17.
Na temelju članka 18. Stavka 3. Zakona o javnoj nabavi
(»Narodne novine« broj 90/11,83/13 i 143/13), članka 48.
Statuta Općine Vinodolska općina (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 40/09,15/13 i 30/13 - pročišćeni tekst), Općinsko vijeće Vinodolske općine na 5.
sjednici održanoj 17. ožujka 2014. godine donijelo je
PRAVILNIK
o provedbi postupka male nabave
bagatelne vrijednosti u Vinodolskoj općini
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave, te
zakonitog, namjenskog i svrhovitog trošenja proračunskih
sredstava Općine, Pravilnikom o provedbi postupka male
nabave bagatelne vrijednosti u Općini Vinodolska općina
(u daljnjem tekstu Pravilnik)uređuje se postupak koji prethodi stvaranju ugovorenog odnosa za nabavu roba i
usluga procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna bez
PDV-a, odnosno za nabavu radova do 500.000,00 kuna
bez PDV-a (u daljnjem tekstu male nabave bagatelne vrijednosti) za koje sukladno odredbama Zakona o javnoj
nabavi ne postoji obveza provedbe postupka javne nabave.
Ovim Pravilnikom o nabavi se definiraju načini postupanja,
obveze i odgovornosti Naručitelja kako bi se ojačala odgovornost za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava namijenjenih za nabavu te ojačao sustav kontrole i
njihova nadzora.
Članak 2.
Ovim Pravilnikom uređuje se način postupanja, obveze i
odgovornosti organizacijskih jedinica Naručitelja u procesu
nabave: planiranje, priprema i provedba nabave, ugovaranje i praćenje realizacije ugovorenog te ostala pitanja (evidentiranje, izvještavanje i čuvanje podataka), spisa o nabavama.
Članak 3.
U provedbi postupka male nabave bagatelne vrijednosti
roba, radova i usluga osim ovog Pravilnika obvezno se primjenjuju i drugi važeći zakonski i podzakonski akti, kao i
interni akti, a koji se odnose na pojedini predmet nabave
u smislu posebnih zakona (npr. Zakona o obveznim odnosima, Zakonu o prostornom uređenju i dr.)
Članak 4.
Prilikom provedbe i ugovaranja male nabave bagatelne
vrijednosti svi sudionici nabave obvezni su u odnosu na
sve gospodarske subjekte poštovati načelo slobode kretanja robe, načelo slobode poslovnog nastana i načelo slobode pružanja usluga, te načela koja iz toga proizlaze,
kao što je: načelo tržišnog natjecanja, načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije, načelo uzajamnog
priznavanja, načelo razmjernosti i načelo transparentnosti
(članka 18. st. 12. ZJN-a, »Narodne novine«, br. 143/13).
II. SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 5.
Svim sudionicima male nabave bagatelne vrijednosti u
smislu Zakona o spriječenosti sukoba interesa (»Narodne
novine« br: 48/13 - pročišćeni tekst) zabranjeno je utjecati
na dobivanje poslova ili ugovora o maloj nabavi bagatelne
vrijednosti za nabavu roba, radova i usluga i/ili se na koji
drugi način koristiti nabavom radi postizanja osobnog probitka ili probitka povezane osobe, neke povlastice ili prava,
sklopiti pravni posao ili na drugi način interesno pogodovati sebi ili drugoj povezanoj osobi
III. PLANIRANJE
Članak 6.
U skladu sa člankom 20 st. 2. Zakona o javnoj nabavi, a
za predmetne male nabave bagatelne vrijednosti čija je
procijenjena vrijednost jednaka ili veća od 20.000,00 kuna
bez PDV-a, a manja od 200.000,00 kuna bez PDV-a, a za
robe i usluge i manja od 500.000,00 kuna bez PDV-a za
radove, donosi se početkom svake godine po usvajanju
proračuna za tekuću godinu, plan male nabave bagatelne
vrijednosti koji u sebi sadrži podatke: o predmetu nabave
procijenjenoj vrijednosti nabave, evidencijski broj Bagatelne nabave, vrsta postupka nabave, planirana sredstva
za nabavu (pozicija-konto proračuna) planirani početak
postupka i planirano trajanje ugovora o nabavi.
Članak 7.
Ukoliko predmet nabave nije planiran u Planu male
nabave bagatelne vrijednosti za tekuću godinu, stručne službe Upravnog odjela Općine će istovremeno dostaviti
zahtjev za izmjenu i dopunu Plana nabave koji se prosljeđuje na Općinsko vijeće koje je donijelo Plan nabave bagatelne vrijednosti.
Članak 8.
Prilikom definiranja predmeta nabave stručne službe
naručitelja, odnosno odgovorne osobe i ovlaštene osobe
naručitelja su dužne postupati u duhu dobrog gospodarstvenika po načelu »najbolja vrijednost za uloženi
novac«. U tom smislu ne smije se dijeliti vrijednost nabave
s namjerom izbjegavanja primjene Zakona o javnoj nabavi
ili pravila koje vrijede prema procijenjenoj vrijednosti
nabave iz ovog Pravilnika.
IV. POKRETANJE I PRIPREMA POSTUPKA
NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI
Članak 9.
Za sve postupke malih nabava bagatelne vrijednosti
Naručitelj se obvezuje usporedno sa donošenjem ovog Pravilnika donijeti i objaviti listu sposobnih gospodarstvenih
subjekata-ponuditelja koji su u zadnje tri godine kod Naručitelja uspješno i na zadovoljavajući način izvršavali ugovore o nabavi bagatelne vrijednosti roba i usluga vrijednosti do 200.000,00 kuna bez PDV-a, odnosno koji su u zadnjih pet (5) godina kod Naručitelja izvršavali ugovore o
nabavi radova bagatelne vrijednosti procijenjene vrijednosti do 500.000,00 kuna, bez PDV-a.
Lista ponuditelja obvezno sadrži: redni broj, naziv i sjedište izvođača radova, pružatelja usluga i isporučitelja
roba, OIB, MBS, ime osobe ovlaštene za zastupanje gospodarskog subjekta i druge osnovne podatke.
Lista ponuditelja kao sastavni dio ovog Pravilnika
(Obrazac 1.prilog Pravilnika), osim propisanih objava,
mora biti dostupna na web stranici Naručitelja.
Lista ponuditelja nije konačna i ista se prema mogućnostima i potrebama Naručitelja nadopunjuje tijekom godine.
Članak 10.
Interno sredstvo komunikacije kojim se pokreće nabava
bagatelne vrijednosti kod Naručitelja, a koji je sastavni dio
ovog Pravilnika je zahtjev za pokretanje bagatelne nabave-
obrazac, sa osnovnim sadržajem (obrazac 2, prilog Pravilnika).
Zahtjev za pokretanje nabave se rabi u svim postupcima
nabave bagatelne vrijednosti, procijenjene vrijednosti od
20.000,00 kuna do 200.000,00 kuna, za robe i usluge,
odnosno do 500.000,00 kuna za radove.
Članak 11.
Pripremu i provedbu postupka nabave bagatelne vrijednosti, procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna, odnosno
do 500.000,00 kuna, ovisno o propisanim vrijednostima
pragova, provodi stručno Povjerenstvo za nabavu u sastavu
od tri (3) ili pet (5) članova, u čiji sastav obvezno ulaze
ovlašteni predstavnici Naručitelja, odnosno osobe sa važećim certifikatom na području javne nabave za obavljanje
poslova javne nabave u Vinodolskoj općini, te druge
osobe koje imaju utjecaj na odlučivanje i/ili druge radnje
u svezi s pojedinim postupkom nabave, kao što su predsjednici vijeća mjesnih odbora ili po njima ovlaštene osobe.
Članak 12.
Stručna Povjerenstva za nabavu imenuje Općinski načelnik internim aktom-Odlukom o početku postupka nabave,
temeljenoj na Zahtjevu za pokretanje nabave (obrazac 3
prilog Pravilnika).
Obveze i ovlasti stručnog Povjerenstva za nabavu su:
- priprema postupaka nabave bagatelne vrijednosti:
dogovor oko uvjeta vezanih uz predmet nabave, potrebnog
sadržaja dokumentacije/uputa za prikupljanje ponude, tehničkih specifikacija, ponudbenih troškovnika i ostalih
dokumenata vezanih uz predmetnu nabavu,
- provedba postupka nabave bagatelne vrijednosti:slanje
poziva na dostavu ponuda gospodarskim subjektima s liste
ponuditelja, na dokaziv način, slanje i objava poziva na
dostavu ponuda na web stranici Općine, otvaranje pristiglih ponuda, sastavljanje zapisnika o otvaranju, pregledu
i ocjeni ponuda, rangiranju ponuda sukladno kriteriju za
odabir ponuda, prijedloga za odabir najpovoljnije ponude,
sukladno kriteriju za odabir i uvjetima propisanim dokumentacijom/ uputama za prikupljanje ponuda ili poništenje
postupka nabave.
V. PROPISANE VRIJEDNOSTI PRAGOVA
NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI
Članak 13.
Za sve nabave bagatelne vrijednosti, jednake ili veće od
20.000,00 kuna, koje moraju biti usklađene s Planom
nabave Naručitelja, propisuju se sljedeći vrijednosni pragovi:
1. PRAG: sve male nabave bagatelne vrijednosti do
20.000,00 kuna, bez PDV-a
2. PRAG: za nabave bagatelne vrijednosti procijenjene
vrijednosti od 20.000,00 kuna do 100.000,00 kuna, bez
PDV-a, za robe i usluge, odnosno do 150.000,00 kuna, za
radove.
3. PRAG: za nabave bagatelne vrijednosti procijenjene
vrijednosti od 100.000,00 kuna do 200.000,00 kuna bez
PDV-a za robe i usluge, odnosno do 300.000,00 kuna za
radove.
4. PRAG: za nabave radova bagatelne vrijednosti procijenjene vrijednosti od 300.000,00 kuna do 500.000,00 kuna,
bez PDV-a, za radove.
VI. POSTUPCI MALE NABAVE BAGATELNE
VRIJEDNOSTI
Članak 14.
Za uspješnost provedbe male nabave bagatelne vrijednosti procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna bez
PDV-a , odnosno do 500.000,00 kuna bez PDV-a za radove
koriste se slijedeći postupci nabave:
1)IZRAVNO UGOVARANJE
2)OGRANIČENI POSTUPAK MALE NABAVE
BAGATELNE VRIJEDNOSTI - PRIKUPLJANJE
PONUDA PO POZIVU NA DOSTAVU
PONUDA,
3)PREGOVARAČKI POSTUPAK NABAVE
BAGATELNE VRIJEDNOSTI UZ DOSTAVU
POZIVA ZA NABAVU JEDNOM, GOSPODARSKOM SUBJEKTU
4)OTVORENI POSTUPAK JAVNE NABAVE IZ
ZAKONA O JAVNOJ NABAVI ZA NABAVE
RADOVA BAGATELNE VRIJEDNOSTI OD
300.000,00 KUNA DO 500.000,00 KUNA
BEZ PDV-a.
VII. PROVEDBA POSTUPKA BAGATELNE
NABAVE PROCIJENJENE VRIJEDNOSTI MANJE
OD 20.000,00 KUNA BEZ PDV-a
Članak 15.
Nabava roba, radova i usluga procijenjene vrijednosti
manje od 20.000,00 kuna provodi se po postupku izravnog
ugovaranja izdavanjem naružbenice ili Zaključivanjem
ugovora s jednim gospodarskim subjektom po vlastitom
izboru, prvenstveno za nabavu roba i usluga u dijelu i za
nabavu radova procijenjene vrijednosti do 10.000,00
kuna. Za sve radove preko 10.000,00 kuna procijenjene vrijednosti obvezujuće se zaključuje ugovor o izvođenju
radova.
Narudžbenica se izdaje gospodarskom subjektu s Liste
ponuditelja, po vlastitom izboru i ista obvezno sadrži podatke o:
. Naručitelju roba, usluga i radova (adresu, OIB, MB)
. Isporučitelju roba i usluga, odnosno izvođača radova
(adresa,OIB,MB)
. Redni broj narudžbenice
. Datum ispostavljanja narudžbenice
. Rok isporuke, roba(izvršenja usluga) izvođenja radova
. Način otpreme
. Rok i način plaćanja
. Naziv robe ili usluga/radova, jedinicu mjere, količina,
cijena (bez PDV-a i sa PDV-om)
. Poziciju proračuna (konto) Vinodolske općine s koje
će se izvršiti plaćanje.
. Potpis i pečat dobavljača Načelnika kao odgovorene
osobe koja naručuje robu i usluge / radove, ili službenika
kojeg Načelnik ovlasti
. Evidenciju o izdanim narudžbenicama vode stručne
službe Upravnog odjela Općine, u čijoj nadležnosti su
postupci nabava.
Za nabave radova vrijednosti do 10.000,00 kuna umjesto
narudžbenice koristi se Zapisnik načelnika o prihvatu
ponude, a za radove vrijednosti preko 10.000,00 kuna do
propisanih pragova bagatelne nabave obvezno se zaključuje ugovor o izvođenju radova.
VIII. PROVEDBA POSTUPKA NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI ČIJA JE PROCIJENJENA
VRIJEDNOST JEDNAKA ILI VEĆA OD 20.000,00
KUNA, A MANJA OD 100.000,00 KUNA ZA ROBE I
USLUGE, ODNOSNO MANJA OD 150.000,00 KUNA
ZA RADOVE
Članak 16.
Nabavu radova roba i usluga procijenjene vrijednosti
jednake ili veće od 20.000,00 kuna, a manja od
100.000,00 kuna, odnosno 150.000,00 kuna, bez PDV-a,
Naručitelj provodi koristeći postupak ograničenog prikupljanja ponuda po pozivu, pozivom na dostavu ponuda od
najmanje 3 (tri) gospodarska subjekta - ponuditelja s
Liste ponuditelja po vlastitom izboru.
Prije upućivanja poziva za dostavu ponuda, nakon što su
stručne službe naručitelja uputile Zahtjev za pokretanje
nabave i nakon što je Načelnik donio Odluku o početku
postupka nabave, imenovano stručno Povjerenstvo za
ovu nabavu u tročlanom sazivu sastavljeno od dva predstavnika naručitelja- od kojih bar jedan mora biti osoba
sa certifikatom za javnu nabavu i jednim članom predstavnikom mjesnog odbora koji pokriva područje na koje se
nabava odnosi, upućuje poziv na adrese, najmanje 3 (tri)
gospodarska subjekta-ponuditelja s liste ponuditelja da
dostave ponudu.
Članak 17.
Poziv za dostavu ponuda mora sadržavati najmanje:
naziv naručitelja, opis predmeta nabave, troškovnik, procijenjenu vrijednost nabave, kriterij za odabir ponude,uvjete
i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (koji se traže),
rok za dostavu ponude i način dostavljanja ponuda i mjesto
dostave ponude, kontakt osoba, broj telefona i adresa elektroničke pošte.
Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji omogućuje dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta kojemu je upućen (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda i e-
mail-a)
(obrazac 4 prilog Pravilnika)
Rok za dostavu ponuda ne smije biti duži od (8) osam
dana, ni kraći od (3) tri dana od dana upućivanja poziva.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda
koja udovoljava svim traženim uvjetima iz ovog Pravilnika
i Uputa ponuditeljima.
Članak 18.
Imenovano stručno Povjerenstvo za nabavu će po isteku
roka za dostavu ponuda u roku od (3) dana otvoriti
ponude ponuditelja i o tomu sačiniti Zapisnik sa otvaranja
ponuda, koristeći pri tomu propisani obrazac (obrazac 5
prilog Pravilnika).
Nakon otvaranja ponuda, koje nije javno, Stručno Povjerenstvo za nabavu će u što kraćem roku načiniti ZAPISNIK O PREGLEDU, OCJENI I USPOREDBI
PONUDA, temeljem kojega će predložiti Načelniku odabir najprihvatljivijeg ponuditelja, radi donošenja Odluke
o odabiru, koristeći propisani obrazac zapisnika (obrazac
6 prilog Pravilnika).
Stručno Povjerenstvo za nabavu pregledava i ocjenjuje
ponude na temelju uvjeta i zahtjeva postavljenih u pozivu
na dostavu ponuda.
Članak 19.
Nakon donošenja Odluke o odabiru najpovoljnije
ponude u pojedinačnom predmetu nabave, koju potpisuje
Načelnik općine (obrazac 7 prilog Pravilnika), stručno
Povjerenstvo za nabavu će svima ponuditeljima, bez
odgode istovremeno dostaviti OBAVIJEST O ODABIRU
ILI NEODABIRU i to na dokaziv način (dostavnica,
povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom,
potvrda e-mail-om), i to u roku od 8 (osam) dana.
Sastavni dio OBAVIJESTI O ODABIRU ili NE ODABIRU obvezno čini Zapisnik sa otvaranja ponuda, Zapisnik o pregledu, ocjeni i usporedbi ponuda i Odluka o odabiru najpovoljnije ponude.
Članak 20.
Iznimno od odredbi glave VIII ovog Poslovnika, a
ovisno o prirodi predmeta nabave i razini tržišnog natjecanja, poziv na dostavu ponuda može se uputiti najmanje
samo jednom (1) gospodarskom subjektu, koristeći pri
tome pregovarački postupak nabave upućivanjem poziva
za dostavu ponude samo jednom (1) gospodarskom
subjektu, uz kraće rokove za dostavu ponude i donošenja
Odluke u odabiru, u slučajevima:
- Kada to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod
zaštite isključivih prava i na temelju isključivih prava
sukladno posebnim Zakonima i dr. propisima,
- Kod hotelskih i restoranskih usluga, odvjetničkih
usluga, javnobilježničkih usluga zdravstvenih usluga, socijalnih usluga, usluga obrazovanja , konzultantskih usluga,
konzervatorskih usluga, usluga vještaka, usluga tekućeg
održavanja skloništa, kod kojih je uvjet da ponuditelj
posjeduje ovlaštenje za obavljanje poslova,
- Kada je to potrebno zbog obavljanja usluga ili radova
na donošenju započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina (Dodatni radovi kojih nije bilo u troškovniku iz provedene nabave, a koji su nerazdvojno vezani
za izvršenje predmeta nabave),
- U slučaju provedbe nabave iz razloga žurnosti, tj. kada
je to nužno potrebno, ako se iz razloga iznimne žurnosti
izazvane događajima koje Naručitelj nije mogao predvidjeti niti spriječiti ( najčešći slučajevi više sile: udar
groma, poplava, požar, udar bure i sl.), uslijed čega se
rokovi u ovom postupku nabave prikupljanja ponuda po
pozivu od najmanje tri (3) ponuditelja, objektivno ne
mogu primijeniti.
Članak 21.
U postupku nabave zbog iznimne žurnosti koriste se najkraći rokovi dostave ponude (najmanje tri (3) dana od
dana upućivanja poziva), te zbog samo jedne prihvatljive
ponude ponuditelja s liste ponuditelja, izostavljaju se
Zapisnik o otvaranju ponuda i Zapisnik o ocjeni, pregledu
i usporedbi ponuda, zbog čega se u najkraćem roku donosi
Odluka o odabiru i izrađuje Ugovor o nabavi.
ISKLJUČENJE PONUDITELJA IZ POSTUPKA
MALE NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI
Članak 22.
(1) U postupku male nabave-bagatelne nabave procijenjene vrijednosti od 20.000,00 kuna do 100.000,00 kuna/
150.000,00 kuna, Naručitelj može isključiti ponuditelja iz
postupka nabave iz slijedećih razloga:
1. Ako je gospodarski subjekt ili osoba ovlaštena po
zakonu za zastupanje gospodarskog subjekta pravomoćno
osuđena za bilo koje od slijedećih kaznenih djela, odnosno
odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta gospodarskog subjekta ili države čiji je državljanin
osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje gospodarskog
subjekta:
a) prijevara (članak 236), prijevara u gospodarskom
poslovanju (članak 247), primanje mita u gospodarskom
poslovanju (članak 252), davanje mita u gospodarskom
poslovanju (članak 253), zloupotreba u postupku nabave
(članak 254), utaja poreza ili carine (članak 256), subvencijska prijevara (članak 258), pranje novca (članak 265),
zloupotreba položaja i ovlasti (članak 291), nezakonito
pogodovanje (članak 292), primanje mita (članak 293),
davanje mita (članak 294), trgovanje utjecajem (članak
295), davanje mita za trgovanjem utjecajem (članak 296),
zločinačko udruživanje (članak 328) i počinjenje kaznenog
djela u sastavu zločinačkog udruživanja (članak 329) iz
Kaznenog zakona
b) prijevara (članak 224), pranje novca (članak 279), prijevara u gospodarskom poslovanju (članak 293), primanje
mita u gospodarskom poslovanju (članak 294a), davanje
mita u gospodarskom poslovanju (članak 294b), udruživanje za počinjenje kaznenih dijela (članak 333), zloupotreba
položaja i ovlasti (članak 337), zloupotreba obavljanja dužnosti državne vlasti (članak 338), protuzakonito posredovanje (članak 343), primanje mita (članak 347) i davanje mita
(članak 343), primanje mita (članak 347) i davanje mita
(članak 348), iz Kaznenog zakona (»N.N« broj:110/97,27/
98,50/00,129/00,51/01,111/03,190/03,105/04,84/05,71/06,11/
07,152/08,57/11,77/11 i 143/12),
2. ako nije ispunio obvezu plaćanja dospjelih poreznih
obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje,
osim ako mu prema posebnom zakonu plaćanje tih obveza
nije dopušteno ili je odobrena odgoda plaćanja (primjerice
u postupku predstečajne nagodbe ).
3. ako je dostavio lažne podatke pri dostavi tražene
dokumentacije uz prijavu, sukladno uputama ponuditeljima.
4. ako ima dugovanja prema Vinodolskoj općini po bilo
kojoj osnovi.
(2) Za potrebe utvrđivanja okolnosti iz točke 1.ovog
članka gospodarski subjekt u ponudi dostavlja Izjavu.
Izjavu daje osoba po zakonu ovlaštena za zastupanje gospodarskog subjekta. Izjava ne smije biti starija od tri (3)
mjeseca računajući od dana slanja objave poziva na
dostavu ponude (obrazac 8 prilog Pravilnika).
(3) za potrebe utvrđivanja okolnosti iz točke 2. ovoga
članka gospodarski subjekt u ponudi dostavlja potvrdu
Porezne uprave o stanju duga koja ne smije biti starija
od 30 dana računajući od dana slanja objave poziva na
dostavu ponude ili važeći jednakovrijedni dokument nadležnog tijela države sjedišta gospodarskog subjekta, ako se
ne izdaje potvrda iz točke 2.ovog stavka.
UVJETI SPOSOBNOSTI PONUDITELJA I JAMSTVA
Članak 23.
U postupku male nabave bagatelne vrijednosti jednake
ili veće od 20.000,00 kuna do 100.000,00 kuna/150.000,00
kuna procijenjene vrijednosti, Naručitelj će uz poziv za
dostavu ponuda u Uputama ponuditeljima zatražiti od gospodarskog subjekta-ponuditelja do obvezujuće dostavi
dokaz o ispunjenu uvjeta PRAVNE I POSLOVNE SPOSOBNOSTI, koji ponuditelj dokazuje i to: upisom u sudski
, obrtni, strukovni ili drugi odgovarajući Registar državne
sjedišta gospodarskog subjekta. Upis u odgovarajući registar dokazuje se odgovarajućim izvodom (preslika), ako
se oni ne izdaju u državi sjedišta gospodarskog subjekta ,
gospodarski subjekt-ponuditelj može dostaviti izjavu s
ovjerom potpisa kod nadležnog tijela. Izvod ili izjava iz
ovog članka ne smije biti starija od tri mjeseca računajući
od dana slanja objave poziva na dostavu ponuda.
Članak 24.
Naručitelj će uz poziv na dostavu ponuda u dokumentaciji i u Uputama ponuditeljima zatražiti od ponuditelja
dokaze o minimalnim uvjetima i razini financijske sposobnosti i to: BON 1 i BON 2 - kao dokaz solventnosti ponuditelja, bilancu, račun dobiti i gubitka, odnosno odgovarajući financijski izvještaj o poslovanju za prethodnu godinu,
i to sve u neovjerenoj preslici.
Članak 25.
Sukladno pozivu na dostavu ponuda i Uputama ponuditeljima, Naručitelj će ovisno o predmetu nabave zatražiti
od ponuditelja minimalne uvjete i dokaze tehničke i
stručne sposobnosti: referentne liste, ako ih ima, spisak
zaposlenih (kadrovska struktura), sa obrazovnim i stručnim
kvalifikacijama, izvođača radova, pružatelja usluga/ isporučitelja roba.
Izjava o alatima, uređajima ili tehničkoj opremi.
Članak 26.
Naručitelj će u ovom postupku bagatelne nabave zatražiti od pozvanog ponuditelja sljedeće vrste jamstva:
1. jamstva za uredno ispunjenje ugovora o bagatelnoj
nabavi za slučaj da odabrani ponuditelj u tijeku izvršenju
ugovora izvrši povredu Ugovora.
Ovo jamstvo se daje u visini 5% od vrijednosti Ugovora
uključujući PDV.
Jamstvo se daje u obliku bjanco zadužnice ovjerene kod
javnog bilježnika ili u obliku novčanog pologa u traženom
iznosu, koji polog se vraća po ispunjenju Ugovora.
2. Jamstvo za otklanjanje nedostataka u jamstvenom
roku za slučaj da odabrani ponuditelj ugovarač u jamstvenom roku ne ispuni obveze otklanjanja nedostataka, koje
ima po osnovi jamstva ili sa naslova štete.
Jamstvo se daje u visi 10% od vrijednosti ugovora uključujući PDV. Jamstvo se daje u obliku bjanco zadužnice
ovjerene kod javnog bilježnika ili, po volji ponuditelja, u
obliku novčanog pologa u traženom iznosu, koji polog se
vraća po isteku ugovorenog jamstvenog roka.
SADRŽAJ NAČIN IZRADE I NAČIN DOSTAVE
PONUDE
Članak 27.
U postupku bagatelne nabave procijenjene vrijednosti
od 20.000,00 kuna do 100.000,00 kuna/150.00,00 kuna
ponuditelj dostavlja ponudu na propisanom obrascu (obrazac 9 prilog Pravilniku), u izvorniku, u papirnatom obliku u
zatvorenoj omotnici na kojoj mora biti naznačeno:
- NAZIV I ADRESA NARUČITELJA
- NAZIV I ADRESA PONUDITELJA
- EVIDENCIJSKI BROJ BAGATELNE
NABAVE (BAG-)
-NAZIV PREDMETA NABAVE NA KOJI SE
PONUDA ODNOSI
- NAZNAKA »NE OTVARAJ«
Članak 28.
Ponuda mora sadržavati:
- Popis svih sastavnih dijelova ponude
- U cijelosti popunjen obrazac ponude/ponudbeni list,
koji je potpisao ponuditelj i ovjerio pečatom,
- Jamstva u skladu s odredbama ovog Pravilnika i Dokumentacijom za bagatelnu nabavu,
- Izvode i dokumente kojima ponuditelj dokazuje da ne
postoje obvezni razlozi isključenja ponuditelja, u skladu s
ovim Pravilnikom i dokumentacijom za bagatelnu nabavu,
- Dokaze sposobnosti ponuditelja koje traži Naručitelj,
- Bjanco troškovnik, popunjen u skladu s traženim u
dokumentaciji za nabavu,
- Prijedlog Ugovora o bagatelnoj nabavi koji potpisuje
ponuditelj i ovjerava pečatom, kao znak da je upoznat i
da prihvaća sve klauzule iz prijedloga Ugovora.
Članak 29.
Ponuda se izrađuje tako da čini cjelinu. Pri izradi ponude
Ponuditelj ne smije mijenjati i dopunjavati tekst dokumentacije za nabavu-upute ponuditeljima. Ponuda se uvezuje
tako da se onemogući naknadno vađenje i umetanje
listova. (npr. uvezivanjem u cjelinu s jamstvenikom na
poleđini).
Stranice ponude označavaju se brojem tako da je vidljiv
redni broj stranice i ukupni broj stranica ponude.
Ako je dio ponude izvorno numeriran, ponuditelj ne
mora taj dio ponude ponovno numerirati.
Ponude se predaju u izvorniku. Ponude se pišu neizbrisivom tintom.
Ispravci u ponudi moraju biti izrađeni tako da su vidljivi.
Ispravci moraju uz navod datuma ispravka biti potvrđeni
potpisom ponuditelja.
Ponuditelj može do isteka roka za dostavu ponuda
dostaviti izmjenu i/ili dopuna ponude, koja se dostavlja
na jednak način kao i osnovna ponuda, s obveznom naznakom da je riječ o izmjeni i/ili dopuni ponude.
Ponuditelj može do isteka roka za dostavu ponude pismenom izjavom odustati od svoje dostavljene ponude. Pismena izjava se dostavlja na jednak način kao i ponuda s
obveznom naznakom da je riječ o odustajanju od ponude.
U tom slučaju, neotvorena ponuda se vraća ponuditelju.
Članak 29.
Ponuditelji moraju dostaviti svoje ponude najkasnije do
isteka roka za dostavu ponude, bez obzira na način
dopreme ponude.
Otvaranje ponuda kod ovog postupka bagatelne nabave
ponuditelj neće vršiti javno.
Ponude otvaraju najmanje dva ovlaštena člana stručnog
Povjerenstva naručitelja, koje broji tri člana.
Otvaranje ponuda vršit će se najkasnije tri (3) dana
nakon isteka roka za dostavu ponuda.
Kriterij za odabir ponude je najniža cijena ponude.
RAZLOZI ZA PONIŠTENJE POSTUPKA NABAVE
Članak 30.
(1) Naručitelj može poništiti postupak bagatelne nabave
ako:
1. postanu poznate okolnosti zbog kojih ne bi došlo do
pokretanja nabave da su bile poznate,
2. postanu poznate okolnosti zbog kojih bi došlo do
sadržajno bitno drugačijeg poziva na dostavu ponuda da
su bile poznate ranije.
(2) Naručitelj je obvezan poništiti postupak bagatelne
nabave ako:
- nije pristigla ni jedna ponuda po pozivu za dostavu
ponuda,
- nakon isključenja i odbijanja ponuda ne preostane ni
jedna valjana ponuda.
Ako postoje razlozi za poništenje postupaka bagatelne
nabave, Naručitelj bez odgode donosi Obavijest o poništenju postupka bagatelne nabave.
Obavijest o poništenju postupka sadrži: podatke o naručitelju, predmetu nabave, obrazloženje razloga poništenja,
datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Rok za donošenje Obavijesti o odabiru najpovoljnije
ponude ili Obavijest o poništenju postupka bagatelne
nabave iznosi maksimalno 10 dana za postupke bagatelne
nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće od
20.000,00 kuna do 100.000,00 kuna za robu i usluge, te
150.000,00 kuna za radove.
SKLAPANJE UGOVORA O BAGATELNOJ NABAVI
Članak 31.
Prihvatom ponude i donošenjem Odluke o odabiru najpovoljnije ponude u pojedinačnom predmetu bagatelne
nabave, sklapa se Ugovor o bagatelnoj nabavi koji potpisuju odgovorne osobe naručitelja i ponuditelja, u istom
obliku u kojem je prijedlog Ugovora upućen ponuditelju
zajedno s pozivom za dostavu ponuda.
Za realizaciju ugovorene nabave po sklopljenom Ugovoru bagatelne nabave, kao i praćenje postupka nabave
bagatelne vrijednosti, zadužene su Stručne službe Jedinstvenog upravnog odjela Općine.
IZVJEŠĆIVANJE O POSTUPKU NABAVE BAGATELNE VRIEDNOSTI - POHRANA DOKUMENTACIJE
Članak 32.
Obveza izrade godišnjih izvješća za obavljanje nabave
definirana je člankom 181. Zakona o javnoj nabavi,
prema kojemu je naručitelj dužan do 31. ožujka svake
godine za prethodnu godinu obvezno izraditi izvješća o javnoj nabavi. Izvješće o javnoj nabavi izrađuje se putem
EOJN-a na https://eojn.nn.hr generiranjem svih podataka
objavljenih tijekom prethodne godine. Nakon generiranja
navedenih podataka o javnoj nabavi u Izvješće se unose
podaci o bagatelnoj nabavi.
Sve bagatelne nabave se evidentiraju putem registra
sklopljenih ugovora bagatelne nabave ili putem računalnog
sustava u kojem se evidentiraju ugovori, a sve kako bi se
olakšao unos u EOJN-a.
Sva dokumentacija koja se odnosi na postupke bagatelne nabave čuva se prema propisima važećeg zakona o
javnoj nabavi i to u roku od 5 godina.
IX. PROVEDBA POSTUPKA NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI ČIJA JE PROCIJENJENA
VRIJEDNOST JEDNAKA ILI VEĆA OD 100.00,00
KUNA, A MANJA OD 200.000,00 KUNA ZA ROBE I
USLUGE, I MANJA OD 300.000,00 KUNA ZA
RADOVE
Članak 33.
U provedbi postupka nabave bagatelne vrijednosti iz
3.praga nabava procijenjene vrijednosti za robe i usluge
od 100.000,00 do 200.000,00 kuna i za radove od
150.000,00 kuna do 300.000,00 kuna, Naručitelj će koristiti
opisano u glavi VIII ovog Pravilnika (članci od 16. do 32),
uz dodatke i specifičnosti koji se odnose na 3. prag nabave,
a koji se sastoje u slijedećem:
1) Ovlašteni predstavnici Naručitelja (osobe sa važećim
certifikatom na području javne nabave i druge stručne
osobe koje zajedno čine Povjerenstvo za nabavu);
- na otvaranju ponuda moraju biti nazočni najmanje tri
(3) ovlaštena predstavnika naručitelja.
2) Stručno povjerenstvo za nabave bagatelne vrijednosti
broji pet (5) članova i to: tri ovlaštena predstavnika naručitelja (2 osobe sa certifikatom) od kojih je jedna osoba
za kontakt i jednog predstavnika naručitelja iz reda stručnih djelatnika općinske uprave, te dvije (2) osobe- predstavnici vijeća MO s područja na koje se nabava odnosi.
3) Poziv na dostavu ponuda upućuje se na adrese pet (5)
ponuditelja s liste ponuditelja, po vlastitom izboru.
4) Objava poziva na dostavu ponuda vrši se kombinacijom slanja poziva na dostavu ponude na adrese gospodarskih subjekata i objavom poziva na WEB stranici Općine.
Ponude dostavljene na temelju objavljenog poziva na
dostavu ponuda na internetskoj stranici-WEB stranici
Naručitelja, uzimaju se u razmatranje pod istim uvjetima
kao i ponude dostavljane na temelju poziva na dostavu
ponuda upućenog gospodarskim subjektima po vlastitom
izboru s liste ponuditelja.
5) Rok za dostavu ponuda ne smije biti duži od (15)
dana od dana upućivanja, odnosno objavljivanja poziva
na dostavu ponuda, niti kraći od 10 dana.
7) Naručitelj određuje razloge isključenje ponuda i
uvjete sposobnosti ponuditelja uz shodnu primjenu članka
67 do 73 Zakona o javnoj nabavi.
8) Kriterij za odabir ponude je najniža cijena i/ili Ekonomski najpovoljnija ponuda
Ukoliko je kriterij odabira ekonomski najpovoljnija
ponuda osim kriterija cijene koriste se: kriterij kvalitete,
tehničke prednosti, estetske i funkcionalne osobine, ekološke osobine, operativni troškovi, ekonomičnost, datum
isporuke-rok isporuke ili rok izvedbe radova.
9) Rok za donošenje Odluke o odabiru najpovoljnije
ponude iznosi (15) dana od isteka roka za dostavu ponuda.
10) Donošenje Odluke o poništenju bagatelne nabave
iznosi (8) dana od isteka roka za dostavu ponuda.
11) Otvaranje ponuda u pravilu nije javno a u složenijem
obliku nabave radova veće vrijednosti može biti javno.
12)Svaka pravodobno dostavljena ponuda upisuje se u
Upisnik o zaprimanju ponuda, te dobiva redni broj
prema redoslijedu zaprimanja. Upisnik o zaprimanju
ponuda je sastavni dio Zapisnika o otvaranju, pregledu i
ocjeni ponude.
Ako je dostavljena izmjena i/ili dopuna ponude, upisuje
se u Upisnik o zaprimanju ponuda.
Ponuda se u tom slučaju smatra zaprimljenom u trenutku zaprimanja zadnje izmjene i/ili dopune ponude. Na
omotnici ponude, naznačuje se datum zaprimanja, te
redni broj ponude prema redoslijedu zaprimanja.
13) Opcija ponude je (30) dana. Ako istekne rok valjanosti ponude ponuditelj mora tražiti njihovo produžuje, a
u tu svrhu ponuditeljima se daje primjeren rok.
14) Za sve nabave bagatelne vrijednosti, procijenjene
vrijednosti jednake i/ili veće od 20.000,00 kuna do
200.000,00 kuna, za robe i usluge i do 500.000,00 kuna za
radove , Naručitelj se obvezuje za svaku godinu na WEB
stranici Općine objaviti OBAVIJEST O SKLOPLJENIM
UGOVORIMA BAGATELNE NABAVE ZA TEKUĆU
GODINU
15) Jamstvo za uredno ispunjene ugovora o bagatelnoj
nabavi i jamstvo za otklanjanje nedostataka u jamstvenom
roku daje se u obliku garancije poslovne banke ponuditelja
ili u obliku pologa u traženom iznosu.
X. PROVEDBA POSTUPKA NABAVE BAGATELNE VRIJEDNOSTI RADOVA ČIJA JE PROCIJENJENA VRIJEDNOST JEDNAKA ILI VEĆA OD
300.000,00 KUNA, A MANJA OD 500.000,00 KUNA
Članak 34.
U provedbi postupka nabave bagatelne vrijednosti iz
praga 4. nabava radova procijenjene vrijednosti jednake
ili veće od 300.000,00 kuna, a manja od 500.000,00 kuna,
Naručitelj će koristiti otvoreni postupak javne nabave iz
Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine« broj:90/11,83/
13 i 143/13), Uredbe o načinu izrade i postupanju s dokumentacijom za nadmetanje ponudama i Uredbe o objavama javne nabave, kao i drugih propisa kojima se uređuju
obveze Naručitelja javne nabave, osim onih koji se odnose
na pojedine postupke javne nabave.
Članak 35.
Za objavu nabava radova bagatelne vrijednosti iz članka
34. ovog Pravilnika Naručitelj će kao registrirani korisnik
koristiti pokrenuti modul za objavu bagatelnih nabava u
Elektroničkom oglasniku javne nabave RH (https/
eojn@nn.hr)
Članak 36.
Za navedeni postupak nabave bagatelne vrijednosti po
Zakonu o javnoj nabavi i uredbama Naručitelj će koristiti
sve opisane kratke rokove bagatelne nabave, uključujući i
rok za javno otvaranje ponuda, rok mirovanja i dr., isto
kao što je to propisano ovim Pravilnikom vezano za
nabave bagatelne vrijednosti iz trećeg praga nabava.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 37.
Ovaj Pravilnik o provedbi postupka male nabave-bagatelne vrijednosti u Vinodolskoj općini stupa na snagu
osmog dana odana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a isti će biti objavljen na WEB
stranici Vinodolske općine.
Članak 38.
Sastavni dio ovog Pravilnika čine propisani obrasci od 1-
9, koji čine prilog ovog Pravilnika.
Klasa: 021-05/14-01/1
Ur. broj: 2107-03/14-01-03-63
Bribir, 17. ožujka 2014.
OPĆINSKO VIJEĆE VINODOLSKE OPĆINE
Predsjednik vijeća
Boris Miklić, dipl. ing., v. r.
|