4.
Na temelju točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2014. godini (»Narodne novine« broj 7/14), članka
28. točke 23. Statuta Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj
23/09, 19/13 i 25/13 - pročišćeni tekst) i članka 84. Poslovnika Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine« broj 26/09, 16/13 i
25/13 - pročišćeni tekst), Županijska skupština Primorsko-goranske županije na
7. sjednici održanoj 27. veljače 2014. godine donijela je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
minimalnog financijskog standarda za decentralizirane
funkcije osnovnog školstva u 2014. godini
I.
Ovom Odlukom o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja minimalnog
financijskog standarda za decentralizirane funkcije osnovnog školstva u 2014.
godini (u daljnjem tekstu: Odluka), utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini
financiranja rashoda osnovnih škola u okvirima bilanciranih sredstava po
namjenama utvrđenim u Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih
prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog
školstva u 2014. godini (»Narodne novine« broj 7/14 - u daljnjem tekstu: Odluka
Vlade RH).
II.
OBVEZE USTANOVA ŠKOLSTVA PREMA ODLUCI O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA
PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE ZA 2014. GODINU
Odlukom o izvršavanju Proračuna Primorsko-goranske županije za 2014. godinu
(»Službene novine« broj 48/13 - u daljnjem tekstu: Odluka o izvršavanju
Proračuna) u postupku planiranja i izvršavanja Proračuna utvrđene su obveze
osnovnoškolskih ustanova kojima je Županija osnivač, a koje su uvrštene u
Registar korisnika Proračuna Primorsko-goranske županije.
Člankom 6. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana je obveza proračunskih
korisnika da do 15. siječnja 2014. godine dostave upravnom tijelu nadležnom za
obrazovanje svoje financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim
sredstvima u Proračunu za 2014. godinu. Planovi se razrađuju po tromjesečjima,
vodeći računa o dospijeću planiranih obveza.
Školama koje pravovremeno ne dostave financijske planove Upravnom odjelu za
odgoj i obrazovanje, neće se odobriti korištenje proračunskih sredstava.
Temeljem članka 21. Odluke o izvršavanju Proračuna, škole su dužne u
postupcima javne nabave koji se djelomično ili u cijelosti financiraju
proračunskim sredstvima uključiti i predstavnika Županije.
Člankom 32. Odluke o izvršavanju Proračuna propisana je i obveza škola da
dostave godišnje i polugodišnje izvještaje o poslovanju, najkasnije 30 dana od
isteka roka utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom
računovodstvu (»Narodne novine«, broj 32/11).
Izvještaj o poslovanju mora sadržavati i prijedlog korištenja neutrošenih
sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
III.
Temeljem Odluke Vlade RH u Proračunu Primorsko- goranske županije za 2014.
godinu osigurana su sredstva za decentralizirane funkcije nužne za realizaciju
nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog obrazovanja.
Ovom Odlukom utvrđuju se kriteriji, mjerila i načini financiranja rashoda
osnovnih škola u okvirima navedenih sredstava temeljem bilanciranih sredstava
po namjenama i to:
1. Materijalni i financijski rashodi do iznosa od 21.269.205,00 kuna,
2. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog
održavanja do iznosa od 1.849.412,00 kuna,
3. Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na
nefinancijskoj imovini do iznosa od 3.890.449,00 kuna.
IV.
1. MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
Materijalni i financijski rashodi financiraju se školama sukladno Računskom
planu za proračunsko računovodstvo i prema ekonomskoj klasifikaciji obuhvaćaju:
. skupinu 32 - Materijalni rashodi,
. skupinu 34 - Financijski rashodi.
Ukupna sredstva kojima raspolaže svaka osnovnoškolska ustanova za
materijalne i financijske rashode je zbroj sredstava koji se ostvaruje prema
kriterijima i mjerilima za:
1.1. Opseg djelatnosti
1.2. Stvarne troškove
1.3. Specifične programe koji se izvode u sklopu redovnog nastavnog plana i
programa rada škole
1.1. Kriteriji i mjerila za izračun sredstava prema opsegu djelatnosti
Sredstva prema opsegu djelatnosti priznaju se osnovnim školama po sljedećim
kriterijima i mjerilima:
1. Godišnja iznos u kunama po učeniku:
. od 0 do 250 učenika / do 270,00 kuna po učeniku,
. od 251 do 500 učenika / do 250,00 kuna po učeniku,
. od 501 do 750 učenika/ do 230,00 kuna po učeniku,
. od 751 na dalje/ do 200 kuna po učeniku.
2. Godišnji iznos u kunama po zaposleniku:
. od 0 do 50 zaposlenika/ do 1.500,00 kuna po zaposleniku,
. od 51 do 100 zaposlenika/ do 1.250,00 kuna po zaposleniku,
. od 100 na dalje zaposlenika/ do 1.000,00 kuna po zaposleniku.
3. Godišnji iznos u kunama po razrednom odjelu:
. od 0 do 30 razrednog odjela/ do 1.700,00 kuna po razrednom odjelu,
. od 31 do 50 razrednog odjela / do 1.500,00 kuna po razrednom odjelu,
. od 51 na dalje razrednog odjela / do 1.000,00 kuna po razrednom odjelu.
4. Godišnji iznos po metru kvadratnom školskog prostora u funkciji nastave
iznosi do 13,00 kuna po metru kvadratnom.
Raspoloživi iznos sredstava utvrđen prema ovim kriterijima i mjerilima,
osnovne škole su dužne rasporediti na materijalne rashode unutar skupine 32 i
financijske rashode unutar skupine 34.
(Ova sredstva ne raspoređuju se za materijalne rashode za energente, usluge
prijevoza učenika u školu, zakupnine, premije osiguranja, komunalnu naknadu,
vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća).
Prilikom raspodjele ukupno utvrđenih sredstava prema opsegu djelatnosti,
škole su obvezne planirati sljedeće namjene:
. obveznu pedagošku dokumentaciju za početak i kraj školske godine prema
Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o učenicima
u osnovnim školama,
. liječničke i sistematske preglede temeljem Kolektivnog ugovora za
službenike i namještenike u javnim službama i usluge zdravstvenog nadzora prema
Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
. usluge periodičnih pregleda i kontrolnih ispitivanja objekata i opreme,
servisiranja opreme u kotlovnici škole, usluge servisiranje vatrogasnih
aparata, te usluge mjerenja emisija plinova,
. računalne usluge za održavanje programa Županijske riznice i drugih
programa neophodnih za rad škole.
Preostala raspoloživa sredstva škole raspoređuju prema vlastitim potrebama
po namjenama unutar materijalnih i financijskih rashoda skupina 32 i 34
ekonomske klasifikacije.
1. 2. Kriteriji i mjerila za izračun sredstava za stvarne troškove
Prema kriterijima i mjerilima za stvarne troškove, škole raspolažu
sredstvima za materijalne rashode iz skupine 32 ekonomske klasifikacije. Ovi
rashodi ne priznaju se glazbenim školama.
Rashodi za energente za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole. Ovi se rashodi
priznaju do iznosa prosječne godišnje potrošnje, na bazi izračuna za posljednje
tri godine.
Škole su obvezne planirati navedene rashode na način da planirane godišnje
količine pomnože s trenutno važećom cijenom pojedinog energenta, uzimajući u
obzir i indekse kretanja cijena.
U slučaju odstupanja stvarno potrebnih količina od planiranih moguće je uz
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje izvršiti prenamjenu dijela
planiranih sredstava.
Rashodi za usluge prijevoza učenika u školu sukladno obvezi iz članka 69.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Ovi se rashodi
školama priznaju do stvarnog iznosa za:
. obveze iz zaključenih ugovora Županije ili škole s odabranim prijevoznikom
(škole su obvezne planirati u svojim planovima iznose temeljem ugovorenih
cijena, te uzeti u obzir promjenu broja učenika tokom godine),
. za usluge prijevoza učenika vozilom u vlasništvu škole, uključujući
izdatke za redovito servisiranje vozila, registraciju, nabavu auto guma i
motornog goriva,
. za usluge prijevoza kojeg obavljaju roditelji učenika zbog nemogućnosti
korištenja javnog prijevoza, za koji se priznaje iznos do visine 10% važeće
cijene goriva po prijeđenom kilometru.
Rashodi za zakupnine prostora i opreme nužnih za izvršenje nastavnog plana i
programa, prema utvrđenim ugovornim obvezama škole, a uz uvjet da je
pribavljena suglasnost Županije na ugovor prije njegovog zaključivanja.
Rashodi za premije osiguranja imovine i djelatnosti priznaju se školama
temeljem provedene zajedničke javne nabave koju za većinu škola provodi
Županija, a izuzete iz javne nabave su škole koje imaju sklopljene višegodišnje
police s osiguravajućim kućama, te se njima priznaju troškovi polica u visini
prethodno ugovorenih iznosa.
Rashodi za komunalnu naknadu, vodnu naknadu i uslugu odvoza smeća, koji
proizlaze iz rješenja ili računa izdanih od nadležnih tijela. Ovi rashodi
iznimno se priznaju i osnovnim glazbenim školama.
Rashodi za usluge održavanja i čišćenja objekata potrebnih za realizaciju
redovitog nastavnog plana i programa rada škole za koje škola nema osigurane
kadrove, priznaju se prema ugovorenim obvezama, a uz uvjet da je pribavljena
suglasnost Županije na ugovor prije njegovog zaključivanja.
1.3. Kriteriji i mjerila za specifične programe koji se izvode u sklopu
redovnog nastavnog plana i programa rada škole
Pojedine škole u sklopu nastavnog plana i programa rada škole provode
specifične programe za koje je potrebno osigurati dodatna sredstva za
materijalne rashode.
Dodatna sredstva za materijalne rashode priznaju se školama za sljedeće
namjene:
. za obrazovanje učenika romskog podrijetla, priznaju se povećani troškovi
nastavnog materijala i higijenskih potrepština, do iznosa utvrđenog
financijskim planom škole,
. Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Delnicama za održavanje bazena
priznaju se povećani troškovi utroška vode, usluge kontrole ispravnosti vode,
čišćenja i održavanja bazena, do iznosa utvrđenog financijskim planom škole,
Škole su dužne u roku od 15 dana od dana donošenja ove Odluke uskladiti
svoje financijske planove za 2014. godinu s iznosom utvrđenim u Rasporedu
sredstava za materijalne i financijske rashode po osnovnim školama za 2014.
godinu, iskazanom u tabelarnom prikazu PRILOG 1-OŠ koji je sastavni dio ove
Odluke.
V.
STVARNI TROŠKOVI KOJI SE REALIZIRAJU PO POSEBNIM ZAHTJEVIMA
Škole po posebnom zahtjevu mogu koristiti sredstva za rashode koje ne mogu
unaprijed planirati. Ova sredstva odobravaju se u trenutku nastanka potrebe.
Zahtjev za korištenje tih sredstava škole su dužne dostaviti Upravnom odjelu za
odgoj i obrazovanje. To su:
Rashodi za hitne intervencije tekućeg održavanja, odnosno popravke kvarova
koji se ne mogu unaprijed planirati, a nužni su za redovito funkcioniranje
škole:
. za popravak manjih kvarova priznaju se izdaci do iznosa od 5.000,00 kn
(bez PDV-a). Izvršitelj je škola, uz obvezu dostavljanja obavijesti (s
obrazloženjem) o nastalom događaju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje,
. za otklanjanje nedostataka utvrđenih inspekcijskim rješenjem ili
zapisnikom ovlaštene tvrtke, priznaju se izdaci do iznosa od 20.000,00 kn (bez
PDV-a). Izvršitelj je škola, a prije početka radova dužna je pribaviti pisanu
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, uz prethodno dostavljanje
preslike dokumentacije (inspekcijsko rješenje i slično), te troškovnika
planiranih radova,
. za popravak vozila i opreme u vlasništvu škole, izvršitelj je škola, a
prije početka radova dužna je tražiti (s obrazloženjem) i pribaviti pisanu
suglasnost Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Rashodi za pravnu pomoć u vođenju sudskih postupaka u kojima je škola
stranka u postupku (osim postupaka proizašlih iz radnih odnosa). Škola je
obvezna o poduzetim aktivnostima obavijestiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje u roku od 15 dana od dana pokretanja postupka. Zahtjev za
refundacijom sredstava škole su dužne dostaviti odmah po primitku, s priloženim
računima i/ili drugom dokumentacijom.
Rashodi za izradu projektno tehničke dokumentacije i procjene vrijednosti od
strane ovlaštenih osoba, neophodni za otklanjanje nedostataka po zahtjevu škole
i/ili nadležnih inspekcijskih službi, uz prethodnu suglasnost Upravnog odjela
za odgoj i obrazovanje.
Ove rashode škole ne uključuju u financijske planove.
VI.
NAČIN FINANCIRANJA MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Škole su obvezne u svrhu planiranja i izvršavanja svojih Financijskih
planova, kao i dostave zahtjeva za plaćanje ili doznaku sredstava, koristiti
računalni program »Riznica PGŽ«. Prilikom korištenja sustava Riznice škole su
dužne pridržavati se Korisničkih uputa »Riznica PGŽ« - »Korisnici
proračuna-troškovno mjesto u Riznici« iz 2012. godine te eventualnih dopuna
i/ili izmjena istih.
Materijalni i financijski rashodi do visine utvrđene Financijskim planom
plaćaju se za namjene utvrđene ovom Odlukom direktno dobavljačima (kroz knjigu
K09) ili iznimno na žiro račun škola (kroz knjigu K22), i to na temelju
zahtjeva škole za plaćanje/transfer putem »Riznice PGŽ«.
Računi za plaćanje škole unutar knjige K-11 unose se u Program svakodnevno,
ali zahtjeve za plaćanje formiraju i dostavljaju samo dva puta mjesečno, vodeći
pritom računa o datumu dospjeća računa.
Elementi računa koji se unose u program »Riznica PGŽ« moraju biti
vjerodostojni i moraju odgovarati elementima originalnog dokumenta na temelju
kojeg se unose.
Ravnatelj škole svojim potpisom na Zahtjevu za plaćanje jamči da je odobrio
plaćanje svih računa evidentiranih u Zahtjevu.
Prvi Zahtjev za plaćanje u mjesecu mora biti do 12. u mjesecu, a drugi
Zahtjev za plaćanje do 25. u mjesecu.
Izuzetak su samo računi za plaćanje električne energije i odvoza smeća
ukoliko su isti dostavljeni školama s prekratkim rokom dospijeća, te se isti
mogu posebnim Zahtjevom dostaviti i izvan navedenih termina dostave.
Zahtjeve za plaćanje (ovjerene i pečatirane) škole dostavljaju Upravnom
odjelu za odgoj i obrazovanje, a Upravni odjel odobrava plaćanje samo ispravno
ispunjenih zahtjeva (onih s točno navedenim pozicijama proračuna, vrstom troška
i opisom troška koji obvezno mora odgovarati kontu).
Uz zahtjev za plaćanje, škole su obvezne dostaviti samo preslike računa za
troškove lož ulja/plina/peleta.
Za sve ostale materijalne i financijske rashode škole su dužne dostaviti
dokumentaciju tek po posebnom zahtjevu Županije.
Škole koje razgraničavaju pojedine troškove s nekom drugom ustanovom/školom
(temeljem potpisanih sporazuma o razgraničenju troškova), unose u Zahtjev za
plaćanje isključivo svoj dio troškova.
VII.
2. RASHODI ZA MATERIJAL, DIJELOVE I USLUGE TEKUĆEG I INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
2.1. Rashodi za materijal, dijelove i usluge investicijskog održavanja
Škole su dužne tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu, prijaviti
potrebe za investicijskim održavanjem objekata i opreme koji su u funkciji
nastave, s procjenom vrijednosti potrebnih ulaganja.
Zahtjevi se podnose Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje koji temeljem
dostavljenih prijava izrađuje prijedlog Plana rashoda za materijal, dijelove i
usluge tekućeg i investicijskog održavanja osnovnih škola u 2014. godini (u
daljnjem tekstu: Plan rashoda investicijskog održavanja), sukladno utvrđenom
iznosu u Odluci Vlade RH za tu namjenu.
Uvrštenje školske ustanove u Plan rashoda investicijskog održavanja ovisi o
stanju objekata i opreme, koji moraju zadovoljavati potrebe nastavnog procesa,
tj. o prioritetima u izvođenju istih.
Utvrđuje se redoslijed prioriteta u izvođenju investicijskog održavanja
zgrada u 2014. godini kako slijedi:
- otklanjanje nedostataka po inspekcijskim rješenjima,
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
- održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
- održavanje krovova,
- održavanje elektroinstalacija,
- održavanje vanjskih otvora (prozori i vrata),
- održavanje unutrašnjih uređenja,
- ostali zahvati.
Upravni odjel za proračun, financije i nabavu provodi javnu nabavu radova
investicijskog održavanja, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske županije za
2014. godinu, a prema rasporedu utvrđenom u Planu rashoda investicijskog
održavanja.
Prije početka postupka nabave radova, školi se dostavlja na znanje preslika
troškovnika planiranih radova. U postupak nabave uključen je predstavnik škole
i Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje.
Sve aktivnosti u pripremi i provođenju radova investicijskog održavanja
objekata provodi Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Po završetku radova, u postupku primopredaje učestvuje i ovlašteni
predstavnik škole.
Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u obvezi je dostaviti školi presliku
dokumentacije o izvršenim radovima temeljem koje će škole radove evidentirati u
svojim poslovnim knjigama.
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba izvođenja žurnih, nepredviđenih
radova, a njihovo bi ne izvođenje ugrozilo sigurnost učenika i nastavni proces,
škole takvu potrebu prijavljuju Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje.
Žurni i nepredviđeni radovi financiraju se iz »sredstava rezervi« utvrđenih
Planom rashoda investicijskog održavanja, u koje ulaze i sredstva nastala kao
razlika između planirane i ugovorene cijene radova.
Tijekom godine, po potrebi, donose se izmjene i dopune operativnog plana.
2.2. Rashodi za usluge hitnih intervencija tekućeg održavanja objekata
Ukoliko se tijekom godine pojavi potreba za hitnom neplaniranom
intervencijom za radovima tekućeg održavanja objekata čiji iznos prelazi
vrijednost od 5.000,00 kuna (bez PDV-a), škole su prije početka radova dužne
prijaviti potrebu Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje, uz obveznu dostavu
izvješća o nastalom događaju i troškovnika planiranih radova. Ukoliko se utvrdi
stvarna potreba izvršenja radova, Upravni odjel za odgoj i obrazovanje daje
školi suglasnost za izvršenje radova.
Po završetku radova škola je dužna dostaviti Upravnom odjelu za odgoj i
obrazovanje zahtjev za plaćanjem izvedenih radova, presliku računa i ostalu
valjanu dokumentaciju.
Kontrolu izvedenih radova obavlja Upravni odjel za odgoj i obrazovanje.
Sredstva za tu namjenu osigurana su u Proračunu Županije za 2014. godinu na
poziciji »Vlastiti prihodi školskih ustanova«, van zakonskog standarda za
decentralizirane funkcije školstva.
VIII.
3. RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNIH ULAGANJA NA
NEFINANCIJSKOJ IMOVINI
Na temelju Odluke Vlade RH Županija je obvezna donijeti Plan rashoda za
nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj
imovini za 2014. godinu (u daljnjem tekstu: Plan rashoda za kapitalne
projekte), u kojem se planiraju kapitalni projekti osnovnog školstva koji će se
realizirati tijekom 2014. godine.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodnu suglasnosti na
Plan rashoda za kapitalne projekte. Sredstva za ove rashode mogu se koristiti
tek po dobivanju pisane prethodne suglasnosti.
3.1. Dugotrajna imovina - opremanje škola
Škole su dužne tijekom rujna tekuće godine za narednu godinu prijaviti
potrebe za opremanjem uredskom opremom i školskim namještajem, komunikacijskom
opremom, sportskom i glazbenom opremom, te opremom za posebne namjene s
procjenom njezine vrijednosti.
Raspored opreme po školama utvrđuje se do iznosa iz Plana rashoda za
kapitalne projekte, a iskazuje se Operativnim planom opremanja osnovnih škola
za 2014. godinu (Nastavno: Operativni plan opremanja).
Nabavu opreme provodi Upravni odjel za proračun, financije i nabavu
objedinjenim postupkom nabave, sukladno Planu nabave Primorsko-goranske
županije za 2014. godinu. U postupak nabave uključen je i predstavnik Upravnog
odjela za odgoj i obrazovanje.
Po isporuci opreme, škole su dužne istu evidentirati u svojim poslovnim
knjigama temeljem dokumenata o primitku opreme.
3.2. Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini - kapitalni projekti
Dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini odnose se na kapitalne projekte
koji obuhvaćaju dugotrajna ulaganja u izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i
opremanje škola.
Sredstva za kapitalne projekte raspoređuju se za:
. prethodno preuzete obveze iz zaključenih ugovora i sporazuma s drugim
subjektima,
. nova ulaganja u pripremljene projekte izgradnje novih ili rekonstrukcije
postojećih objekata,
. pripremu projektne dokumentacije za buduća ulaganja.
Aktivnosti oko pripreme kapitalnih projekata provodi Upravni odjel za odgoj
i obrazovanje.
Za kapitalne projekte kojima je nositelj realizacije Županija, postupak
nabave provodi Upravni odjel za proračun, financije i nabavu, sukladno Planu
nabave Primorsko- goranske županije za 2014. godinu. U postupak nabave uključen
je predstavnik Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje i predstavnik škole -
korisnika.
Sve aktivnosti vezane uz izvođenje radova provodi Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Utvrđivanje prava vlasništva za svaki novoizgrađeni ili dograđeni objekt
predmet je posebnih odluka.
Ukoliko se u financiranju kapitalnih projekata, osim sredstava osiguranih u
Županijskom proračunu osiguravaju i sredstva iz proračuna jedinice lokalne
samouprave, odnosno Državnog proračuna RH, međusobni odnosi uređuju se posebnim
sporazumima, koji uz ostalo sadrže i odredbu o utvrđivanju prava vlasništva nad
kapitalnim projektom.
IX.
RAZGRANIČENJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA
Ako se istim objektima ili sredstvima rada zajedno koristi više škola, ili
se njima koriste škola i neka druga ustanova (subjekt), korisnici su obvezni
zaključiti međusobni sporazum kojim se razgraničavaju troškovi prema
kriterijima i mjerilima utvrđenim ovom Odlukom i isti dostaviti Upravnom odjelu
za odgoj i obrazovanje.
U slučaju da škole, odnosno škola i druga ustanova (subjekt) ne mogu postići
dogovor o razgraničenju, dužne su u dogovore uključiti Upravni odjel za odgoj i
obrazovanje.
Sporazumom se utvrđuje nositelj troška, kriteriji za razgraničavanje (udio u
korištenju sredstava rada i prostora), način i rok plaćanja.
Škola plaća isključivo svoj dio troškova, dok ostali dio troškova podmiruje
ustanova (subjekt) s kojom škola zajednički koristi prostor ili sredstva rada,
i to izravno dobavljačima ili na žiro-račun škole.
X.
OBVEZE ŠKOLA PO OSTVARENIM VLASTITIM PRIHODIMA
Odlukom o uvjetima, kriterijima i postupku za uzimanje i davanje u zakup
prostora i opreme u školama i Odlukom o načinu korištenja i uplaćivanja dijela
ostvarenog vlastitog prihoda škole, ustanove su dužne na poziciju »Vlastiti
prihodi« Proračuna Županije uplaćivati 20%, odnosno 10% od ostvarenih prihoda.
Člankom 9. Odluke o izvršavanju Proračuna, propisana je obveza škole da
Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje dostavlja mjesečno izvješće o ostvarenju
vlastitih prihoda.
Mjesečna izvješća škole dostavljaju na obrascu »Izvješće o vlastitim
prihodima« (Obrazac je sastavni dio ove Odluke).
XI.
Ravnatelj škole odgovoran je za točnost, pravodobnost i istinitost podataka,
kao i za namjensko trošenje sredstava.
XII.
Ovlašćuje se Župan Primorsko-goranske županije da tijekom godine svojim
odlukama izvrši preraspodjelu sredstava prema korisnicima.
XIII.
Ova Odluka stupa na snagu prvi dan od dana objave u »Službenim novinama
Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/13-01/1
Ur. broj: 2710/1-01-01/5-14-14
Rijeka, 27. veljače 2014.
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
Županijska skupština
Predsjednik
Erik Fabijanić, v. r.
*tablica
se nalazi na
kraju dokumenta*