6.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2014. godini (»Narodne novine« broj
7/ 14), članka 28. točke 23. Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene
novine« broj 23/09, 19/13 i 25/13 - pročišćeni tekst) i članka 84. Poslovnika
Županijske skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/
09, 16/13 i 25/13 - pročišćeni tekst), Županijska skupština Primorsko-goranske
županije na 7. sjednici održanoj 27. veljače 2014. godine donijela je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
minimalnog financijskog standarda za decentralizirane
funkcije učeničkih domova u 2014. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog
financijskog standarda za decentralizirane funkcije učeničkih domova u 2014.
godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini
financiranja rashoda učeničkih domova u okvirima bilanciranih sredstava po
namjenama utvrđenim u Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih
prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih
škola i učeničkih domova u 2014. godini . (»Narodne novine« broj 7/14 - u
daljnjem tekstu: Odluka Vlade RH).
II.
OBVEZE UČENIČKIH DOMOVA PREMA ODLUCI O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA ZA 2014. GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije za 2014. godinu
(»Službene novine« broj 48/13 - u daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju
Proračuna) u postupku planiranja i izvršavanja proračuna utvrđene su obveze
učeničkih domova kojima je Županija osnivač, a koje su uvrštene u Registar
korisnika Proračuna Primorsko-goranske županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana je obveza proračunskih
korisnika da do 15. siječnja 2014. godine dostave upravnom tijelu nadležnom za
obrazovanje svoje financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2014. godinu. Planovi se razrađuju po tromjesečjima,
vodeći računa o dospijeću planiranih obveza.
Učeničkim domovima koji pravovremeno ne dostave financijske planove Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje, neće se odobriti korištenje proračunskih
sredstava.
Temeljem članka 21. Odluke o izvršavanju Proračuna, učenički domovi su dužni
u postupcima javne nabave koji se djelomično ili u cijelosti financiraju
proračunskim sredstvima uključiti i predstavnika Županije.
Člankom 32. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je i obveza učeničkih
domova da dostave godišnje i polugodišnje izvještaje o poslovanju najkasnije 30
dana od isteka roka utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u
proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«, broj 32/ 11).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
III.
Temeljem Odluke Vlade RH u Proračunu Primorsko- goranske županije za 2014.
godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije nužne za financiranje
smještaja i prehrane učenika srednjih škola u učeničkim domovima.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda
učeničkih domova u okvirima navedenih sredstava temeljem bilanciranih sredstava
po namjenama i to:
1. Materijalni rashod do iznosa od 525.604,00 kune,
2. Naknade za smještaj i prehranu u učeničkim domovima do iznosa od
4.958.100,00 kuna,
3. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja do iznosa od 362.859,00 kuna.
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju se učeničkim domovima sukladno
Računskom planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji
obuhvaćaju:
. skupinu 32 - Materijalni rashodi,
. skupinu 34 - Financijski rashodi.
Učeničkim domovima financiraju se materijalni rashodi do visine stvarnog
troška i to:
. Naknade za troškove prijevoza zaposlenika na posao i s posla, na način
kako je to utvrđeno Kolektivnim ugovorom za zaposlenike u srednjoškolskim
ustanovama.
. Rashodi za obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske
godine prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i
evidencije o učenicima u srednjim školama i učeničkim domovima.
. Rashodi za liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora
za službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora
prema Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.
. Rashode za usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i
opreme, servisiranje opreme u kotlovnici doma, servisiranje vatrogasnih
aparata, te usluge mjerenja emisija plinova.
. Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se učeničkim
domovima temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola i
učeničkih domova provodi Županija, a izuzeti iz javne nabave su učenički domovi
koji imaju sklopljene višegodišnje police s osiguravajućim kućama, te se njima
priznaju troškovi polica u visini prethodno ugovorenih iznosa.
V.
2. NAKNADE ZA SMJEŠTAJ I PREHRANU UČENIKA U UČENIČKIM DOMOVIMA
Naknade za smještaj i prehranu učenika u učeničkim domovima čiji je osnivač
Primorsko-goranska županija, financiraju se učenicima u slijedećem iznosu:
. 6.300,00 kuna po učeniku godišnje financira se smještaj i prehrana
učenicima od I. do IV. razreda srednjih škola.
Učenički domovi su dužni u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke,
uskladiti svoje financijske planove za 2014. godinu s iznosom utvrđenim u
Rasporedu sredstava za materijalne i financijske rashode po učeničkim domovima
za 2014. godinu iskazanom u tabelarnom prikazu PRILOG 3-UD koji je sastavni dio
ove Odluke.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Učenički domovi su obvezni u svrhu planiranja i izvršavanja svojih
Financijskih planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili doznaku sredstava,
koristiti računalni program »Riznica PGŽ«.
Prilikom korištenja sustava učenički domovi su dužni pridržavati se
Korisničkih uputa »Riznica PGŽ« - »Korisnici proračuna-troškovno mjesto u
Riznici« iz 2012. godine te eventualnih dopuna i/ili izmjena istih.
Materijalni i financijski rashodi do visine utvrđene Financijskim planom
plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom na žiro račun učeničkog doma (kroz
knjigu K22) ili direktno dobavljačima (kroz knjigu K09), i to na temelju
zahtjeva učeničkog doma za transfer/plaćanje putem »Riznice PGŽ«.
Računi za plaćanje učeničkih domova unutar knjige K- 11 unose se u Program
svakodnevno, ali zahtjeve za plaćanje formiraju i dostavljaju samo dva puta
mjesečno, vodeći pritom računa o datumu dospijeća računa.
Elementi računa koji se unose u program »Riznica PGŽ« moraju biti
vjerodostojni i moraju odgovarati elementima originalnog dokumenta na temelju
kojeg se unose.
Ravnatelj učeničkog doma svojim potpisom na Zahtjevu za plaćanje jamči da je
odobrio plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu i da isti u potpunosti
odgovaraju elementima originalnog dokumenta.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti do 12. u mjesecu, a drugi
Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Zahtjeve za plaćanje (ovjerene i pečatirane) učenički domovi dostavljaju
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel odobrava plaćanje samo
ispravno ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim pozicijama proračuna,
vrstom troška i opisom troška koji obavezno mora odgovarati kontu).
Naknade za smještaj i prehranu učenika u 2014. godini financiraju se
učeničkim domovima u razdoblju od 01. siječnja do 30. lipnja i od 01. rujna do
31. prosinca tekuće godine.
VII.
3. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG
ODRŽAVANJA
a. Rashodi za materijal, dijelove i usluge investicijskog održavanja
Učenički domovi su dužni tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu,
prijaviti potrebe za investicijskim održavanjem objekata i opreme koji su u
funkciji učeničkog doma, s procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje koji temeljem
dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana rashoda za materijal, dijelove i
usluge tekućeg i investicijskog održavanja učeničkih domova u 2014. godini (u
daljnjem tekstu: Plan rashoda investicijskog održavanja), sukladno utvrđenom
iznosu u Odluci Vlade RH za tu namjenu.
Uvrštenje učeničkih domova u Plan rashoda investicijskog održavanja ovisi o
stanju objekata i opreme, koji moraju zadovoljavati potrebe nastavnog procesa,
tj. o prioritetima u izvođenju istih.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju investicijskog održavanja
zgrada u 2014. godini kako slijedi:
- otklanjanje nedostataka po inspekcijskim rješenjima,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
- održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
- održavanje krovova,
- održavanje elektroinstalacija,
- održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
- održavanje unutrašnjih uređenja,
- ostali zahvati.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu provodi javnu nabavu radova
investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za
2014. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u Planu rashoda investicijskog
održavanja. Prije početka postupka nabave radova, učeničkom domu se dostavlja
na znanje preslika troškovnika planiranih radova.
U postupak nabave uključen je predstavnik učeničkog doma i Upravnog odjela
za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova investicijskog održavanja
objekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Po završetku radova u postupku primopredaje učestvuje i ovlašteni
predstavnik učeničkog doma.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u obavezi je dostaviti domu presliku
dokumentacije o izvršenim radovima temeljem koje će dom radove evidentirati u
svojim poslovnim knjigama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba izvođenja žurnih, nepredviđenih
radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo sigurnost učenika, učenički domovi
takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz »sredstava rezervi« utvrđenih
Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje ulaze i sredstva nastala kao
razlika između planirane i ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune operativnog plana.
b. Rashodi za usluge hitnih intervencija tekućeg održavanja objekata
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba za hitnom neplaniranom
intervencijom za radove tekućeg održavanja objekata učenički domovi dužni su
prije početka radova prijaviti potrebu Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje,
uz obveznu dostavu izvješća o nastalom događaju i troškovnika planiranih
radova. Ukoliko se utvrdi stvarna potreba izvršenja radova, Upravni odjel za
odgoj i obrazovanje daje učeničkom domu suglasnost za izvršenje radova.
Po završetku radova učenički dom dužan je dostaviti Upravnom odjelu za odgoj
i obrazovanje zahtjev za plaćanjem izvedenih radova, presliku računa i ostalu
valjanu dokumentaciju.
Kontrolu izvedenih radova obavlja Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Sredstva za tu namjenu osigurana su u Proračunu Županije za 2014. godinu na
poziciji »Vlastiti prihodi školskih ustanova«, van zakonskog standarda za
decentralizirane funkcije školstva.
VIII.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno koristi učenički dom i
neka druga ustanova (subjekt), korisnici su obvezni zaključiti međusobni sporazum
kojim se razgraničavaju troškovi prema kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom
Odlukom i isti dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da učenički dom i neka druga ustanova (subjekt) ne mogu postići
dogovor o razgraničenju, dužni su u dogovore uključiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška, kriteriji za razgraničavanje (udio u
korištenju sredstava rada i prostora), način i rok plaćanja.
Učenički dom podmiruje isključivo svoj dio troškova, dok preostali dio
troškova ustanova (subjekt) s kojom zajednički koristi prostor ili sredstva
rada podmiruje izravno dobavljačima, ili sredstva za plaćanje obveza doznačuje
na žiro-račun učeničkog doma.
IX.
Ravnatelj učeničkog doma odgovoran je za točnost, pravodobnost i istinitost
podataka, kao i za namjensko trošenje sredstava.
X.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske županije da tijekom godine svojim
odlukama izvrši preraspodjelu sredstava prema korisnicima.
XI.
Ova Odluka stupa na snagu prvi dan od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/13-01/1
Ur. broj: 2710/1-01-01/5-14-16
Rijeka, 27. veljače 2014.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik Fabijanić, v. r.
*tablica
se nalazi na
kraju dokumenta*