje, odvoz i zbrinjavanje fekalija iz septičkih,
sabirnih i crnih jama)
8. održavanje plaža, ukoliko nisu pod
koncesijom po posebnim propisima (poslovi nabave, postavljanja i održavanja
komunalne opreme na javnim plažama: plažni tuševi, rukohvati i ostala
sigurnosna oprema, svlačionice, klupe, košare za otpad, plutače za zagrađivanje
kupališta i slično),
9. veterinarsko-higijeničarska služba
(hvatanje i skupljanje pasa i mačaka lutalica, njihovo uklanjanje u smislu
odredbi posebnog zakona i propisa Općine Dobrinj, uklanjanje uginulih životinja
(lešina) na čitavom području Općine),
10. blagdanska dekoracija naselja na području
Općine s isticanjem zastava (ukrašavanje ulica i trgova povodom državnih blagdana
ili drugih manifestacija),
11. saniranje ilegalnih odlagališta.
III. NAČINI OBAVLJANJA KOMUNALNIH DJELATNOSTI
Članak
4.
Komunalne djelatnosti iz članka 2. i 3. ove
Odluke povjeravaju se na obavljanje:
- trgovačkom društvu u vlasništvu Općine
Dobrinj,
- ovlaštenim pravnim ili fizičkim osobama na
temelju ugovora o povjeravanju komunalnih poslova,
- ovlaštenim pravnim ili fizičkim osobama na
temelju ugovora o koncesiji.
IV. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI PUTEM
TRGOVAČKOG DRUŠTAVA
Članak
5.
Trgovačkom društvu TD KOMUN d.o.o. povjerava
se na obavljanje komunalnih djelatnosti, kako slijedi:
1. održavanje javnih površina,
2. održavanje čistoće,
3. održavanje groblja,
4. održavanje nerazvrstanih cesta - redovito
(tekuće) održavanje,
5. održavanje plaža,
6. blagdanska dekoracija naselja na području
Općine s isticanjem zastava,
7. saniranje ilegalnih odlagališta.
Članak
6.
Trgovačkom društvu iz članka 5. ove Odluke,
Općina Dobrinj povjerava obavljanje komunalnih djelatnosti, za koje je
osnovano, temeljem pisanog ugovora sukladno odredbama Zakona o komunalnom
gospodarstvu te ostalih pozitivnih propisa koji reguliraju obavljanje pojedinih
komunalnih djelatnosti.
Predmetni ugovori mogu se zaključiti najduže
na razdoblje od 4 godine i moraju biti usklađeni sa Programom održavanja
objekata i uređaja komunalne infrastrukture.
Obavljanje svih komunalnih djelatnosti koje
ulaze u djelokrug Trgovačkog društva iz članka 5. ove Odluke, Općina može
povjeriti i drugim fizičkim i pravnim osobama i to na temelju pisanog ugovora o
povjeravanju komunalnih poslova, nakon provedenog postupka.
Članak
7.
Trgovačkom društvu PONIKVE VODA d.o.o.
povjerava se na obavljanje komunalna djelatnost odvodnja i pročišćavanje
otpadnih i atmosferskih voda.
V. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI PUTEM
UGOVORA O POVJERAVANJU KOMUNALNIH POSLOVA
Članak
8.
Komunalne djelatnosti koje se mogu povjeriti
ovlaštenoj fizičkoj ili pravnoj osobi na temelju pisanog ugovora su, kako
slijedi:
1. održavanje javne rasvjete,
2. dezinsekcija, deratizacija i zaštita
bilja,
3. uređenje zelenih površina,
4. održavanje nerazvrstanih cesta - ugradnjom
asfalt betona vrućim postupkom,
5. održavanje nerazvrstanih cesta -
izvanredno (pojačano) održavanje,
6. veterinarsko-higijeničarske služba.
Članak
9.
Postupak odabira ovlaštene pravne ili fizičke
osobe, kojoj će biti povjereno obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora iz članka 8. ove Odluke, čija procijenjena vrijednost nabave ne prelazi
iznos od 70.000,00 kuna, bez poreza na dodanu vrijednost u jednoj proračunskoj
godini, provodi se prikupljanjem ponuda, pozivom na dostavu ponude najmanje
trojici ponuditelja, sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu te ovoj Odluci.
Postupak odabira ovlaštene pravne ili fizičke
osobe, kojoj će biti povjereno obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora iz članka 8. ove Odluke, čija je procijenjena vrijednost nabave je
jednaka ili veća od 70.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost u jednoj
proračunskoj godini, provodi se javnim natječajem, sukladno Zakonu o komunalnom
gospodarstvu te ovoj Odluci.
Članak
10.
Odluku o objavi prikupljanja ponuda ili
javnog natječaja donosi općinski načelnik, a mora sadržavati sve elemente iz
članka 12. ove Odluke.
Članak
11.
Postupak prikupljanja ponuda ili javnog
natječaja provodi Povjerenstvo koje ima predsjednika i najmanje 2 člana, a
imenuje ga općinski načelnik.
Članak
12.
Javni natječaj i poziv na dostavu ponuda mora
sadržavati:
1. djelatnost za koju se povjerava obavljanje
komunalnih poslova,
2. vrijeme za koje se povjerava obavljanje
komunalnih poslova,
3. vrstu i opseg poslova (sukladno
troškovniku),
4. način i rokove plaćanja,
5. jamstvo izvršitelja za ispunjenje ugovora,
6. način, mjesto i rok za podnošenje ponude,
7. rok valjanosti ponude,
8. isprave koje su potrebne kao prilog
ponudi, a radi dokazivanja tražene pravne i
poslovne, financijske, gospodarske te stručne
i tehničke sposobnosti,
9. kriterij za odabir najpovoljnije ponude,
10. odredbu da nepotpune i nepravodobne
ponude neće se razmatrati,
11. ostali sadržaj propisan posebnim
propisima.
Javni natječaj iz stavka 1. ovog članka
objavljuje se na oglasnoj ploči i na web stranici
Općine Dobrinj, a obavijest o natječaju
objavljuje se u dnevnom tisku.
Članak
13.
Povjerenstvo iz članka 11. ove Odluke
pristupiti će otvaranju pristiglih ponuda najkasnije u roku od 15 dana od
isteka roka za podnošenje ponuda.
Na osnovi pristiglih pravovaljanih ponuda,
povjerenstvo podnosi zapisnik o otvaranju ponuda s prijedlogom za odabir
(najpovoljnije) ponude općinskom načelniku.
Općinski načelnik utvrđuje prijedlog za
odabir ponude koji se dostavlja Općinskom vijeću, zajedno sa svim pristiglim
ponudama i ispravama koje su uz njih priložene, radi donošenja odluke o izboru
ponuditelja kojem će se povjeriti obavljanje komunalnih poslova temeljem
ugovora.
Članak
14.
Kriterij za odabir najpovoljnijeg ponuditelja
je najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda, uz uvjet da je ponuda
potpuna i prihvatljiva.
Članak
15.
Odluku o izboru osobe kojoj će se povjeriti
obavljanje komunalnih poslova na temelju ugovora donosi Općinsko vijeće Općine
Dobrinj.
Odluka o povjeravanju komunalnih poslova
obvezno sadrži:
1. određenje djelatnosti za koju se ugovor
sklapa,
2. način, uvjete i rok trajanja djelatnosti,
3. ovlaštenja naručitelja,
4. prava i obveze izvršitelja,
5. visinu naknade za obavljanje poslova,
6. način i rok plaćanja naknade,
7. jamstvo izvršitelja o ispunjenu ugovora,
8. te druga pitanja od značaja za obavljanje
djelatnosti kako ih uređuje Zakon.
Članak
16.
Ugovor o povjeravanju određenih komunalnih
poslova s odabranim podnositeljem ponude sklapa općinski načelnik na temelju
odluke iz članka 15. ove Odluke, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu.
Ugovor iz prethodnog stavka može se sklopiti
najdulje na vrijeme od četiri godine.
Ugovor iz st. 1 ovog članka obvezno sadrži:
1. djelatnost za koju se sklapa,
2. vrijeme na koje se ugovor sklapa,
3. vrstu i opseg poslova,
4. način određivanja cijene za obavljanje
poslova, te način i rok plaćanja, te
5. jamstvo izvršitelja o ispunjavanju
ugovora.
VI. OBAVLJANJE KOMUNALNIH DJELATNOSTI PUTEM
UGOVORA O KONCESIJI
Članak
17.
Komunalne djelatnosti koje se mogu obavljati
na temelju Ugovora o koncesiji jesu:
1. prijevoz putnika u javnom prometu,
2. obavljanje pogrebnih poslova,
3. obavljanje dimnjačarskih poslova,
4. tržnice na malo.
Ugovor iz st. 1. ovog članka može se sklopiti
najdulje na vrijeme od najmanje 1 do naviše 10 godina.
Postupak za obavljanje komunalnih djelatnosti
iz stavka 1. ovog članka provodi se sukladno Zakonu o koncesijama i drugim
pripadajućim propisima.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
18.
Na sva pitanja koja nisu uređena ovom Odlukom
primjenjuju se odgovarajuće odredbe Zakona o komunalnom gospodarstvu, Zakona o
obveznim odnosima i Zakona o javnoj nabavi.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti
Odluka o komunalnim djelatnostima Općine Dobrinj (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 23/06, 17/08 i 37/08), Odluka o komunalnim
djelatnostima koje se obavljaju na temelju koncesije (»Službene novine
Primorsko- goranske županije« broj 42/09) i Odluka o komunalnim djelatnostima
koje se obavljaju na temelju ugovora (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 42/09).
Članak
19.
Ova Odluka stupa na snagu dan nakon objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/14-29/6
Ur. broj: 2142-04-01-14-14
Dobrinj, 19. veljače 2014.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Općinskog vijeća
Zoran
Kirinčić, v. r.