Članak
3.
Unutarnje ustrojstvo upravnih tijela gradske
uprave, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za
raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad
upravnih tijela gradske uprave uređuju se Pravilnikom o unutarnjem redu kojeg
donosi Gradonačelnik na prijedlog pročelnika upravnih tijela.
Opće akte iz nadležnosti Grada kojima se
uređuju prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika u gradskoj
upravi Grada Raba donosi Gradonačelnik.
Članak
4.
Sredstva za rad upravnih tijela i Jedinice
unutarnje revizije osiguravaju se u Proračunu Grada Raba i iz drugih izvora u
skladu sa zakonom.
Članak
5.
Gradonačelnik nadzire rad upravnih tijela i
Jedinice unutarnje revizije, te usmjerava njihovo djelovanje u obavljanju
poslova iz samoupravnog djelokruga i drugih poslova iz njihove nadležnosti.
II. UPRAVNA TIJELA GRADSKE UPRAVE I NJIHOV
DJELOKRUG
Članak
6.
Upravna tijela gradske uprave su:
1. Upravni odjel za komunalni sustav
2. Upravni odjel za financije i poslove ureda
grada
3. Upravni odjel za gospodarstvo, EU fondove
i društvene djelatnosti
4. Upravni odjel za pravne poslove,
upravljanje imovinom i prostorno uređenje.
Jedinica unutarnje revizije posebna je
jedinica izdvojena iz gradskih upravnih tijela.
Članak
7.
Upravni odjel za komunalni sustav obavlja
upravne i stručne poslove iz područja komunalnog gospodarstva, uređenja i
održavanja naselja, vodoopskrbe i odvodnje, zaštite okoliša, održavanja javnih
objekata i uređaja komunalne infrastrukture u stanju funkcionalne ispravnosti,
koordinira rad pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju pojedine komunalne
djelatnosti te priprema i provodi program održavanja i gradnje objekata i
uređaja komunalne infrastrukture.
Donosi rješenja o komunalnom doprinosu,
komunalnoj naknadi i druge akte u skladu sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu,
prati naplatu i vodi postupak ovrhe iz nadležnosti Upravnog odjela, obavlja
poslove koji se odnose na uređenje naselja, unapređenje kvalitete stanovanja,
održavanje zelenih površina i opreme na tim površinama, čišćenje javno
prometnih površina, brine o organiziranju i koordinaciji stručnih poslova koji
se odnose na veterinarske usluge za javne potrebe, dezinsekciju i deratizaciju
te brine o održavanju prometnica i javnih pješačkih komunikacija.
Priprema akte za dodjeljivanje koncesija za
obavljanje komunalnih djelatnosti, planira, analizira, kontrolira i uređuje
promet, obavlja poslove prometnog redarstva, koordinira i kontrolira rad i
planove komunalnih poduzeća osnovanih od strane Grada Raba za obavljanje
komunalnih poslova.
U okviru poslova komunalnog redarstva bavi se
nadzorom i održavanjem komunalnog reda te poštivanjem drugih gradskih odluka od
strane pravnih i fizičkih osoba na području Grada.
Obavlja poslove osnivanja i vođenja katastra
vodova, izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva, te određivanja
kućnih brojeva,
Obavlja poslove komunalnog gospodarstva,
protupožarne i civilne zaštite i upravlja javnim dobrima koja nisu u djelokrugu
drugih upravni tijela.
Članak
8.
Upravni odjel za financije i poslove ureda
grada obavlja poslove koji se odnose na: izradu i izvršavanje proračuna,
vođenje knjigovodstva, obavljanje računovodstvenih poslova, vođenje
knjigovodstvene evidencije imovine Grada, osiguranje službenika i namještenika,
javnu nabavu, poslove naplate poreza, proračunsko planiranje prihoda i rashoda,
pripremu prijedloga proračuna i odluke o izvršavanju proračuna, izradu
tromjesečnih, polugodišnjih i godišnjih izvještaja o izvršenju proračuna, te
izradu i ostalih zakonom propisanih izvještaja, vršenje nadzora proračunskih
korisnika, praćenje naplate proračunskih prihoda i primitaka, izradu nacrta
općih akata Grada u svezi razreza i naplate gradskih prihoda, utvrđivanje
obveznika i razrezivanja poreza koji su prihod proračuna Grada.
Donosi rješenja u postupcima naplate poreza i
ostalih prihoda Grada, prati naplatu, šalje opomene po neplaćenim
potraživanjima Grada, dostavlja propisana izvješća nadležnom ministarstvu,
Državnoj reviziji, Financijskoj agenciji i dr. Obavlja i druge poslove koji su
mu stavljeni u nadležnost.
Upravni odjel za financije i poslove ureda
grada obavlja poslove koji se odnose na: poslove ureda grada i Gradonačelnika,
poslove koji se odnose na rad Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela, poslove
vezane za rad vijeća mjesnih odbora, za unutarnje ustrojstvo gradske uprave,
poslove prijema i otpreme pošte i arhiviranja, zaštite i čuvanja arhivskog
gradiva, analiziranja i predlaganja djelatnosti i akata u cilju podizanja
kvalitete rada, modernizacije metoda rada i bolje usklađenosti djelovanja
gradske uprave, upravljanje informacijama (odnosi s javnošću, komunikacija s
korisnicima usluga, upravljanje zapisima), tekuće održavanje i čišćenje
poslovnih prostora koje koristi Grad te održavanje službenih vozila Grada,
ostale opće poslove gradske uprave, koji nisu u djelokrugu drugih ustrojstvenih
jedinica, suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima
za poslove navedene u ovom članku.
Članak
9.
Upravni odjel za gospodarstvo, EU fondove i
društvene djelatnosti obavlja poslove koji se odnose na: provedbu gradskih
programa poticanja poduzetništva i gospodarstva, izradu elaborata za
osiguravanje osnova za razvitak svih gospodarskih djelatnosti na području
Grada, poslove vezane uz praćenje razvoja i unapređenja turizma, poslove vezane
uz neposredno učešće Grada vezane za korištenje europskih i drugih fondova,
potporu drugim odsjecima na poslovima povezanima s kandidiranjem projekata za
financiranje od strane europskih i drugih fondova, poslove vezane uz izradu
programa smanjenja potrošnje energije i korištenja obnovljivih izvora energije,
suradnju s državnim i drugim tijelima te pravnim osobama nadležnima za poslove
navedene u ovom članku.
Upravnim odjel za gospodarstvo, EU fondove i
društvene djelatnosti obavlja i poslove koji se odnose na: poslove vezane uz
osiguravanje javnih potreba na području predškolskog odgoja i naobrazbe, uz
osiguravanje javnih potreba na području kulture, sporta i tehničke kulture,
socijalne skrbi i zdravstva, sukladno socijalnom i zdravstvenom programu Grada,
obrazovanja i znanosti kao i programa Rab zdravi grad, uz osiguranje drugih
javnih potreba iz samoupravnog djelokruga Grada te poslove vezane uz praćenje
rada udruga građana i zaštitu potrošača.
Članak
10.
Upravni odjel za pravne poslove, upravljanje
imovinom i prostorno uređenje obavlja poslove koji se odnose na: kadrovske
poslove u vezi s radnim odnosima službenika i namještenika, brigu o stručnom
osposobljavanju i usavršavanju službenika, zastupanje po punomoći u svim
predmetima gdje je grad aktivno ili pasivno legitimiran i to pred svim sudovima
i upravnim tijelima, postupke prisilne naplate gradskih prihoda, evidenciju
gradske imovine i imovinsko-pravne poslove, praćenje stanja u prostoru i
vođenje informacijskog sustava prostornog uređenja te izradu pripadajućih
akata, pripremu, izradu i praćenje provedbe prostornih planova, pripremu i
praćenja izrade dokumenata prostornog uređenja potrebnih za realizaciju
izgradnje gradskih razvojnih projekata, poslove pripreme i praćenja izrade
stručnih podloga, studija i drugih dokumenata potrebnih za izradu prostornih
planova i drugih pripadajućih akata te suradnju sa susjednim jedinicama lokalne
samouprave u vezi s namjenom prostora na kontaktnim područjima Grada i
susjednih jedinica lokalne samouprave.
Upravni odjel obavlja imovinsko-pravne
poslove vezane uz otkup, prodaju ili darovanje zemljišta, upravlja nekretninama
u vlasništvu Grada, vodi GIS cjelokupne imovine, obavlja poslove vezane uz
osiguranje imovine Grada, vodi evidenciju svih ugovora, upravlja pomorskim
dobrom (davanje koncesijskih odobrenja i koncesija , briga o plažama, redovito
održavanje pomorskog dobra), obavlja i druge poslove vezane uz upravljanje
nekretninama u vlasništvu Grada, kao i druge srodne poslove koji su mu
stavljeni u nadležnost.
Članak
11.
U Jedinici unutarnje revizije obavljaju se
poslovi: neovisnog i objektivnog davanja stručnog mišljenja i savjeta s ciljem
dodavanja vrijednosti i poboljšanja poslovanja Grada, pomaganja gradonačelniku
u ostvarivanju ciljeva primjenom sustavnog i discipliniranog pristupa
vrednovanju i poboljšanju djelatnosti procesa upravljanja rizicima, kontrole i
gospodarenja, izrađivanja strateških i godišnjih planova unutarnje revizije
temeljenih na objektivnoj procjeni rizika, te obavljanja pojedinačnih
unutarnjih revizija u skladu s usvojenim planovima, procjenjivanja prikladnosti
i djelotvornosti sustava financijskog upravljanja i kontrola u odnosu na
utvrđivanje, procjenu i upravljanje rizicima, usuglašenost sa zakonima i drugim
propisima, pouzdanost i sveobuhvatnost financijskih i drugih informacija,
učinkovitost, djelotvornost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu imovine i
informacija, davanja preporuka za poboljšanje poslovanja, kontinuiranog
ispitivanja i ocjenjivanja valjanosti i svrhovitosti sustava internih kontrola,
upravljačkih kontrola i računovodstvenog sustava proračunskog korisnika,
kontinuiranog provjeravanja i preispitivanja vjerodostojnosti, svrhovitosti i
zakonitosti financijskih transakcija i procesa proračunskog korisnika,
podnošenja gradonačelniku pisanih izvještaja o aktivnosti iz prethodnih
stavaka, sukladno rokovima utvrđenim operativnim planom rada unutarnje
revizije, a najmanje jednom polugodišnje, podnošenja izvještaja i drugim
državnim tijelima nadležnim za poslove nadzora i revizije u skladu s posebnim
propisima te sastavljanja izvještaja gradonačelniku o uočenim nepravilnostima.
III. SLUŽBENICI I NAMJEŠTENICI
Članak
12.
Poslove u upravnim tijelima Grada obavljaju
službenici i namještenici.
Službenici obavljaju poslove iz samoupravnog
djelokruga Grada te opće, administrativne, financijske, računovodstvene i druge
stručne poslove u gradskoj upravi.
Namještenici obavljaju pomoćne i ostale
poslove čije je obavljanje potrebno radi pravodobnog i nesmetanog obavljanja
poslova iz djelokruga rada gradske uprave.
Članak
13.
Radom upravnog tijela upravlja pročelnik.
Pročelnika upravnog tijela imenuje
Gradonačelnik na način propisan zakonom.
U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a
najduže do njegova povratka na posao, Gradonačelnik može iz redova službenika
gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za raspored na odnosno radno mjesto
privremeno imenovati vršitelja dužnosti pročelnika.
Gradonačelnik može u svako doba opozvati
imenovanje vršitelja dužnosti pročelnika.
U odnosu na službenike i namještenike
raspoređene u upravnom tijelu pročelnik ima položaj čelnika tijela određen
propisima kojima se uređuje radni odnos službenika i namještenika u lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
14.
Gradonačelnik će u roku od 30 dana od dana
stupanja na snagu ove Odluke imenovati privremene pročelnike.
Članak
15.
Gradonačelnik će Pravilnik o unutarnjem redu
donijeti u roku od dva mjeseca od stupanja na snagu ove Odluke.
Službenici i namještenici gradske uprave
nastavljaju raditi na poslovima na kojima su zatečeni do donošenja rješenja o
rasporedu sukladno Pravilniku iz stavka 1. ovog članka.
Rješenja o rasporedu iz stavka 2. ovoga
članka donijet će se u roku od dva mjeseca od dana stupanja na snagu Pravilnika
o unutarnjem redu.
Članak
16.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje
važiti Odluka o ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Raba (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 35/09).
Članak
17.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 023-06/14-01/02
Ur. broj: 2169-01-02-01/03-14-01
Rab, 26. ožujka 2014.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RABA
Predsjednik
Željko
Peran, mag. ing. agr., v. r.